Installatie van je Zakelijk Internet.

Monteur komt langs.

Je hoeft Zakelijk Internet niet zelf te installeren. Onze monteur komt gratis bij je langs. Wel zo makkelijk. Lees hier wat de monteur precies doet en wat je zelf regelt.  

Terug

Internet via DSL (koper-lijn)

Binnenkort kun je werken via Zakelijk Internet van Odido. Voordat je online bent, moeten er nog een paar dingen gebeuren:

  • De levertijd vermelden we tijdens het verkoopgesprek en vind je in het contract. 

  • Je ontvangt een belletje van zowel KPN als Odido om een afspraak te maken.

  • We gebruiken het KPN-netwerk. Daarom komt eerst een KPN-monteur langs om de verbinding te controleren.

  • De KPN-monteur komt binnen 5 tot 23 dagen langs. Je ontvangt een bevestiging van de afspraak. 

  • Zorg uiteraard dat je thuis bent om de monteur binnen te laten.

  • Is alles in orde? Dan komt bij de tweede afspraak de Odido monteur je Zakelijk Internet installeren. Ook van deze afspraak ontvang je een e-mail ter bevestiging. 

  • De monteur is ongeveer een uurtje bezig. Om de apparatuur aan te sluiten, is het noodzakelijk dat er twee stopcontacten aanwezig zijn bij het aansluitpunt. Naast je aansluiten op het internet, installeert de monteur ook wifi op maximaal 3 apparaten. Mocht je dit willen.

  • Is onze monteur klaar? Dan kan je je internet meteen gebruiken. De monteur komt de volgende dingen installeren:

  • Een modem. De monteur installeert deze op de plek waar het internetsignaal binnenkomt (het ISRA-punt).

  • Een router. In de router zijn de wifi-instellingen opgeslagen. Ook zitten er 4 LAN-poorten in  om apparaten op aan te sluiten.

  • Een dongle. Die is voor de Internet Back-up. Hiermee blijf je online tijdens een internetstoring. Zo val je terug op ons bekroonde mobiele netwerk.

De monteur heeft nodig voor de installatie:

  • 230 Volt aansluiting (stopcontact) op de plek waar het modem wordt geïnstalleerd.

  • 230 Volt aansluiting (stopcontact) op de plek waar de router wordt geïnstalleerd.

  • LAN-kabels tussen het moden en de router, als ze zich niet in dezelfde ruimte bevinden.

Terug

Glasvezelinternet

Binnenkort heb je glasvezelinternet van Odido. Voordat je online bent, moeten er nog een paar dingen gebeuren:

  • De levertijd vermelden we tijdens het verkoopgesprek en vind je in het contract. 

  • Je krijgt een telefoontje van ons om een afspraak in te plannen met een Odido monteur.  

  • De monteur komt binnen 5 tot 23 dagen langs om je Zakelijk Internet te installeren. Je ontvangt een bevestiging van de afspraak. 

  • Zorg dat je thuis bent om de monteur binnen te laten.  

  • De monteur is ongeveer een uurtje bezig. Om de apparatuur aan te sluiten, moeten er 2 stopcontacten zijn bij het aansluitpunt. Naast je aansluiten op het internet, installeert de monteur ook wifi op maximaal 3 apparaten. Mocht je dit willen.

De monteur komt de volgende dingen installeren:

  • Een router. In de router zijn de wifi-instellingen opgeslagen. Ook zitten er 4 LAN-poorten in  om apparaten op aan te sluiten.

  • Een dongle. Die is voor de Internet Back-up. Hiermee blijf je online tijdens een internetstoring zodat je terugvalt op ons bekroonde mobiele netwerk.

  • Als het nodig is: een modem. De monteur installeert deze op de plek waar het internetsignaal binnenkomt (het aansluitpunt). 

De monteur heeft nodig voor de installatie:

  • 230 Volt aansluiting (stopcontact) op de plek waar de router wordt geïnstalleerd.

  • Als je ook een modem nodig hebt: 230 Volt aansluiting (stopcontact) op de plek waar het modem wordt geïnstalleerd.

Terug

Ik weet het niet

In de e-mailbevestiging die je hebt gekregen, vind je terug of je Zakelijk Internet via DSL (koper) of glasvezel krijgt. Kan je de e-mail niet vinden? Controleer ook even je spam. De onderwerpregel van de e-mail is: Dit is de samenvatting van je contract.

Aansluitpunt voor internet.

Om internet te installeren heeft de monteur een aansluitpunt nodig. Dat zit meestal in de hoek van de woonkamer of in de meterkast. Check anders in de gang, onder vensterbanken of in de kelder. Bij een bedrijfspand zit het aansluitpunt meestal in de meterkast of in de ruimte van de techniek. Vraag het aan de pandbeheerder als je het punt niet kan vinden. Hoe ziet zo’n punt eruit? Hieronder laten we je de verschillende soorten aansluitpunten zien.  

De monteur heeft ook minstens 2 stopcontacten nodig. En als er maar 1 zit, gebruik je een verlengsnoer.  

ISRA-aansluitpunt met ministekker

Een ISRA-punt met ministekker heeft aan de voorkant of onderkant een poort voor de telefoonkabel. Een ISRA-punt met vaste kabelaansluiting heeft zo’n poort niet. Daaraan zie je het verschil. 

Wandcontactdoos

De wandcontactdoos ziet eruit als een stopcontact, maar dan met 4 gaten. Past een telefoonstekker in. 

Vaste kabelaansluiting

Er zijn verschillende soorten ISRA-punten voor vaste kabelaansluiting. De lasdop en lasdoos bijvoorbeeld, en ISRA-punten zonder mini-stekker. Dit soort aansluitingen vind je vaak in oudere huizen, gebouwd voor de jaren 90.

Je wifigegevens.

Als je Zakelijk Internet bestelt, krijgt je van ons een e-mail. Daarin staat of je DSL of glasvezel krijgt. In de e-mail staat ook je SSID (de naam van je wifinetwerk) en Wireless key (wachtwoord van je wifinetwerk). Wil je deze gegevens aanpassen? Dat doe je makkelijk zelf in Mijn Odido.

Eigen apparaten gebruiken.

We sturen je alle apparaten die je nodig hebt voor de installatie. Dat zijn het modem, de router en de dongle. De dongle is je back-up, zodat je bij een storing nog steeds internet hebt. Liever zelf je internet installeren met je eigen apparaten? Kan ook. 

Als je je eigen apparaten gebruikt, laat dan eerst een monteur langskomen om de Odido apparaten te installeren. Zo weet je zeker dat je bent aangesloten op ons netwerk. Bel daarna Odido Service: 0800-7112. En geef aan dat je je eigen apparaten wil gebruiken. Je krijgt dan de juiste inloggegevens en instellingen. Hou er wel rekening mee dat de installatie van je eigen apparaten ingewikkeld kan zijn. En dat we geen garantie geven als je internet niet goed werkt. Wil je toch dat we je helpen? Sluit dan eerst de Odido apparaten aan. Komt onze monteur daarna bij je langs. 

Goed om te weten.
  • De installatie van Odido apparaten door de monteur is gratis. 

  • Het modem heeft 4 LAN-poorten. Kan je 4 apparaten mee aansluiten. 

  • Met wifi verbind je draadloos al je apparaten met het internet. 

  • Hoeveel apparaten je aansluit op je wifinetwerk is aan jou. Het is wel zo dat de snelheid per gebruiker minder kan worden als verschillende apparaten dezelfde internetverbinding gebruiken. 

  • Instellingen zoals de naam en het wachtwoord van je wifi pas je zelf aan in Mijn Odido

twee vrouwen achter laptop
Meer weten of abonnement aanpassen.

Meer weten over het bezorgen of je facturen? Of je abonnement veranderen? We zijn er voor je. Op onze informatiepagina vind je antwoord op al je vragen. 

Uit hoeveel medewerkers bestaat de onderneming?

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons, chat met onze chatbot Izzi, of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Chat met Izzi

Onze chatbot Izzi is er dag en nacht voor je.

Zelf regelen

Bekijk je factuur, wijzig gegevens en regel wat je wil in Mijn Odido.

Naar Mijn Odido

Even overleggen?

Bellen kan natuurlijk ook.Werkdagen 8-23 uur.
Weekend 9-17:30 uur.

Liever mailen?

Mail naar ons.

Stuur ons een e-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons, chat met onze chatbot Izzi, of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Bellen

Bellen voor mobiele abonnementen

Bel ons: 0800 - 8102

Mailen

E-mail voor mobiele abonnementen

Bellen

Bellen voor Zakelijk Internet

Bel ons: 0800 - 0200739

Mailen

Mailen voor Zakelijk Internet

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Zelf regelen

Bekijk je factuur, wijzig gegevens en
regel wat je wil in Mijn Odido of
Mijn Odido Business.

Inloggen op Mijn Odido

Accountmanager

Neem contact op met je accountmanager.

E-mail

Mail naar ons.

Stuur ons een e-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Accountmanager

Neem contact op met een accountmanager

0852006860

Liever mailen?

E-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bellen kan ook.

Zelf regelen

Bekijk je factuur, wijzig gegevens en regel wat je wil in Mijn Odido Business.

Naar Mijn Odido Business

Accountmanager

Neem contact op met je accountmanager

Liever mailen?

Mail naar ons

Stuur ons een e-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bellen kan ook.

Accountmanagers

Neem contact op met een accountmanager

0852006860

Liever mailen?

Mail naar ons.