We vinden het erg belangrijk om netjes met persoonsgegevens om te gaan. In het privacy statement kun je lezen wat T-Mobile doet om jouw persoonsgegevens te beschermen. Wil je weten welke gegevens we van jou hebben? Waarom we die gegevens nodig hebben? Hoe lang we die gegevens bewaren? Of hoe je je persoonsgegevens zelf aanpast of verwijdert? De antwoorden op deze vragen vind je in het Privacy Statement.

Download Privacy Statement

We vinden jouw privacy belangrijk

We vinden het belangrijk om netjes met jouw persoonsgegevens om te gaan. T-Mobile neemt geschikte maatregelen om jouw gegevens te beveiligen tegen misbruik. We luisteren niet naar jouw telefoongesprekken en lezen geen sms'jes die je stuurt. We kijken niet met je mee op internet. T-Mobile verkoopt jouw persoonsgegevens niet aan 'derde partijen': andere partijen dan T-Mobile en jijzelf. Je hebt zelf invloed op de gegevens die we van jou gebruiken. In My T-Mobile en My T-Mobile Thuis kun je zien welke klantgegevens we van jou hebben. Daar kun je deze gegevens ook beheren. Meer informatie over een datalek melden, of ons responsible disclosure proces, lees je onderaan deze pagina.

Veelgestelde vragen over privacy

  • Persoonsgegevens zijn alle gegevens die direct of indirect terug te brengen zijn tot jouw persoon. Denk aan je naam, telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum, IP-adres of simkaartnummer. Je deelt bijvoorbeeld persoonsgegevens met ons bij het afsluiten van je abonnement.

  • Daarvoor kun je in jouw persoonlijke My T-Mobile account kijken. Verder kun je in ons privacy statement lezen welke gegevens wij van jou gebruiken. Bel je met ons netwerk? Dan gebruiken wij je telefoonnummer en simkaartnummer zodat je verbinding kunt maken met het nummer dat je belt. Ook hebben we het tijdstip, de datum en de duur van het telefoongesprek nodig om jouw rekening op te maken.

  • Er zijn meerdere doelen waarvoor we jouw persoonsgegevens kunnen gebruiken. We gebruiken je gegevens om te zorgen dat je gebruik kunt maken van ons netwerk en kunt bellen en/of internetten. We kunnen ook gegevens van jou gebruiken om je rekening op te stellen en via automatische incasso af te schrijven. Een overzicht van alle doelen waarvoor we jou gegevens gebruiken, vind je in hoofdstuk 2 van het privacy statement. We mogen je gegevens alleen gebruiken als we daarvoor een goede reden hebben. Er zijn 4 redenen. We gebruiken jouw persoonsgegevens als:

    • dat nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst (en te zorgen dat je via T-Mobile kunt bellen of internetten)

    • er een wettelijke verplichting is (zo moeten wij bijvoorbeeld bepaalde persoonsgegevens verstrekken aan de hulpdiensten als je 112 belt)

    • het nodig is voor het bedrijfsbelang van T-Mobile (bijvoorbeeld om fraude te voorkomen) en/of

    • we toestemming van je hebben gekregen.

    In het privacy statement kun je lezen voor welke doelen we je gegevens gebruiken. Per doel wordt het een en ander uitgelicht. Zo kun je zien om welke persoonsgegevens het gaat en welke reden er voor het gebruik is. Ook vind je hoelang we jouw gegevens voor een doel gebruiken bewaren.

  • Soms is het nodig dat we jouw persoonsgegevens delen met 'derde partijen': andere partijen dan T-Mobile en jijzelf. Je plaatst bijvoorbeeld een bestelling bij T-Mobile die wij laten bezorgen door een koeriersbedrijf. Deze koerier heeft jouw adresgegevens nodig om je bestelling te kunnen bezorgen.

    T-Mobile maakt met zulke partijen duidelijke afspraken over een veilig gebruik van jouw persoonsgegevens. Wil zo'n derde partij jouw gegevens gebruiken voor eigen marketing- of verkoopdoeleinden? Dan geven wij die gegevens alleen als jij daarvoor heel duidelijk toestemming geeft.

  • Wil je jouw instellingen veranderen? Ga dan naar je privacy instellingen in My T-Mobile. Je vindt hier een overzicht van alle middelen en persoonsgegevens die wij gebruiken. Je kunt hier ook aangeven waarvoor we je mogen benaderen en welke gegevens we van je mogen gebruiken. Wil je bijvoorbeeld in de toekomst niet meer door ons gebeld worden voor een speciale T-Mobile aanbieding? Dan kun je gebruik maken van je Recht van Verzet. Je past je toestemming voor aanbiedingen aan binnen de privacy instellingen in My T-Mobile.

    Geen klant van T-Mobile?
    Ben je geen klant van T-Mobile en wens je geen geadresseerde post te ontvangen? Maak dan gebruik van je Recht van Verzet door je in te schrijven bij het Postfilter.

  • Heel veel persoonsgegeven zijn in te zien via My T-Mobile. In My T-Mobile zijn de volgende gegevens te vinden:

    • NAW-gegevens, zoals je naam en adres
    • Privacy instellingen
    • Producten bij je abonnement
    • Facturen
    • Verbruikstatus
    • Loyaliteit (T-Mobile Samen) 
    • Huidig, vorige en toekomstige contract 
    • Blokkades die je hebt ingesteld
    • Community logs: ga hiervoor naar de T-Mobile Community en log in

    Nog meer inzicht in jouw gegevens? Dat kan met het aanvraagformulier Inzage Persoonsgegevens, dat te vinden is op onze website.

  • Je kunt heel veel zaken zelf aanpassen in My T-Mobile. Wil je andere gegevens laten corrigeren? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Wil je gegevens opvragen?

    Je kunt de meeste persoonsgegevens terugvinden in My T-Mobile en My T-Mobile Thuis. Wil je meer gegevens opvragen? Geef aan waarom je deze gegevens wil opvragen. Dien vervolgens een verzoek tot inzage in via het aanvraagformulier op de website.

    Aanvraagformulier inzage persoonsgegevens

    Wil je gegevens laten verwijderen?
    We kunnen niet alle persoonsgegevens zomaar verwijderen.

    • Heb je een abonnement bij ons? Dan maken wij gebruik van je persoonsgegevens om te zorgen dat jij gebruik kunt maken van onze diensten. Als je nog in je contractstermijn zit, zullen we je onze diensten zoals afgesproken blijven leveren. Daardoor kun je niet al je persoonsgegevens laten verwijderen.
    • Daarnaast mogen sommige gegevens niet worden verwijderd, omdat T-Mobile die nodig heeft voor haar bedrijfsvoering of vanwege een wettelijke verplichting. Zo moeten wij facturen bijvoorbeeld 7 jaar bewaren voor de Belastingdienst.

    Wil je gegevens verwijderen? Dan kun je hiervoor een verzoek indienen via het aanvraagformulier op de website.

    Aanvraagformulier verwijdering persoonsgegevens

  • Heb je (vermoedelijk) een datalek ontdekt? Meld dit dan aan ons. Dit kan je doen door een mail te sturen naar datalek@t-mobile.nl.

    Als je een zwakke plek in een van onze systemen hebt gevonden, dan horen wij dit graag zodat we zo snel mogelijk maatregelen kunnen treffen.

    Lees voor meer informatie ons responsible disclosure proces

     

    If you discover a (possible) vulnerability, we would like to know about it so we can take steps to address it as quickly as possible. Please refer to our responsible disclosure process