Uitleg over je eerste factuur

Je eerste rekening kan hoger zijn dan je had verwacht. Dit komt door eenmalige kosten zoals de aansluitkosten. We tonen de kosten en kortingen op je factuur inclusief btw.

Veelgestelde vragen

  • Soms lijkt het alsof je factuur niet klopt, omdat het bedrag anders is dan in de winkel is afgesproken. Dat kan komen door:

    • Aansluitkosten die je moet betalen bij een nieuw contract.
    • Een factuur die je 'naar verhouding' betaalt. Dat gebeurt alleen als je abonnement ingaat op de 29e, 30e of 31e van de maand.
    • Eventuele extra kosten buiten je bundel.

    Je kunt in My T-Mobile kijken of je eerste factuur voor jou klaar staat.

  • Bij een nieuw contract betaal je vaak aansluitkosten. Op je factuur staan deze vermeld onder ‘kortingen/overige kosten’.

    Heb je een nieuw abonnement geactiveerd? Dan sluiten we je aan op ons netwerk en zorgen ervoor dat je gebruik kunt maken van onze diensten. De kosten die hieraan verbonden zijn noemen we aansluitkosten, en worden op je eerste factuur in rekening gebracht. De hoogte van de aansluitkosten kunnen verschillen. Je vindt de bedragen op onze prijslijsten.

    Goed om te weten:

    • Je betaalt géén aansluitkosten als je een bestaand contract vernieuwt.
    • We hebben vaak acties waarbij je korting op de aansluitkosten krijgt. Soms hoef je zelfs helemaal geen aansluitkosten te betalen. Je ziet dit dan direct terug op je factuur.
  • Je hebt een mobiele telefoon aangeschaft bij je abonnement. De ‘Maandelijkse betaling toestelkrediet’ op je factuur is de maandelijkse afbetaling voor dat toestel.

  • Je kunt je factuur downloaden in My T-Mobile. Open de factuur door op 'Download' te klikken. Je ziet eerst het bedrag dat je moet betalen. Als je naar beneden scrolt zie je alle specificaties van je factuur.

    Naar mijn facturen

Start je abonnement op de 29e, 30e of 31e van de maand?

Je betaalt in verhouding maandkosten voor de periode tussen de start van je abonnement en je 'tegoed-datum'. Dit is de datum waarop je iedere maand je nieuwe tegoed krijgt.

  • Na de start van je abonnement bepalen we een vaste dag in de maand waarop je je nieuwe tegoed ontvangt. Op deze dag maken we ook jouw factuur. Dit noemen we de tegoed-datum.

    De tegoed-datum en de dag waarop je gebruik bent gaan maken van je abonnement zijn dus meestal niet hetzelfde.

    Voorbeeld opbouw maandkosten van de eerste factuur

  • Tussen de start van je abonnement en je tegoed-datum betaal je maandkosten naar verhouding en krijg je tegoed naar verhouding. Op je eerste factuur lijkt het alsof je dubbel betaalt. Achter de omschrijving kun je aan de periode op je factuur zien dat dit niet zo is. De maandkosten worden één keer voor de eerste periode en één keer voor de aankomende maand berekend.

    Bijvoorbeeld:
    Je hebt voor één maand (30 dagen) 300 belminuten en betaalt hier € 18 voor. Tussen de start van je abonnement en de tegoed-datum zitten 5 dagen. Je krijgt normaal 300 belminuten voor 30 dagen. 300 belminuten gedeeld door 30 dagen is 10 minuten per dag. Voor 5 dagen ontvang je dus 50 belminuten. Hier betaal je dan (Є 18 / 30 * 5 dagen =) € 3 voor.

    Eerste Periode Hele maand
    Aantal dagen 5 30
    Belminuten 50 min 300 min
    Internet 333 MB 2000 MB
    Kosten € 3,- € 18,-

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

Heb je geen antwoord kunnen vinden op je vraag? We staan op verschillende manieren voor je klaar. Net wat jij het fijnst vindt.

My T-Mobile

Regelen in My T-Mobile

100 Services,24/7 Beschikbaar

Mobiel abonnementen
Naar My T-Mobile

Vaste diensten (Thuis) Naar My T-Mobile Thuis

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200