Facturen

Facturen bekijken en online betalen

Factuur bekijken

In Mijn Odido vind je je laatste 24 facturen. Je ziet precies wat je maandelijkse gebruikskosten zijn, wanneer ze gefactureerd zijn en hoe het met je betaling staat.

Betalen met iDeal

Staat er nog een factuur open? Dan betaal je die makkelijk in Mijn Odido. Zo geregeld. Is je abonnement tijdelijk geblokkeerd? 1 uur nadat je hebt betaald, doet alles het weer.

Wist je dat.

Je factuur ook per e-mail kan ontvangen? Klik hier om in te stellen dat je jouw facturen per e-mail krijgt.

Het antwoord op jouw vraag

Terug

Hoe kan ik mijn verzamelfactuur/totaalfaactuur inzien?

Je verzamelfactuur/ totaalfactuur, de factuur waar de totale kosten van alle abonnementen van je collega’s en jij op getoond worden, kun je met beheerdersrechten inzien via Mijn Odido

Terug

Waar kan ik mijn mobiele facturen bekijken?

Log in op Mijn Odido en ga naar 'Facturen' om je laatste 15 facturen te bekijken en/of te downloaden.

In jouw Mijn Odido omgeving kun je de laatste 15 facturen in detail bekijken. Zo vind je een schematische weergave van het maandelijkse verbruik, uitgesplitst in belminuten en dataverbruik in Nederland én de EU. Daarnaast vind je de maandelijkse factuurbedragen, bijbehorende facturatiedata en je betaalstatus terug.

Terug

Wat is het bewaartermijn van mijn facturen?

  • In  Mijn Odido kun je jouw facturen tot 2 jaar terug bekijken en downloaden (via de app tot 1 jaar) en je specificaties tot 6 maanden.

  • Heb je geen actief abonnement meer? Dan blijft jouw Mijn Odido account nog 6 maanden actief. 

    Let hierbij wel op:

    • Had je jouw nummer niet gekoppeld in Mijn Odido? Dan lukt het helaas niet om in te loggen en kun je niet in Mijn Odido. Neem dan binnen 6 maanden contact op met Odido om je facturen te ontvangen.

Terug

Hoe ziet mijn eerste factuur eruit?

Je eerste factuur is vaak hoger dan verwacht. Dat komt o.a. door eenmalige aansluitkosten en vooruitbetaling van je maandelijkse abonnementkosten. Wij leggen je graag uit hoe je eerste factuur is opgebouwd.

Je eerste factuur is vaak hoger dan je verwacht. Dit heeft een aantal redenen:

- Er worden eenmalige aansluitkosten verrekend;

- Als je een abonnement afsluit bij ons, kom je in een zogenoemde factuurcyclus terecht. Als je abonnement halverwege de factuurcyclus ingaat, worden de abonnementskosten van de resterende dagen van de maand in rekening gebracht;

- Je betaalt je abonnement 1 maand vooruit. Deze kosten worden ook verrekend op je eerste factuur;

- Tot slot kunnen maandelijkse kosten van je telefoon (telefoonservice) en gebruikskosten - de kosten buiten je zakelijke abonnement - voor een hogere eerste factuur zorgen.

Terug

Hoe betaal ik een openstaande factuur met iDeal?

Heb je een openstaande factuur? Dan betaal je deze eenvoudig en direct in Mijn Odido met behulp van iDeal. Is je abonnement tijdelijk geblokkeerd? Dan wordt deze blokkade binnen 1 uur na betaling opgeheven. Lees meer over betalen met iDeal op deze pagina.

Terug

Ik heb mijn factuur betaald, maar kan nog niet bellen en internetten. Hoe kan dat?

Als je handmatig je factuur hebt betaald via internetbankieren, kan het 3 werkdagen duren voordat de blokkade op je zakelijke abonnement wordt verwijderd. Om ervoor te zorgen dat de blokkade direct verwijderd wordt, kun jij het betaalbewijs op werkdagen vóór 16.00 uur per e-mail sturen naar incassozakelijk@odido.nl. Vermeld je naam en klantnummer voor een snelle verwerking. Heb jij je factuur betaald via iDeal? Dan wordt de blokkade binnen één uur verwijderd. Heb je betaald via een overschrijfkaart of acceptgiro? Dan wordt je blokkade opgeheven binnen 7 werkdagen.

Terug

Waarom is mijn factuur hoger dan ik had verwacht?

Als je factuur hoger is dan je had verwacht, kan dat verschillende oorzaken hebben

Verandering in je abonnement
Als je van abonnement verandert, verandert je factuur mee. Op de factuur van de maand waarin je overstapt zie je precies wat er veranderd is. Hier vind je bijvoorbeeld je maandelijkse kosten en gebruikskosten van je oude abonnement, tot de overstapdatum. Op de factuur staat ook de verrekening van de kosten met je nieuwe abonnement. Vanaf de volgende factuur begint je nieuwe abonnement en zie je de kosten weer zoals je gewend bent.
Bekijk hier een voorbeeld.

Kosten buiten je bundel
Heb je kosten gemaakt buiten je bundel, dan valt je factuur hoger uit. Bellen of internetten in het buitenland kan bijvoorbeeld duurder zijn. De MB-aanvuller en bundels zoals Deezer of de MB- verdeler staan ook apart op je factuur.
Bekijk hier een voorbeeld.

Terug

Wat kan ik doen als mijn factuur niet klopt?

Als je van mening bent dat je factuur niet klopt, kun je contact opnemen via 0800-7112. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Terug

Wat gebeurt er na wijzingen/verlengen van mijn abonnement?

Als je van abonnement wijzigt, verandert je factuur mee. Op de factuur van de overstapmaand kun je deze wijziging in detail bekijken: je ziet onder andere de maand- en gebruikskosten van je oude abonnement tot de overstapdatum. Ook zie je een verrekening van deze kosten van je nieuwe abonnement vanaf dezelfde datum. Vanaf je volgende factuur start je nieuwe abonnement en worden de kosten weer zoals gebruikelijk getoond.

Terug

Wat gebeurt er kosten die ik buiten mijn bundel maak?

Als je kosten maakt buiten je bundel, dan valt je factuur hoger uit dan gewend. Er worden andere tarieven gerekend als je bijvoorbeeld in het buitenland belt of data verbruikt, of met 0900-nummers belt. Daarnaast worden de MB-aanvuller en bundels zoals Deezer of de MB-verdeler apart vermeld op je factuur.

Terug

Wat is thuiskopieheffing en waarom moet ik het betalen?

Thuiskopieheffing compenseert auteurs en artiesten voor misgelopen inkomsten door het kopiëren van muziek en films voor privégebruik. Het werd in 2003 in het leven geroepen in de strijd tegen het illegaal downloaden van films en muziek, in de vorm van een heffing op lege cd’s en dvd’s. Sinds 2013 geldt het als een heffing op apparaten waarmee je een privékopie van muziek of video kunt maken. Dit zijn apparaten zoals smartphones, tablets en laptops. Maar ook voor lege beeld- en geluidsdragers, zoals externe harddisks en usb-sticks.

Terug

Hoe wordt thuiskopieheffing berekend?

De hoogte van de thuiskopieheffing is wettelijk vastgesteld en verschilt per apparaat.

Terug

Wanneer en hoe betaal ik thuiskopieheffing?

De thuiskopieheffing betaal je eenmalig. Hij wordt automatisch verrekend met de factuur van je hardware. Dus heb je een smartphone aangeschaft? Dan vind je de heffing terug op de factuur daarvan.

Terug

Kan ik thuiskopieheffing aftrekken?

Ja, je kunt dit doen met de hardware factuur.

Terug

Zijn er uitzonderingen voor zakelijke klanten?

Door de naam van de heffing lijkt deze alleen te gelden voor de consumentenmarkt, maar niets is minder waar. Door integratie van privé-apparatuur in het professionele leven (Bring Your Own Device) is niet meer vast te stellen dat zakelijke devices alleen voor werk-gerelateerde zaken worden gebruikt. Daarom geldt de thuiskopieheffing ook voor zakelijke producten.

Heb je je apparatuur wel puur en alleen voor professioneel gebruik? Dan kun je ontheffing aanvragen via Thuiskopie. Je kunt dan het door jou betaalde bedrag terugkrijgen.

Terug

Welke apparaten vallen onder de thuiskopieheffing?

  • Apparaten waarop je bestanden kunt kopiëren, zoals lege beeld- en geluiddragers. Denk aan externe hard disks, usb-sticks en e-readers.

  • Apparaten die gebruikt kunnen worden om mee te kopiëren, zoals pc's, laptops, tablets, mp3-spelers en smartphones.

Terug

Geldt de thuiskopieheffing ook voor refurbished apparaten?

De thuiskopieheffing geldt voor alle beeld- en geluidsdragers, dus ook voor refurbished. Dat zijn gebruikte apparaten die dusdanig aangepast, vernieuwd, gecontroleerd en/of heropgebouwd zijn dat ze aan nieuwe consumenten kunnen worden verkocht. De thuiskopievergoeding is verschuldigd zodra een refurbished apparaat door een professionele wederverkoper aan of ten behoeve van een nieuwe eindgebruiker wordt verkocht. Sinds 2021 worden aparte tarieven gehanteerd voor refurbished apparaten. De thuiskopieheffing voor refurbished apparaten is 40% lager is dan het reguliere tarief. 

Terug

Hoe krijg ik thuiskopieheffing terug wanneer ik mijn bestelling annuleer?

De door jou betaalde thuiskopieheffing wordt na het annuleren van je bestelling automatisch teruggeboekt.

Odido-App(2)-MidHero
De Odido App

Je facturen bekijken? Je bundel aanpassen? Regel veel zelf in onze app. Voor al je mobiele abonnementen. Wel zo handig.

Uit hoeveel medewerkers bestaat de onderneming?

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons, chat met onze chatbot Izzi, of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Chat met Izzi

Onze chatbot Izzi is er dag en nacht voor je.

Zelf regelen

Bekijk je factuur, wijzig gegevens en regel wat je wil in Mijn Odido.

Naar Mijn Odido

Even overleggen?

Bellen kan natuurlijk ook.Werkdagen 8-23 uur.
Weekend 9-17:30 uur.

Liever mailen?

Mail naar ons.

Stuur ons een e-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons, chat met onze chatbot Izzi, of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Bellen

Bellen voor mobiele abonnementen

Bel ons: 0800 - 8102

Mailen

E-mail voor mobiele abonnementen

Bellen

Bellen voor Zakelijk Internet

Bel ons: 0800 - 0200739

Mailen

Mailen voor Zakelijk Internet

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Zelf regelen

Bekijk je factuur, wijzig gegevens en
regel wat je wil in Mijn Odido of
Mijn Odido Business.

Inloggen op Mijn Odido

Accountmanager

Neem contact op met je accountmanager.

E-mail

Mail naar ons.

Stuur ons een e-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Accountmanager

Neem contact op met een accountmanager

0852006860

Liever mailen?

E-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bellen kan ook.

Zelf regelen

Bekijk je factuur, wijzig gegevens en regel wat je wil in Mijn Odido Business.

Naar Mijn Odido Business

Accountmanager

Neem contact op met je accountmanager

Liever mailen?

Mail naar ons

Stuur ons een e-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bellen kan ook.

Accountmanagers

Neem contact op met een accountmanager

0852006860

Liever mailen?

Mail naar ons.