Waarom kiezen voor Recycle Deal?

Neem de Recycle Deal optie als je een abonnement aangaat. Profiteer direct van lagere maandkosten en kies zelf hoe je betaalt. Het is heel eenvoudig: wij kopen je telefoon aan het einde van je abonnement van je terug. Zo komt het restbedrag van je toestelkrediet te vervallen. Je telefoon wordt daarna duurzaam gerecycled. Goed voor het milieu, en goed voor jou. Natuurlijk heb je ook de keuze om je telefoon te houden, dan betaal je het restbedrag. De Recycle Deal optie is mogelijk met speciaal geselecteerde telefoons.

Bekijk onze dealsTelefoon terugverkopen

Je Recycle Deal optie loopt af. Wat nu?

Je hebt twee keuzes: je toestel houden en het vooraf vastgestelde restbedrag betalen (dit vind je in je contract). Of je toestel terugverkopen en daarmee het restbedrag aflossen. In het eerste geval hoef je niets te doen, je krijgt vanzelf een factuur. In het tweede geval ga je naar My T-Mobile of een van onze servicepunten, daar regel je de terugverkoop direct.

Recycle Deal

Telefoon houden of terugverkopen

Telefoon houden? Dan doe je niets. Je ontvangt dan vanzelf een factuur met daarop het restbedrag.

Telefoon terugverkopen? Lees verder bij stap 2.

Recycle Deal

Telefoon terugverkopen

Ga naar de speciale Recycle Deal pagina in My T-Mobile.

Of naar een van onze servicepunten.

Recycle Deal

Conditie van je telefoon bepalen

Online stellen we je een aantal vragen over de conditie van je telefoon. Als alles in orde is kan je direct een verzendlabel printen en je telefoon kosteloos opsturen.

Recycle Deal

Betaal geen restbedrag

Als we je opgestuurde telefoon ontvangen, controleren we deze zelf ook nog even. Uiteraard houden we je op de hoogte van de ontwikkelingen.

Zodra je telefoon is geaccepteerd, dan heb je deze terugverkocht aan T-Mobile. Je ontvangt dan geen factuur meer voor jouw restbedrag.

Wat is terugverkopen?

Verkoop je je toestel terug, dan betekent dat niet dat je geld terugkrijgt. Het betekent dat je het restbedrag van je toestel hiermee aflost. Je hoeft dan dus niks meer te betalen (behalve je gewone maandelijkse termijnen). Je kan dit nalezen in je contract. Na terugverkoop wordt je toestel gerecycled of krijgt het een tweede leven.

Veelgestelde vragen over terugverkopen

  • Aan het einde van je abonnement wordt standaard het restbedrag in rekening gebracht met een factuur. Je kan dit restbedrag betalen door je telefoon terug te verkopen aan T-Mobile. Je telefoon heeft een vooraf afgestemde terugverkoopwaarde.

    Terugverkopen kan op twee manieren:

    Nadat je telefoon is terugverkocht ontvang je een bewijs. Het restbedrag hoef je dan niet te betalen. Je hebt 21 dagen de tijd om je telefoon terug te verkopen. Na deze 21 dagen vervalt deze optie en wordt het restbedrag in rekening gebracht, en automatisch geïncasseerd.

  • Nee, na het terugverkopen krijg je geen geld retour. Je telefoon heeft namelijk een vaste terugverkoopwaarde. De terugverkoopwaarde en het restbedrag strepen we tegen elkaar weg. Het restbedrag hoef je dan ook niet te betalen.

  • Daadwerkelijk kiezen tussen de Recycle Deal (het terugverkopen) en het restbedrag betalen is mogelijk:
    • vanaf 4 maanden voor het einde van je abonnement
    • en tot 21 dagen na het einde van je abonnement

    Als je binnen deze termijn geen keuze maakt, brengen we het restbedrag in rekening. Je kan dan niet meer kiezen voor terugverkopen.
    Daarnaast blijft het altijd mogelijk om je toestelkrediet voortijdig volledig te betalen. Dat kan door het restbedrag en de resterende maandbedragen te betalen.

  • Jazeker. Sterker nog: de telefoon is al 100% van jou.

    Pas na afloop van je contract vragen we je definitief te kiezen tussen terugverkopen of niet.
    Wanneer je contracttermijn is verlopen brengen we het restbedrag in rekening. Vanaf dat moment heb je 21 dagen om je telefoon terug te verkopen aan T-Mobile.
    Je kunt ook kiezen om het restbedrag te betalen. Je betaalt het restbedrag zoals je de normale T-Mobile facturen betaalt: via automatische incasso of acceptgiro.

  • Jouw gegevens
    Zorg ervoor dat je zelf je persoonlijke, vertrouwelijke en andere gegevens van je telefoon verwijdert, voordat je het terugverkoopt. Maak een back-up van de gegevens die je wilt bewaren. Na terugverkoop worden je gegevens permanent verwijderd.

    Dit gebeurt er met je telefoon
    Eerst wordt gekeken of je telefoon hergebruikt kan worden in landen in Europa, Azië en Afrika. Is dat niet mogelijk dan wordt je telefoon milieuvriendelijk gedemonteerd en de materialen worden hergebruikt. Daarnaast werkt T-Mobile samen met Closing the Loop. Voor ieder terugverkochte telefoon investeert Closing the Loop in het milieuvriendelijk recyclen van een telefoon in Afrika. Ze voorkomen dat het daar op de vuilnisbelt belandt.

  • Nee, helaas niet. Alleen wanneer je een nieuw abonnement aangaat of verlengt kun je kiezen voor Recycle Deal.

  • Wil je je telefoon wel terugverkopen, maar ben je precies in de inleverperiode op vakantie?
    Dan brengen we 21 dagen na afloop van je contractperiode het restbedrag in rekening.

    Laat je na afloop van je contractperiode niets van je horen?
    Ook dan brengen we 21 dagen na afloop van je contractperiode het restbedrag in rekening.

  • Dat hangt er vanaf of de contractperiode van je abonnement al is afgelopen. Hieronder leggen we het uit:

    1. De contractperiode (1 of 2 jaar) van je abonnement is al afgelopen

    • Op het moment dat je telefoon in goede orde is ontvangen, sturen we je een bevestiging van de terugverkoop. Op de bevestiging staat een datum. die dag geven we ook aan BKR door om je registratie aan te passen.
    • Kies je niet voor je telefoon terugverkopen maar voor het restbedrag betalen? Op het moment dat wij je betaling hebben ontvangen, sturen we je de bevestiging.

    Let op: BKR hanteert eigen verwerkingstijden.


    2.
    De contractperiode (1 of 2 jaar) van je abonnement is nog niet afgelopen.

    • Of je je telefoon wilt terugverkopen of niet, tot het einde van je abonnementsperiode betaal je maandelijks voor het toestelkrediet. De BKR-registratie wordt daarom nog niet aangepast.

Veelgestelde vragen over de staat van je toestel

    • Je toestel mag alleen normale gebruikssporen bevatten. Barst(en) in het scherm/toestel vallen niet onder normale gebruikssporen.
    • Je toestel moet normaal kunnen worden aangezet.
    • Je toestel mag geen waterschade hebben.
    • Je gebruikersaccount of cloud-activatie moet zijn uitgeschakeld.
  • Er zijn er vier vormen van locks op je toestel mogelijk:

    1. Pincode voor je simkaart
      Dit is geen enkel probleem.
    2. Toestellock in de vorm van pincode/vingerafdrukscanner/facescanner 
      Dit herken je nadat het toestel is opgestart. Deze mogen uitgeschakeld zijn, maar dit is niet verplicht.
    3. Find My Phone beveiliging
      Dit zorgt ervoor dat de klant op afstand nog controle kan uitoefenen over het toestel. Heb je een Apple telefoon? Dan moet dit uitgeschakeld zijn. Zie de link hieronder.
    4. Gebruikersaccount op de telefoon
      Een gebruikersaccount blijft actief op de telefoon na een reset naar fabrieksinstellingen. Heb je een Android telefoon? Dan moet dit verwijderd zijn, anders wordt je toestel afgewezen.
      (Let op: Samsung heeft een eigen find my mobile functie. Deze moet ook uitgeschakeld zijn)

      De links hieronder kunnen je verder helpen:
      Find My Phone verwijderen voor een iPhone
      Gebruikersaccount verwijderen voor Android
      Find My Mobile aanzetten/verwijderen voor Samsung
  • Soms krijg je een ander toestel tijdens je abonnement, bijvoorbeeld door een reparatie of na diefstal. Ook in dat geval kun je kiezen voor de Recycle Deal. Zorg wel dat je brieven en e-mails over het vervangende toestel goed bewaart.

  • Kies je voor de Recycle Deal, dan hoeven oplader, kabel en headset niet ingeleverd of meegestuurd te worden. Vergeet niet om je simkaart uit het toestel te halen! 

  • In dat geval vervalt de Recycle Deal. Je houdt je toestel en betaalt de restwaarde van het toestel.

  • Erg spijtig, maar in dat geval vervalt de mogelijkheid van de Recycle Deal. Je betaalt in dat geval de restwaarde van het toestel.

eenvoudig overstappen naar T-Mobile

Zit jij nu nog bij een andere provider en ben je van plan om over te stappen naar T-Mobile? Wij helpen je hier graag mee! Je nummer kun je natuurlijk gewoon meenemen.