Welke telefoon past bij mij?
Dat is een moeilijke vraag die iedereen zich wel eens stelt. Want tegenwoordig zijn er veel merken, modellen en dus keuzes te maken. De een houdt van high end toestellen zoals een iPhone 14 Pro, de iPhone 14 of een Samsung Galaxy S23. De ander houdt juist van smartphones die wat goedkoper zijn. Goedkopere toestellen zoals de Galaxy A34, de Google Pixel 6A of de OPPO A78. Daarom snappen we heel goed dat je soms door het bomen de bos niet meer ziet. Met de keuzehulp van T-Mobile maak je daar een einde aan! Doorloop de vragen in de keuzehulp tool en ontdek welk toestel perfect bij jouw wensen past. Je ontvangt één topresultaat en 3 toestellen die daarna het beste matchen bij je antwoorden.
Vragen die je kunt verwachten in de keuzehulp tool zijn: Wat voor type telefoon zoek je? Een basisklasse, middenklasse of topklasse telefoon? Heb je een voorkeur voor een merk? Bijvoorbeeld Apple, Samsung, Oppo, Google of iets anders? En zoek je een grote, middelgrote of kleine telefoon? En daarnaast: hoeveel ben je bereid te betalen per maand? Allerlei vragen die de tool helpen om erachter te komen welke telefoon bij je past. Het kan zijn dat er een telefoon uitkomt waar je niet heel tevreden mee bent. In dat geval maak je de test opnieuw en overdenk je de antwoorden van de vorige test.
Welk abonnement past bij mij?
Een andere moeilijke vraag om bij stil te staan wanneer je een nieuw (telefoon)abonnement gaat kiezen. De eerste vraag die je je mag stellen: wordt het een abonnement met telefoon of een Sim Only abonnement? Oftewel: ben je toe aan een nieuw toestel of gaat je toestel nog wel even mee? Vervolgens doorloop je de vragen van jouw gemaakte keuze.
Vragen die je kunt verwachten zijn: waarvoor gebruik je je telefoon? Hoeveel minuten bel je? En weet je ongeveer hoeveel data je gebruikt? Mocht je het antwoord niet weten op sommige vragen, dan is dat geen probleem. De keuzehulp helpt je om hierachter te komen. Weet je bijvoorbeeld niet hoeveel data je verbruikt? De tool vraagt hoeveel je ongeveer per dag gebruik maakt van het internet. Maar ook hoe lang je muziek streamt op een dag of hoe lang je gebruik maakt van social media. Met deze inschatting bepaalt de keuzehulp tool hoeveel GB je ongeveer nodig hebt. Ook hierbij krijg je een topresultaat. Is dat toch niet wat je zoekt? Maak de test opnieuw en denk nog eens goed na over alle antwoorden. Zeker weten dat het resultaat een 100% match is!
Veelgestelde vragen over de Keuzehulp
-
Ik weet niet hoeveel data ik verbruik. Hoe kan ik dit opzoeken?
- Voor iPhones
Ga naar instellingen → mobiel netwerk. Scroll naar onder en hier zie je hoeveel data je verbruikt voor verschillende apps in de huidige periode. Deze ‘huidige periode’ wordt niet automatisch gereset wanneer er een nieuwe maand ingaat. Wil je dus weten hoeveel je per maand, of zelfs per dag verbruikt? Klik dan helemaal onderaan op “stel gegevens opnieuw in”. Hiermee stel je de huidige periode opnieuw in en gaat de huidige periode op dat moment in.
- Voor Android smartphones
Ga naar instellingen → Verbindingen → Gegevensgebruik. Hierin zie je hoeveel je in een bepaalde periode verbruikt heb. Hier zie je wel precies over welke periode het gemeten is, alleen zie je niet welke apps hieraan hebben bijgedragen.
- Via de App of website van je provider
Ga naar de app of website van je provider en ga naar de verbruiksdetails. Dit is bij elke provider via een andere manier te bereiken. Bij My T-Mobile vind je je gegevensverbruik door de app te openen in het hoofdscherm te klikken op “internet”.
- Andere App uit de App of Play store
Download een onafhankelijke app die de MB’s voor je in de gaten houdt. Voor zowel iPhone als voor Android zijn er genoeg apps die dit aanbieden.
-
Ik weet niet hoeveel ik bel. Hoe kan ik dit opzoeken?
Hier kom je achter door in te loggen bij je provider in de app of op de website. Bij My T-Mobile klik je in het beginscherm op “bellen”. Hier zie je precies hoeveel je gebeld hebt.
-
Wat is een Sim Only abonnement?
Een Sim Only abonnement, is een abonnementsvorm waar je alleen betaalt voor je minuten en data. Je betaalt niet voor je toestel. Als je een Sim Only abonnement af wilt sluiten krijg je hier dus geen toestel bij. Zorg er dus voor dat je gebruik kunt maken van een goed werkend toestel.
-
Waar kan ik meer informatie vinden over de merken die T-Mobile aanbiedt?
-
Ik twijfel tussen een paar telefoons. Hoe moet ik kiezen?
Twijfelen is altijd lastig. Leg de telefoons daarom nog eens goed naast elkaar. Dit kan met de toestelvergelijker. Selecteer de toestellen waartussen je twijfelt en krijg een gemakkelijk overzicht met alle specificaties, prijzen en meer. Zo wordt de keuze hopelijk een stuk gemakkelijker voor je.
-
Ik ben niet zeker van het voorstel uit de keuzehulp. En nu?
Als je niet 100% overtuigd bent van jouw match, maak de test dan opnieuw. Denk goed na over de antwoorden die je hebt gegeven. Misschien kun je je ook wel vinden in een ander antwoord. Hiermee wordt de kans groter dat je een telefoon of abonnement vindt dat écht bij jou past!