Hoe kan ik bezuinigen?
Wat kun je zelf proberen?
Verhuizen naar het buitenland
Verhuis je naar een ander land dan hierboven genoemd? Dan kun je je T-Mobile abonnement het beste opzeggen. We kunnen namelijk extra kosten in rekening brengen wanneer je jouw abonnement wel in het buitenland, maar niet in Nederland gebruikt. Bel de klantenservice om te kijken of je je contract kunt beëindigen/afkopen en hoeveel dat kost ( 0800-7112).
Wat kun je zelf proberen?
Opzeggen vanwege overlijden
Het informeren van bedrijven en instanties na het overlijden van een dierbare is al vervelend genoeg. We proberen het daarom zo gemakkelijk mogelijk voor je te maken om dit door te geven. Wij werken hiervoor samen met Closure. Bij het overlijden van een klant van T-Mobile kun je het abonnement kosteloos stopzetten, op naam van iemand anders zetten of omzetten naar PrePaid.
Contractovername online regelen
Wil je je contract op naam van een nieuwe eigenaar zetten? Bijvoorbeeld omdat iemand je bedrijf verlaat en jij een nieuwe werknemer in dienst neemt? Of omdat je jouw huidige zakelijke abonnement wilt omzetten naar een particulier abonnement? Dat kun je zelf online regelen! Lees wel van tevoren goed de voorwaarden door.
Abonnement bijstellen
Wist je dat je je abonnement elke maand kunt bijstellen? Zowel omhoog als omlaag, zelfs tot onder je instapbundel.
Sim Only
Heb je nog een goedwerkend toestel? Dan zou je ook kunnen denken aan een Sim Only abonnement. Hiermee betaal je alleen abonnementskosten en geen maandelijkse toestelkosten. Bekijk onze Sim Only-abonnementen.
T-Mobile Klantvoordeel
Heb je als zakelijke klant één of meerdere Go abonnement(en) afgesloten? Dan kan je je aanmelden voor T-Mobile Klantvoordeel en een aantal euro's op maandbasis besparen als je meerdere producten van T-Mobile met elkaar combineert. Check wel eerst de voorwaarden.
De beste instellingen voor je mobiel
- Controleer regelmatig op software updates
- Start je mobiel elke week opnieuw op
- Sluit toepassingen af
- Schoon je geheugen op
- Een langere batterijduur?
We raden je aan om altijd de meest recente software te gebruiken. Hierin zijn fouten hersteld en de nieuwste functionaliteiten toegevoegd. Bovendien werkt je toestel beter en sneller na software updates. Update je apps ook zo nu en dan. Heb je problemen met een app maar is er nog geen update? Soms helpt het om de app te verwijderen en opnieuw te installeren.
Zo voorkom je dat het interne geheugen volloopt en je telefoon langzamer wordt. Bij opnieuw opstarten wordt je geheugen automatisch opgeschoond en worden je instellingen vernieuwd.
Als je telefoon traag reageert, check dan of er veel toepassingen of vensters tegelijk openstaan. Deze blijven namelijk actief op de achtergrond en maken steeds verbinding met het netwerk.
Als je geheugen vol zit, reageert je telefoon langzamer. Verwijder daarom sms-berichten, foto’s en video’s die je niet meer nodig hebt. Je kunt ook de instelling ‘automatisch opslaan’ uitzetten als je dat nog niet hebt gedaan.
Zet je beeldscherm minder fel, laat bluetooth en navigatie niet onnodig aanstaan, en probeer minder vaak te synchroniseren. Op die manier gaat je batterij langer me en hoef je minder vaak op te laden.
Meer tips vind je in onze Toestelhulp.
Toestelreparatie aanmelden
Heb je problemen met jouw toestel en kun je die niet zelf oplossen? Laat ons je helpen! Meld je toestel in een paar stappen aan voor reparatie.
Nieuw toestel?
Heb jij een paar jaar geleden een abonnement afgesloten in combinatie met een toestel? Dan kan het zijn dat de prestaties van dat toestel door de jaren heen afnemen. Denk bijvoorbeeld aan een software-update van het besturingssysteem, waardoor apps trager openen of werken en de batterijduur enorm afneemt. Het is begrijpelijk dat je na verloop van tijd een nieuw toestel gaat overwegen. Wij kunnen je daarbij helpen! Is je abonnement verlengbaar? Bekijk dan ons assortiment met de nieuwste telefoons waarmee jij zorgeloos kunt ondernemen.
Automatisch een netwerk kiezen
Het kan zijn dat de netwerk-instellingen op jouw toestel impact hebben op de netwerkdekking op jouw locatie. Controleer daarom eerst de netwerk-instellingen.
Andere simkaart
Je kunt het actuele bereik op jouw locatie achterhalen door je postcode of adres in te vullen in onze dekkingskaart.