Geen of slechte verbinding vast Bellen

Heb je problemen met bellen met je vaste telefoon in huis? Lees hier dan de onderstaande tips om je problemen met vast Bellen te verhelpen. 

Werkt je vaste telefoonverbinding slecht of helemaal niet? Volg dan het onderstaande stappenplan voor het vinden van een oplossing. Eerst kijken we of het probleem aan het internet ligt en vervolgens testen we alle kabels en hun aansluitingen.

Vast Bellen werkt niet of slecht

Heb je geen of een slechte telefoonverbinding met je vast Bellen abonnement? Dat kan verschillende oorzaken hebben. Probeer onderstaande tips uit om het probleem op te lossen. Klik op het onderwerp voor meer informatie. 

Meest voorkomende oplossing: Powerflip

Wist je dat een powerflip in bijna alle gevallen telefonie problemen oplost? Het helpt vaak om je modem 10 seconde van de stroom te halen. Scroll verder naar tip 4 hieronder voor uitleg over hoe je dat doet.

  • De lampjes op je modem geven aan of je een stabiele internetverbinding hebt. Als je geen stabiele internetverbinding hebt, heeft dit invloed op vast bellen. Loop dan onze tips door voor het oplossen van internet problemen.

    Zykel router

    Zyxel

    Internet is stabiel op glasvezel bij een constante en bij DSL bij een knipperend WAN-lampje.

    Huawei router

    Huawei

    Internet is stabiel bij: constant brandend of knipperend Internet-lampje

    Draytek 2130 router

    Draytek 2130

    Internet is stabiel bij: constant brandend of knipperend Internet-lampje

    Draytek 2132 router

    Draytek 2132

    Internet is stabiel bij: constant brandend WAN-lampje

    Als er een storing aan de gang is kun je dat vinden op Thuisstoring.

  • Is er een grote storing aan de gang? Dan proberen we dit zo snel mogelijk op te lossen en te melden op onze Community. Kijk op Thuisstoring om te bekijken of er nu een storing bekend is. Als er een storing bekend is in jouw postcodegebied melden we het in My T-Mobile Thuis. Ook alle Actuele Storingen kun je makkelijk online vinden.

    Is er geen storing bekend? Ga dan verder met de onderstaande stappen.

  • Stap 1: Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten en controleer of alle stekkers goed in het telefoontoestel vastzitten.

    UTP-kabel

    UTP-kabel

    Telefoonkabel (DSL kabel)

    Telefoonkabel (DSL kabel)

    Stap 2: Controleer of de telefoonkabel tussen je telefoon en modem in poort "Phone 1" van het internetmodem is aangesloten.

    Zykel poort

    Zyxel poort

    Huawei poort

    Huawei poort

    Draytek 2130 poort

    Draytek 2130 poort

    Draytek 2132 poort

    Draytek 2132 poort

    Stap 3: Wellicht is je kabel beschadigd. Controleer of de verbinding (beter) werkt met een andere kabel UTP- of telefoonkabel.

  • De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten.

    Stopcontact

    Stap 1

    Haal de stekker uit het stopcontact

    Klok

    Stap 2

    Wacht minimaal 10 seconden

    Stekker

    Stap 3

    Doe de stekker terug in het stopcontact

    Aan-uit knop

    Stap 4

    Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem in combinatie met een Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter van de stroom te halen.

    Stopcontact

    Stap 1

    Haal de internetkabel uit de Media Converter en haal 'm dan ongeveer 10 seconden van de stroom.

    Stekker

    Stap 2

    Sluit de kabel weer aan de stroom en wacht tot de Media Converter is opgestart

    Stekker

    Stap 3

    Verbind je modem weer met de Media Converter met de internetkabel

  • Het kan natuurlijk voorkomen dat het aan de telefoon zelf ligt. Heb je een extra telefoon liggen? Probeer die aan te sluiten en check of die het wel doet.

  • Hulp op afstand

    Kom je er niet uit? Neem contact op met ons via Facebook of Twitter. Je kunt ook bellen of chatten met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

    Stel direct je vraag!

    Via Facebook

    Maandag t/m vrijdag 8.00 - 20.00 uur Ga naar Facebook
    Stel direct je vraag!

    Via Twitter

    Maandag t/m vrijdag 8.00 - 20.00 uur Ga naar Twitter

Veelgestelde vragen op onze Community

Mijn vaste telefoon werkt niet…

Ik kijk snel mee om telefonie werkend te krijgen Lees meer

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community