Servicenummers op je factuur

Als je belt naar een servicenummer betaal je meestal extra bovenop je standaard maandelijkse kosten.

Bij 0900-, 0906- en 0909-nummers hoor je tijdens het bellen meteen wat de kosten zijn voor bellen naar dat nummer. Heb je een servicenummer gebeld en vielen deze kosten buiten je abonnement? Dan kan je factuur hoger zijn dan je gewend bent. Let op: Heb je een Go-abonnement, dan betaal je extra voor servicenummers.

Wil je hoge kosten voorkomen? Je kunt via My T-Mobile het bellen naar 0900-, 0906- en 0909-nummers blokkeren.

Veelgestelde vragen

  • Welke servicenummers zijn er?

    • 0800-nummers (gratis informatienummers)
    • 0900-nummers (betaalde informatienummers) 
    • 0906-nummers (betaalde nummers, erotiek)
    • 0909-nummers (betaalde nummers, amusement)
    • 112 (alarmnummer)
    • 067-nummers (inbelnummers van internetproviders)
    • 18xx-nummers (nummerinformatiediensten zoals nummerinformatie 1888)
    • 066-nummers (pieper)
    • 084- en 087-nummers (persoonlijke assistent-diensten)
  • Welke nummers heb ik gebeld en hoeveel kostte dat?

    Download je factuur in My T-Mobile en scroll naar beneden. Je ziet nu de specificatie van je factuur. Je ziet onder het kopje ‘Kosten buiten bundel’ bij 'Servicenummers' welke nummers je gebeld hebt, hoe lang dat duurde en wat je hiervoor betaalt.

    Bekijk je factuur in My T-Mobile
  • Hoe berekent T-Mobile de kosten?

    De kosten die je maakt bij het bellen naar servicenummers bestaan uit: 

    • De standaard gesprekskosten van je abonnement. Deze kosten vallen onder je gewone bundel.
    • Kosten voor het gebruik van de dienst. De aanbieder bepaalt zelf hoeveel de dienst kost en of je de kosten per gesprek of per minuut betaalt.