Inflatiecorrectie

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. Daarom verhogen wij elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie.

In januari 2020 verhogen wij de vaste kosten van een abonnement met 2,7%. Dit zie je terug vanaf de eerste factuur die je in 2020 krijgt. 

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over inflatiecorrectie? Wij hebben een paar veelgestelde vragen voor je op een rij gezet en verdeeld in de categorieën: Algemeen en Abonnement

Algemeen

  • Waarom een inflatiecorrectie?

    Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Met deze prijsinflatie stijgen ook onze kosten. Daarom passen wij een inflatiecorrectie toe op onze abonnementstarieven.

  • Hoe hoog is de inflatiecorrectie?

    De inflatiecorrectie voor dit jaar is vastgesteld op 2,7%. Wij volgen - zoals voorgaande jaren - de door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende inflatie (consumentenprijsindex) over de maand juni. Je maandelijkse abonnementstarief gaat met dit percentage omhoog.

  • Hoe is het inflatiepercentage bepaald?

    Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekent elke maand de hoogte van de inflatie op consumentenproducten en -diensten. Ze meten de procentuele verandering van de Consumenten Prijs Index (CPI) ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor. Onze aanpassing baseren wij , net zoals alle voorgaande jaren, op het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS van de maand juni van het voorafgaande jaar. Dit inflatiepercentage was 2,7% in juni 2019.

  • Hoe ben / word ik geïnformeerd over de inflatiecorrectie?

    Deze inflatiecorrectie is in lijn met onze beloften en de contractuele afspraken met onze klanten. We informeren Thuis klanten via de nieuwsbrief van december en daarnaast zien alle klanten de inflatiecorrectie toegepast op de rekening in januari, met een verwijzing naar meer informatie op de website.

  • Wanneer gaat de correctie in?

    Wij corrigeren het abonnementstarief elk jaar op 1 januari. Contracten die na 1 oktober 2019 zijn afgesloten of verlengd, zullen pas volgend jaar gecorrigeerd worden met het dan geldende inflatiepercentage.

Abonnement

  • Mag ik mijn contract opzeggen?

    Het is niet mogelijk om je abonnement naar aanleiding van deze inflatiecorrectie –voor het einde van de contracttermijn– op te zeggen. Omdat de inflatiecorrectie onderdeel is van je contract en vermeld staat in de Algemene Voorwaarden van T-Mobile, ben je hieraan gebonden.

  • Hoe kan het dat ik geen verhoging zie op mijn factuur?

    Als je een abonnement hebt afgesloten of verlengd sinds 1 oktober 2019, dan geldt deze inflatiecorrectie niet voor jouw abonnement.

  • Geldt inflatiecorrectie voor alle abonnementen?

    Voor mobiele abonnementen geldt:
    Heb je je abonnement na 5 december 2010 nieuw aangesloten of verlengd? Dan wordt deze in prijs verhoogd.
    Maar is je huidige abonnement na 1 oktober 2019 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden.

    Voor T-Mobile Thuis abonnementen geldt:
    Heb je je huidige abonnement na 1 oktober 2019 aangevraagd? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden.

  • Ik heb een mobiel abonnement, hoe wordt de prijsverhoging berekend?

    We berekenen inflatiecorrectie over:

    • het maandbedrag (de vaste afgesproken kosten) van je mobiele abonnement
      inclusief de kortingen op het maandbedrag


    We berekenen geen inflatiecorrectie over:

    • aanvullende mobiele diensten zoals Deezer en Videoland 
    • de maandelijkse betaling voor je toestel
    • kosten buiten je mobiele bundel zoals bellen naar servicenummers 
    • eenmalige tarieven zoals aansluitkosten of het bestellen van een nieuwe simkaart 
    • kortingen die je krijgt over aanvullende diensten, via T-Mobile Samen of T-Mobile Klantvoordeel

     

  • Ik heb T-Mobile Thuis, hoe wordt de prijsverhoging berekend?

    We berekenen inflatiecorrectie over:

    • het maandbedrag van je internet abonnement
      inclusief permanente kortingen* op het maandbedrag en inclusief Klantvoordeel Meer snelheid
    • het maandbedrag van je televisie abonnement
      inclusief eventueel Mobiel+Thuis voordeel
    • het maandbedrag van je Vast Bellen abonnement 

       *(Internet 80, Postcodekorting, Glasvezel Internet 750)


    We berekenen geen inflatiecorrectie over: 

    • extra TV pakketten zoals Themapakketten, FOX Sports en Film1 
    • beltarieven voor vast Bellen 
    • tijdelijke kortingen zoals actiekortingen van T-Mobile Thuis 
    • eenmalige tarieven zoals activatiekosten

Wij helpen je graag

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Community

Community

Ruim 280.000 leden

Vind het antwoord op al jouw vragen via de T-Mobile Community.

Ga naar de Community

Bellen

Gesloten

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 19:45
za: 09:00 - 17:15
zo + feestdagen: gesloten

Bellen

Persoonlijk contact

Klantenservice
06 - 2400 1200
Klant worden
0800 - 7123

Bekijk openingstijden
Email

E-mail

REACTIETIJD: MAX. 6 WERKDAGEN

Voor minder dringende vragen aan onze klantenservice.

Stuur een bericht