Geen signaal of slecht beeld op tv?

Heb je slecht, haperend of geen beeld op je TV Box van T-Mobile Thuis? Bekijk de video en lees onderstaande tips om de problemen op te lossen. 

Meestvoorkomende oplossing

Wist je dat een powerflip bijna altijd dé oplossing is om problemen met je tv op te lossen? Dit doe je door je TV Box 10 seconden van de stroom te halen.

  • Kijk hoe je dat doet

Oplossingen bij slecht, haperend of geen beeld op je tv

Hebben de oplossingen van de video of een powerflip niet geholpen? Bekijk dan onderstaande tips. 

Tip 1

Is er een storing?

Heb je geen internet? Mogelijk is er een storing. We melden dit op onze Community en proberen het zo snel mogelijk op te lossen.

Als er een storing is in jouw postcodegebied melden we dit ook in My T-Mobile Thuis.

Tip 2

Check je internetverbinding

Heb je geen goed, stabiel internet? Dan heb je mogelijk ook geen goede tv-verbinding. Controleer daarom eerst je modem; hieronder zie je welke lampjes moeten branden voor een goede internetverbinding.

  • Bekijk de modems
Tip 3

Haal de stekker uit het stopcontact

Wanneer je problemen met je tv hebt, helpt het vaak om de stekker van je TV Box 10 seconden uit het stopcontact te halen. We noemen dit een powerflip.

Lost dit de problemen niet op? Doe dan hetzelfde bij je tv en je modem. Mogelijk moet je de powerflip hierna nog een keer herhalen bij de TV Box.

  • Controleer alle kabels
    Zitten alle kabels goed in het tv-toestel en de TV Box? Soms kan het zijn dat een stekker los raakt of in de verkeerde poort zit.
    Bekijk hier welke kabels er zijn

    Zit de internetkabel in de goede poort?
    Zijn alle kabels goed aangesloten, maar heb je nog steeds problemen met je tv? Bekijk dan of de UTP-kabel in de goede poort zit. Dit moet in poort LAN3 (IPTV) of LAN4 (IPTV) van het internetmodem.
    Zie hier welke poorten dit zijn

    Verwijder draadloze oplossingen
    Lost dit het probleem niet op? Mogelijk heeft het te maken met een draadloze oplossing, zoals een switch, Devolo, Powerline adapter, MoCA adapter, splitter of verdeler. Haal deze tijdelijk weg en sluit je TV Box aan op je modem door middel van een UTP-kabel.
    Dat doe je zo

    Mogelijk is de kabel kapot
    Het kan ook zijn dat je kabel beschadigd of zelfs helemaal kapot is. Controleer of de verbinding (beter) werkt met een andere kabel UTP-, HDMI- of scartkabel.

  • Pak de afstandsbediening van je tv (niet de afstandsbediening van de TV Box) en druk op de input-knop. Deze knop heet soms ook 'Source', 'Bron' of 'AV'. Op '0' drukken werkt soms ook.

    Kies vervolgens op het tv-scherm de HDMI- of scartaansluiting die je hebt aangesloten aan de tv, bijvoorbeeld HDMI 1.

    Tip! Heeft je afstandsbediening geen input-knop? Kijk dan in de handleiding van de tv.

  • Doet je internet het wel, maar je TV Box het niet? Kijk in dat geval eenvoudig naar al je favoriete zenders via de T-Mobile TV App. Zo ben je ook af van onhandige bedrading. Benieuwd of je de app op je tv kan installeren? Lees hier alles over de T-Mobile TV App

Veelgestelde vragen

  • Je TV-pincode en TV-klantnummer vind je makkelijk terug in My T-Mobile Thuis. Bekijk voor meer uitleg de video of lees de instructies op TV-inloggegevens.

  • Zie je een foutmelding op je tv-scherm? Onze experts op de Community hebben de meest voorkomende foutmeldingen én oplossingen op een rijtje gezet. Heb je de stappen gevolgd en kom je er niet uit? Stel je vraag gerust aan de experts op onze Community. Zij helpen je graag verder.

  • Teletekst open je met de ‘TXT’-knop op je afstandsbediening. Heb je glasvezel? Dan is het helaas niet meer mogelijk om teletekst te bekijken. Je kunt dan de tv-gids of minigids openen voor de meest recente programma-informatie. Deze vind je op het nieuwe T-Mobile TV platform. Druk hiervoor op de ‘GIDS’- of ‘INFO’-knop op je afstandsbediening. 

  • Hoe je de (doven)ondertiteling aanzet, is afhankelijk van het soort internet dat je hebt.

    Via teletekst bij Standaard (DSL) internet  
    Open teletekst met de 'TXT'-knop rechtsonder op je afstandsbediening. In het teletekstmenu toets je 888 in voor dovenondertiteling.

    Via het TV-menu bij glasvezelinternet
    Heb je glasvezelinternet? Dan zet je dovenondertiteling eenvoudig aan binnen het hoofdmenu op je tv. Ga daarvoor naar menu → account → audio en ondertiteling → dovenondertiteling aanzetten.

    Weet je niet wat voor internetaansluiting je hebt? Op My T-Mobile Thuis zie je of je gebruikt maakt van Standaard (DSL) internet of glasvezelinternet. Je vindt de informatie over je type internetaansluiting terug onder "abonnement(en)" en in het vakje over je huidige internetsnelheid.

  • Wist je dat je makkelijk je T-Mobile afstandsbediening aan je televisie koppelt? Handig, dan hoef je niet steeds te wisselen! Onze afstandsbediening werkt met bijna elk toestel. Bekijk snel de video of volg het stappenplan.

Veelgestelde vragen op onze Community

T-Mobile Thuis - Alles over Televisie

Extra TV pakket? TV op je mobiel? Of een vraag over een foutmelding? Kom maar binnen... Lees meer

Heb je een andere vraag over T-Mobile Thuis?

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

My T-Mobile

Regelen in My T-Mobile

100 Services,24/7 Beschikbaar

Vaste diensten (Thuis) Naar My T-Mobile Thuis

Mobiel abonnementen
Naar My T-Mobile

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200