Installatie door monteur

Op deze pagina krijg je meer informatie over de installatie van Glasvezel door een monteur van T-Mobile.

Installatie door onze monteur

Heb je Glasvezel internet besteld of lukt het niet om het zelf te installeren? Dan sturen we een monteur langs die je T-Mobile Thuis aansluiting piekfijn in orde maakt. Voor meer informatie over wat de monteur komt doen bekijk de video of lees verder wat je kunt verwachten.

Wat voor type aansluiting heb je?

Ik weet niet welke aansluiting ik heb

Weet je niet of je Glasvezel internet of Standaard (DSL) internet hebt? Dan kun je dit opzoeken in My T-Mobile Thuis. Dit is je persoonlijke omgeving waar alle informatie over jouw abonnement te vinden is.

Naar My T-Mobile Thuis

 

Glasvezel aansluiting

Heb je een T-Mobile Thuis abonnement met glasvezel besteld? Dan komt de monteur altijd langs om de installatie uit te voeren. Hij hangt het modem op en zorgt voor een beveiligde draadloze verbinding. Ook stelt hij T-Mobile Thuis e-mail in op je pc of tablet.

  • Onze installatiepartner Guidion neemt contact met je op om de installatiedatum met je af te spreken. Deze afspraak vindt plaats op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:30 uur. Als Guidion je niet kan bereiken ontvang je een SMS en e-mail. Hierin de vraag contact met hen op te nemen.

    Als de afspraak is gemaakt, krijg je een afspraakbevestiging per e-mail. Op de dag voorafgaand aan je afspraak ontvang je een herinnering per SMS. De monteur legitimeert zich met zijn T-Mobile-Guidion pas en een ID. We vragen je om bij de installatie-afspraak altijd een volwassene aanwezig te laten zijn.

    Nog niet aangesloten op glasvezel?

    Een afspraak maken met de monteur kan alleen als de woning helemaal is aangesloten op glasvezel. Is je woning nog niet (helemaal) aangesloten op het glasvezelnetwerk? Dan zijn er soms extra werkzaamheden nodig. Bijvoorbeeld het ophangen van een kastje of graafwerk voor glasvezelkabels.

    Welke werkzaamheden er nodig zijn ligt aan de situatie in jouw woning. Deze werkzaamheden vallen onder de standaard activatie- en installatiekosten. Meer informatie vind je in de bevestiging van je bestelling.

  • Komt de afspraak die je hebt gemaakt om T-Mobile Thuis te installeren toch niet uit?

    Zelf afspraak verzetten (tot 24 uur van tevoren)
    Je kunt tot 24 uur voor de geplande afspraak makkelijk zelf de afspraak verplaatsen. Dat doe je door op de link te klikken die je hebt ontvangen vanuit de bevestigingsmail van Guidion.

    Mail kwijt of afspraak binnen 24 uur verzetten
    Wil je een afspraak verzetten die plaatsvindt binnen 24 uur of heb je de bevestigingsmail van Guidion niet bij de hand? Neem dan contact op met Guidion.

    Bel met Guidion:
    088-2000151 (lokaal tarief)

    Je kunt Guidion bereiken op:

    Maandag t/m donderdag: 09:00 t/m 21:00
    Vrijdag: 09:00 t/m 17:30
    Zaterdag: 09:00 t/m 17:00
    Zondag: Gesloten

  • De monteur verricht de volgende werkzaamheden:
    • Het modem ophangen en aansluiten
    • De Wifi-verbinding activeren en beveiligen
    • 1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via Wifi)
    • T-Mobile Thuis e-mail instellen
    • 1 TV aansluiten op de Interactieve TV Box en instellen
    • De Interactieve TV Box verbinden via UTP-kabel met het modem
    • 1 telefoontoestel aansluiten
    • Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter)

    Let op: Zorg ervoor dat er een stopcontact is op de plek waar je modem komt.

  • De monteur van T-Mobile Thuis kan extra werkzaamheden verrichten, zoals het aansluiten van extra TV's, computers of telefoons. Hier zijn extra kosten aan verbonden. Bij het maken van je installatie-afspraak vertellen we je er graag meer over.

    Overzicht van extra werkzaamheden en tarieven

Een abonnement met Standaard Internet

Als je een T-Mobile Thuis abonnement met Standaard Internet hebt besteld, doe je de installatie heel eenvoudig. In het T-Mobile Thuis Installatiepakket vind je alle instructies om je diensten te kunnen installeren.

  • Bij T-Mobile Thuis kun je het Standaard DSL internet pakket gemakkelijk zelf aansluiten. Stap-voor-stap sluit je eenvoudig je internet aan en binnen een handomdraai kun je genieten van T-Mobile Thuis. Bekijk hieronder de video of doorloop meteen de stap-voor-stap installatie instructie.

    Installatievideo
    Stap-voor-stap installatie instructie

  • Kom jij er met de video en/of handleidingen toch niet uit? Bel even gratis met onze Klantenservice, dan lopen we samen door de installatie heen.

    Bel onze klantenservice:
    0800-0092

  • De monteur verricht de volgende werkzaamheden:
    • Het modem ophangen en aansluiten
    • De Wifi-verbinding activeren en beveiligen
    • 1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via Wifi)
    • T-Mobile Thuis e-mail instellen
    • 1 TV aansluiten op de Interactieve TV Box en instellen
    • De Interactieve TV Box verbinden via UTP-kabel met het modem
    • 1 telefoontoestel aansluiten
    • Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter)
    Extra apparatuur aansluiten

    De monteur van T-Mobile Thuis kan extra werkzaamheden verrichten, zoals het aansluiten van extra TV's, computers of telefoons. Hier zijn extra kosten aan verbonden. Bij het maken van je installatie-afspraak vertellen we je er graag meer over.

    Let op: Zorg ervoor dat er een stopcontact is op de plek waar je modem komt.

  • Wil je je afspraak wijzigen met de monteur? Dat kan. Doe dit wel minimaal 48 uur voor je afspraak. Je doet dit door te bellen met onze installatiepartner Guidion:

    Bel met Guidion:

    088-2000151 (lokaal tarief)

    Je kunt Guidion bereiken op:
    Maandag t/m donderdag: 09:00 t/m 21:00
    Vrijdag: 09:00 t/m 17:30
    Zaterdag: 09:00 t/m 17:00
    Zondag: Gesloten

T-Mobile Thuis installatie garantie

Je kunt T-Mobile Thuis zelf gemakkelijk installeren. Kom je er niet uit? Maak gebruik van de gratis installatie garantie van T-Mobile Thuis.

Lees meer

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

My T-Mobile

Regelen in My T-Mobile

100 Services,24/7 Beschikbaar

Vaste diensten (Thuis) Naar My T-Mobile Thuis

Mobiel abonnementen
Naar My T-Mobile

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200