Geen signaal of slecht beeld op TV?

Heb je last van slecht, blokkerig of geen beeld met je TV-abonnement van T-Mobile Thuis? Op deze pagina lees je wat je kunt doen om het op te lossen. 

Heb je slecht, haperend of geen beeld op je Interactieve TV Box van T-Mobile Thuis? Bekijk de video hiernaast of probeer de onderstaande tips om je TV storing te verhelpen. Door de tips te volgen kunnen we een oplossing vinden voor de meest voorkomende problemen. Werken de tips niet? Dan helpen we je graag persoonlijk verder.

Meest voorkomende oplossing

Wist je dat een powerflip in bijna alle gevallen TV-problemen oplost? Het helpt vaak om je modem 10 seconden van de stroom te halen. Lees verder bij tip 4 hieronder voor uitleg over hoe je dat doet.

Oplossingen blokkerig beeld of geen TV-signaal

Heb je problemen met je TV-signaal of last van blokkerig beeld op TV? Wij hebben veel voorkomende oplossingen voor je op een rij gezet. Klik op het onderwerp voor meer uitleg.

  • Tip 1 - Slecht of geen beeld op TV T-Mobile Tip 1: Controleer je internetverbinding

    De lampjes op je modem geven aan of je een stabiele internetverbinding hebt. Als je geen stabiele internetverbinding hebt, heeft dit invloed op je TV kwaliteit. Loop dan onze tips door voor het oplossen van internet problemen.

    Ga naar Wifi-tips

    Zyxel

    Internet is stabiel op glasvezel bij een constante en bij DSL bij een knipperend WAN-lampje

    Huawei

    Internet is stabiel bij: constant brandend of knipperend Internet-lampje

    Draytek 2130

    Internet is stabiel bij: constant brandend WAN-lampje

    Draytek 2132

    Internet is stabiel bij: constant brandend WAN-lampje

  • Tip 2 - Slecht of geen beeld op TV T-Mobile Tip 2: Is er een storing? Ga naar onze Community of My T-Mobile Thuis

    Wanneer er een grote storing aan de gang is proberen we dit zo snel mogelijk op te lossen en te melden op onze Community. Klik hier om te bekijken of er nu een storing bekend is. Als er een storing bekend is in jouw postcodegebied melden we het in My T-Mobile Thuis. Klik hier voor de 'Actuele storingen' pagina.

    Is er geen storing bekend? Ga dan verder met de onderstaande stappen.

  • Tip 3 - Slecht of geen beeld op TV T-Mobile Tip 3: Controleer alle aansluitingen en kabels

    Stap 1

    Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten en controleer of alle stekkers van de HDMI- of scartkabels goed in het TV toestel en TV Box vastzitten.

    Scartkabel

    HDMI kabel

    UTP-kabel

    Stap 2

    Controleer of de UTP-kabel tussen je TV Box en modem in poort LAN3 (IPTV) of LAN4 (IPTV) van het internetmodem is aangesloten.

    Zyxel poort

    Huawei poort

    Draytek 2130 poort

    Draytek 2132 poort

    Stap 3

    Zorg voor een directe verbinding tussen het modem en de TV Box met een UTP-kabel. Haal draadloze oplossingen, zoals splitters, verdelers of Devolo's tijdelijk weg.

    Stap 4

    Het kan zijn dat je kabel is beschadigd. Controleer of de verbinding (beter) werkt met een andere kabel UTP-, HDMI- of SCART-kabel.

  • Tip 4 - Slecht of geen beeld op TV T-Mobile Tip 4: Haal je Interactieve TV Box van de stroom

    De meeste Interactieve TV Boxen staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je Interactieve TV Box een paar seconden uit en aan te zetten.

    Stap 1

    Koppel de UTP- en stroomkabel los van de TV Box en haal de stekker uit het stopcontact. Bekijk onderstaande afbeelding voor een voorbeeld van hoe een UTP-kabel eruit ziet.  

    Stap 2

    Wacht minimaal 20 seconden.

    Stap 3

    Doe de stekker terug in het stopcontact.

    Stap 4

    Wanneer de TV Box de volgende melding geeft: "Geen internetverbinding gevonden" dan sluit je de UTP weer aan.

    Informatie: Heb je een Philips TV?

    Philips TV's hebben soms moeite met het 1080i HDMI signaal van TV Boxen. Vaak werkt een software update van de TV.

    Klik hier voor meer informatie over je software updaten

  • Tip 5 - Slecht of geen beeld op TV T-Mobile Tip 5: Haal je modem van de stroom

    De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten.

    Stap 1

    Haal de stekker uit het stopcontact

    Stap 2

    Wacht minimaal 10 seconden

    Stap 3

    Doe de stekker terug in het stopcontact

    Stap 4

    Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem in combinatie met een Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter van de stroom te halen.

    Stap 1

    Haal de internetkabel uit de Media Converter en haal hem dan ongeveer 10 seconden van de stroom.

    Stap 2

    Sluit de kabel weer aan de stroom en wacht tot de Media Converter is opgestart

    Stap 3

    Verbind je modem weer met de Media Converter met de internetkabel

  • Tip 6 - Slecht of geen beeld op TV T-Mobile Tip 6: Controleer de bron of het kanaal

    Pak de afstandsbediening van je TV (niet de afstandsbediening van de TV Box) en druk op de input-knop. Deze knop heet soms ook 'Source', 'Bron' of 'AV'. Op '0' drukken werkt soms ook. Kies vervolgens op het TV-scherm de HDMI- of SCART-aansluiting die je hebt aangesloten aan de TV, bijvoorbeeld HDMI 1.

    Tip! Heeft je afstandsbediening niet een input-knop? Kijk dan in de handleiding van de TV.

  • Tip 7 - Slecht of geen beeld op TV T-Mobile Tip 7: Kom je er niet uit? Maak gebruik van onze hulp op afstand

    Hulp op afstand

    Kom je er niet uit? Neem contact op met ons via Facebook of Twitter. Je kunt ook bellen of chatten met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

    Stel direct je vraag!

    Via Facebook

    Maandag t/m vrijdag 8.00 - 20.00 uur Ga naar Facebook
    Stel direct je vraag!

    Via Twitter

    Maandag t/m vrijdag 8.00 - 20.00 uur Ga naar Twitter

    Bel de Klantenservice (kans op wachttijd)

Veelgestelde vragen op onze Community

T-Mobile Thuis - Alles over Televisie

Extra TV pakket? TV op je mobiel? Of een vraag over een foutmelding? Kom maar binnen... Lees meer

Veelgestelde vragen

  • Ik heb slecht of helemaal geen beeld meer op mijn TV. Wat kan ik doen?

    Ontvang je slecht of helemaal geen signaal meer op TV van T-Mobile Thuis? Dat kan verschillende redenen hebben. Veel problemen kun je zelf oplossen door deze tips op te volgen. Kom je er niet uit? Maak dan gebruik van onze hulp op afstand.

  • Mijn TV laat een foutmelding zien. Hoe los ik dat op?

    Zie je een foutmelding op je TV-scherm? Onze experts op de Community hebben de meest voorkomende foutmeldingen én oplossingen op een rijtje gezet op deze pagina. Heb je de stappen gevolgd en kom je er niet uit? Stel je vraag gerust aan de experts op onze Community. Zij helpen je graag verder.

  • Hoe gebruik ik teletekst?

    Teletekst open je met de 'TXT'-knop op je afstandsbediening.

    Let op: Teletekst is niet meer beschikbaar op glasvezel.
    Het kan zijn dat teletekst het niet meer doet als je recentelijk bent overgezet bent naar het nieuwe T-Mobile TV platform. Je kunt de TV-gids of minigids openen voor de meest recente programma-informatie. Druk daarvoor op de 'GIDS'- of 'INFO'-knop of op je afstandsbediening. Ook kun je gebruikmaken van (doven)ondertiteling door het aan te zetten binnen het TV-menu.

  • Hoe zet ik (doven)ondertiteling aan op mijn TV?

    Het aanzetten van (doven)ondertiteling is zo geregeld met een paar drukken op de afstandsbediening. Het kan op één van de twee manieren, afhankelijk van wat voor internetaansluiting je hebt:

    Via teletekst bij Standaard (DSL) internet  
    Open teletekst met de 'TXT'-knop rechtsonder op je afstandsbediening. In het teletekstmenu kun je 888 intoetsen voor dovenondertiteling.

    Via het TV-menu bij Glasvezel internet
    Zit je op glasvezel, dan zet je dovenondertiteling eenvoudig aan binnen het hoofdmenu op je TV. Ga daarvoor naar menu → account → audio en ondertiteling → dovenondertiteling aanzetten.

    Weet je niet wat voor internetaansluiting je hebt? Log in op My T-Mobile Thuis om te zien of je gebruikt maakt van Standaard (DSL) internet of Glasvezel internet. Je vindt de informatie over je type internetaansluiting terug onder "Abonnementen" en in het vakje over je huidige internetsnelheid.

  • Hoe koppel ik mijn afstandsbediening?

    Wist je dat je makkelijk je T-Mobile afstandsbediening aan je televisie kunt koppelen? Handig, dan hoef je niet steeds te wisselen! Onze afstandsbediening werkt met bijna elk toestel. Bekijk snel de video of stappenplan op deze pagina om te zien hoe je de afstandsbediening koppelt.

  • Waar vind ik mijn TV-pincode of TV-klantnummer?

    Je TV-pincode en TV-klantnummer vind je makkelijk terug in My T-Mobile Thuis. Voor meer uitleg kan je de video bekijken of instructies lezen op deze pagina over TV-inloggegevens.

Heb je een andere vraag over T-Mobile Thuis?

Wij helpen je graag

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200

Community

Community

ONS FORUM MET 280.000 lEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community