Privacy

We vinden het erg belangrijk om netjes met persoonsgegevens om te gaan. In het privacy statement kun je lezen wat T-Mobile doet om jouw persoonsgegevens te beschermen. Wil je weten welke gegevens we van jou hebben? Waarom we die gegevens nodig hebben? Hoe lang we die gegevens bewaren? Of hoe je je persoonsgegevens zelf aanpast of verwijdert? De antwoorden op deze vragen vind je in het privacy statement.

Download privacy statement


We vinden jouw privacy belangrijk

  • We vinden het belangrijk om netjes met jouw persoonsgegevens om te gaan. 
  • T-Mobile neemt geschikte maatregelen om jouw gegevens te beveiligen tegen misbruik. 
  • We luisteren niet naar jouw telefoongesprekken en lezen geen sms'jes die je stuurt. We kijken niet met je mee op internet.
  • T-Mobile verkoopt jouw persoonsgegevens niet aan 'derde partijen': andere partijen dan T-Mobile en jijzelf.
  • Je hebt zelf invloed op de gegevens die we van jou gebruiken. In My T-Mobile (voor mobiele telefonie en internet) en My T-Mobile Thuis (voor vaste telefonie, internet en tv) kun je zien welke klantgegevens we van jou hebben. Daar kun je deze gegevens ook beheren.


Veelgestelde vragen over privacy

Wat zijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die direct of indirect terug te brengen zijn tot jouw persoon. Denk aan je naam, telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum, IP-adres of simkaartnummer. Je deelt bijvoorbeeld persoonsgegevens met ons bij het afsluiten van je abonnement.

Welke gegevens hebben jullie van mij?

Daarvoor kun je in jouw persoonlijke My T-Mobile account kijken. Verder kun je in ons privacy statement lezen welke gegevens wij van jou gebruiken. Als jij bijvoorbeeld via ons netwerk belt, hebben wij jouw telefoonnummer en simkaartnummer nodig om te zorgen dat je verbinding kunt maken met het nummer dat je belt. Ook hebben we het tijdstip, de datum en de duur van het telefoongesprek nodig om jouw rekening op te maken.

Bekijk het privacy statement
Waarvoor gebruiken jullie mijn gegevens?

Er zijn meerdere doelen waarvoor we jouw persoonsgegevens kunnen gebruiken. Zo hebben we bijvoorbeeld je gegevens nodig om te zorgen dat je gebruik kunt maken van ons netwerk en kunt bellen en/of internetten. We kunnen ook gegevens van jou gebruiken om je rekening op te stellen en via automatische incasso af te schrijven. Een overzicht van alle doelen waarvoor we jou gegevens gebruiken, vind je in hoofdstuk 2 van het privacy statement.

We mogen je gegevens alleen gebruiken als we daarvoor een goede reden hebben. Er zijn 4 redenen. We gebruiken jouw persoonsgegevens als:

  • dat nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst (en te zorgen dat je via T-Mobile kunt bellen of internetten)
  • er een wettelijke verplichting is (zo moeten wij bijvoorbeeld bepaalde persoonsgegevens verstrekken aan de hulpdiensten als je 112 belt)
  • het nodig is voor het bedrijfsbelang van T-Mobile (bijvoorbeeld om fraude te voorkomen) en/of
  • we toestemming van je hebben gekregen.

In het privacy statement kun je lezen voor welke doelen we je gegevens gebruiken. Per doel kun je zien om welke persoonsgegevens het gaat (bijvoorbeeld naam, adres of ip-adres), welke reden er voor het gebruik is en hoelang we jouw gegevens voor het doel bewaren.

Met wie delen jullie mijn persoonsgegevens?

Soms is het nodig dat we jouw persoonsgegevens delen met 'derde partijen': andere partijen dan T-Mobile en jijzelf. Je plaatst bijvoorbeeld een bestelling bij T-Mobile die wij laten bezorgen door een koeriersbedrijf. Deze koerier heeft jouw adresgegevens nodig om je bestelling te kunnen bezorgen.

T-Mobile maakt met zulke partijen duidelijke afspraken over een veilig gebruik van jouw persoonsgegevens. Als derde partijen jouw gegevens willen gebruiken voor hun eigen marketing- of verkoopdoeleinden, dan geven wij die gegevens alleen als jij daarvoor heel duidelijk toestemming geeft.

Hoe kan ik mijn privacy instellingen veranderen?

Wil je jouw instellingen veranderen? Ga dan naar je privacy instellingen in My T-Mobile. Je kunt vervolgens aangeven waarvoor we je mogen benaderen en welke gegevens we van je mogen gebruiken.

Privacy instellingen aanpassen
Hoe kan ik mijn persoonsgegevens bekijken?

Heel veel persoonsgegeven zijn in te zien via My T-Mobile. In My T-Mobile zijn de volgende gegevens te vinden:

  • NAW-gegevens, zoals je naam en adres
  • Privacy instellingen
  • Producten bij je abonnement
  • Facturen
  • Verbruikstatus
  • Loyaliteit (T-Mobile Samen) 
  • Huidig, vorige en toekomstige contract 
  • Blokkades die je hebt ingesteld
  • Forum logs: hiervoor moet je naar forum.t-mobile.nl en dan inloggen

Als je nog meer inzicht wil in jouw gegevens dan kan dat met het aanvraagformulier Inzage Persoonsgegevens dat te vinden is op onze website.

Hoe kan ik mijn persoonsgegegens aanpassen?

Je kunt heel veel zaken zelf aanpassen in My T-Mobile. Wil je andere gegevens laten corrigeren? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe kan ik mijn gegevens opvragen of verwijderen?

Je kunt de meeste persoonsgegevens terugvinden in My T-Mobile en My T-Mobile Thuis. Wil je meer gegevens opvragen? Dan kun je aangeven waarvoor je deze gegevens op wil vragen en hiervoor een verzoek tot inzage indienen via het aanvraagformulier op de website.

Aanvraagformulier inzage persoonsgegevens

Wil je gegevens laten verwijderen?
We kunnen niet alle persoonsgegevens zomaar verwijderen. Als jij een abonnement hebt bij ons, moeten wij persoonsgegevens van jou gebruiken om te zorgen dat je gebruik kunt maken van onze diensten en bijvoorbeeld kan bellen en mobiel internetten. Als je nog in je contractstermijn zit, zullen we je onze diensten zoals afgesproken blijven leveren. Daardoor kun je niet al je persoonsgegevens laten verwijderen. Daarnaast mogen sommige gegevens niet worden verwijderd, omdat T-Mobile die nodig heeft voor haar bedrijfsvoering of vanwege een wettelijke verplichting. Zo moeten wij facturen bijvoorbeeld 7 jaar bewaren voor de Belastingdienst.