ISRA met ministekker
Een ISRA-punt met ministekker heeft aan de voorkant of onderkant een poort voor de telefoonkabel. Een ISRA-punt met vaste kabelaansluiting heeft zo’n poort niet.
Heb je gekozen voor Standaard Internet (DSL) van T-Mobile voor thuis? Dan komt het internetsignaal je huis binnen via de hoofdaansluiting, ook wel ISRA-punt genoemd. ISRA staat voor Infrastructuur / Randapparatuur. Je hebt de hoofdaansluiting nodig voor het installeren van Standaard Internet (DSL).
Een ISRA-punt met ministekker heeft aan de voorkant of onderkant een poort voor de telefoonkabel. Een ISRA-punt met vaste kabelaansluiting heeft zo’n poort niet.
De wandcontactdoos herken je aan de vier punten waar een telefoonstekker in past.
Er zijn verschillende soorten ISRA-punten met vaste kabelaansluiting, zoals de lasdop, lasdoos en ISRA types zonder mini-stekker. Deze vind je vaak in oudere huizen, bijvoorbeeld die gebouwd zijn voor de jaren 90.
De hoofdaansluiting vind je meestal in de meterkast of aan de muur in een hoek van de woonkamer. Kun je het niet vinden? Kijk dan ook eens in de gang, onder vensterbanken of in de kelder.
Wanneer je je ISRA-punt gevonden hebt, kun je verder met het installeren van je Standaard Internet (DSL). Ga verder met de stap-voor-stap instructies of bekijk de Installatievideo.
De hoofdaansluiting (ISRA-punt) is waar de DSL-internetverbinding de woning binnenkomt. Het kan op verschillende plekken in de woning te vinden zijn. Dit is vaak in de meterkast of aan de muur in de woonkamer, hal of kelder. Hoe het ISRA-punt er precies uit ziet, verschilt per woning. Wij hebben hier de meest voorkomende ISRA-punten op een rij gezet. Ook kun je er alles over lezen op onze Community.
Het is niet toegestaan om zelf werkzaamheden uit te voeren aan het ISRA-punt.
De hoofdaansluiting vind je meestal op de volgende plaatsen:
In de meterkast
In een hoek van de woonkamer
In een gang
Onder een vensterbank
In de kelder
Kun je de hoofdaansluiting niet vinden? Het kan zijn dat de hoofdaansluiting verstopt is achter een meubel of apparaat.
Controleer de muren achter meubels en apparaten.
Kun je de hoofdaansluiting nog steeds niet vinden, dan kan het zijn dat het ISRA-punt is weggewerkt (zie volgende vraag). Ook kun je op zoek gaan naar de invoerkabel. Neem daarvoor contact op met de Klantenservice of lees meer op onze Community.
Kun je nergens de hoofdaansluiting vinden? Dan kan het zijn dat je hoofdaansluiting is weggewerkt, bijvoorbeeld tijdens een verbouwing of door vorige bewoners. De hoofdaansluiting vind je meestal op de volgende plaatsen:
In de meterkast
In een hoek van de woonkamer
In een gang
Onder een vensterbank
In de kelder
Is er in het hele huis geen hoofdaansluiting te vinden? Neem in dat geval dan contact op met onze Klantenservice. Of lees er meer over op onze Community.
De hoofdaansluiting mag je niet zelf verplaatsen. We raden aan om niets te veranderen aan de plek van het ISRA-punt. Het ISRA-punt is niet van T-Mobile voor thuis, maar wordt beheerd door een extern bedrijf. Als je het ISRA-punt wilt verplaatsen, kun je dat doen via https://www.mijnaansluiting.nl. Voor vragen kun je terecht bij de experts op onze Community.
Let op: De eventuele kosten voor het verplaatsen van de hoofdaansluiting zijn voor eigen rekening.
Een bridge tap is een vertakking vanaf de oorspronkelijke hoofdaansluiting (ISRA-punt). Staat het modem aangesloten op een uiteinde van zo'n vertakking, dan kan dat voor problemen met je verbinding zorgen. Vermoed je dat er een bridge tap in je woning is, of wil je er meer over weten? Onze experts op de Community helpen je verder.
Is de hoofdaansluiting kapot of beschadigd? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
Let op: Het ISRA-punt is niet van T-Mobile voor thuis, maar wordt beheerd door een extern bedrijf. In sommige gevallen brengen ze kosten in rekening voor werkzaamheden. Onze medewerkers van de Klantenservice of de Community kunnen je hier meer over vertellen.