Reparatie aanmelden

Is je mobiele telefoon kapot? We zorgen er samen voor dat je snel weer bereikbaar bent! Voordat je het toestel aanmeldt ter reparatie zijn twee dingen belangrijk:

Stap 1

Zoek je IMEI-nummer op

Je vindt het IMEI-nummer onder andere door:
  • *#06# in te toetsen op je telefoon
  • Ook staat het op het witte stickertje achterop je batterij
  • Het staat op de originele verpakking
  • Soms staat het IMEI-nummer op de achterkant van je telefoon
Stap 2

Maak een back-up van je gegevens

Alle gegevens worden gewist tijdens de reparatie. Daarom is het belangrijk om een back-up te maken van je gegevens. Kijk in de Toestelhulp hoe je een back-up maakt.
Tip: Doe een fabrieksreset. In je toestel kunnen blokkades staan, waardoor we je toestel niet kunnen repareren. Met een fabrieksreset worden deze blokkades gewist.

Toestel laten repareren

IMEI-nummer bij de hand en back-up gemaakt? Mooi! Je kunt je toestel op vier manieren aanmelden voor reparatie: via de T-Mobile Shop, de fabrikant, Dr. Mobile of de winkel waar je het toestel hebt gekocht.

Benieuwd wat voor jouw mobiele telefoon het handigst is? Je vindt de verschillende opties hieronder terug. 

  • Heb je een Samsung-toestel?
    Meld je toestel dan ter reparatie aan via de website van Samsung. Samsung haalt zelf je toestel op en brengt hem binnen 3 werkdagen gerepareerd terug. Wil je een Samsung Chromebook gerepareerd hebben? Dan kun je deze alleen telefonisch aanmelden

    Samsung-toestel aanmelden

    Heb je een Sony toestel?

    Je kunt direct contact opnemen met Sony. Zij helpen je vervolgens met de reparatie van je toestel. Sony haalt zelf je toestel op en brengt hem weer gerepareerd terug.

    Sony-toestel aanmelden

    Heb je een OnePlus-toestel?
    Meld je toestel dan ter reparatie aan via de website van OnePlus. Opsturen naar OnePlus is kosteloos, na ontvangst stuurt OnePlus hem binnen 3 werkdagen gerepareerd terug.

    OnePlus-toestel aanmelden

    Heb je een Fairphone-toestel?
    Fairphone stimuleert haar gebruikers om problemen met hun telefoon zelf op te lossen en kapotte onderdelen zelf te vervangen, eventueel met hulp van de Fairphone-klantenservice.

    Contact opnemen met Fairphone

    Heb je een Lenovo tablet?
    Meld je tablet o.v.v. het serienummer aan via de Lenovo reparatiewebsite. Je kunt de tablet gratis laten ophalen of zelf opsturen.

    Lenovo tablet aanmelden

    Heb je een Huawei-toestel? 
    Met een Huawei-toestel kun je gebruikmaken van de reparatieservice van The Fixables. Bekijk de mogelijkheden en locaties van The Fixables.

  • Ga naar een van de dichtstbijzijnde T-Mobile Shops. Neem naast je toestel ook je aankoopbewijs mee.

    Het proces:

    • De shopmedewerker kijkt samen met jou naar je toestel. Misschien is het probleem meteen op te lossen. Lukt dat niet? Dan stuurt de T-Mobile Shop het toestel voor reparatie op naar ons reparatiecentrum.
    • We houden je via e-mail en sms op de hoogte over de reparatie.
    • Via e-mail sturen we een Track & Trace code waarmee je je reparatiestatus kunt bekijken.

    Heb je het aankoopbewijs niet meer?
    Dan houden we de productiedatum van je toestel aan als startdatum van de garantieperiode. Let op: de productiedatum is eerder dan je aankoopdatum. Hierdoor kan het zijn dat je toestel buiten de wettelijke garantietermijn valt.

  • Biedt de fabrikant van jouw telefoon geen reparatieservice aan? Dan kun je terecht bij Dr. Mobile:

    • Doorloop het stappenplan op Dr. Mobile om je toestel aan te melden voor reparatie.
    • Heb je je toestel aangemeld en wil je de status van je reparatie weten? Neem dan direct contact op met Dr. Mobile.
    • Let op: je kunt je toestel dat ter reparatie is aangemeld bij Dr. Mobile niet aanbieden in een T-Mobile winkel.

    Naar Dr. Mobile

  • Heb jij je toestel niet via T-Mobile gekocht? Dan kun je teruggaan naar de winkel waar je het toestel hebt gekocht.
    Tip: het kan zijn dat de winkel eigen reparatievoorwaarden heeft. Laat je daarom goed voorlichten.

Veelgestelde vragen

  • We streven ernaar om  je toestel zo snel mogelijk, maar sowieso binnen 2 weken te repareren. In uitzonderlijke gevallen kan dit langer duren.

  • Als de schade buiten de garantie valt, krijg je per mail of per post een prijsopgave van de reparatie. Hier kun je vervolgens wel of geen akkoord op geven. Ga je niet akkoord met de prijsopgave, dan moet je onderzoekskosten betalen van € 36,30. Je krijgt je toestel vervolgens ongerepareerd teruggestuurd. Je mag ook afstand doen van het toestel. Dan hoef je niets te betalen.

  • Je krijgt regelmatig een e-mail en sms met de status van de reparatie. Daarnaast kun je online de reparatiestatus bekijken. Je vindt de Track & Trace code in de bevestigingsmail.

  • Je ontvangt een prijsopgave als het geconstateerde defect buiten de garantie valt. In dat geval zijn er kosten aan de reparatie verbonden. Je kunt op basis van de prijsopgave zelf kiezen of je het defecte toestel wilt laten repareren.

    Wij zijn in sommige gevallen gerechtigd om naast de reparatiekosten onderzoekskosten in rekening te brengen:

    • Toestel gekocht na 01-01-2013: hiervoor geldt een vast bedrag van € 36,30.

    Wij kunnen deze onderzoekskosten in rekening brengen als:

    • er geen defect aan je toestel gevonden wordt
    • je na de prijsopgave besluit om jouw toestel toch niet te laten repareren

    Meer informatie vind je in onze garantievoorwaarden.

  • Als een accessoire van je telefoon kapot is, dan kun je deze via T-Mobile ter reparatie aanbieden. Voor accessoires die T-Mobile heeft geleverd geldt het wettelijke herstelrecht. Accessoires die buiten het wettelijke herstelrecht vallen, zoals hoesjes en losse headsets, worden niet gerepareerd en/of vervangen. Batterijen en opladers niet door T-Mobile verkocht, vallen ook buiten het herstelrecht.

    Batterij
    Na een bepaalde tijd zal de gebruiksduur van de batterij teruglopen waardoor je deze vaker moet opladen. Dit is geen fabricagefout, maar hangt samen met de techniek die voor batterijen wordt gebruikt.

    Hoe lang het duurt voordat de gebruiksduur terugloopt hangt af van de instellingen en het gebruik van de mobiele telefoon. Op het T-Mobile Forum staan handige tips om de batterij van iPhone toestellen langer mee te laten gaan.

    Je kunt de reparatie van je accessoire aanvragen in een T-Mobile Shop of via Dr. Mobile. Kies je voor reparatie via een T-Mobile Shop neem dan ook het aankoopbewijs mee.

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

My T-Mobile

Regelen in My T-Mobile

100 Services,24/7 Beschikbaar

Mobiel abonnementen
Naar My T-Mobile

Vaste diensten (Thuis) Naar My T-Mobile Thuis

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200