We vinden het erg belangrijk om netjes met persoonsgegevens om te gaan. In het privacy statement kun je lezen wat T-Mobile doet om jouw persoonsgegevens te beschermen. Wil je weten welke gegevens we van jou hebben? Waarom we die gegevens nodig hebben? Hoe lang we die gegevens bewaren? Of hoe je je persoonsgegevens zelf aanpast of verwijdert? De antwoorden op deze vragen vind je in het Privacy Statement.
We vinden jouw privacy belangrijk
We vinden het belangrijk om netjes met jouw persoonsgegevens om te gaan. T-Mobile neemt geschikte maatregelen om jouw gegevens te beveiligen tegen misbruik. We luisteren niet naar jouw telefoongesprekken en lezen geen sms'jes die je stuurt. We kijken niet met je mee op internet. T-Mobile verkoopt jouw persoonsgegevens niet aan 'derde partijen': andere partijen dan T-Mobile en jijzelf. Je hebt zelf invloed op de gegevens die we van jou gebruiken. In My T-Mobile en My T-Mobile Thuis kun je zien welke klantgegevens we van jou hebben. Daar kun je deze gegevens ook beheren.
Veelgestelde vragen over privacy
-
Wat zijn persoonsgegevens?
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die direct of indirect terug te brengen zijn tot jouw persoon. Denk aan je naam, telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum, IP-adres of simkaartnummer. Je deelt bijvoorbeeld persoonsgegevens met ons bij het afsluiten van je abonnement.
-
Welke gegevens hebben jullie van mij?
Daarvoor kun je in jouw persoonlijke My T-Mobile account kijken. Verder kun je in ons privacy statement lezen welke gegevens wij van jou gebruiken. Bel je met ons netwerk? Dan gebruiken wij je telefoonnummer en simkaartnummer zodat je verbinding kunt maken met het nummer dat je belt. Ook hebben we het tijdstip, de datum en de duur van het telefoongesprek nodig om jouw rekening op te maken.
-
Waarvoor gebruiken jullie mijn gegevens?
Er zijn meerdere doelen waarvoor we jouw persoonsgegevens kunnen gebruiken. We gebruiken je gegevens om te zorgen dat je gebruik kunt maken van ons netwerk en kunt bellen en/of internetten. We kunnen ook gegevens van jou gebruiken om je rekening op te stellen en via automatische incasso af te schrijven. Een overzicht van alle doelen waarvoor we jou gegevens gebruiken, vind je in hoofdstuk 2 van het privacy statement. We mogen je gegevens alleen gebruiken als we daarvoor een goede reden hebben. Er zijn 4 redenen. We gebruiken jouw persoonsgegevens als:
- dat nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst (en te zorgen dat je via T-Mobile kunt bellen of internetten)
- er een wettelijke verplichting is (zo moeten wij bijvoorbeeld bepaalde persoonsgegevens verstrekken aan de hulpdiensten als je 112 belt)
- het nodig is voor het bedrijfsbelang van T-Mobile (bijvoorbeeld om fraude te voorkomen) en/of
- we toestemming van je hebben gekregen.
In het privacy statement kun je lezen voor welke doelen we je gegevens gebruiken. Per doel wordt het een en ander uitgelicht. Zo kun je zien om welke persoonsgegevens het gaat en welke reden er voor het gebruik is. Ook vind je hoelang we jouw gegevens voor een doel gebruiken bewaren.
-
Met wie delen jullie mijn persoonsgegevens?
Soms is het nodig dat we jouw persoonsgegevens delen met 'derde partijen': andere partijen dan T-Mobile en jijzelf. Je plaatst bijvoorbeeld een bestelling bij T-Mobile die wij laten bezorgen door een koeriersbedrijf. Deze koerier heeft jouw adresgegevens nodig om je bestelling te kunnen bezorgen.
T-Mobile maakt met zulke partijen duidelijke afspraken over een veilig gebruik van jouw persoonsgegevens. Wil zo'n derde partij jouw gegevens gebruiken voor eigen marketing- of verkoopdoeleinden? Dan geven wij die gegevens alleen als jij daarvoor heel duidelijk toestemming geeft.
-
Hoe kan ik mijn privacy instellingen veranderen? Of Recht van Bezwaar maken tegen direct marketing?
Wil je jouw instellingen veranderen? Ga dan naar je privacy instellingen in
My T-Mobile . Je vindt hier een overzicht van alle middelen en persoonsgegevens die wij gebruiken. Je kunt hier ook aangeven waarvoor we je mogen benaderen en welke gegevens we van je mogen gebruiken. Wil je bijvoorbeeld in de toekomst niet meer door ons gebeld worden voor een specialeT-Mobile aanbieding? Dan kun je gebruik maken van je Recht van Verzet. Je past je toestemming voor aanbiedingen aan binnen de privacy instellingen inMy T-Mobile .Geen klant van T-Mobile?
Ben je geen klant van T-Mobile en wens je geen geadresseerde post te ontvangen? Maak dan gebruik van je Recht van Verzet door je in te schrijven bij het Postfilter. -
Hoe kan ik mijn persoonsgegevens bekijken?
Heel veel persoonsgegeven zijn in te zien via My T-Mobile. In My T-Mobile zijn de volgende gegevens te vinden:
- NAW-gegevens, zoals je naam en adres
- Privacy instellingen
- Producten bij je abonnement
- Facturen
- Verbruikstatus
- Loyaliteit (T-Mobile Samen)
- Huidig, vorige en toekomstige contract
- Blokkades die je hebt ingesteld
- Community logs: ga hiervoor naar de T-Mobile Community en log in
Nog meer inzicht in jouw gegevens? Dat kan met het aanvraagformulier Inzage Persoonsgegevens, dat te vinden is op onze website.
-
Hoe kan ik mijn persoonsgegegens aanpassen?
Je kunt heel veel zaken zelf aanpassen in My T-Mobile. Wil je andere gegevens laten corrigeren? Neem dan contact op met onze klantenservice.
-
Hoe kan ik mijn gegevens opvragen of verwijderen?
Wil je gegevens opvragen?
Je kunt de meeste persoonsgegevens terugvinden in My T-Mobile en My T-Mobile Thuis. Wil je meer gegevens opvragen? Geef aan waarom je deze gegevens wil opvragen. Dien vervolgens een verzoek tot inzage in via het aanvraagformulier op de website.
Aanvraagformulier inzage persoonsgegevens
Wil je gegevens laten verwijderen?
We kunnen niet alle persoonsgegevens zomaar verwijderen.- Heb je een abonnement bij ons? Dan maken wij gebruik van je persoonsgegevens om te zorgen dat jij gebruik kunt maken van onze diensten. Als je nog in je contractstermijn zit, zullen we je onze diensten zoals afgesproken blijven leveren. Daardoor kun je niet al je persoonsgegevens laten verwijderen.
- Daarnaast mogen sommige gegevens niet worden verwijderd, omdat T-Mobile die nodig heeft voor haar bedrijfsvoering of vanwege een wettelijke verplichting. Zo moeten wij facturen bijvoorbeeld 7 jaar bewaren voor de Belastingdienst.
Wil je gegevens verwijderen? Dan kun je hiervoor een verzoek indienen via het aanvraagformulier op de website.
Privacy voor Zakelijke klanten en eindgebruikers
Natuurlijk is de privacy van onze Zakelijk klanten en de eindgebruikers daarvan net zo belangrijk. Daarom hebben we voor die groep klanten een speciaal Privacy Statement opgesteld waarin alle vragen worden beantwoord. De meest gestelde vragen hebben we hieronder alvast op een rij gezet.
Veelgestelde vragen over Zakelijke privacy
-
Ik heb een T-Mobile abonnement via mijn werkgever, welke gegevens hebben jullie van mij?
Indien je via je werkgever gebruik maakt van een zakelijk abonnement, dan heb je zelf geen overeenkomst bij T-Mobile. Hierdoor beschikken we over minder gegevens dan wanneer je op eigen naam een abonnement hebt afgesloten. Zo beschikken we niet over jouw naam en adresgegevens. Tenzij je bijvoorbeeld je naam als gebruikersnaam in My T-Mobile hebt geregistreerd. Welke gegevens we wel hebben, kun je vinden in jouw persoonlijke My T-Mobile account. Verder kun je in ons zakelijk privacy statement lezen hoe we deze gegevens gebruiken.
-
Ik heb een T-Mobile abonnement via mijn werkgever, hoe kan ik mijn persoonsgegevens bekijken?
De meeste persoonsgegevens zijn in te zien via My T-Mobile. In My T-Mobile zijn de volgende gegevens te vinden:
- Producten
- Deelfactuur/specificatie
- Verbruiksstatus
- Loyaliteit (T-Mobile Samen)
- Community logs: ga hiervoor naar de T-Mobile Community en log in
- Huidig abonnement
- Blokkades door de klant ingesteld
-
Ik heb een T-Mobile abonnement via mijn werkgever, kan ik mijn gegevens opvragen?
Je kunt de meeste persoonsgegevens terugvinden in My T-Mobile. Wil je meer gegevens opvragen? Dan kun je aangeven waarvoor je deze gegevens op wilt vragen. Vervolgens kun je een verzoek tot inzage indienen via het aanvraagformulier op de website. Wij kunnen echter niet alle gegevens behorende bij een abonnement met jou delen, omdat niet jijzelf maar je werkgever contracteigenaar is.
Aanvraagformulier inzage persoonsgegevens Zakelijk -
Ik heb een T-Mobile abonnement via mijn werkgever, kan ik mijn gegevens laten verwijderen?
We kunnen niet alle persoonsgegevens zomaar verwijderen. Sommige persoonsgegevens zijn nodig om te zorgen dat je gebruik kunt maken van onze diensten. Daarnaast mogen sommige gegevens niet worden verwijderd. T-Mobile heeft die nodig voor haar bedrijfsvoering, vanwege een wettelijke verplichting of omdat dat is afgesproken met je werkgever.
Aanvraagformulier verwijdering persoonsgegevens Zakelijk -
Ik ben telecom manager van een organisatie, kan ik persoonsgegevens opvragen?
Wanneer je telecom manager bent van een organisatie, kun je de meeste persoonsgegevens terugvinden in My T-Mobile. Daarnaast kan je via het aanvraagformulier op de website inzage in je eigen gegevens opvragen.
Aanvraagformulier inzage persoonsgegevens Zakelijk