Storingen en werkzaamheden

Slecht bereik? Bekijk de actuele storingen in jouw buurt

Heb je een verminderde dekking op ons mobiele netwerk? Misschien is er een storing of zijn er geplande werkzaamheden bij jou in de buurt. Zijn er geen meldingen op jouw locatie? Check dan jouw toestel, of meld een probleem via de storingskaart. 

Heb je een probleem met je wifi, tv of vaste telefoon? Kijk dan of er storingen zijn bij T-Mobile Thuis.


Storingskaart


Veelgestelde vragen over het netwerk

Ik heb een storing gehad. Kan ik compensatie krijgen?

Als een netwerkstoring 12 uur of langer duurt, dan passen wij de ‘wettelijke compensatieregeling’ toe. Je hebt recht op compensatie als:

  • je woont in het storingsgebied
  • én minimaal 12 uur last hebt gehad van een netwerkstoring

De regeling geldt alleen voor storingen op ons mobiele en vaste netwerk. Je kunt dan niet meer internetten, bellen, sms’en of e-mailen en tv-kijken (via T-Mobile Thuis). Producten als Deezer Music of Videoland tellen niet mee.

Ben je zakelijke klant? Lees dan meer over de compensatieregeling op de zakelijke site.

Hoeveel compensatie kan ik krijgen?

Is de netwerkstoring afgelopen? Dan bepalen we hoe lang de storing duurde en of je compensatie ontvangt.

Je krijgt 1/30 van je maandelijkse abonnementskosten per dag vergoed. Duurde de storing tussen de 24 en 48 uur, dan krijg je 2/30. Bij 48 tot 72 uur krijg je 3/30, enzovoort.

Je krijgt minimaal € 1,00 vergoed, of € 0,50 als je PrePaid hebt.

Hoe kan ik compensatie krijgen?

Is er een netwerkstoring geweest die langer duurde dan 12 uur? Dan kun je via een online formulier compensatie aanvragen. We zetten het formulier online als dat het geval is.

Hoe weet ik of er werkzaamheden zijn?

Benieuwd wanneer we in jouw regio werken aan een beter netwerk? Vul dan in de dekkingskaart je adresgegevens in. Op deze manier kan je zien of er op dit moment, of in de toekomst, werkzaamheden gepland staan voor jouw adres. T-Mobile maakt onderscheid tussen twee verschillende werkzaamheden:

  • Verstoringen naar aanleiding van werkzaamheden
  • Storingen

Bij iedere werkzaamheid laten wij je weten wat je kan verwachten tijdens deze werkzaamheden. Er wordt hierbij onderscheid gemaakt tussen 2G, 3G en 4G. Dit houdt in dat met een impact van 2G, het kan voorkomen dat je tijdelijk geen gesprekken kan voeren. De impact van 3G heeft invloed op gesprekken voeren en op het internet. Zijn we met 4G bezig, dan heeft dit alleen invloed op je internet.

Bij geplande werkzaamheden, proberen we het zo aangenaam mogelijk voor je te maken. Zo zorgen we ervoor dat je op een andere zendmast wordt overgezet. Dit houdt in dat de impact voor jou zo beperkt mogelijk blijft. We zorgen ervoor dat je zo goed mogelijk kan blijven bellen en internetten.