Rekening anders dan verwacht

Is je T-Mobile Thuis rekening hoger of lager dan verwacht? Lees verder voor uitleg over hoe dat kan.

Rekening anders dan verwacht

Is je rekening hoger of lager dan je verwacht? Dat kan verschillende redenen hebben. Bekijk de video hiernaast of lees verder op deze pagina om erachter te komen hoe dat komt. 

Uitleg over je T-Mobile Thuis rekening

Iedere maand ontvang je van ons een e-mail wanneer je rekening klaarstaat in My T-Mobile Thuis. Hier kun je rekeningen bekijken, opslaan en uitprinten. Op deze rekening zie je de incassodatum en het bankrekeningnummer dat bij ons bekend is. Op de rekening staan je abonnements- en eventuele gebruikskosten. Je betaalt je abonnementskosten een maand vooruit, je gebruikskosten een maand later.

Mijn rekening bekijken

Rekening hoger dan verwacht?

Het is vervelend als je rekening hoger is dan je verwacht. We leggen je graag uit wat de meest voorkomende redenen zijn waardoor je kosten hoger zijn.

Heb je je eerste rekening ontvangen en is deze hoger dan verwacht? Bekijk dan hieronder de video met extra uitleg over je eerste rekening.

  • Eerste rekening

    Je betaalt je abonnementskosten een maand vooruit. Is je T-Mobile Thuis abonnement halverwege de maand geïnstalleerd? Dan betaal je de abonnementskosten over anderhalve maand. Op je eerste rekening staan ook vaak de eenmalige kosten, zoals activatiekosten.

  • Abonnement gewijzigd

    Het bedrag van je rekening verandert als je je abonnement wijzigt. Omdat je je abonnementskosten een maand vooruit betaalt, zie je op de rekening in de maand van de wijziging je oude abonnementskosten. Op de rekening die daarna volgt zie je een verrekening van je oude en je nieuwe abonnement. Je ziet dan de nieuwe abonnementskosten vanaf de ingangsdatum en je oude abonnement tot deze datum.

  • Gebruikskosten

    De gebruikskosten op je rekening bestaan uit alle telefoongesprekken en extra’s die niet bij je abonnementskosten horen. Bijvoorbeeld Video On Demand of belkosten die je maakt buiten je Bellen abonnement. Deze kosten betaal je bij T-Mobile Thuis achteraf, dus een maand later.

  • Eenmalige kosten

    Je betaalt na het activeren van je abonnement activatiekosten en soms installatiekosten. Deze kosten worden berekend op je eerste rekening.

  • Kortingsperiode afgelopen

    Heb je korting bij je abonnement ontvangen voor een bepaalde periode? Dan is je rekening na deze kortingsperiode hoger.

Klantvoordeel met Uit & Thuis van T-Mobile

Heb je een T-Mobile Thuis abonnement? Combineer je internetabonnement met één of meerdere mobiele abonnementen van T-Mobile en ontvang maandelijks extra korting.

Rekening lager dan verwacht?

Is je rekening lager dan je verwacht en weet je niet zeker of dat klopt? Hier leggen we je uit wat de meest voorkomende redenen zijn voor een lagere rekening.

  • Deel opgezegd en verrekening

    Je betaalt je abonnementskosten elke maand vooruit. Heb je een deel van je abonnement (bijvoorbeeld een TV-pakket) intussen beëindigd? Dan verrekenen we het teveel betaalde bedrag op je volgende rekening.

  • Korting

    Heb je korting bij je abonnement ontvangen voor een bepaalde periode? Dan is je rekening tijdens de kortingsperiode wat lager.

  • Compensatie

    Zie je op je rekening een bedrag met een minteken (-) ervoor? Dit is een bedrag voor een compensatie en wordt dus in mindering gebracht op je totale rekening. Je hebt van ons hierover een e-mail ontvangen.

Heb je een andere vraag over je rekening?

Veelgestelde vragen op onze Community

Vragen over je rekening? Wil je weten hoe het zit met je betaling?

In dit topic vind je alle antwoorden!... Lees meer

Wij helpen je graag

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200

Community

Community

ONS FORUM MET 280.000 lEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Email

Mailen

REACTIETIJD: MAX. 6 WERKDAGEN

Vaste diensten (Thuis)
Stuur een mail

Mobiele abonnementen
Stuur een mail