Nummerbehoud aanvragen is heel makkelijk, maar de aanvraag moet je alleen wel zelf indienen. We helpen je daar natuurlijk zo goed mogelijk bij. Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe de aanvraag werkt.
-
1. Bekijk of je abonnement voldoet aan de voorwaarden
Je kunt overstappen naar ons netwerk als het mobiele nummer dat je wilt behouden actief is gedurende de overstap. We zeggen je abonnement voor je op, dus je hoeft je contract bij je huidige provider niet zelf op te zeggen. Voor het opzeggen heb je binnen je contracttermijn 2 opties:
- Binnen de contracttermijn - met ander telefoonnummer
Met deze optie wordt je te behouden nummer overgezet naar T-Mobile (of een andere provider). Houd hierbij rekening met het feit dat je oude contract behouden blijft onder een ander mobiel nummer. De maandelijkse kosten lopen hiervoor dus door. Wanneer je bij dit verzoek aangeeft dat je zo snel mogelijk het nummer wilt overzetten naar T-Mobile, met behoud van het contract bij je huidige provider, dan wordt het nummer de volgende werkdag overgezet. - Binnen de contracttermijn - met afkoop
Je kunt op elk moment binnen je contracttermijn je nummer overzetten naar T-Mobile. Indien je kiest voor de optie tot afkopen, wordt je mobiele abonnement afgekocht en ontvang je hiervan je afkoopfactuur (incl. eventuele toestelkosten).
- Binnen de contracttermijn - met ander telefoonnummer
-
2. Bestel een zakelijk abonnement
Kies een abonnement uit dat bij je past. Zo kun je met ons @Work-abonnement zelf kiezen hoeveel GB’s je wilt, van 1 GB tot Unlimited. Welke variant je ook kiest, standaard bel je onbeperkt in NL én de EU.
-
3. Vraag nummerbehoud aan
Na je bestelling ontvang je een bevestigingsmail. Hierin vind je een link waarmee je nummerbehoud aanvraagt. Mocht onze e-mail je ontgaan zijn en heb jij je nieuwe simkaart al? Dan is het ook mogelijk om online nummerbehoud aan te vragen.
-
4. Wij zeggen je huidige abonnement op
Wij nemen contact op met je huidige provider om het nieuws te brengen en je abonnement bij hen op te zeggen, zodra je bestelling is geleverd. Hierbij wordt rekening gehouden met je opzegtermijn. Binnen 2 werkdagen krijg je per sms een bevestiging van goedkeuring van je aanvraag. Is je aanvraag afgekeurd? Dan nemen we contact met je op.
-
5. Bekijk de status van je aanvraag
Bekijk de status van je aanvraag voor nummerbehoud om te achterhalen of deze is goedgekeurd en wanneer we je nummer overzetten. Ter herinnering sturen we de dag voordat we je nummer gaan overzetten een sms.
-
6. We zetten je nummer over
Op de dag van het nummerbehoud krijg je 2 sms-berichten van ons: een voor de overstap en een daarna. In het eerste sms-bericht dat we je een half uur voor de overstap sturen, laten we weten dat jij je nieuwe T-Mobile simkaart bijna kunt gebruiken. Even later verdwijnt het bereik op je telefoon. Vanaf dan kun jij je huidige simkaart omwisselen met je nieuwe T-Mobile-simkaart. In het tweede sms-bericht heten we je nummer welkom op ons netwerk. Vanaf dan is het nummerbehoud succesvol afgerond en ben je bereikbaar op ons Unlimited netwerk.
We zien je natuurlijk liever blijven, maar als je wilt overstappen naar een nieuwe provider, dan is het mogelijk om je zakelijke nummer mee te nemen. Dit vraag je aan in 6 stappen:
-
1. Bekijk of je abonnement voldoet aan de voorwaarden
Je kunt overstappen naar een andere provider als het mobiele nummer dat je wilt behouden actief is gedurende de overstap. Voor het opzeggen heb je binnen je contracttermijn 2 opties:
- Binnen de contracttermijn - met ander telefoonnummer
Met deze optie wordt je te behouden nummer overgezet van T-Mobile naar een andere provider. Houd hierbij rekening met het feit dat je oude T-Mobile contract behouden blijft onder een ander mobiel nummer. De maandelijkse kosten lopen hiervoor dus door. Wanneer je bij dit verzoek aangeeft dat je zo snel mogelijk het nummer wilt overzetten naar je nieuwe provider, met behoud van je huidige T-Mobile contract, dan wordt het nummer de volgende werkdag overgezet. - Binnen de contracttermijn - met afkoop
Je kunt op elk moment binnen je contracttermijn je nummer overzetten naar een andere provider. Indien je kiest voor de optie tot afkopen, wordt je mobiele abonnement bij T-Mobile afgekocht en ontvang je hiervan je afkoopfactuur (incl. eventuele toestelkosten).
- Binnen de contracttermijn - met ander telefoonnummer
-
2. Bestel een nieuw zakelijk abonnement
Kies bij je nieuwe provider een zakelijk abonnement dat bij je werksituatie past.
-
3. Vraag nummerbehoud aan
Tijdens of na het bestellen van dit abonnement geef je aan dat jij je huidige telefoonnummer wilt behouden.
-
4. De provider neemt contact op met ons
Je nieuwe provider neemt contact met ons op om het spijtige nieuws te brengen. Zelf je abonnement opzeggen is dus niet nodig. Wij geven je telefoonnummer vrij, zodra je contract bij ons is afgelopen. Daarnaast hanteren we een opzegtermijn van 1 maand.
-
5. Bekijk de status van je aanvraag
Heb je bij je nieuwe provider aangegeven dat jij je telefoonnummer wilt behouden? Bekijk de status van je aanvraag en achterhaal of deze verwerkt is en wanneer we je abonnement stopzetten.
-
6. We zetten je nummer over
Heb je bij je nieuwe provider aangegeven dat jij je nummer wilt behouden? Dan stoppen we je abonnement op de dag dat je nummer wordt overgezet. Neem contact op met je nieuwe provider voor meer informatie over het overzetten van je nummer.