De hoofdaansluiting (ISRA-punt)

Heb je gekozen voor Standaard Internet (DSL) van T-Mobile voor thuis? Dan komt het internetsignaal je huis binnen via de hoofdaansluiting, ook wel ISRA-punt genoemd. ISRA staat voor Infrastructuur / Randapparatuur. Je hebt de hoofdaansluiting nodig voor het installeren van Standaard Internet (DSL). 

ISRA-punt soorten

Wat voor ISRA-punt er in huis is, verschilt per woning. Hieronder zie je drie veelvoorkomende soorten ISRA-punten afgebeeld:

ISRA met ministekker

Een ISRA-punt met ministekker heeft aan de voorkant of onderkant een poort voor de telefoonkabel. Een ISRA-punt met vaste kabelaansluiting heeft zo’n poort niet.

Wandcontactdoos

De wandcontactdoos herken je aan de vier punten waar een telefoonstekker in past.

Vaste kabelaansluiting

Er zijn verschillende soorten ISRA-punten met vaste kabelaansluiting, zoals de lasdop, lasdoos en ISRA types zonder mini-stekker. Deze vind je vaak in oudere huizen, bijvoorbeeld die gebouwd zijn voor de jaren 90.

De plek van de hoofdaansluiting

De hoofdaansluiting vind je meestal in de meterkast of aan de muur in een hoek van de woonkamer. Kun je het niet vinden? Kijk dan ook eens in de gang, onder vensterbanken of in de kelder.

Verder met installeren

Wanneer je je ISRA-punt gevonden hebt, kun je verder met het installeren van je Standaard Internet (DSL). Ga verder met de stap-voor-stap instructies of bekijk de Installatievideo.

Veelgestelde vragen

  • De hoofdaansluiting (ISRA-punt) is waar de DSL-internetverbinding de woning binnenkomt. Het kan op verschillende plekken in de woning te vinden zijn. Dit is vaak in de meterkast of aan de muur in de woonkamer, hal of kelder. Hoe het ISRA-punt er precies uit ziet, verschilt per woning. Wij hebben hier de meest voorkomende ISRA-punten op een rij gezet. Ook kun je er alles over lezen op onze Community.

    Het is niet toegestaan om zelf werkzaamheden uit te voeren aan het ISRA-punt.

  • De hoofdaansluiting vind je meestal op de volgende plaatsen: 

    • In de meterkast

    • In een hoek van de woonkamer

    • In een gang

    • Onder een vensterbank

    • In de kelder

    Kun je de hoofdaansluiting niet vinden? Het kan zijn dat de hoofdaansluiting verstopt is achter een meubel of apparaat. 
    Controleer de muren achter meubels en apparaten. 

    Kun je de hoofdaansluiting nog steeds niet vinden, dan kan het zijn dat het ISRA-punt is weggewerkt (zie volgende vraag). Ook kun je op zoek gaan naar de invoerkabel. Neem daarvoor contact op met de Klantenservice of lees meer op onze Community.

  • Kun je nergens de hoofdaansluiting vinden? Dan kan het zijn dat je hoofdaansluiting is weggewerkt, bijvoorbeeld tijdens een verbouwing of door vorige bewoners. De hoofdaansluiting vind je meestal op de volgende plaatsen: 

    • In de meterkast

    • In een hoek van de woonkamer

    • In een gang

    • Onder een vensterbank

    • In de kelder

    Is er in het hele huis geen hoofdaansluiting te vinden? Neem in dat geval dan contact op met onze Klantenservice. Of lees er meer over op onze Community.

  • De hoofdaansluiting mag je niet zelf verplaatsen. We raden aan om niets te veranderen aan de plek van het ISRA-punt. Het ISRA-punt is niet van T-Mobile voor thuis, maar wordt beheerd door een extern bedrijf. Als je het ISRA-punt wilt verplaatsen, kun je dat doen via https://www.mijnaansluiting.nl. Voor vragen kun je terecht bij de experts op onze Community.

    Let op: De eventuele kosten voor het verplaatsen van de hoofdaansluiting zijn voor eigen rekening.

     

  • Een bridge tap is een vertakking vanaf de oorspronkelijke hoofdaansluiting (ISRA-punt). Staat het modem aangesloten op een uiteinde van zo'n vertakking, dan kan dat voor problemen met je verbinding zorgen. Vermoed je dat er een bridge tap in je woning is, of wil je er meer over weten? Onze experts op de Community helpen je verder.

    Lees meer over bridge taps >

  • Is de hoofdaansluiting kapot of beschadigd? Neem dan contact op met onze Klantenservice

    Let op: Het ISRA-punt is niet van T-Mobile voor thuis, maar wordt beheerd door een extern bedrijf. In sommige gevallen brengen ze kosten in rekening voor werkzaamheden. Onze medewerkers van de Klantenservice of de Community kunnen je hier meer over vertellen.

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

Heb je geen antwoord kunnen vinden op je vraag? We staan op verschillende manieren voor je klaar. Net wat jij het fijnst vindt.

My T-Mobile

Regelen in My T-Mobile

100 Services,24/7 Beschikbaar

Vaste diensten (Thuis) Naar My T-Mobile Thuis

Mobiel abonnementen
Naar My T-Mobile

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200