Sms-diensten

Blokkeren of toestaan van sms-diensten

Ongewenste sms-diensten en valse e-mails
We ontvangen meldingen van klanten over valse e-mails en betaalde sms-diensten. Dit zijn zogenaamde winacties van grote bedrijven als Gall & Gall, Albert Heijn en NS. Deze winacties zijn niet echt en mogelijk opgezet door oplichters. Voorbeeldnummers van deze sms-diensten zijn 4239 en 8444. 

Afmelden voor deze dienst


Sms-diensten betalen via je T-Mobile factuur

Stemmen op kandidaten, informatie opvragen of betalen is bij T-Mobile gemakkelijk te doen. Je kunt dit namelijk betalen via je T-Mobile factuur of prepaid tegoed.

  • Betalingen (eenmalig of abonnement)
  • Stemmen op kandidaten in tv-shows
  • Betalen per ontvangen bericht

Sms-diensten toestaan


Ongewenste sms-diensten

Afmelden ongewenste sms-diensten

Je kunt je afmelden voor ongewenste sms-diensten via Payinfo. Ook kun je bekijken voor welke sms-diensten je al aangemeld bent en apps blokkeren.

Hoe voorkom je het aanmelden voor een ongewenste sms-dienst?

  • Klik een ongewenste pop-up melding dat verschijnt tijdens het internetten, weg.
  • Klik niet zomaar op een link via e-mails. Ga bijvoorbeeld eerst bij het bedrijf na of het om een échte actie gaat.
  • Heb je een ongewenst sms-bericht ontvangen, sms dan 'STOP'. De sms-dienst wordt vaak automatisch gestopt. Controleer via Payinfo of je echt bent afgemeld.
  • Blokkeer via My T-Mobile sms-diensten. Bij ‘Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC)’, kies 'Blokkeren'.

"Whatsapp is verouderd." Heb ik een virus?

We horen van steeds meer mensen die bang zijn dat ze een virus hebben op hun telefoon. Ze krijgen na het klikken op een link bijvoorbeeld een melding over een zogenaamd verouderde versie van Whatsapp. Is dit een virus? Nee. Het is wel een poging van oplichters om je op een dure sms-dienst te abonneren.


Veelgestelde vragen

Hoe kan het dat ik ineens gebruik maak van een ongewenste sms-dienst?

Je ontvangt alleen betaalde sms-diensten als je voorafgaand zelf een bericht hebt gestuurd naar een 4-cijferig nummer. Bij de advertentie voor de dienst moet dit tarief worden gemeld. Als het een abonnementsdienst is (bijvoorbeeld het dagelijkse weerbericht), dan moet er ook vermeld worden wat het aantal berichten per week is, wat de kosten per week zijn en hoe je je af kan melden.

  • Voor het versturen van een bericht naar een 4-cijferig nummer (bv. 3131) betaal je je standaard sms-tarief.
  • Voor het ontvangen van sms-berichten betaalt u een bedrag dat ligt tussen de € 0,25 en € 3,- per ontvangen bericht. 
Waar kan ik mijn aankopen zien op de T-Mobile factuur?

De kosten van sms-diensten staan op je T-Mobile factuur met als omschrijving 'code-AANBIEDER-tarief in centen' (bv. 3131-CMTELECOM-150) bij de categorie 'SMS Diensten'. De kosten zijn ook direct terug te vinden in je My T-Mobile app onder ‘overige kosten’ van je verbruikstatus. 

Wil je de details van je sms-diensten weten, bekijk dan www.payinfo.nl. Payinfo is een samenwerking tussen de mobiele operators, de verkopende partijen en de Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten.

Voorbeeld:

Sms-diensten op factuur

Kan ik deze betaalmogelijkheden uitzetten?

Ja, dat kan uiteraard in My T-Mobile. Als je niet op deze manier wilt betalen, zet dan bij 'Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC)' de blokkade aan. Wil je een specifiek abonnement op een sms-dienst stopzetten, dan kun je hiervoor terecht op www.payinfo.nl.

Blokkeer betaalde sms-diensten
Er zijn onterechte kosten in rekening gebracht, wat kan ik doen?

Lukt het je niet om een dienst af te melden, of ben je het niet eens met de kosten die hiervoor in rekening gebracht zijn? Dan kunnen wij een onderzoek voor je opstarten (tenzij je een klacht hebt over apps). Hiervoor dien je ons wel toestemming te geven. Vul daarvoor het online onderzoeksformulier in, of download het papieren formulier en stuur het per post naar ons toe.

Waar kan ik met vragen en klachten terecht?

Bekijk het overzicht met alles over diensten van derde partijen (denk aan apps, sms-diensten en mobiele betalingen).

Veelgestelde vragen op het forum

Bezig met laden...


Ook goed om te weten

Vermoed je fraude? Meld het ons!

Heb je een verzoek tot betaling ontvangen en vertrouw je het niet? Geef fraude via een contactformulier bij ons aan.

Phishing

Soms zijn er valse e-mails (phishing) in omloop. Deze e-mails lijken afkomstig van T-Mobile, maar komen mogelijk van oplichters.

Extra Veilig Online

Apps downloaden, online winkelen of geldzaken regelen kunnen risico’s met zich mee brengen zonder dat je het altijd door hebt of er iets aan kunt doen. Extra Veilig Online biedt de oplossing door automatisch jouw mobiele dataverkeer te controleren op onveilig verkeer.