Overstappen met behoud van je nummer

Kun je (bijna) verlengen bij je huidige provider en wil je ook zakendoen via ons Unlimited netwerk? Gaan we regelen! En als je overstapt naar ons netwerk, dan is het natuurlijk mogelijk om je zakelijk telefoonnummer mee te nemen. Stap vandaag nog over naar ons @Work-abonnement en vraag tijdens of na je bestelling nummerbehoud aan.

Nummerbehoud aanvragen is heel makkelijk, maar de aanvraag moet je alleen wel zelf indienen. We helpen je daar natuurlijk zo goed mogelijk bij. Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe de aanvraag werkt.

  • Je kunt overstappen naar ons netwerk als het mobiele nummer dat je wilt behouden actief is gedurende de overstap. We zeggen je abonnement voor je op, dus je hoeft je contract bij je huidige provider niet zelf op te zeggen. Voor het opzeggen heb je binnen je contracttermijn 2 opties:

    1. Binnen de contracttermijn - met ander telefoonnummer
      Met deze optie wordt je te behouden nummer overgezet naar T-Mobile (of een andere provider). Houd hierbij rekening met het feit dat je oude contract behouden blijft onder een ander mobiel nummer. De maandelijkse kosten lopen hiervoor dus door. Wanneer je bij dit verzoek aangeeft dat je zo snel mogelijk het nummer wilt overzetten naar T-Mobile, met behoud van het contract bij je huidige provider, dan wordt het nummer de volgende werkdag overgezet.

    2. Binnen de contracttermijn - met afkoop
      Je kunt op elk moment binnen je contracttermijn je nummer overzetten naar T-Mobile. Indien je kiest voor de optie tot afkopen, wordt je mobiele abonnement afgekocht en ontvang je hiervan je afkoopfactuur (incl. eventuele toestelkosten).
  • Kies een abonnement uit dat bij je past. Zo kun je met ons @Work-abonnement zelf kiezen hoeveel GB’s je wilt, van 1 GB tot Unlimited. Welke variant je ook kiest, standaard bel je onbeperkt in NL én de EU.

  • Na je bestelling ontvang je een bevestigingsmail. Hierin vind je een link waarmee je nummerbehoud aanvraagt. Mocht onze e-mail je ontgaan zijn en heb jij je nieuwe simkaart al? Dan is het ook mogelijk om online nummerbehoud aan te vragen.

  • Wij nemen contact op met je huidige provider om het nieuws te brengen en je abonnement bij hen op te zeggen, zodra je bestelling is geleverd. Hierbij wordt rekening gehouden met je opzegtermijn. Binnen 2 werkdagen krijg je per sms een bevestiging van goedkeuring van je aanvraag. Is je aanvraag afgekeurd? Dan nemen we contact met je op.

  • Bekijk de status van je aanvraag voor nummerbehoud om te achterhalen of deze is goedgekeurd en wanneer we je nummer overzetten. Ter herinnering sturen we de dag voordat we je nummer gaan overzetten een sms.

  • Op de dag van het nummerbehoud krijg je 2 sms-berichten van ons: een voor de overstap en een daarna. In het eerste sms-bericht dat we je een half uur voor de overstap sturen, laten we weten dat jij je nieuwe T-Mobile simkaart bijna kunt gebruiken. Even later verdwijnt het bereik op je telefoon. Vanaf dan kun jij je huidige simkaart omwisselen met je nieuwe T-Mobile-simkaart. In het tweede sms-bericht heten we je nummer welkom op ons netwerk. Vanaf dan is het nummerbehoud succesvol afgerond en ben je bereikbaar op ons Unlimited netwerk.

We zien je natuurlijk liever blijven, maar als je wilt overstappen naar een nieuwe provider, dan is het mogelijk om je zakelijke nummer mee te nemen. Dit vraag je aan in 6 stappen:

  • Je kunt overstappen naar een andere provider als het mobiele nummer dat je wilt behouden actief is gedurende de overstap. Voor het opzeggen heb je binnen je contracttermijn 2 opties:

    1. Binnen de contracttermijn - met ander telefoonnummer
      Met deze optie wordt je te behouden nummer overgezet van T-Mobile naar een andere provider. Houd hierbij rekening met het feit dat je oude T-Mobile contract behouden blijft onder een ander mobiel nummer. De maandelijkse kosten lopen hiervoor dus door. Wanneer je bij dit verzoek aangeeft dat je zo snel mogelijk het nummer wilt overzetten naar je nieuwe provider, met behoud van je huidige T-Mobile contract, dan wordt het nummer de volgende werkdag overgezet.

    2. Binnen de contracttermijn - met afkoop
      Je kunt op elk moment binnen je contracttermijn je nummer overzetten naar een andere provider. Indien je kiest voor de optie tot afkopen, wordt je mobiele abonnement bij T-Mobile afgekocht en ontvang je hiervan je afkoopfactuur (incl. eventuele toestelkosten).
  • Kies bij je nieuwe provider een zakelijk abonnement dat bij je werksituatie past.

  • Tijdens of na het bestellen van dit abonnement geef je aan dat jij je huidige telefoonnummer wilt behouden.

  • Je nieuwe provider neemt contact met ons op om het spijtige nieuws te brengen. Zelf je abonnement opzeggen is dus niet nodig. Wij geven je telefoonnummer vrij, zodra je contract bij ons is afgelopen. Daarnaast hanteren we een opzegtermijn van 1 maand.

  • Heb je bij je nieuwe provider aangegeven dat jij je telefoonnummer wilt behouden? Bekijk de status van je aanvraag en achterhaal of deze verwerkt is en wanneer we je abonnement stopzetten.

  • Heb je bij je nieuwe provider aangegeven dat jij je nummer wilt behouden? Dan stoppen we je abonnement op de dag dat je nummer wordt overgezet.  Neem contact op met je nieuwe provider voor meer informatie over het overzetten van je nummer.

Contract overnemen of overdragen

Wil je een zakelijk of particulier abonnement overnemen of overdragen op naam van een ander of jezelf? Een contractovername regel je nu snel en eenvoudig online!

Wil je nummerbehoud aanvragen voor meerdere abonnementen?

Doorgaans is het mogelijk om meerdere telefoonnummers mee te nemen naar ons netwerk. Neem telefonisch contact op met één van onze collega's via 0800-8102 om de mogelijkheden te bespreken.

Veelgestelde vragen

  • We zetten je huidige nummer gratis over op ons Unlimited netwerk. Het enige dat we in rekening brengen zijn de aansluitkosten à € 20.

  • Wil jij je nummer toch op een latere datum laten overzetten? Een datumwijziging vraag je in 3 stappen aan.

  • Als jij je bedenkt en toch je nieuwe nummer wilt gebruiken, kun jij je aanvraag annuleren in 3 stappen.

  • Als je klantgegevens niet kloppen, kan het zijn dat je aanvraag wordt afgekeurd. In dit geval nemen we contact met je op.

Uit hoeveel medewerkers bestaat de onderneming?

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 23:00 uur en in het weekend van 9:00 tot 17:30 uur.

Chatten

Chatten

Helpdesk

Zelf regelen

24/7 Beschikbaar

Klantenservice

Klantenservice

Persoonlijk contact

Vanuit Nederland
Vanuit het buitenland
email

E-mail

Reactietijd: binnen 3 werkdagen

Onze accountmanagers zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 15:00 uur.

mobiele abonnementen

Bellen voor mobiele abonnementen

email

E-mail voor mobiele abonnementen

Reactietijd: binnen 1 werkdag

Zakelijk Internet

Bellen voor Zakelijk Internet

email

E-mail voor Zakelijk Internet

Reactietijd: binnen 1 werkdag

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 17:30.

Self service

Zelf regelen

24/7 Beschikbaar

Neem telefonisch contact op

Neem telefonisch contact op

email

E-mail

Reactietijd: binnen 2 werkdagen

Onze accountmanagers zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur.

Telefonisch contact

Neem contact op met een accountmanager

Contact opnemen via e-mail

E-mail

Reactietijd: binnen 2-3 werkdagen

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 17:30 uur.

Self service

Zelf regelen

24/7 Beschikbaar

Neem telefonisch contact op

Neem telefonisch contact op

Email

E-mail

Reactietijd: binnen 2 werkdagen

Onze accountmanagers zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur.

Telefonisch contact

Neem contact op met een accountmanager

E-mail

E-mail

Reactietijd: binnen 2-3 werkdagen