Installatie door monteur

Installatie door onze monteur

Heb je Glasvezel internet besteld of lukt het toch niet om het zelf te installeren, dan sturen we een monteur langs die je T-Mobile Thuis aansluiting piekfijn in orde maakt. Voor meer informatie over wat de monteur komt doen bekijk de video of lees verder wat je kunt verwachten.

Extra maatregelen van T-Mobile Thuis door coronavirus

We hebben extra maatregelen getroffen ter bescherming voor onze klanten, monteurs en bezorgers. Kijk hier voor meer informatie rondom T-Mobile Thuis en het coronavirus.

Wat voor type aansluiting heb je?

Ik weet niet welke aansluiting ik heb

Als je niet weet of je Glasvezel internet of Standaard (DSL) internet hebt, kun je dit opzoeken in My T-Mobile Thuis. Dit is je persoonlijke omgeving waar alle informatie over jouw abonnement te vinden is.

Bekijk welk internet je hebt

 

Glasvezel aansluiting

Als je een T-Mobile Thuis abonnement met glasvezel hebt besteld komt de monteur altijd langs om de installatie uit te voeren. Hij hangt het modem op, zorgt voor een beveiligde draadloze verbinding en stelt T-Mobile Thuis e-mail in op je pc of tablet.

  • Afspraak monteur Een afspraak met de monteur maken

    Onze installatiepartner Guidion neemt contact met je op om de installatiedatum met je af te spreken. Deze afspraak vindt plaats op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:30 uur. Indien Guidion je telefonisch niet kan bereiken ontvang je een SMS en e-mail, met de vraag contact met hen op te nemen.

    Als de afspraak is gemaakt, krijg je een afspraakbevestiging per e-mail. Op de dag voorafgaand aan je afspraak ontvang je een herinnering per SMS. De monteur legitimeert zich met zijn T-Mobile-Guidion pas en een ID. We vragen je om bij de installatie-afspraak altijd een volwassene aanwezig te laten zijn.

    Nog niet aangesloten op glasvezel?

    Een afspraak maken met de monteur kan alleen als de woning helemaal is aangesloten op glasvezel. Is je woning nog niet (helemaal) aangesloten op het glasvezelnetwerk? Dan zijn er soms extra werkzaamheden nodig. Bijvoorbeeld het ophangen van een kastje of graafwerk voor glasvezelkabels. Welke werkzaamheden er nodig zijn ligt aan de situatie in jouw woning. Deze werkzaamheden vallen onder de standaard activatie- en installatiekosten. Meer informatie vind je in de bevestiging van je bestelling.

  • Afspraak wijzigen Afspraak verplaatsen/wijzigen?

    Komt de afspraak die je hebt gemaakt om T-Mobile Thuis te installeren toch niet uit en wil je deze verplaatsen, dan kan dit tot maximaal één werkdag voor de geplande afspraak. Dit kun je doen door te bellen naar Guidion.

    Bel met Guidion:

    088-2000151

    (lokaal tarief)

    Je kunt Guidion bereiken op:
    Maandag t/m donderdag: 09:00 t/m 21:00
    Vrijdag: 09:00 t/m 17:30
    Zaterdag: 09:00 t/m 17:00
    Zondag: Gesloten

  • Installatie Wat houdt de installatie in?

    De monteur verricht de volgende werkzaamheden:
    • Het modem ophangen en aansluiten
    • De Wifi-verbinding activeren en beveiligen
    • 1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via Wifi)
    • T-Mobile Thuis e-mail instellen
    • 1 TV aansluiten op de Interactieve TV Box en instellen
    • De Interactieve TV Box verbinden via UTP-kabel met het modem
    • 1 telefoontoestel aansluiten
    • Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter)

    Let op: Zorg ervoor dat er een stopcontact is op de plek waar je modem komt.

  • Werkzaamheden Extra werkzaamheden nodig?

    De monteur van T-Mobile Thuis kan extra werkzaamheden verrichten, zoals het aansluiten van extra TV's, computers of telefoons. Hier zijn extra kosten aan verbonden. Bij het maken van je installatie-afspraak vertellen we je er graag meer over.

    Overzicht van extra werkzaamheden en tarieven

Een abonnement met Standaard Internet

Als je een T-Mobile Thuis abonnement met Standaard Internet hebt besteld, doe je de installatie heel eenvoudig. In het T-Mobile Thuis Installatiepakket vind je alle instructies om je diensten te kunnen installeren.

  • Afspraak monteur Je pakket zelf installeren

    Bij T-Mobile Thuis kun je het Standaard DSL internet pakket gemakkelijk zelf aansluiten. Stap-voor-stap sluit je eenvoudig je internet aan en binnen een handomdraai kun je genieten van T-Mobile Thuis. Bekijk hieronder de video of doorloop meteen de stap-voor-stap installatie instructie.

    Installatievideo
    Stap-voor-stap installatie instructie

  • Afspraak wijzigen Kom je er niet uit?

    Kom jij er met de video en/of handleidingen toch niet uit? Bel even gratis met onze Klantenservice, dan lopen we samen door de installatie heen.

    Bel onze klantenservice:
    0800-0092

    Als we er samen telefonisch niet uit komen, sturen we gratis een monteur je kant op die je aansluiting helemaal in orde maakt. Dat is nou onze Thuis Installatie Garantie.

  • Installatie Wat houdt de installatie in?

    De monteur verricht de volgende werkzaamheden:
    • Het modem ophangen en aansluiten
    • De Wifi-verbinding activeren en beveiligen
    • 1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via Wifi)
    • T-Mobile Thuis e-mail instellen
    • 1 TV aansluiten op de Interactieve TV Box en instellen
    • De Interactieve TV Box verbinden via UTP-kabel met het modem
    • 1 telefoontoestel aansluiten
    • Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter)
    Extra apparatuur aansluiten

    De monteur van T-Mobile Thuis kan extra werkzaamheden verrichten, zoals het aansluiten van extra TV's, computers of telefoons. Hier zijn extra kosten aan verbonden. Bij het maken van je installatie-afspraak vertellen we je er graag meer over.

    Let op: Zorg ervoor dat er een stopcontact is op de plek waar je modem komt.

  • Werkzaamheden Afspraak verplaatsen/wijzigingen?

    Wil je je afspraak wijzigen met de monteur? Dat kan. Doe dit wel minimaal 48 uur voor je afspraak. Je doet dit door te bellen met onze installatiepartner Guidion:

    Bel met Guidion:

    088-2000151 (lokaal tarief)

    Je kunt Guidion bereiken op:

    Maandag t/m donderdag: 09:00 t/m 21:00

    Vrijdag: 09:00 t/m 17:30

    Zaterdag: 09:00 t/m 17:00

    Zondag: Gesloten

T-Mobile Thuis installatie garantie

Je kunt T-Mobile Thuis zelf gemakkelijk installeren. Kom je er niet uit? Maak gebruik van de gratis installatie garantie van T-Mobile Thuis.

Lees meer

Wij helpen je graag

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200

Community

Community

ONS FORUM MET 280.000 lEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Email

Mailen

REACTIETIJD: MAX. 6 WERKDAGEN

Vaste diensten (Thuis)
Stuur een mail

Mobiele abonnementen
Stuur een mail