Speedtest van T-Mobile
Wil je graag je internet snelheid testen? Gebruik dan de internet speedtest van T-Mobile. Met één druk op de knop weet je precies wat de snelheid van jouw huidige internetverbinding is. Internet snelheid testen was nog nooit zo makkelijk!
Test de snelheid van je internet met deze speedtest!
Mooi resultaat! Of wil je meer?
Bij T-Mobile kan je maandelijks gratis je internetsnelheid naar boven en naar beneden aanpassen. De maximale snelheid die je kan ontvangen in huis is afhankelijk van je adres. Bekijk hieronder onze verschillende pakketten en kies de internetsnelheid die het beste bij jouw situatie past. Ga naar
Internet abonnement uitbreiden
Ben je al bekend met T-Mobile?
Daarom kies je voor T-Mobile
Supersnel en betaalbaar internet
Ontdek de eindeloze mogelijkheden van nu met supersnel en betaalbaar internet.
Krijg extra voordeel
Combineer je mobiele abonnement met Internet voor thuis op hetzelfde adres en krijg extra voordeel op beide abonnementen met Klantvoordeel.
Tv-kijken zonder TV Box
Geen gedoe met extra kabels of kastjes. Kijk T-Mobile TV via een app op je eigen smart-tv.
Optimaliseer je internetsnelheid
Herstart je modem
De meeste modems staan 24/7 aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten. Haal de stekker 10 seconden uit het stopcontact. Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!
Zoek de beste plek
Verklein de afstand tot je modem zoveel mogelijk. Muren, plafonds en meubels hebben ook invloed op het signaal. Grote stoorzenders van Wifi zijn water en metaal, maar ook apparaten zoals magnetrons, babyfoons en alarmsensoren.
Pas het Wifi-kanaal aan
Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord. Veranderen van Wifi-kanaal kan je Wifi versnellen.

Snelheid verbeteren?
Stel je vraag aan onze Community. Daar staan deskundige klanten en onze medewerkers 24/7 voor je klaar. Zij lopen met jou alle stappen voor beter wifi door.
Wil je liever telefonisch contact? Een medewerker loopt dan de stappen voor beter wifi met je door.
Stap over
naar T-Mobile
Zit jij nu nog bij een andere internet provider en wil je graag overstappen? Laat je gegevens achter zodat wij contact met je kunnen opnemen. Wij zorgen ervoor dat jij nergens naar hoeft om te kijken.
100
Mbit/s
Mbit/s
Ben je alleen of met twee, dan is dit een prima snelheid om onbezorgd mee te Netflixen, gamen, streamen of surfen.
400
Mbit/s
Mbit/s
Voor grotere gezinnen en als je vaker met meerdere personen tegelijk online bent, professioneel gebruik of intensief online gamen.
1
Gbit/s
Gbit/s
Voor de echte snelheidsduivel. Video's op meerdere apparaten tegelijkertijd in de hoogste 4K-resolutie streamen en downloaden, terwijl je vloeiend online zit te gamen. Grote bestanden uploaden naar de cloud is ook geen probleem. Ideaal dus voor wanneer je thuiswerkt en grote bestanden moet delen.
Niet tevreden met je huidige provider?
Veelgestelde vragen
-
Wat is de maximale internetsnelheid op mijn adres?
Onze postcodechecker laat je zien welke snelheden beschikbaar zijn op jouw adres.
-
Hoe wijzig ik mijn internetsnelheid?
In
My T-Mobile Thuis kan je zelf makkelijk maandelijks je snelheid aanpassen. -
Welke internetsnelheid (Mbit/s) heb ik nodig?
Wil je weten welke internetsnelheid je nodig hebt? De snelheid die we kunnen leveren is afhankelijk van je adres. Doe de postcodecheck om te zien wat er mogelijk is.
- Woon je alleen of samen dan raden we 100 Mbit/s aan. Hiermee kan je tegelijkertijd Netflix streamen en Interactieve TV kijken.
- Voor gezinnen raden we 400 Mbit/s aan. Met deze snelheid kun je tegelijkertijd snel downloaden, Interactieve TV kijken en Netflix streamen. En dat op meerdere apparaten tegelijkertijd.
- Ben je een echte snelheidsduivel dan raden we 1 Gbit/s aan. Hiermee kunnen je huisgenoten films op meerdere apparaten tegelijkertijd in de hoogste 4K-resolutie streamen, terwijl jij vloeiend online zit te gamen.
-
Welk Wifi-kanaal kan ik het beste gebruiken?
Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord. Om te kijken welk kanaal het minst druk is, kun je gebruikmaken van ‘Wifi analyzer’ apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn en welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden. Het kan ook helpen om de snellere en minder drukke 5 Ghz band te gebruiken. Kijk voor de naam en het password van het 5 Ghz Wifi netwerk achterop je modem.
Tip! Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.
Veelgestelde vragen
-
Wat kost Internet & TV bij T-Mobile?
Een abonnement met (glasvezel) Internet + TV kost de eerste 4 maanden € 30 per maand, daarna kost het minimaal € 50 per maand. Alle abonnementen bij T-Mobile hebben een contractduur van minimaal 12 maanden. Afhankelijk van het type (glasvezel) internetverbinding, betaal je eventueel eenmalig activatiekosten van € 30 en € 37,50 aansluitkosten.
-
Hoe snel kan T-Mobile aangesloten worden?
Wil je zo snel mogelijk gebruikmaken van ons netwerk? Dan is het belangrijk dat je de eerst mogelijke leverdatum kiest. Zorg er ook voor dat je op tijd opzegt bij je huidige aanbieder. Houd rekening met een maand opzegtermijn. Wil je liever dat wij het voor je regelen? Maak dan gebruik van onze gratis Overstapservice! Wij regelen dan de overstap van je oude aanbieder naar T-Mobile. Het duurt dan wel iets langer voordat je aangesloten bent.
-
Hoe werkt jullie overstapservice?
Met onze Overstapservice zorgen wij ervoor dat je geen minuut offline bent. Wij zeggen je huidige aanbieder voor je op. Zo heb jij er dus geen omkijken naar. Lees alles over onze Overstapservice.
-
Welke snelheden bieden jullie aan?
Wij bieden snelheden van 100 Mbit/s tot en met 1 Gbit/s. Echter, we bieden je alleen de snelheden aan die je daadwerkelijk kan ontvangen op jouw adres. Doe daarom de postcodecheck, dan zie je meteen welke snelheden op je adres beschikbaar zijn.
-
Ik heb al een mobiel abonnement van T-Mobile, krijg ik nu korting op een abonnement voor thuis?
Als je al klant bent bij T-Mobile krijg je leuke extra’s, zoals korting op je abonnement voor thuis en korting op je mobiele abonnement. Dit noemen we T-Mobile Klantvoordeel. Waar je precies recht op hebt hangt af van welke abonnementen je hebt. Kijk op de Klantvoordeel pagina om te zien wat er voor jou van toepassing is.
Veelgestelde vragen
-
Hoe verbeter ik mijn Wifi-snelheid?
Het meest voorkomend probleem is dat er te veel draadloze verbindingen actief zijn op één Wifi-kanaal. Dit zorgt voor verstoring van het signaal. De beste oplossing is het Wifi-kanaal van je modem aanpassen. Lees hier bij Tip 5 hoe je het beste Wifi-kanaal kan vinden. Je vindt hier ook zes andere tips voor het verbeteren van je Wifi-snelheid.
-
Waarom haal ik niet mijn maximale snelheid?
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn. Je krijgt de meest betrouwbare uitkomst van de internet speedtest als je je computer met een kabel aan je modem aansluit en test met nieuwe apparatuur. Lees hier onze tips voor het oplossen van problemen met bedraad internet.
-
Zijn er op dit moment storingen?
Wanneer er een storing aan de gang is proberen we dit zo snel mogelijk op te lossen en te melden op onze Community. Kijk hier of er momenteel een storing bekend is.
-
Ik heb al jullie Wifi-tips geprobeerd maar ben nog steeds ontevreden over de snelheid van mijn Wifi. Wat kan ik doen?
Met onze
Wifi-Service proberen we je op afstand te helpen met het verbeteren van je wifi-verbinding. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Lukt dit niet op afstand, dan komt eventueel onze monteur bij jou langs om het probleem op te lossen. -
Ik heb de speedtest uitgevoerd met bedraad internet en met recente apparatuur, maar ik haal de maximale snelheid niet. Hoe kan dit?
Lees hier de tips voor het oplossen van problemen met bedraad internet. Heb je onze tips toegepast en haal je nog steeds niet minimaal 75% van de beloofde snelheid, neem dan contact op met onze klantenservice.



*Getoonde aanbod is i.c.m. een 1-jarig Internetabonnement met een max. internetsnelheid tot 100 Mbit/s. Indien er gekozen is voor TV is dit incl. eerste TV Box. Na de eerste 8 mnd betaal je min. € 35/mnd (voor 100 Mbit/s).