Overstappen met uw abonnement binnen T-Mobile

Het is mogelijk om uw T-Mobile abonnement over te dragen aan een andere T-Mobile klant. In de meeste gevallen betaalt u eenmalig € 21,01 excl. btw. Tijdens de daadwerkelijke overname blijft u bereikbaar voor uw zakelijke netwerk. En uw telefoonnummer neemt u natuurlijk gewoon mee. Het overstappen is bijvoorbeeld handig in de volgende gevallen:

  • Omdat u van werkgever verandert
  • Omdat u voor uzelf gaat beginnen
  • Omdat u een zakelijk in plaats van particulier abonnement wilt
  • Omdat u meer werknemers krijgt

Bent u klant bij een andere provider en wilt u uw telefoonnummer meenemen naar T-Mobile? Kies dan voor nummerbehoud.

Lees meer

Kies tijdens uw bestelling voor nummerbehoud en neem uw telefoonnummer kosteloos mee.


Bent u al klant bij ons?

Stap over naar zakelijk

We maken het mogelijk om een particulier of zakelijk abonnement over te zetten naar een (ander) zakelijk abonnement. Deze contractovername vraagt u in 5 eenvoudige stappen aan:

  • Bekijk of uw abonnement voldoet aan de voorwaarden
  • Vul het aanvraagformulier (opent in pdf) volledig in
  • Kopieer uw legitimatiebewijs
  • Kopieer het KVK-uittreksel van de nieuwe contracthouder
  • E-mail het geheel naar contractovername@t-mobile.nl

Stap over naar particulier

We maken het mogelijk om een particulier of zakelijk abonnement over te zetten naar een (ander) particulier abonnement. Deze contractovername vraagt u in 5 eenvoudige stappen aan:

  • Bekijk of uw abonnement voldoet aan de voorwaarden
  • Vul het aanvraagformulier (opent in pdf) volledig in
  • Kopieer uw legitimatiebewijs
  • Kopieer het legitimatiebewijs van de nieuwe contracthouder
  • E-mail het geheel naar contractovername@t-mobile.nl

Uw toestelafbetaling is niet overdraagbaar

Wat belangrijk is om te weten is dat u bij een contractovername alleen het abonnement overdraagt. De maandelijkse afbetaling van uw telefoon kunt u dus niet overdragen. We bieden u de mogelijkheid om de toestelafbetaling in één keer af te kopen. Nadat we uw aanvraag ontvangen, doen we u een voorstel. Pas wanneer we uw akkoord hebben ontvangen, gaan we verder aan de slag met uw aanvraag.

Veelgestelde vragen

Wat zijn de kosten van een contractovername?

Hoeveel een contractovername kost, is afhankelijk van het abonnement dat u heeft. In de prijslijst van uw abonnement vindt u de kosten die voor u gelden. In de meeste gevallen betaalt u eenmalig € 21,01 excl. btw

Kan ik de extra producten naast mijn abonnement ook overdragen?

Extra’s buiten uw abonnement kunt u niet overdragen met een contractovername:

  • Heeft u uw telefoon verzekerd via Chubb, ACE of Proassist? Dan zegt u deze zelf op. Lees hier hoe u uw verzekering beëindigd.
  • Heeft u een MB-verdeler? Dan vervalt deze op de dag van de contractovername. De nieuwe contracthouder kan de MB-verdeler eventueel weer aanvragen.
  • Heeft u een account op T-Mobile Extra? Dan vervalt uw account met daarbij de opgespaarde punten.
  • Heeft u met uw abonnement tegoed opgespaard? Dan vervalt deze op de dag van de contractovername.
  • Maakt u gebruik van onze zakelijke oplossing Vast Mobiel Integratie? Dan vallen vaste telefoonnummers buiten de contractovername.
Wat als de nieuwe contracthouder geen Nederlands legitimatiebewijs heeft?

Als degene aan wie u het contract wilt overdragen een Europees legitimatiebewijs heeft, is het belangrijk dat u een kopie van de IND-sticker of bankpas meestuurt. Bij legitimatiebewijzen buiten de EU, is het belangrijk dat een kopie van een verblijfsvergunning of geprivilegieerdendocument wordt meegestuurd. Een kopie van een buitenlands paspoort of Nederlands rijbewijs is ook voldoende om een contractovername te verwerken.

Kan ik het abonnement van een overledene overdragen of overnemen?

We bieden u als nabestaande twee opties omtrent het abonnement van de overledene. U kunt het abonnement zonder kosten op naam van iemand anders zetten. Vul dit aanvraagformulier in als u het abonnement wilt over laten nemen door een particulier. Als u het abonnement wilt over laten nemen door een bedrijf, vult u dit aanvraagformulier in. Óf u kunt het abonnement opzeggen zonder kosten of omzetten naar PrePaid. Stuur ons in dat geval een bericht met daarin: 

  • Of u uw abonnement wilt opzeggen of omzetten naar Prepaid.
  • De informatie van het abonnement. Denk dan aan een telefoonnummer, naam, adres en klantnummer.
  • Een kopie van de overlijdensacte of rouwkaart.
  • Uw eigen contactgegevens. Denk dan aan uw naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer.

Verstuur uw aanvraag zodat we het in behandeling kunnen nemen.

Per e-mail:
nabestaandendesk@t-mobile.nl

Per fax:
070 - 305 5540

Per post:
T-Mobile Klantenservice BV
T.a.v. Incasso
Antwoordnummer 10604
2501 WB Den Haag

In welke gevallen kan ik niet overstappen?

Is de contracttermijn van uw abonnement verlopen? Dan is contractovername niet mogelijk. Dan kunt u uw abonnement verlengen
U kunt ook uw abonnement opzeggen met behoud van uw telefoonnummer. Zo kunt u uw telefoonnummer aan iemand anders overdragen, ook gewoon bij T-Mobile.