Meer over Cloud & Clear als eindgebruiker

Op deze pagina vind je alles wat je wilt weten over het instellen en gebruiken van Cloud & Clear.

Bekijk hieronder wat ieder Cloud & Clear-profiel inhoudt, hoe je instellingen kunt beheren en functionaliteiten kunt instellen.

  • Startersgids

    Bekijk voor meer informatie over de verschillende tools en selfservice-mogelijkheden voor Cloud & Clear de startersgids per profiel:

  • Welkomstmail

    Je hebt na activatie van je profiel een e-mail van ons ontvangen. In deze e-mail staan verwijzingen naar de diverse applicaties en verdere gegevens die nodig zijn om je profiel in te stellen. Bekijk de onderstaande pdf voor meer uitleg over deze e-mail. Heb je geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met je telecombeheerder. Let op! Voor het profiel Op weg ontvang je geen e-mail.

    Uitleg over e-mail

Met de MiCollab Client voor uw smartphone en desktop kunt u onder andere uw eigen bereikbaarheid instellen en chatten met collega’s. Verder kunt u bij de desktop versie gebruikmaken van videobellen, conferentie en het delen van documenten. Met de geïntegreerde softphone kunt u daarnaast bellen via uw computer of mobiel internet. De MiCollab Client en softphone is beschikbaar met het profiel In eigen hand. Voor het profiel Waar dan ook is enkel de smartphone applicatie beschikbaar.

  • MiCollab Client Smartphone applicatie

    Deze applicatie is beschikbaar bij de profielen Waar dan ook en In eigen hand. Download en installeer de applicatie op uw smartphone en stel uw eigen bereikbaarheid in, stuur chatberichten naar collega’s, luister voicemailberichten af en bekijk uw gesprekshistorie.

    Met het profiel In eigen hand heeft u ook beschikking over een geïntegreerde softphone, waarmee u kunt bellen via mobiel internet.

    • Klik hier voor het installeren en inloggen van de applicatie
    • Klik hier voor een handleiding voor gebruik van de applicatie
  • MiCollab Client Desktop applicatie

    Deze applicatie is beschikbaar bij het profiel In eigen hand. Download en installeer de applicatie op uw desktop en stel uw eigen bereikbaarheid in, luister voicemailberichten af en bekijk uw gesprekshistorie. Daarnaast kunt u vanaf elke locatie optimaal met uw collega’s samenwerken door het sturen van chatberichten, opzetten van telefoongesprekken via uw computer met de geïntegreerde softphone, videobellen en conferencen.

    Voor conferencen gebruikt u de aanvullende MiCollab Audio, Web en Video Conferencing Client. Met deze software kunt u conferenties plannen en beheren. Tijdens de conferenties kunt u onder andere documenten en uw desktop delen.

    • Klik hier voor het installeren en inloggen van de applicatie
    • Klik hier voor het doorschakelen van gesprekken via statussen in de applicatie
    • Klik hier voor het activeren van de softphone
    • Klik hier voor een instructiehandleiding voor de MiCollab Audio, Web en Video Conferencing Client

Voor het instellen van uw Cloud & Clear profiel kunt u inloggen op de vaste portal. Hier kunt u uw profiel instellen zoals toegangscode voicemail, wachtwoord en naam. Daarnaast kunt u andere gebruikers zoeken, gesprekshistorie inzien en snelkiezen instellen.

Let op: maakt u gebruik van het profiel Op weg, dan is de vaste portal niet van toepassing.

  • Inloggen vaste portal

    Log in op de vaste portal om uw vaste instellingen te beheren.

  • Toetsen programmeren

    Met toetsen programmeren kunt u toetsen op uw telefoon configureren zodat een telefoonnummer of functie wordt gekozen wanneer u de toets indrukt.

  • Profiel instellen

    Stel uw profiel in zoals toegangscode voicemail en wachtwoord.

Bij de Cloud & Clear profielen Op de Zaak en In Eigen Hand kun je ook gebruikmaken van Mitel-toestellen. Lees hieronder meer over het instellen van deze toestellen en het verhelpen van eventuele gebreken.

  • Toestelfunctionaliteiten

    Er zijn diverse functies beschikbaar op je bureautoestel, zoals het instellen van een telefonische vergadering of doorschakeling, het doorverbinden van oproepen en het gebruik van de luidspreker. Klik hier voor de handleiding.

  • Belangrijke toetsen op je toestel

    Klik hier voor informatie over de belangrijkste toetsen van een Mitel-toestel.

  • Inloggen Hot Desk-telefoon

    Hot Desk-telefoons zijn toestellen waarop je als gebruiker met je gebuikersprofiel kunt inloggen. Klik hier voor de handleiding om in te loggen op een Hot Desk-telefoon.

  • Verhelpen van problemen met je toestel

    Het kan altijd voorkomen dat een toestel een foutmelding geeft. Klik hier voor een aantal checks die je op dat moment kunt uitvoeren. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met je telecombeheerder.

  • Voicemailbox instellen

    Klik hier voor informatie over het instellen van je voicemail en het afluisteren van voicemailberichten.

Bekijk hieronder de handleiding per toestel.

Ben je op zoek naar informatie voor beheerders van Cloud & Clear?

Lees meer

Heb je nog vragen?

Je kunt op meerdere manieren contact met ons opnemen. Zie hieronder de mogelijkheden.

Stel een vraag via social media

Webcare

Werkdagen: 8.00 tot 21.00 uur.
Weekenden: 9.00 tot 17.30 uur.

Facebook - Twitter

Stel een vraag via de telefoon

Bellen

Werkdagen: 8.00 tot 23.00 uur.
Weekenden: 9.00 tot 17.30 uur.

Bel 0800-7112

Stel een vraag via het contactformulier

E-mail

Binnen 6 werkdagen sturen we je een antwoord.

Contactformulier