Digitale inclusie
Iedereen verbonden

We stoppen pas als iedereen verbonden is met de digitale samenleving

Dagelijks zetten we ons in om Nederland te verbinden. Een connectie tot stand brengen is onze kernactiviteit. Daarmee willen we eenzaamheid en uitsluiting bestrijden. Het is daarom belangrijk dat iedereen toegang heeft tot de mogelijkheden die technologie en connectiviteit ons bieden en dat iedereen in staat is om mee te gaan in een snel digitaliserende samenleving. We streven naar verbinding, juist ook voor de mensen die nu buitengesloten zijn. We stoppen pas als iedereen verbonden is met de digitale samenleving.

Ouderen worden ‘smart’

De samenleving is in hoog tempo gedigitaliseerd. Minder banken in het straatbeeld, het boeken van een taxirit gaat via een app. Bijna iedereen is continu online verbonden met de wereld en met elkaar. Maar veel ouderen nemen niet deel aan de digitale samenleving en kampen zelfs met eenzaamheid. Ouderen zijn niet opgegroeid met de technologie die andere generaties vanzelfsprekend vinden. Voor ons is het belangrijk dat iedereen kan deelnemen aan de digitale samenleving. Daarom proberen we zoveel mogelijk ouderen de juiste vaardigheden aan te leren. Dit doen we bijvoorbeeld door hen regelmatig trainingen te geven over smartphones.

outbound klantenservice

Verbonden blijven. Ook als het even tegenzit

Het kan gebeuren dat een klant de rekening niet kan betalen. Misschien wel meer dan een keer. Internettoegang is inmiddels net zo belangrijk als gas en elektriciteit. We zien het liefst dat onze klanten altijd verbonden zijn. Daarom hebben we een gespecialiseerd team dat klanten met betalingsproblemen en -achterstanden pro-actief benadert. We proberen samen tot een oplossing te komen en ervoor te zorgen dat de klant niet afgesloten wordt of verder in de financiële problemen komt.

Social Sim

Social Sim is het T-Mobile connectiviteitsprogramma voor non-profitorganisaties en overheden. Hiermee kunnen instanties een simkaart verstrekken aan mensen die zich geen mobiele telefoon of internet kunnen veroorloven. Zo blijven ze deelnemen aan het sociale verkeer. Mobiele verbondenheid is immers een voorwaarde om mee te kunnen doen in de samenleving. Contacten met scholen, sociale diensten, arbeidsbureaus, bedrijven, banken en overheden verlopen steeds vaker alleen digitaal. Met Social Sim blijven instanties en hun cliënten met elkaar verbonden.

social sim programma

De noodzaak van verbinding tijdens een crisis

Sinds maart 2020 staan we als samenleving voor een grote uitdaging. Hoe zorgen we tijdens de coronacrisis voor maximale verbondenheid? Kwetsbaren die geen bezoek kunnen ontvangen willen toch in contact blijven met hun dierbaren. Leerlingen moeten over internet beschikken om les op afstand te kunnen krijgen. Om in de coronacrisis een maximale bijdrage te kunnen leveren aan de connectiviteit in Nederland heeft T-Mobile ruim 25.000 prepaid simkaarten gratis verstrekt aan onderwijs- en zorginstellingen.