Rekening anders dan verwacht

Is je T-Mobile Thuis rekening hoger of lager dan verwacht? Lees verder voor uitleg over hoe dat kan.

Rekening anders dan verwacht

Is je rekening hoger of lager dan je verwacht? Dat kan verschillende redenen hebben. Bekijk de video of lees verder op deze pagina om erachter te komen hoe dat komt. 

Uitleg over je T-Mobile Thuis rekening

Iedere maand ontvang je van ons een e-mail wanneer je rekening klaarstaat in My T-Mobile Thuis. Hier kun je rekeningen bekijken, opslaan en uitprinten. Op deze rekening zie je de incassodatum en het bankrekeningnummer dat bij ons bekend is. Op de rekening staan je abonnements- en eventuele gebruikskosten. Je betaalt je abonnementskosten een maand vooruit, je gebruikskosten een maand later.

Mijn rekening bekijken

Rekening hoger dan verwacht?

Het is vervelend als je rekening hoger is dan je verwacht. We leggen je graag uit wat de meest voorkomende redenen zijn waardoor je kosten hoger zijn.

Heb je je eerste rekening ontvangen en is deze hoger dan verwacht? Bekijk dan hieronder de video met extra uitleg over je eerste rekening.

  • Je betaalt je abonnementskosten een maand vooruit. Is je T-Mobile Thuis abonnement halverwege de maand geïnstalleerd? Dan betaal je de abonnementskosten over anderhalve maand. Op je eerste rekening staan ook vaak de eenmalige kosten, zoals activatiekosten.

    Verloop van je rekening

  • Het bedrag van je rekening verandert als je je abonnement wijzigt. Je betaalt je abonnementskosten een maand vooruit. Hierdoor zie je op de rekening in de maand van de wijziging je oude abonnementskosten. Op de rekening die daarna volgt zie je een verrekening van je oude en je nieuwe abonnement. Je ziet dan de nieuwe abonnementskosten vanaf de ingangsdatum en je oude abonnement tot deze datum.

  • De gebruikskosten op je rekening bestaan uit alle telefoongesprekken en extra’s die buiten je standaard abonnementskosten horen. Bijvoorbeeld Video On Demand of belkosten die je maakt buiten je Bellen abonnement. Deze kosten betaal je bij T-Mobile Thuis achteraf, dus een maand later.

    In My T-Mobile Thuis vind je een overzicht van je gebruikskosten tot vijf maanden terug.

  • Je betaalt na het activeren van je abonnement activatiekosten en soms installatiekosten. Deze kosten worden berekend op je eerste rekening.

  • Heb je korting bij je abonnement ontvangen voor een bepaalde periode? Dan is je rekening na deze kortingsperiode hoger.

Extra korting met Klantvoordeel

Heb je een T-Mobile Thuis abonnement? Combineer je internetabonnement met één of meerdere mobiele abonnementen van T-Mobile en ontvang maandelijks extra korting.

Rekening lager dan verwacht?

Is je rekening lager dan je verwacht en weet je niet zeker of dat klopt? Hier leggen we je uit wat de meest voorkomende redenen zijn voor een lagere rekening.

  • Je betaalt je abonnementskosten elke maand vooruit. Heb je een deel van je abonnement (bijvoorbeeld een TV-pakket) intussen beëindigd? Dan verrekenen we het teveel betaalde bedrag op je volgende rekening.

  • Heb je korting bij je abonnement ontvangen voor een bepaalde periode? Dan is je rekening tijdens de kortingsperiode wat lager.

  • Zie je op je rekening een bedrag met een minteken (-) ervoor? Dit is een bedrag voor een compensatie en wordt dus in mindering gebracht op je totale rekening. Je hebt van ons hierover een e-mail ontvangen.

Veelgestelde vragen op onze Community

Vragen over je rekening? Wil je weten hoe het zit met je betaling?

In dit topic vind je alle antwoorden!... Lees meer

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community