Redenen van afwijzing

Als jouw aanvraag voor een nieuw abonnement niet is goedgekeurd, is dat natuurlijk niet leuk. Er kunnen verschillende redenen zijn dat je aanvraag niet is goedgekeurd. Maak hieronder de keuze voor het type abonnement dat je hebt aangevraagd. We hebben alle redenen voor je op een rijtje gezet.

Redenen voor afwijzing van een particulier abonnement

Bij de aanvraag van ieder nieuw particulier abonnement voeren wij een risico-onderzoek uit. Naar aanleiding van dit onderzoek accepteren wij je aanvraag direct, vragen wij om een aanbetaling, of krijg je een afwijzing. Ook kan het zijn dat je alleen een abonnement zónder toestelbetaling mag afnemen. Er zijn verschillende redenen waarom we je aanvraag voor een abonnement afwijzen:

 

1. Te snel

Heb je een aanvraag voor een abonnement gedaan maar heb je nog geen reactie ontvangen? Dien dan niet weer een aanvraag in: de tweede aanvraag wijzen we namelijk automatisch af.

2. Betalingsachterstand

Heb je al een abonnement bij T-Mobile, en heb je daar een betalingsachterstand? Dan wijzen we een nieuw abonnement automatisch af. Betaal eerst je openstaande facturen en probeer het dan nog eens.

3. Toestelkrediet

Heb je een abonnement mét toestel aangevraagd? Dan heb je waarschijnlijk gekozen voor een toestelkrediet.
Als je toestelkrediet in totaal meer dan € 250,- is, dan zijn wij verplicht om in het BKR-register jouw gegevens (deze heb je tijdens het bestelproces ingevuld) te controleren. Als je een negatieve registratie hebt bij het BKR, dan mogen we jou geen toestelkrediet geven.

Als je toestelkrediet in totaal meer dan € 250,- is, dan moeten we ook controleren of je genoeg bestedingsruimte hebt voor het krediet. Daarom hebben we gevraagd om je inkomen en woonlasten op te geven. In de uiteindelijke berekening moeten we ook controleren of je al lopende kredieten hebt. Dit geeft het BKR aan ons door, en kan ervoor zorgen dat we je geen toestelkrediet mogen aanbieden.

Meer over toestelkrediet

 

4. Risico-onderzoek

Bij de aanvraag van een nieuw abonnement voert T-Mobile een risico-onderzoek uit. Met dit risico-onderzoek bepalen wij het te verwachten betaalgedrag en het risico op ‘niet betalen’. Op basis van het onderzoek wordt besloten of je wordt goedgekeurd voor het gekozen abonnement. Voor dit onderzoek gebruiken we gegevens van drie partijen:

  • Focum verzamelt informatie afkomstig uit openbare bronnen, rechtbanken, incassobureaus en deurwaarders.
  • Experian verzamelt en verwerkt gegevens als betalingservaringen, schuldsaneringen en faillissementen om haar opdrachtgevers te helpen bij het beperken van financiële risico's.
  • Stichting Preventel registreert van personen en bedrijven of zij bij één of meerdere telecomproviders een openstaande vordering hebben.

 

Afgewezen, en nu?

  • Controleer eerst of een van bovenstaande redenen voor jou geldt.
  • Controleer of de persoonsgegevens die je hebt ingevuld bij de aanvaag wel kloppen. Een foutje in je geboortedatum of postcode kan grote gevolgen hebben in het risico-onderzoek.
  • Heb je zelf geen reden voor de afwijzing kunnen vinden? Dan kun je het online formulier invullen en naar ons opsturen, of contact met ons opnemen.

Privacy

Meer informatie over het gebruik en bewaren van jouw persoonsgegevens vind je op onze website in het Privacy statement van T-Mobile.

Redenen voor afwijzing van een zakelijk abonnement

Bij de aanvraag van ieder nieuw zakelijk abonnement voeren wij een aantal checks uit om te beoordelen of de bestelling ook daadwerkelijk door ons wordt verwerkt. Het kan gebeuren dat we jouw aanvraag voor een nieuw zakelijk abonnement afwijzen. Daar zijn verschillende redenen voor:

 

1. Te snel

Heb je een aanvraag voor een nieuw abonnement ingediend maar nog geen reactie van ons ontvangen? Je ontvangt normaliter binnen 1 werkdag na het plaatsen van je bestelling een reactie van ons. Dien daarom niet te snel na je eerste aanvraag een nieuwe aanvraag in, want die wordt automatisch afgewezen.

 

2. Betalingsachterstand

Heb je op dit moment een abonnement bij T-Mobile en heb je voor dat abonnement een betalingsachterstand? Dan wijzen we een aanvraag voor een nieuw abonnement automatisch af. Betaal eerst je openstaande facturen voordat je een nieuw abonnement aanvraagt.

 

3. Risico-onderzoek

Bij de aanvraag van ieder nieuw zakelijk abonnement voeren wij een risico-onderzoek uit en vragen wij faillissements- en betalingsinformatie op. Met dit risico-onderzoek bepalen wij het te verwachten betaalgedrag en het risico op ‘niet betalen’. Naar aanleiding van dit onderzoek wordt je aanvraag direct geaccepteerd, vragen wij om een aanbetaling, of wordt je aanvraag afgewezen. Ook kan het zijn dat je alleen een abonnement zónder toestelbetaling mag afnemen.

Voor het uitvoeren van het risico-onderzoek gebruiken we gegevens van de volgende partijen:

  • Dun en Bradstreet / Altares, een gerenommeerde organisatie die is gespecialiseerd in het verzamelen van handelsinformatie. Op basis van deze informatie wordt een kredietscore bepaald. 
  • Stichting Preventel registreert van personen en bedrijven of zij bij één of meerdere telecomproviders een openstaande vordering hebben.

 

Afgewezen, en nu?

  • Controleer eerst of één van bovenstaande redenen voor jou geldt.
  • Controleer of de persoons- en of bedrijfsgegevens die je hebt ingevuld bij de aanvraag wel kloppen. Een foutje in het KvK-nummer kan grote gevolgen hebben in het risico-onderzoek. Daarnaast dient de aanvrager overeen te komen met de tekenbevoegde persoon op het KvK uittreksel.

Gaan de bovenstaande redenen voor afwijzing niet voor jou op? Dan kun je schriftelijk contact met ons opnemen om de reden van afwijzing, voor jouw aanvraag, te achterhalen. Hierbij is het volgende van belang:

  • Kopie van een geldig legitimatiebewijs
  • Kopie van een bankafschrift (maximaal 2 maanden oud). 
  • Vermeld of het om een particuliere- of een zakelijke afwijzing gaat. Bij een Zakelijke afwijzing dient het KvK-nummer ook te worden vermeld.
  • Stuur het geheel naar T-Mobile Klantenservice BV, t.a.v. Zakelijke Acceptatie, Antwoordnummer 17204, 2501 VH Den Haag. 

Je ontvangt binnen 7 werkdagen antwoord op jouw schriftelijke aanvraag.

 

Privacy

Meer informatie over het gebruik en bewaren van jouw persoonsgegevens vind je op onze website in het Privacy statement van T-Mobile.