We brengen buitengerechtelijke incassokosten in rekening wanneer een bedrag langere tijd, na meerdere herinneringen, niet wordt betaald. In het verleden werden deze buitengerechtelijke incassokosten 'administratiekosten' genoemd. Hieronder lees je meer over wanneer de buitengerechtelijke incassokosten in rekening worden gebracht wanneer je via een automatische afschrijving betaald:
Automatische afschrijving
Op je factuur staat de factuurdatum. We schrijven het bedrag binnen 8 dagen vanaf deze datum van je rekening af. Heb je te weinig geld op je rekening? Dan proberen we het binnen zeven dagen nog een keer. Lukt het dan nog niet? Dan moet je het zelf overmaken. Dat laten we je natuurlijk even weten.
Als je niet op tijd betaalt, sturen we altijd een herinnering per sms, brief of e-mail. Na ontvangst van de herinnering heb je nog 19 dagen de tijd om te betalen. Staat het bedrag na deze 19 dagen nog open? Dan brengt T-Mobile € 15,- buitengerechtelijke incassokosten in rekening. Als je daarna nog steeds niet betaalt, sturen we je uiteindelijk een eindfactuur. Hierbij wordt voor de resterende termijnen van je abonnement voor mobiele telefonie een matiging van ten hoogste 50% toegepast, tenzij op grond van feiten en omstandigheden een hogere schadevergoeding gerechtvaardigd is.
Goed om te weten
- Voor betalen per automatische afschrijving moet je T-Mobile toestemming geven.
- De rekeninghouder zorgt ervoor dat er voldoende saldo op de rekening staat.
- Als er een (selectieve) incassoblokkade op de betaalrekening staat, is automatische afschrijving ook niet mogelijk.
- Voor informatie over incassoblokkades kun je navraag doen bij jouw bank.