Uitleg over de betalingsachterstand op je factuur

Heb je een betalingsachterstand op je factuur? Op deze pagina lees je wat je dan kunt doen om te voorkomen dat je straks niet meer kunt bellen, internetten of tv-kijken.

Heb je een betalingsachterstand?

Is de betaling van een factuur niet gelukt en heb je een achterstand? Dat is erg vervelend! Staat er één factuur open? Dan kun je uitstel aanvragen voor maximaal 30 kalenderdagen.

Heb je meer dan één factuur open staan? Dan kun je een betalingsregeling aanvragen. Daarmee splits je het openstaande bedrag op in meerdere termijnen. Je kunt uitstel van betaling of een betalingsregeling aanvragen door in te loggen op My T-Mobile Thuis. De achterstand kun je ook in 1 keer betalen.

Heb je andere vragen?

Uitstel van betaling

Lukt het een keer niet om op tijd je factuur te betalen? Of heb je één factuur open staan? Dan bieden we de mogelijkheid om het bedrag later te betalen. Je kunt bij ons uitstel aanvragen voor maximaal 30 kalenderdagen. We rekenen geen extra kosten voor de uitstel of over het te betalen bedrag. Er gelden wel een paar voorwaarden:

1. Je kunt minimaal tien en maximaal dertig dagen uitstellen
2. Je moet het openstaande bedrag zelf op tijd handmatig overmaken
3. Je kunt maximaal één uitstel tegelijk aanvragen
4. Het incasseren van nieuwe facturen loopt door gedurende de periode van uitstel
5. Uitstel van betaling kan niet als er al een betalingsregeling loopt

Uitstel aanvragen

Betalingsregeling aanvragen

Staat er meer dan één factuur open? Dan kun je een betalingsregeling aanvragen in My T-Mobile Thuis. Daarmee splits je het openstaande bedrag op in meerdere termijnen.

Hoe werkt een betalingsregeling?
  • Het minimum openstaand bedrag is € 30.
  • Het minimum aantal termijnen is twee.
  • Bij het aanvragen van de betalingsregeling spreken we een datum af voor automatische incasso. Deze datum kan maximaal 1 maand in de toekomst liggen.
  • Je kunt geen betalingsregeling treffen als er uitstel van betaling actief is.
  • Indien je geblokkeerd bent zal bij het actief worden van de betalingsregeling de blokkade automatisch worden opgeheven.

Betalingsregeling aanvragen

Veelgestelde vragen

  • Heb je al betaald maar krijg je toch een herinnering? Het verwerken van een betaling kost tijd. Controleer de status van je betaling altijd in My T-Mobile Thuis. Zie je binnen twee werkdagen na de betaling geen verandering? Neem dan contact op met ons.

    Contactgegevens

    Telefoonnummer: 023 – 751 30 32
    Openingstijden: Maandag t/m vrijdag: 08:30 – 21:00 uur
    Zaterdag: 09:00 – 17:30 uur

    Zorg dat je je bankrekeningnummer bij de hand hebt, zodat we je sneller kunnen helpen.

  • Lukt het niet om 14 dagen na de tweede herinnering te betalen? Dan blokkeren wij je T-Mobile Thuis diensten. Je kunt dan niet meer internetten, tv-kijken en/of bellen met je vaste telefoon. Je kunt alleen nog bellen naar onze Klantenservice en naar 112.

    Blokkade opheffen

    De blokkade op je diensten draaien we terug als je alle openstaande facturen volledig betaald hebt. Na ontvangst van de betaling duurt het maximaal twee dagen voordat je weer van onze diensten gebruik kunt maken.
    Tip: Betaal met de iDEAL link, dan wordt je blokkade binnen twee uur opgeheven.

    Let op! Opzegging en incassobureau

    Hebben wij het openstaande bedrag 15 dagen na je derde herinnering nog niet binnen? Dan zeggen we je T-Mobile Thuis diensten op en dragen wij het over aan een incassobureau. Je kunt na deze opzegging niet meer opnieuw aangesloten worden. 

  • Is de automatische incasso de eerste keer mislukt en wil je een handmatige overboeking doen? Dat is mogelijk. Maak het volledig openstaande bedrag over naar
    NL95 COBA 0637 0559 34 t.n.v. T-Mobile Thuis.

    Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer ‘spatie’ factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je factuur. Je kunt je factuur bekijken via My T-Mobile Thuis.

    Let op! Het is belangrijk dat je het kenmerk op de juiste wijze vermeldt, herkennen we het niet? Dan storten we het bedrag binnen 24 uur weer terug.

Opzet van je factuur

Wil je meer uitleg over de opzet van je factuur? We leggen het je graag uit.

Bekijk uitleg Terug naar factuur

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

My T-Mobile

Regelen in My T-Mobile

100 Services,24/7 Beschikbaar

Vaste diensten (Thuis) Naar My T-Mobile Thuis

Mobiel abonnementen
Naar My T-Mobile

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200