Internetsnelheid

Internetsnelheid

Op de dekkingskaart zie je tijdens het inzoomen zeshoekjes verschijnen. Als je een zeshoek ziet, betekent dat de internetsnelheid van ons 4G-netwerk op die locatie is getest door één of meerdere T-Mobile klanten. Als je de zwarte pijl versleept naar een zeshoek zie je aan de linkerkant, onder de postcode, hoeveel tests er zijn uitgevoerd en wat de gemiddelde- en maximale snelheid was. Zo krijg je alvast een goed beeld van de internetsnelheid die je kunt verwachten.

  • Bekijk 4G-snelheden per provincie in Nederland

    Provincie Download (Mbps)*
    Drenthe 94.2 Mbps
    Flevoland 78.0 Mbps
    Friesland 87.9 Mbps
    Gelderland 89.3 Mbps
    Groningen 89.8 Mbps
    Limburg 89.8 Mbps
    Noord-Brabant

    93.9 Mbps

    Noord-Holland 79.7 Mbps
    Overijssel 91.1 Mbps
    Utrecht 82.0 Mbps
    Zuid-Holland 81.6 Mbps
    Zeeland 86.9 Mbps

    *Deze snelheden zijn gemeten met Ookla Speedtest in de periode van januari 2019 t/m maart 2019. De snelheden zijn het gemiddelde van alle testresultaten.

Meer over ons netwerk

Ons netwerk

Ons mobiele netwerk komt opnieuw als beste uit de test van de onafhankelijke testautoriteit P3. Voor de vierde keer op rij.

Storing en werkzaamheden

We verbeteren continu de kwaliteit en stabiliteit van ons netwerk. Heb je momenteel verminderd bereik? Misschien is er een storing of zijn er geplande werkzaamheden bij jou in de buurt.

Dekking in het buitenland

In het buitenland maak je gebruik van een buitenlands 2G of 3G netwerk. In steeds meer landen is het ook mogelijk om gebruik te maken van het 4G netwerk.

Stap over naar T-Mobile

Zit je nu nog bij een andere provider en wil je overstappen naar T-Mobile? Wij helpen je hier graag mee! Je nummer kun je natuurlijk meenemen. Vul je gegevens in en wij geven je een seintje zodra je kunt overstappen. 

Veelgestelde vragen

  • Ik heb een storing gehad. Kan ik compensatie krijgen?

    Als een netwerkstoring 12 uur of langer duurt, dan passen wij de ‘wettelijke compensatieregeling’ toe. Je hebt recht op compensatie als:

    • je woont in het storingsgebied
    • én minimaal 12 uur last hebt gehad van een netwerkstoring

    De regeling geldt alleen voor storingen op ons mobiele en vaste netwerk. Je kunt dan niet meer internetten, bellen, sms’en of e-mailen en tv-kijken (via T-Mobile Thuis). Producten als Deezer Music of Videoland tellen niet mee.

    Ben je zakelijke klant? Lees dan meer over de compensatieregeling op de zakelijke site.

  • Hoeveel compensatie kan ik krijgen?

    Is de netwerkstoring afgelopen? Dan bepalen we hoe lang de storing duurde en of je compensatie ontvangt.

    Je krijgt 1/30 van je maandelijkse abonnementskosten per dag vergoed. Duurde de storing tussen de 24 en 48 uur, dan krijg je 2/30. Bij 48 tot 72 uur krijg je 3/30, enzovoort.

    Je krijgt minimaal € 1,00 vergoed, of € 0,50 als je PrePaid hebt.

  • Hoe kan ik compensatie krijgen?

    Is er een netwerkstoring geweest die langer duurde dan 12 uur? Dan kun je via een online formulier compensatie aanvragen. We zetten het formulier online als dat het geval is.

  • Hoe weet ik of er werkzaamheden zijn?

    Benieuwd wanneer we in jouw regio werken aan een beter netwerk? Vul dan in de dekkingskaart je adresgegevens in. Op deze manier kan je zien of er op dit moment, of in de toekomst, werkzaamheden gepland staan voor jouw adres. T-Mobile maakt onderscheid tussen twee verschillende werkzaamheden:

    • Verstoringen naar aanleiding van werkzaamheden
    • Storingen

    Bij iedere werkzaamheid laten wij je weten wat je kan verwachten tijdens deze werkzaamheden. Er wordt hierbij onderscheid gemaakt tussen 2G, 3G en 4G. Dit houdt in dat met een impact van 2G, het kan voorkomen dat je tijdelijk geen gesprekken kan voeren. De impact van 3G heeft invloed op gesprekken voeren en op het internet. Zijn we met 4G bezig, dan heeft dit alleen invloed op je internet.

    Bij geplande werkzaamheden, proberen we het zo aangenaam mogelijk voor je te maken. Zo zorgen we ervoor dat je op een andere zendmast wordt overgezet. Dit houdt in dat de impact voor jou zo beperkt mogelijk blijft. We zorgen ervoor dat je zo goed mogelijk kan blijven bellen en internetten.