We brengen buitengerechtelijke incassokosten in rekening wanneer een bedrag langere tijd, na meerdere herinneringen, niet betaald wordt. In het verleden werden deze buitengerechtelijke incassokosten ook wel 'administratiekosten' genoemd. Er is een klein verschil tussen betalen via automatische incasso en via acceptgiro.
Automatische incasso
Op je factuur staat de factuurdatum. We schrijven het bedrag binnen 8 dagen vanaf deze datum van je rekening af. Als het ons niet lukt om het bedrag af te schrijven (bijvoorbeeld omdat er onvoldoende saldo op de rekening staat), proberen we het binnen 7 dagen nog een keer. Als het nog steeds niet lukt om het bedrag af te schrijven, moet je het zelf overmaken. Natuurlijk laten we je dat dan weten. Als je niet op tijd betaalt, sturen we altijd een herinnering per sms, brief of e-mail. Na ontvangst van de herinnering heb je nog 19 dagen de tijd om te betalen. Staat het bedrag na deze 19 dagen nog open, dan brengt T-Mobile € 15,- buitengerechtelijke incassokosten in rekening. Als je daarna nog steeds niet betaalt, sturen we je uiteindelijk een eindfactuur. Hierbij wordt voor de resterende termijnen van je abonnement voor mobiele telefonie een matiging van ten hoogste 50% toegepast, tenzij op grond van feiten en omstandigheden een hogere schadevergoeding gerechtvaardigd is.
Goed om te weten
- Voor betalen per automatische incasso moet je T-Mobile toestemming geven.
- De rekeninghouder zorgt ervoor dat er voldoende saldo op de rekening staat.
- Als er een (selectieve) incassoblokkade op het rekeningnummer staat is automatische incasso ook niet mogelijk.
- Voor informatie over incassoblokkades kun je navraag doen bij jouw bank.