Opzeggen vanwege een overlijden

Als iemand is overleden die klant was van T-Mobile, kun je dit aan ons doorgeven. Er zijn drie opties waaruit gekozen kan worden voor het abonnement van de overledene.

Opties bij overlijden

Optie 1

Het abonnement kosteloos laten stopzetten. Hierbij wordt het abonnement beëindigd en wordt het telefoonnummer onbruikbaar. Wij vragen niet om een extra betaling.

Optie 2

Het abonnement kosteloos op naam van iemand anders laten zetten. Hierbij wordt het abonnement op naam van jezelf (of iemand anders) gezet. Zo kun je verder gebruik maken van het abonnement en het telefoonnummer. Dit noemen we contractovername.

Optie 3

Het abonnement kosteloos omzetten naar PrePaid. Hierbij wordt het abonnement beëindigd maar kan het telefoonnummer in gebruik blijven. Je betaalt geen abonnementskosten.

Opties aanvragen

Optie 1 of 3
Kies je voor optie 1 of 3, stuur dan een e-mail naar nabestaandendesk@t-mobile.nl met daarin:

  • De gewenste optie: opzeggen of omzetten naar PrePaid
  • De abonnementsinformatie: telefoonnummer, naam van de overledene, adres en klantnummer
  • Een kopie of scan van de overlijdensakte
  • Jouw eigen contactgegevens: naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer

Optie 2
Kies je voor optie 2 (contractovername), vul dan onderstaand formulier volledig in en stuur het via nabestaandendesk@t-mobile.nl naar T-Mobile:

Contractovername naar een persoon (pdf) 
Contractovername naar een bedrijf (pdf)

Heb je geen e-mail? Dan mag het ook per post, naar: T-Mobile Nabestaandendesk, Antwoordnummer 10604, 2501 WB Den Haag.

Goed om te weten

Toestel

Als de overledene een toestelcontract had, komen de verplichtingen uit dit contract sowieso te vervallen. Het toestel hoeft ook niet teruggestuurd te worden.

Let op: als de overledene ook een toestelverzekering had, kunnen wij deze helaas niet opzeggen. Vergeet deze dus niet op te zeggen bij de betreffende verzekeringsmaatschappij.

PrePaid

Gaat het om een PrePaid-aansluiting, dan hoef je het overlijden niet te melden. Je mag zelf bepalen wat je met het toestel en de simkaart doet.

Wij helpen je graag

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Community

Community

Al 126.000 vragen beantwoord

Vind het antwoord op al jouw vragen via de T-Mobile Community.

Ga naar de Community

Bellen

Gesloten

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 19:45
za: 09:00 - 17:15
zo + feestdagen: gesloten

Bellen

Persoonlijk contact

Klantenservice
06 - 2400 1200
Klant worden
0800 - 7123

Bekijk openingstijden
Community

E-mail

REACTIETIJD: MAX. 6 WERKDAGEN

Voor minder dringende vragen aan onze klantenservice.

Stuur een bericht