Sms-diensten betalen via je factuur

Stemmen op je favoriete kandidaat in een tv-show? Gegevens over een huis of auto opvragen? Of ringtones en wallpapers kopen? Het zijn allemaal voorbeelden van sms-diensten. Sms-diensten kun je betalen via je factuur of PrePaid-tegoed.

  • Betalen per ontvangen bericht (eenmalig of abonnement)
  • Makkelijk te blokkeren via My T-Mobile.

Sms-diensten blokkeren

Ongewenste sms-diensten en valse e-mails
We ontvangen meldingen van klanten over valse e-mails en betaalde sms-diensten. Dit zijn zogenaamde winacties van grote bedrijven als Gall & Gall, Albert Heijn en NS. Deze winacties zijn niet echt en mogelijk opgezet door oplichters. Voorbeeldnummers van deze sms-diensten zijn 4239 en 8444. 

Twijfel je over een actie? Ga dan bij het bedrijf na of het om een échte actie gaat. Heb je je per ongeluk toch aangemeld? Je kunt ongewenste sms-diensten stopzetten via Payinfo.


Veelgestelde vragen

Hoe maak ik gebruik van een sms-dienst?

Je ontvangt betaalde sms-diensten als je een bericht hebt gestuurd naar een 4-cijferig nummer. Bij de advertentie voor de dienst moet dit tarief worden gemeld. Als het een abonnementsdienst is (bijvoorbeeld het dagelijkse weerbericht), dan moet er ook vermeld worden wat het aantal berichten per week is, wat de kosten per week zijn en hoe je je af kunt melden.

  • Voor het versturen van een bericht naar een 4-cijferig nummer (bv. 3131) betaal je je standaard sms-tarief.
  • Voor het ontvangen van sms-berichten betaal je tussen de € 0,25 en € 3,- per ontvangen bericht.
Hoe voorkom ik het aanmelden voor een ongewenste sms-dienst?
  • Klik een ongewenste pop-up melding die verschijnt tijdens het internetten, weg.
  • Klik niet zomaar op een link via e-mails. Ga bijvoorbeeld eerst bij het bedrijf na of het om een échte actie gaat.
  • Heb je een ongewenst sms-bericht ontvangen, sms dan 'STOP'. De sms-dienst wordt vaak automatisch gestopt. Controleer via Payinfo of je echt bent afgemeld.
  • Blokkeer via My T-Mobile sms-diensten. Bij ‘Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC)’, kies 'Blokkeren'.
Hoe zie ik de aankopen op mijn factuur?

De kosten van sms-diensten staan op je factuur met als omschrijving 'code-AANBIEDER-tarief in centen' (bv. 3131-CMTELECOM-150) bij de categorie 'SMS-diensten'. Wil je alle kosten bekijken? Download dan je factuur via My T-Mobile en scrol naar beneden om de details te bekijken. De kosten van de huidige maand bekijken? Deze vind je direct terug in My T-Mobile onder ‘overige kosten’ bij je verbruikstatus

Voorbeeld:

Sms-diensten op factuur

Hoe kan ik een sms-dienst stopzetten?

Je kunt een abonnement op een specifieke sms-dienst stopzetten via www.payinfo.nl. Je hoeft hier geen account voor aan te maken. Je kunt ook een sms met de tekst STOP naar de afzender (4-cijferige code) sturen.

  • Ga naar www.payinfo.nl
  • Klik op 'Inzien & opzeggen'
  • Geef je mobiele nummer op
  • Vul de code in die je via sms krijgt
  • Je ziet nu alle abonnementen en betalingen van de afgelopen 3 maanden
  • Selecteer de dienst die je wilt opzeggen

Wil je in de toekomst voorkomen dat je gaat betalen voor een sms-dienst of mobiele dienst? Zet dan in My T-Mobile de functie 'Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC)' uit. De blokkade geldt ook voor bestaande abonnementen. Heb je een 097-nummer? Neem dan contact met ons op.

Blokkeren via My T-Mobile
Waar kan ik alle details bekijken?

Als je alle details van je aankopen wil weten, dan kun je deze terugvinden op www.payinfo.nl. Payinfo is een samenwerking tussen alle mobiele providers, de verkopende partijen en de Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten.

Het werkt als volgt:

  • Ga naar www.payinfo.nl
  • Klik op 'Inzien & opzeggen'
  • Geef je mobiele nummer op
  • Vul de code in die je via sms krijgt
  • Je ziet nu alle abonnementen en betalingen van de afgelopen 3 maanden
Waar kan ik met vragen of klachten terecht?

Lukt het je niet om een sms-dienst af te melden, of ben je het niet eens met de kosten die hiervoor in rekening gebracht zijn? Dan kunnen wij een onderzoek voor je opstarten. Hiervoor moet je ons wel toestemming geven. Vul daarvoor het online onderzoeksformulier in. We nemen dan binnen 30 dagen contact met jou op. Voor het online formulier moet je inloggen met je My T-Mobile account.

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met ons, of met de aanbieder van de sms-dienst via payinfo.nl.

 


 

Veelgestelde vragen op het forum

Bezig met laden...