Tegenwoordig krijgen we steeds vaker de melding dat oplichters e-mails uit naam van T-Mobile versturen. In deze ‘phishing’ e-mails melden ze dat je een openstaande factuur hebt. Deze e-mails zijn haast niet van echt te onderscheiden. Onze oplossing? Log in op My T-Mobile en bekijk je openstaande facturen. Zo zie je in één oogopslag of het bedrag overeenkomt met het bedrag in de e-mail. Wordt er in de e-mail gevraagd of je wilt inloggen? Controleer dan of de webpagina begint met https://www.t-mobile.nl.
Meer over facturen
Op je factuur zie je welke kosten je die maand maakte. Hierop achterhaal je wat je maandelijks betaalt voor je telefoon, zakelijke abonnement en eventuele bundels zoals Deezer of de MB-verdeler. Eventuele gebruikskosten buiten je abonnement - zoals het activeren van een MB-aanvuller - of kortingen binnen je abonnement vind je ook terug op je factuur.
Meer informatie over je eerste factuur
Je eerste factuur is vaak hoger dan je verwacht. Dit komt mede door de aansluitkosten die eenmalig verrekend worden. Als je een abonnement afsluit bij ons, kom je in een zogenoemde factuurcyclus terecht. Als je abonnement halverwege de factuurcyclus ingaat, worden de abonnementskosten van de resterende dagen van de maand in rekening gebracht. Daarnaast betaal je bij ons één maand vooruit. Deze kosten worden ook verrekend op je factuur. Tot slot kunnen maandelijkse kosten van je telefoon (toestelservice) en gebruikskosten - de kosten buiten je zakelijke abonnement - voor een hogere eerste factuur zorgen.
Een overzicht van je eerste factuur
Is je factuur hoger dan verwacht?
Wijziging van je abonnement
Als je van abonnement wijzigt, verandert je factuur mee. Op de factuur van de overstapmaand kun je deze wijziging in detail bekijken: je ziet onder andere de maand- en gebruikskosten van je oude abonnement tot de overstapdatum. Ook zie je een verrekening van deze kosten van je nieuwe abonnement vanaf dezelfde datum. Vanaf je volgende factuur start je nieuwe abonnement en worden de kosten weer zoals gebruikelijk getoond.
Kosten buiten je bundel
Als je kosten maakt buiten je bundel, dan valt je factuur hoger uit dan gewend. Er worden andere tarieven gerekend als je bijvoorbeeld in het buitenland belt of data verbruikt, of met 0900-nummers belt. Daarnaast worden de MB-aanvuller en bundels zoals Deezer of de MB-verdeler apart vermeld op je factuur.
Facturen bekijken en online betalen
Bekijk je facturen
Via My T-Mobile kun je de laatste 24 facturen in detail inzien. Zo zie je schematisch bijvoorbeeld wat je maandelijkse gebruikskosten waren, wanneer ze gefactureerd zijn, wat de status is van je betaling en welk bedrag gefactureerd werd.
Betalen met iDeal
Heb je een openstaande factuur? Dan betaal je deze eenvoudig en direct in My T-Mobile met behulp van iDeal. Is je abonnement tijdelijk geblokkeerd? Dan wordt deze blokkade binnen 1 uur na betaling opgeheven.
In 2022 zijn de prijzen in Nederland gestegen. Dit heet prijsinflatie. Deze prijsinflatie heeft effect op onze kosten. Daarom verhogen wij in januari 2023 de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie.
In januari 2023 verhogen wij de vaste kosten van een abonnement met 8,6%, welke gebaseerd is op de jaarmutatie CPI (Consumenten-prijsindexcijfer) van het CBS in de maand juni van het voorafgaande jaar. Deze wijziging zie je terug vanaf de eerste factuur die je in 2023 krijgt.
Veelgestelde vragen
-
Hoe kan ik mijn verzamelfactuur/totaalfactuur inzien?
Je verzamelfactuur/ totaalfactuur, de factuur waar de totale kosten van alle abonnementen van je collega’s en jij op getoond worden, kun je als beheerder inzien via My T-Mobile.
-
Hoe kan ik een openstaande factuur betalen?
Betaal het openstaande bedrag direct via iDeal of maak het bedrag over op ons rekeningnummer: (IBAN) NL03 COBA 0733 959 717 op naam van T-Mobile Netherlands BV. Vermeld bij de betaling je naam en klantnummer voor een snelle verwerking. Voor betalen vanuit het buitenland heb je een BIC-nr nodig (COBANL2XXXX). Is je zakelijke abonnement geblokkeerd? Om ervoor te zorgen dat de blokkade verwijderd wordt, kun jij je betaalbewijs op werkdagen vóór 16.00 uur per e-mail sturen naar incassozakelijk@t-mobile.nl.
-
Ik heb mijn factuur betaald, maar kan nog niet bellen en internetten. Hoe kan dat?
Als je handmatig je factuur hebt betaald via internetbankieren, kan het 3 werkdagen duren voordat de blokkade op je zakelijke abonnement wordt verwijderd. Om ervoor te zorgen dat de blokkade direct verwijderd wordt, kun jij het betaalbewijs op werkdagen vóór 16.00 uur per e-mail sturen naar incassozakelijk@t-mobile.nl. Vermeld je naam en klantnummer voor een snelle verwerking. Heb jij je factuur betaald via iDeal? Dan wordt de blokkade binnen één uur verwijderd. Heb je betaald via een overschrijfkaart of acceptgiro? Dan wordt je blokkade opgeheven binnen 7 werkdagen.
-
Wat kan ik doen als mijn factuur niet klopt?
Als je van mening bent dat je factuur niet klopt, kun je contact opnemen via 0800-7112. Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Uit hoeveel medewerkers bestaat de onderneming?
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 23:00 uur en in het weekend van 9:00 tot 17:30 uur.
Chatten
Klantenservice
Onze accountmanagers zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 15:00 uur.