Inflatiecorrectie

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Hiermee stijgen ook ónze kosten en dat heeft gevolgen voor onze organisatie. Daarom verhogen wij elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie.

In januari 2019 verhogen wij de vaste kosten van een abonnement met 1,7%. Dit zie je terug vanaf de eerste factuur die je in 2019 krijgt.

Veelgestelde vragen

  • Geldt inflatiecorrectie voor alle abonnementen?

    Voor mobiele abonnementen geldt:
    Heb je je abonnement na 5 december 2010 nieuw aangesloten of verlengd? Dan wordt deze in prijs verhoogd.
    Maar is je huidige abonnement na 1 oktober 2018 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden.

    Voor T-Mobile Thuis abonnementen geldt:
    Heb je je huidige abonnement na 1 oktober 2018 aangevraagd? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden.

  • Ik heb een mobiel abonnement, hoe wordt de prijsverhoging berekend?

    We berekenen inflatiecorrectie over:

    • het maandbedrag (de vaste afgesproken kosten) van je mobiele abonnement
      inclusief de kortingen op het maandbedrag


    We berekenen geen inflatiecorrectie over:

    • aanvullende mobiele diensten zoals Deezer en Videoland 
    • de maandelijkse betaling voor je toestel
    • kosten buiten je mobiele bundel zoals bellen naar servicenummers 
    • eenmalige tarieven zoals aansluitkosten of het bestellen van een nieuwe simkaart 
    • kortingen die je krijgt over aanvullende diensten, via T-Mobile Samen of T-Mobile Klantvoordeel

     

  • Ik heb T-Mobile Thuis, hoe wordt de prijsverhoging berekend?

    We berekenen inflatiecorrectie over:

    • het maandbedrag van je internet abonnement
      inclusief permanente kortingen* op het maandbedrag en inclusief Klantvoordeel Meer snelheid
    • het maandbedrag van je televisie abonnement
      inclusief eventueel Mobiel+Thuis voordeel

       *(Internet 80, Postcodekorting, Glasvezel Internet 750)


    We berekenen geen inflatiecorrectie over: 

    • extra TV pakketten zoals Themapakketten, FOX Sports en Film1 
    • vast Bellen abonnementen en beltarieven voor vast Bellen 
    • tijdelijke kortingen zoals actiekortingen van T-Mobile Thuis 
    • eenmalige tarieven zoals activatiekosten
  • Hoe is het inflatiepercentage bepaald?

    Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) bepaalt elke maand het inflatiepercentage. Dit percentage geeft aan hoe de prijzen voor consumenten in één jaar zijn ontwikkeld. T-Mobile gebruikt voor de prijsverhoging het percentage van juni 2018. Dit percentage was 1,7 %. Het percentage van juni 2018 gaat over de periode van 1 juli 2017 t/m 30 juni 2018.

    Misschien klinkt het vreemd dat we het cijfer van juni gebruiken. Maar omdat wij jaarlijks in januari de prijsverhoging doorvoeren, moeten wij in oktober onze systemen aanpassen. We gebruiken hiervoor het laatst beschikbare inflatiepercentage. In oktober is dit het percentage van juni.

  • Valt inflatiecorrectie onder mijn contractvoorwaarden?

    Inflatiecorrectie is een onderdeel van jouw contract, we vermelden het in onze Algemene Voorwaarden 

Wij helpen je graag

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Community

Community

Al 126.000 vragen beantwoord

Vind het antwoord op al jouw vragen via de T-Mobile Community.

Ga naar de Community

Bellen

Gesloten

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bellen

Persoonlijk contact

Klantenservice
06 - 2400 1200
Klant worden
0800 - 7123

Bekijk openingstijden
Community

E-mail

REACTIETIJD: MAX. 6 WERKDAGEN

Voor minder dringende vragen aan onze klantenservice.

Stuur een bericht