Openstaande factuur betalen

Een openstaande factuur snel en makkelijk betalen? Maak het geld over via iDEAL. Een eventuele blokkade wordt dan al binnen één uur opgeheven. Om zeker te weten dat de betaling van jou is, vragen we je om eerst even in te loggen op My T-Mobile. 

Ga naar online betalen

Lukt het een keer niet om te betalen?

Geen probleem! We kunnen helpen met een betaalafspraak, dat kan op twee manieren. Hieronder vind je meer informatie over betalen in delen en het uitstellen van je betaling.

Wil je in de toekomst liever op een andere datum betalen? Op My T-Mobile verander je zelf makkelijk je factuurdatum. 

Betalen in delen

Het kan een keer gebeuren dat je je factuur niet meteen helemaal kunt betalen. Daar helpen we je natuurlijk graag bij.

Onder bepaalde voorwaarden kun je de rekening in twee, drie of vier maanden afbetalen. Zo blijf je verbonden zonder dat je je in vervelende bochten moet wringen.

Wil je in delen betalen? Op My T-Mobile regel je dit makkelijk zelf.

Betaling uitstellen

Natuurlijk kan het ook een keer voorkomen dat je de factuur helemaal niet kunt betalen. Ook daar helpen we je graag bij.

Onder bepaalde voorwaarden kun je je betaling uitstellen. Dit regel je makkelijk zelf op My T-Mobile.

Veelgestelde vragen

  • Wil je het geld liever handmatig overmaken? Dat kan naar betaalrekening NL03 COBA 0733 959 717 t.n.v. T-Mobile. Let op: vermeld in de omschrijving je T-Mobile klantnummer. Deze vind je op je factuur. Zo weten we bij wie de betaling hoort.

    Heb je een blokkade? Dan verwijderen we deze binnen een paar werkdagen. Liever direct weer verbonden zijn? Maak het geld dan over via iDEAL. Dan wordt de blokkade binnen één uur verwijderd. Betalen in een T-Mobile winkel is ook mogelijk.

  • Als je een betaling doet, kan het even duren voordat deze zichtbaar is op My T-Mobile. Hoe lang het duurt, hangt af van manier waarop je betaalt.

    • De snelste verwerkingstijd geldt bij betalingen die gedaan zijn via My T-Mobile (iDEAL), namelijk 1 uur.
    • Betalingen in de T-Mobile Shop (zowel via de terminal als via de kassa) worden binnen 5 uur verwerkt.
    • Heb je betaald via internetbankieren? Dan is de verwerkingstermijn 3 werkdagen.

    Let op! Op My T-Mobile staat een overzicht van al je betalingen. Wanneer je betaald hebt, staat deze niet meteen in je overzicht. Dat kan een paar dagen duren. Is je betaling na 7 werkdagen nog niet zichtbaar op My T-Mobile? Neem dan contact met ons op.

  • In de betaalstatus op My T-Mobile staat precies wat je nog moet betalen.

    Bekijk je openstaand bedrag

    Of bel naar 1202, je hoort meteen het openstaand bedrag.

  • We begrijpen dat je soms niet de ruimte hebt om je factuur te betalen. Daarom bieden we de mogelijkheid voor betalen in delen, of om het bedrag later te betalen.

    Wanneer kun je een betalingsafspraak maken?

    • Als je openstaande saldo € 30,- of hoger is.
    • Wanneer je de eerste drie facturen wel betaald hebt.
    • Zakelijke klanten kunnen geen betalingsafspraak maken.

    Alvast goed om te weten

    • Je kunt tijdens een betalingsafspraak geen andere betalingen uitstellen.
    • Je krijgt tijdens de afspraak een blokkade. Hierdoor kun je niet meer bellen in en naar het buitenland, internetten in het buitenland, bellen naar servicenummers en sms-diensten gebruiken.
    • Tijdens de betalingsafspraak kun je in je My T-Mobile account de status van je afspraak bijhouden.
    • Tijdens de afspraak kun je je abonnement niet wijzigen of verlengen.
    • Je betaalt je normale maandelijkse facturen op tijd.
    • Als je je tijdens de betalingsafspraak niet aan de betalingsvoorwaarden houdt, dan kan T-Mobile verdere maatregelen nemen.

    Wil je een betalingsafspraak aanvragen?
    Log in op My T-Mobile en bekijk je facturen. Als je een factuur nog niet betaald hebt, zie je een knop waarmee je de betalingsafspraak aanvraagt.

  • Je kunt bij ons je betaling uitstellen voor maximaal 20 kalenderdagen. We rekenen geen extra kosten voor het uitstellen of over het te betalen bedrag. Er gelden wel een paar voorwaarden:

    • Je hebt een openstaand saldo van minimaal 50 euro.
    • Je hebt de eerste drie facturen van het contract betaald.
    • Je hebt in de afgelopen drie maanden niet eerder uitstel gekregen.
    • De betaling van een factuur kan niet worden uitgesteld als er al een betalingsafspraak loopt.

    Je kunt je betaling uitstellen op My T-Mobile. Onder het openstaande bedrag vind je een knop waarmee je dit makkelijk zelf regelt. 

    Is jouw aansluiting geblokkeerd in verband met een betalingsachterstand? Dan wordt de blokkade pas verwijderd als alle betalingen bij ons binnen zijn.

  • Dat doe je eenvoudig door in te loggen op My T-Mobile via onderstaande link.

    Naar je betaalgegevens
  • Het kan zijn dat de herinnering en de betaling elkaar hebben gekruist. Daardoor kan je per ongeluk een herinnering hebben ontvangen, omdat de verwerking van de betaling ons pas later heeft bereikt. In dat geval hoef je verder niets te doen en kun je de herinnering als niet verzonden beschouwen. 

    • Heb je te weinig overgemaakt? Maak dan het restbedrag aan ons over. Je kunt het openstaand bedrag direct betalen op onze website via iDEAL. Zelf overmaken kan ook. Vergeet in dat geval niet je klantnummer te vermelden.
    • Heb je te veel betaald? Dan wordt het te veel betaalde bedrag automatisch door ons verrekend met de volgende factuur of facturen. Als je wil dat we het te veel betaalde bedrag terugstorten, neem dan even contact met ons op.
  • We brengen buitengerechtelijke incassokosten in rekening wanneer een bedrag langere tijd, na meerdere herinneringen, niet wordt betaald. In het verleden werden deze buitengerechtelijke incassokosten 'administratiekosten' genoemd. Hieronder lees je meer over wanneer de buitengerechtelijke incassokosten in rekening worden gebracht wanneer je via een automatische afschrijving betaald: 

    Automatische afschrijving
    Op je factuur staat de factuurdatum. We schrijven het bedrag binnen 8 dagen vanaf deze datum van je rekening af. Heb je te weinig geld op je rekening? Dan proberen we het binnen zeven dagen nog een keer. Lukt het dan nog niet? Dan moet je het zelf overmaken. Dat laten we je natuurlijk even weten.

    Als je niet op tijd betaalt, sturen we altijd een herinnering per sms, brief of e-mail. Na ontvangst van de herinnering heb je nog 19 dagen de tijd om te betalen. Staat het bedrag na deze 19 dagen nog open? Dan brengt T-Mobile € 15,- buitengerechtelijke incassokosten in rekening. Als je daarna nog steeds niet betaalt, sturen we je uiteindelijk een eindfactuur. Hierbij wordt voor de resterende termijnen van je abonnement voor mobiele telefonie een matiging van ten hoogste 50% toegepast, tenzij op grond van feiten en omstandigheden een hogere schadevergoeding gerechtvaardigd is.

    Goed om te weten

    • Voor betalen per automatische afschrijving moet je T-Mobile toestemming geven.
    • De rekeninghouder zorgt ervoor dat er voldoende saldo op de rekening staat.
    • Als er een (selectieve) incassoblokkade op de betaalrekening staat, is automatische afschrijving ook niet mogelijk.
    • Voor informatie over incassoblokkades kun je navraag doen bij jouw bank.

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

My T-Mobile

Regelen in My T-Mobile

100 Services,24/7 Beschikbaar

Vaste diensten (Thuis) Naar My T-Mobile Thuis

Mobiel abonnementen
Naar My T-Mobile

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200