Meer over Cloud & Clear als beheerder

Op deze pagina vind je alles wat je wilt weten over het instellen en gebruiken van Cloud & Clear binnen je bedrijf.

Bekijk hieronder wat ieder Cloud & Clear-profiel inhoudt, hoe je instellingen kunt beheren en functionaliteiten kunt instellen.

  • Startersgids

    Bekijk voor meer informatie over de verschillende tools en selfservice-mogelijkheden voor Cloud & Clear de startersgids per profiel:

  • Welkomstmail

    Je hebt na activatie van je profiel een e-mail van ons ontvangen. In deze e-mail staan verwijzingen naar de diverse applicaties en verdere gegevens die nodig zijn om je profiel in te stellen. Bekijk de onderstaande pdf voor meer uitleg over deze e-mail. Heb je geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met je telecombeheerder. Let op! Voor het profiel Op weg ontvang je geen e-mail.

    Uitleg over e-mail

Maak je gebruik van extra diensten, zoals MiCollab Client voor desktop en smartphone, MiCollab Console, MiVoice Business Concole of MiContact Center? Bekijk de informatie hieronder.

  • MiCollab Client Smartphone applicatie

    Deze applicatie is beschikbaar bij de profielen Waar dan ook en In eigen hand. Download en installeer de applicatie op je telefoon en stel je eigen bereikbaarheid in, stuur chatberichten naar collega’s, luister voicemailberichten af en bekijk je gespreksgeschiedenis.

    Met het profiel In eigen hand heb je ook beschikking over een geïntegreerde softphone, waarmee je kunt bellen via mobiel internet.

    • Klik hier voor het installeren en inloggen van de applicatie
    • Klik hier voor een handleiding voor gebruik van de applicatie
  • MiCollab Client Desktop applicatie

    Deze applicatie is beschikbaar bij het profiel In eigen hand. Download en installeer de applicatie op je desktop en stel je eigen bereikbaarheid in, luister voicemailberichten af en bekijk je gesprekshistorie. Daarnaast kun je vanaf elke locatie optimaal met je collega’s samenwerken door het sturen van chatberichten, opzetten van telefoongesprekken via je computer met de geïntegreerde softphone, videobellen en conferencen.

    Voor conferencen gebruik je de aanvullende MiCollab Audio, Web en Video Conferencing Client. Met deze software kun je conferenties plannen en beheren. Tijdens de conferenties kun je onder andere documenten en je desktop delen.

    • Klik hier voor het installeren en inloggen van de applicatie
    • Klik hier voor het gebruiken van de applicatie
    • Klik hier voor het doorschakelen van gesprekken via statussen in de applicatie
    • Klik hier voor het activeren van de softphone
    • Klik hier voor een instructiehandleiding voor de MiCollab Audio, Web en Video Conferencing Client
  • MiCollab Console

    Eenvoudige receptieconsole voor een afdelingssecretariaat of voor een kleinere receptie. De console is te gebruiken als desktop-applicatie op de computer.

  • MiVoice Business Console

    De MiVoice Business Console is een uitgebreide receptieconsole, die ondersteuning biedt voor professionele receptionisten en telefonisten. De console is te gebruiken als desktop-applicatie op de computer met een intuïtieve gebruikersinterface.

    Meer informatie over alle functies en hulpmiddelen voor het afhandelen van gesprekken via MiVoice Business Console vind je in de MiVoice Business Console Help. Je opent de help door Help te selecteren in het hoofdmenu en vervolgens de optie Inhoud te kiezen.

  • MiContact Center

    High-tech-telecomoplossing voor bijvoorbeeld je order- of facturatiedesk. Met MiContact Center maak je de dienstverlening aan je klanten nog persoonlijker. Zo kunnen klanten eenvoudig worden geholpen via het kanaal van hun keuze, ongeacht of dat e-mail, webchat, social media of internet is. Deze dienst wordt specifiek aan je wensen aangepast. Training is beschikbaar op aanvraag bij je vaste contactpersoon.

    Deze dienst is enkel beschikbaar in combinatie met het gebruikersprofiel Op de zaak.

Bekijk hieronder de informatie over hoe je facturen voor vaste telefonie zijn opgebouwd.

  • Uitleg over de opbouw van je factuur

    Klik hier voor de handleiding.

  • Veelgestelde vragen over je factuur

    Bekijk de veelgestelde vragen.

Via de Cloud & Clear overzichtspagina heb je toegang tot de vaste portal. Daar beheer je de instellingen voor je vaste telefonie, waaronder eindgebruikersprofielen, oproepgroepen, snelkiezen en toetssjablonen.

  • Inloggen vaste portal

    Log in op de vaste portal om je vaste instellingen te beheren.

  • Wachtwoorden uitsturen naar je collega's

    Stuur je collega's inloggegevens toe, zodat zij hun profiel optimaal kunnen gebruiken. Je medewerkers ontvangen hierna een e-mail met verwijzingen naar de diverse applicaties en verdere gegevens die nodig zijn om hun profiel in te stellen.

  • Gebruikers aanmaken, wijzigen of verwijderen

    Maak nieuwe gebruikers aan, wijzig en verwijder bestaande gebruikers in de vaste portal via Users.

  • Hot Desk-telefoon aanmaken

    Hot Desk-telefoons zijn toestellen waarop een willekeurige gebruiker met zijn gebuikersprofiel kan inloggen. Zodra de gebruiker is ingelogd, kunnen oproepen naar buiten gemaakt worden. Je kunt dit activeren in de vaste portal via Shared Devices.

  • Oproepgroepen aanmaken of wijzigen

    Oproepgroepen hebben als doel inkomende oproepen te routeren naar medewerkers die beschikbaar zijn of maken het mogelijk voor een gebruiker om een oproep op te pakken die binnenkomt bij een collega die in dezelfde ruimte zit. Je kunt deze oproepgroepen aanmaken in de vaste portal via Groups.

  • Toetssjabloon

    Toetssjablonen kunnen aan gebruikers worden toegewezen om standaardfunctietoetsen op de bureautoestellen van alle gebruikers in te stellen. Je kunt deze functionaliteit activeren in de vaste portal via Company > Advanced > Phone Key Templates.

  • Snelkiezen

    Met snelkiezen kan binnen je bedrijf een korte cijfercombinatie worden ingesteld die zorgt dat een langer nummer wordt gekozen. Je kunt deze functionaliteit activeren in de vaste portal via Company > Advanced > Speed Dials.

  • Bestemmingen voor oproepomleidingen

    Met bestemmingen voor oproepomleidingen is het mogelijk bestemmingen toe te voegen waarnaar inkomende oproepen worden doorgeleid. Je kunt deze functionaliteit activeren in de vaste portal via Company > Advanced > Call Reroutings.

Bij de Cloud & Clear profielen Op de Zaak en In Eigen Hand kun je ook gebruikmaken van Mitel-toestellen. Lees hieronder meer over het instellen van deze toestellen en het verhelpen van eventuele gebreken.

  • Toestelfunctionaliteiten

    Er zijn diverse functies beschikbaar op je bureautoestel, zoals het instellen van een telefonische vergadering of doorschakeling, het doorverbinden van oproepen en het gebruik van de luidspreker. Klik hier voor de handleiding.

  • Belangrijke toetsen op je toestel

    Klik hier voor informatie over de belangrijkste toetsen van een Mitel-toestel.

  • Inloggen Hot Desk-telefoon

    Hot Desk-telefoons zijn toestellen waarop je als gebruiker met je gebuikersprofiel kunt inloggen. Klik hier voor de handleiding om in te loggen op een Hot Desk-telefoon.

  • Verhelpen van problemen met je toestel

    Het kan altijd voorkomen dat een toestel een foutmelding geeft. Klik hier voor een aantal checks die je op dat moment kunt uitvoeren. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met je telecombeheerder.

  • Voicemailbox instellen

    Klik hier voor informatie over het instellen van je voicemail en het afluisteren van voicemailberichten.

Bekijk hieronder de handleiding per toestel.

Ben je op zoek naar informatie voor eindgebruikers van Cloud & Clear?

Lees meer

Heb je nog vragen?

Je kunt op meerdere manieren contact met ons opnemen. Zie hieronder de mogelijkheden.

Stel een vraag via social media

Webcare

Werkdagen: 8.00 tot 21.00 uur.
Weekend: 9.00 tot 17.30 uur.

Facebook - Twitter

Stel een vraag via de telefoon

Bellen

Werkdagen: 8.00 tot 23.00 uur.
Weekend: 9.00 tot 17.30 uur.

Bel 0800-7112

Vanuit het buitenland: 
+31 (0)6 240 071 12

Stel een vraag via het contactformulier

E-mail

Binnen 6 werkdagen sturen we je een antwoord.

Contactformulier