We zijn gestopt met Datavrije muziek

Per 13 september 2021 bieden we geen Datavrije Muziek meer aan voor nieuwe of verlengende klanten. Als je op dit moment gebruikt maakt van Datavrije muziek verandert er voor jou niks, totdat je je abonnement verlengt.

Per 30 maart 2023 stopt Datavrije Muziek ook voor de huidige gebruikers. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft vastgesteld dat T-Mobile geen Datavrije Muziek meer mag aanbieden. De reden is dat er rechtspraak is die zero-rating diensten zoals datavrije muziek verbiedt. Vanaf 30 maart 2023 kunnen bestaande klanten hier (op last van de toezichthouder ACM) ook geen gebruik meer van maken.

Veelgestelde vragen

  • De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft vastgesteld dat T-Mobile geen Datavrije Muziek meer mag aanbieden. De reden is dat er rechtspraak is die zero-rating diensten zoals Datavrije Muziek verbiedt. Sinds 13 september 2021 was het al niet meer mogelijk voor nieuwe en verlengende klanten bij T-Mobile. Vanaf 30 maart 2023 kunnen bestaande klanten hier (op last van de toezichthouder ACM) ook geen gebruik meer van maken.

  • Vanaf 30 maart 2023 kun je gewoon gebruik blijven maken van de streamingsdiensten in Nederland. De data die nodig is voor het luisteren van muziek gaat vanaf dan van je databundel af, tenzij gebruik wordt gemaakt van wifi.

  • Nee. Omdat T-Mobile door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) verplicht wordt om deze eenzijdige wijziging op te leggen is er geen kosteloos beëindigingsrecht (artikel 8 algemene voorwaarden versie 29 juni 2017 en/of artikel 11 algemene voorwaarden TMNL versie 10 feb 2022). Is de originele contractperiode van je contract verlopen en heb je een contract voor onbepaalde tijd, dan kun je maandelijks je abonnement opzeggen.