Overnemen van een ander contract binnen T-Mobile

Het is mogelijk om je T-Mobile abonnement over te dragen aan een andere T-Mobile klant. In de meeste gevallen betaal je eenmalig € 21,01 excl. btw. Tijdens de daadwerkelijke overname blijf je bereikbaar voor je zakelijke netwerk. En je telefoonnummer neem je natuurlijk gewoon mee. Een contractovername is bijvoorbeeld handig in de volgende gevallen:

  • Omdat je van werkgever verandert
  • Omdat je voor jezelf gaat beginnen
  • Omdat je een zakelijk in plaats van particulier abonnement wilt
  • Omdat je meer werknemers in dienst krijgt

Ben je nog geen klant bij ons en wil jij je telefoonnummer graag behouden? Kies dan voor nummerbehoud tijdens je bestelling.

Lees meer


Ben je al klant bij ons?

Contract overnemen naar zakelijk

We maken het mogelijk om een particulier of zakelijk abonnement over te zetten naar een (ander) zakelijk abonnement. Deze contractovername vraag je in 5 eenvoudige stappen aan:

  • Bekijk of je abonnement voldoet aan de voorwaarden
  • Vul het aanvraagformulier (opent in pdf) volledig in
  • Kopieer je legitimatiebewijs
  • Kopieer het KVK-uittreksel van de nieuwe contracthouder
  • E-mail het geheel naar contractovername@t-mobile.nl

Contract overnemen naar particulier

We maken het mogelijk om een particulier of zakelijk abonnement over te zetten naar een (ander) particulier abonnement. Deze contractovername vraag je in 5 eenvoudige stappen aan:

  • Bekijk of je abonnement voldoet aan de voorwaarden
  • Vul het aanvraagformulier (opent in pdf) volledig in
  • Kopieer je legitimatiebewijs
  • Kopieer het legitimatiebewijs van de nieuwe contracthouder
  • E-mail het geheel naar contractovername@t-mobile.nl

De toestelafbetaling kun je niet overnemen

Bij een contractovername draag je alleen het abonnement over. De maandelijkse afbetaling van je telefoon kun je dus niet overdragen. We bieden je de mogelijkheid om de toestelafbetaling in één keer af te lossen. Nadat we je aanvraag ontvangen, doen we een voorstel. Pas wanneer we je akkoord hebben ontvangen, gaan we verder aan de slag met je aanvraag.

Veelgestelde vragen

Wat zijn de kosten van een contractovername?

Hoeveel een contractovername kost, is afhankelijk van het abonnement dat je hebt. In de prijslijst van je abonnement vind je de kosten die voor jou gelden. In de meeste gevallen betaal je eenmalig € 21,01 excl. btw

Kan ik mijn aanvraag wijzigen?

Extra’s buiten je zakelijke abonnement kun je niet overdragen met een contractovername:

  • Heb jij je telefoon verzekerd via Chubb, ACE of Proassist, dan zeg je deze zelf op. Lees hier hoe jij je verzekering beëindigd.
  • Heb je een MB-verdeler bij je zakelijke abonnement? Dan vervalt deze op de dag van de contractovername. De nieuwe contracthouder kan de MB-verdeler eventueel weer aanvragen.
  • Heb je een account op T-Mobile Extra? Dan vervalt deze met de daarbij de opgespaarde punten.
  • Heb je met je zakelijke abonnement tegoed opgespaard? Dan vervalt deze op de dag van de contractovername.
  • Maak je gebruik van onze zakelijke oplossing Vast Mobiel Integratie? Dan vallen vaste telefoonnummers buiten de contractovername.
Wat als de nieuwe contracthouder geen Nederlands legitimatiebewijs heeft?

Als degene aan wie je het contract wilt overdragen een Europees legitimatiebewijs heeft, is het belangrijk dat je een kopie van de IND-sticker of bankpas meestuurt. Bij legitimatiebewijzen buiten de EU, is het belangrijk dat een kopie van een verblijfsvergunning of geprivilegieerdendocument wordt meegestuurd. Een kopie van een buitenlands paspoort of Nederlands rijbewijs is ook voldoende om een contractovername te verwerken.

Kan ik het abonnement van een overledene overdragen of overnemen?

We bieden je als nabestaande 2 opties omtrent het overdragen van het abonnement van de overledene. Je kunt het abonnement zonder kosten op naam van iemand anders zetten. Vul dit aanvraagformulier in als je het abonnement wilt over laten nemen door een particulier. Als je het abonnement wilt over laten nemen door een bedrijf, vul je dit aanvraagformulier in. Óf je kunt het abonnement opzeggen zonder kosten of omzetten naar PrePaid. Stuur ons in dat geval een bericht met daarin:

  • Of je het abonnement wilt opzeggen of omzetten naar Prepaid
  • De informatie van het abonnement. Denk dan aan een telefoonnummer, naam, adres en klantnummer
  • Een kopie van de overlijdensacte of rouwkaart
  • Je eigen contactgegevens. Denk dan aan je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer

Verstuur je aanvraag zodat we het in behandeling kunnen nemen.

Per e-mail:
nabestaandendesk@t-mobile.nl

Per fax:
070 - 305 5540

Per post:
T-Mobile Klantenservice BV
T.a.v. Incasso
Antwoordnummer 10604
2501 WB Den Haag

In welke gevallen kan ik niet overstappen?

Is de contracttermijn van je abonnement verlopen? Dan kun jij je abonnement verlengen of opzeggen met behoud van je telefoonnummer. Contractovername is in dit geval niet mogelijk.