Apparatuur terugsturen

Waarom moet ik apparatuur terugsturen?

Dit vragen we van je als je bijvoorbeeld gaat verhuizen of als je Internet, TV en/of Vast Bellen hebt opgezegd. Kan gaan om het modem, TV box, Mediabox of wifipunten. Hier leggen we je stap voor stap uit hoe je dat doet.

Welke apparatuur stuur je terug?

Als je je opzegging of verhuizing doorgeeft, krijg je van ons een e-mail. Daarin staat precies welke apparatuur je terug moet sturen. Hangt er namelijk vanaf. Per apparaat leggen we uit waar je op moet letten bij het terugsturen.

Apparaten terugsturen doe je zo

Goed om te weten: wat hieronder staat geldt niet voor mobiele telefoons en 4G-routers voor thuis.

Deze pagina gaat alleen over het terugsturen van Odido apparatuur. Modems, TV boxen, Mediaboxen, wifipunten en afstandsbedieningen bijvoorbeeld. Mobiele telefoons en 4G-routers voor thuis stuur je terug met het ​​ retourformulier.

  1. Doe de apparaten in een doos.

    Kan gewoon een oude schoenendoos zijn.

  2. Download het retourlabel.

    Je vindt het retourlabel in de e-mail die we je hebben gestuurd, en in Mijn Odido bij bestellingen. Download het label op je telefoon of print het uit. Even laten scannen op de postlocatie, dan wordt het adres automatisch doorgegeven.

    Naar Mijn Odido
  3. Pakket versturen.

    Check in de e-mail of je het pakket moet inleveren bij een PostNL locatie of een DHL ServicePoint. Staat trouwens ook op het retourlabel zelf. Op de website van ​​ PostNL of ​​ DHL vind je een postlocatie bij jou in de buurt. Lever daar je pakket in, dan krijg je een verzendbewijs terug. Bewaar dit bewijs totdat je zeker weet dat we je pakket binnen hebben. Je krijgt dan van ons een seintje. Je volgt je pakket met een track-and-tracecode, die zit na het versturen van je pakket in je e-mail.

Veelgestelde vragen over apparatuur terugsturen.

We zijn er voor je.

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons. Chat met onze chatbot. Stel je vraag in de community. Of regel het in de Odido App. Net wat je wil.

Chat met Izzi.

Je wil het meteen regelen. Snappen we. Onze chatbot Izzi staat 24/7 voor je klaar.

De chatbot van Odido

Check onze app.

Bekijk je factuur, verhoog je internetsnelheid en regel wat je wil.

De app van Odido

Bel met Odido Service.

Bellen kan natuurlijk ook. Werkdagen 8-20 uur. Weekend 9-17.30 uur.

Ben je ondernemer? Stel je vraag aan Odido Business.