Waarom kiezen voor Recycle Deal?

Neem de Recycle Deal optie als je een abonnement aangaat, profiteer direct van lagere maandkosten en kies zelf hoe je betaalt. Het is heel eenvoudig: wij kopen je telefoon aan het einde van je abonnement van je terug waarmee het restbedrag van je toestelkrediet komt te vervallen. Je telefoon wordt daarna duurzaam gerecycled. Goed voor het milieu, en goed voor jou. Natuurlijk heb je ook de keuze om je telefoon te houden, dan betaal je het restbedrag. De Recycle Deal optie is mogelijk met speciaal geselecteerde telefoons.

Bekijk onze dealsTelefoon terugverkopen

Je Recycle Deal optie loopt af. Wat nu?

Je hebt twee keuzes: je toestel houden en het vooraf vastgestelde restbedrag betalen (dit vind je in je contract). Of je toestel terugverkopen en daarmee het restbedrag aflossen. In het eerste geval hoef je niets te doen, je krijgt vanzelf een factuur. In het tweede geval ga je naar My T-Mobile of naar een T-Mobile winkel, daar regel je de terugverkoop direct.

Recycle Deal

Telefoon houden of terugverkopen

Telefoon houden? Dan doe je niets. Je ontvangt dan vanzelf een factuur met daarop het restbedrag.

Telefoon terugverkopen? Lees verder bij stap 2.

Recycle Deal

Telefoon terugverkopen

Ga naar de speciale Recycle Deal pagina in My T-Mobile.

Ga je liever naar een T-Mobile winkel? Vergeet je telefoon dan niet mee te nemen!

Recycle Deal

Conditie van je telefoon bepalen

Online stellen we je een aantal vragen over de conditie van je telefoon. Als alles in orde is kan je direct een verzendlabel printen en je telefoon kosteloos opsturen.

In de winkel wordt je telefoon door een medewerker direct beoordeeld en geaccepteerd of afgewezen.

Recycle Deal

Betaal geen restbedrag

Als we je opgestuurde telefoon ontvangen, controleren we deze zelf ook nog even. Uiteraard houden we je op de hoogte van de ontwikkelingen.

Wanneer je telefoon is geaccepteerd, dan heb je je deze terugverkocht aan T-Mobile en ontvang je geen factuur meer voor jouw restbedrag.

Wat is terugverkopen?

Verkoop je je toestel terug, dan betekent dat niet dat je geld terugkrijgt. Het betekent dat je het restbedrag van je toestel hiermee aflost. Je hoeft dan dus niks meer te betalen (behalve je gewone maandelijkse termijnen). Je kan dit nalezen in je contract. Na terugverkoop wordt je toestel gerecycled of krijgt het een tweede leven.

Veelgestelde vragen over terugverkopen

  • Hoe werkt het?

    Aan het einde van je abonnement wordt standaard het restbedrag in rekening gebracht met een factuur. Je kan dit restbedrag betalen door je telefoon terug te verkopen aan T-Mobile. Je telefoon heeft een vooraf afgestemde terugverkoopwaarde.

    Terugverkopen kan op twee manieren:

    Nadat je telefoon is terugverkocht ontvang je een bewijs. Het restbedrag hoef je dan niet te betalen. Je hebt 21 dagen de tijd om je telefoon terug te verkopen. Na deze 21 dagen vervalt deze optie en wordt het restbedrag in rekening gebracht, en automatisch geïncasseerd.

  • Krijg ik geld terug?

    Nee, na het terugverkopen krijg je geen geld retour. Je telefoon heeft namelijk een vaste terugverkoopwaarde. De terugverkoopwaarde en het restbedrag strepen we tegen elkaar weg. Het restbedrag hoef je dan ook niet te betalen.

  • Wat is de termijn voor het terugverkopen?

    Daadwerkelijk kiezen tussen de Recycle Deal (het terugverkopen) en het restbedrag betalen is mogelijk:
    • vanaf 4 maanden voor het einde van je abonnement
    • en tot 21 dagen na het einde van je abonnement

    Als je binnen deze termijn geen keuze maakt, brengen we het restbedrag in rekening (en kan je niet meer kiezen voor terugverkopen).
    Daarnaast blijft het altijd mogelijk om je toestelkrediet voortijdig volledig te betalen. Dat kan door het restbedrag en de resterende maandbedragen te betalen.

  • Mag ik de telefoon ook houden?

    Jazeker. Sterker nog: de telefoon is al 100% van jou.

    Pas na afloop van je contract vragen we je definitief te kiezen tussen terugverkopen of niet.
    Wanneer je contracttermijn is verlopen brengen we het restbedrag in rekening. Je hebt vanaf dat moment 21 dagen de tijd om te kiezen tussen 1) je telefoon terugverkopen aan T-Mobile of 2) het restbedrag betalen.
    Je betaalt het restbedrag zoals je de normale T-Mobile facturen betaalt: via automatische incasso of acceptgiro.

  • Wat gebeurt er met mijn gegevens op de telefoon, en met de telefoon zelf?

    Jouw gegevens
    Zorg ervoor dat je zelf je persoonlijke, vertrouwelijke en andere gegevens van je telefoon verwijdert, voordat je het terugverkoopt aan ons. Maak een back up van de gegevens die je wilt bewaren. Na terugverkoop worden je gegevens permanent verwijderd.

    Dit gebeurt er met je telefoon
    Eerst wordt gekeken of je telefoon hergebruikt kan worden in landen in Europa, Azië en Afrika. Is dat niet mogelijk dan wordt je telefoon milieuvriendelijk gedemonteerd en de materialen worden hergebruikt. Daarnaast werkt T-Mobile samen met Closing the Loop. Voor ieder terugverkochte telefoon investeert Closing the Loop in het milieuvriendelijk recyclen van een telefoon in Afrika, zodat het niet daar op de vuilnisbelt belandt.

  • Ik heb al een abonnement, kan ik alsnog kiezen voor Recycle Deal?

    Nee, helaas niet. Alleen wanneer je een nieuw abonnement aangaat of verlengt kun je kiezen voor Recycle Deal.

  • Ik kan de telefoon niet op tijd terugverkopen. Wat nu?

    Wil je je telefoon wel terugverkopen, maar ben je precies in de inleverperiode op vakantie?
    Dan brengen we 21 dagen na afloop van je contractperiode het restbedrag in rekening.

    Laat je na afloop van je contractperiode niets van je horen?
    Ook dan brengen we 21 dagen na afloop van je contractperiode het restbedrag in rekening.

  • Ik heb een BKR-registratie, wanneer wordt deze aangepast?

    Dat hangt er vanaf of de contractperiode van je abonnement al is afgelopen. Hieronder leggen we het uit:

    1. De contractperiode (1 of 2 jaar) van je abonnement is al afgelopen

    • Op het moment dat je telefoon in goede orde is ontvangen, sturen we je een bevestiging van de terugverkoop. Op de bevestiging staat een datum. die dag geven we ook aan BKR door om je registratie aan te passen.
    • Kies je niet voor je telefoon terugverkopen maar voor het restbedrag betalen? Op het moment dat wij je betaling hebben ontvangen, sturen we je de bevestiging.

    Let op: BKR hanteert eigen verwerkingstijden.


    2.
    De contractperiode (1 of 2 jaar) van je abonnement is nog niet afgelopen.

    • Of je je telefoon wilt terugverkopen of niet, tot het einde van je abonnementsperiode betaal je maandelijks voor het toestelkrediet. De BKR-registratie wordt daarom nog niet aangepast.

Veelgestelde vragen over de staat van je toestel

  • Waar moet je toestel aan voldoen zodat wij hem weer terug nemen?

    • Je toestel mag alleen normale gebruikssporen bevatten. Barst(en) in het scherm/toestel vallen niet onder normale gebruikssporen.
    • Je toestel moet normaal kunnen worden aangezet.
    • Je toestel mag geen waterschade hebben.
    • Je gebruikersaccount of cloud-activatie moet zijn uitgeschakeld.
  • Hoe schakel ik een gebruikersaccount of cloud-activatie uit?

    Er zijn er vier vormen van locks op je toestel mogelijk:

     

    1. Pincode voor je simkaart
      Dit is geen enkel probleem.
    2. Toestellock in de vorm van pincode/vingerafdrukscanner/facescanner 
      Dit herken je nadat het toestel is opgestart. Deze moet uitgeschakeld zijn, dit doe je in de instellingen van je toestel.
    3. Find my phone / Cloud beveiliging
      Dit zorgt ervoor dat de klant op afstand nog controle kan uitoefenen over het toestel. Deze is gekoppeld aan het gebruikersaccount (zie punt 4)
    4. Gebruikersaccount op de telefoon
      Een gebruikersaccount blijft actief op de telefoon na een reset naar fabrieksinstellingen. Daarom moet deze verwijderd zijn, anders wordt je toestel afgewezen.
      (Let op: Samsung heeft een eigen find my mobile functie. Deze moet ook uitgeschakeld zijn) De links hieronder kunnen je verder helpen:
      Gebruikersaccount verwijderen voor een iPhone
      Gebruikersaccount verwijderen voor Android
      Find my mobile aanzetten/verwijderen voor Samsung

     

  • Ik heb een ander toestel gekregen. Wat nu?

    Soms krijg je een ander toestel tijdens je abonnement, bijvoorbeeld door een reparatie of na diefstal. Ook in dat geval kun je kiezen voor de Recycle Deal. Zorg wel dat je brieven en e-mails over het vervangende toestel goed bewaart.

  • Wat moet ik nog meer inleveren?

    Kies je voor de Recycle Deal, dan hoeven oplader, kabel en headset niet ingeleverd of meegestuurd te worden. Vergeet niet om je simkaart uit het toestel te halen! 

  • Mijn toestel is te beschadigd of kapot. Wat nu?

    In dat geval vervalt de Recycle Deal. Je houdt je toestel en betaalt de restwaarde van het toestel.

  • Mijn toestel is kwijt of gestolen. Wat nu?

    Erg spijtig, maar in dat geval vervalt de mogelijkheid van de Recycle Deal. Je betaalt in dat geval de restwaarde van het toestel.

eenvoudig overstappen naar T-Mobile

Zit jij nu nog bij een andere provider en ben je van plan om over te stappen naar T-Mobile? Wij helpen je hier graag mee! Je nummer kun je natuurlijk gewoon meenemen.