Facturen en tarieven

Alles over je facturen en de tarieven

 


 

Facturen bekijken en betalen

Mijn facturen

In My T-Mobile kun je facturen bekijken, je verbruikstatus inzien en instellingen wijzigen.

Direct je facturen bekijken

Direct online betalen

Log in op My T-Mobile en betaal je factuur online via iDeal. Eventuele blokkades worden na betaling opgeheven.

Online betalen en blokkade opheffen

Betalingsregeling

Het kan gebeuren dat je een factuur niet direct kunt betalen. Je kunt (onder bepaalde voorwaarden) een betalingsregeling treffen.

Meer informatie

 


 

Uitleg nodig bij je factuur?

Eerste factuur

Ben je een nieuwe klant bij T-Mobile? We leggen je de eerste factuur uit.

Na wijzigen abonnement

Als jij je abonnement wijzigt, dan ziet je eerstvolgende factuur er anders uit.

Na verlenging

Als je jouw abonnement verlengd hebt, ziet je factuur er anders uit dan je gewend bent.

Eindfactuur

Heb je je abonnement opgezegd? Je betaalt tot de opzegdatum.


Staan er extra kosten op je factuur?

Servicenummers

Extra kosten voor bellen naar servicenummers (bijv. 0900-nummers) vallen niet binnen je abonnement.

Diensten mobiel internet

Films, muziek en games op mobiele sites kan je ook via je T-Mobile factuur betalen. (FTMSC)

Sms-diensten

Via sms stemmen op kandidaten en andere sms-diensten zie je terug op je factuur.

Apps betalen via factuur

Als je apps hebt gekocht kan je die op je factuur zien als ‘Overige aankopen bij derde partijen’.

Verbruik buiten je bundel

Teveel internet, belminuten of sms gebruikt? Dan is je factuur hoger dan normaal.

Buitenland

Op reis geweest? Of naar het buitenland gebeld? Soms vallen de kosten buiten je bundel.


Veelgestelde vragen over facturen

Mag ik mijn factuur later betalen?

Je kunt bij ons uitstel aanvragen voor maximaal 10 kalenderdagen.

Er gelden hiervoor wel een paar voorwaarden:

  • Je hebt een openstaand saldo van minimaal € 50,-.
  • Je hebt al meer dan 3 T-Mobile facturen betaald.
  • Je hebt in de afgelopen 3 maanden niet al eerder uitstel gekregen.

De verdere voorwaarden kunnen onze medewerkers je uitleggen.

Neem contact met ons op

Is jouw aansluiting geblokkeerd in verband met een betalingsachterstand? Dan wordt de blokkade pas verwijderd als alle betalingen bij ons binnen zijn.

Kan ik een betalingsregeling treffen met T-Mobile?

Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat je niet meteen je factuur kunt betalen. Je kunt (onder bepaalde voorwaarden) met T-Mobile een betalingsregeling treffen zodat je je factuur in delen betaalt.

Wanneer kun je een betalingsregeling treffen?

  • Als je openstaande saldo € 50,- of hoger is
  • Voor nieuwe klanten: je moet de eerste drie facturen wel betaald hebben
  • Zakelijke klanten kunnen geen betalingsregeling treffen

Alvast goed om te weten

  • Je krijgt binnen de betalingsregeling geen verder uitstel van betaling.
  • Tijdens de betalingsregeling kun je in je My T-Mobile account de status van je regeling bijhouden.
  • Tijdens de regeling kun je je abonnement niet wijzigen of verlengen.
  • Je krijgt een blokkade voor
    1) bellen en gebeld worden in het buitenland
    2) bellen vanuit Nederland naar het buitenland
    3) datagebruik in het buitenland
    4) bellen naar servicenummers
    5) diensten van derde partijen (zoals sms-diensten en App store aankopen).
  • Je betaalt je normale maandelijkse facturen op tijd.
  • Als je je tijdens de betalingsregeling niet aan de betalingsvoorwaarden houdt, dan kan T-Mobile verdere maatregelen nemen.
  • Je kunt tijdens de betalingsregeling geen T-Mobile Extra punten inwisselen.

Wil je een betalingsregeling aanvragen?
Log hieronder in op My T-Mobile en bekijk je facturen. Als je een factuur nog niet betaald hebt zie je een knop waarmee je de betalingsregeling aanvraagt.

Bekijk je facturen
Waarom moet ik op mijn factuur betalen voor een korting?

Als je volgens je factuur moet betalen voor een korting die je eerder gewoon ontving, dan betekent dit dat de korting is vervallen. Je betaalt altijd je abonnementskosten voor de komende maand. Ook een korting krijg je voor de komende maand. Maar je korting kan halverwege de maand al afgelopen zijn. Of je wijzigt je abonnement zodat de korting direct stopt. In dat geval is de korting op de factuur teveel geweest, daarom maken we een herberekening op de volgende factuur. De korting die teveel is gegeven, brengen we dan in rekening. Op de nieuwe factuur staat ook over welke periode je teveel korting hebt ontvangen.

Wat betekenen Toestelbetaling, Toestelservice en Abonnementsduurkorting op mijn factuur?

Als je bij je abonnement een toestel neemt laten we duidelijk zien dat je hier apart voor betaalt. Hieronder leggen we uit op welke manier je betaalt voor je toestel.

  • Toestelkrediet
    Sinds 1 januari 2017 sluit je een toestelkredietovereenkomst af bij je abonnement. Dit betekent dat de maandelijkse betaling voor je toestel een toestelkrediet is.
    En als je contract na 1 mei 2017 is aangegaan, dan hebben we je toestelkrediet ook verplicht moeten registreren bij BKR als het bedrag hoger dan € 250,- is. Veel meer informatie over toestelkredieten en alles eromheen lees je op t-mobile.nl/geld-lenen-kost-geld.
  • Toestelbetaling/toestelservice
    Als sinds januari 2015 geven we je duidelijk aan hoeveel je per maand betaalt voor je toestel. Je hebt toen een toestelcontract afgesloten bij je abonnement en ziet ook op je maandelijkse factuur een apart bedrag voor je toestel staan.

Toestelkrediet/toestelbetaling direct afkopen
Je kan je toestelkrediet of toestelbetaling ook direct helemaal afbetalen als je dat wil. 

  • Ga naar 'Mijn abonnement' in My T-Mobile
  • Ga naar het tabje 'Toestelkrediet'. 
  • Hier kun je je toestelkrediet of toestelbetaling direct volledig afbetalen via iDeal.

Heb je een toestelservice? Deze kun je helaas niet online afbetalen, neem daarvoor contact met ons op.

Ik heb onterecht een factuur ontvangen. Wat nu?

Ben je geen klant (meer) en krijg je nog facturen van ons of schrijven we nog bedragen van je rekening af? Neem dan contact met ons op.

Houd de ontvangen factuur of het betalingskenmerk van de afschrijving bij de hand, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen.

Hoe kan ik facturen aanvragen mét btw-vermelding?

Nieuwe facturen
Standaard ontvang je als klant met een particulier abonnement elke maand een factuur waarop geen aparte btw wordt vermeld. Dat doen we, omdat we de facturen graag zo eenvoudig mogelijk willen houden.

Wil jij toch liever facturen ontvangen waarop wél wordt vermeld hoeveel btw je betaalt? Stuur dan een (gratis) sms naar 7425 met de tekst BTW AAN. Je kunt de btw-specificatie ook via My T-Mobile aanvragen.

Oude facturen
Wij kunnen je een overzicht toesturen van de laatste - maximaal 7 - facturen. Daarop kun je precies zien hoeveel btw er per factuur in rekening is gebracht. Je kunt dit jouw btw-overzicht eenvoudig zelf aanvragen via My T-Mobile.

Wat is een creditnota?

Je ontvangt een creditnota wanneer je een bedrag tegoed hebt van T-Mobile. Een creditnota hoef je niet te betalen want het is een bedrag in jouw voordeel. Een creditnota wordt automatisch verrekend met de openstaande bedragen en eventuele toekomstige facturen.

Helaas kun je creditnota's niet zien in je factuuroverzicht op My T-Mobile, dat is technisch niet mogelijk.