Glasvezel van T-Mobile aansluiten

Hebben we aangekondigd dat we glasvezel in je wijk gaan aanleggen, of ligt het al in je straat? Dan kun je Glasvezel van T-Mobile bestellen. Weet je het niet zeker? Vul dan de glasvezelchecker in.

Glasvezel bestellen

Ik heb Glasvezel besteld, wat nu?

Na het plaatsen van je bestelling kun je de volgende dingen van ons verwachten:

Glasvezel shape

  • Je ontvangt een bevestigingsmail met een link naar een video waarin we de stappen voor het aansluiten uitleggen.
  • We sturen een installatiepakket op, bewaar dit goed tot het nodig is.
  • We bellen je op. Dan leggen we uit hoe het werkt en kun je vragen stellen.

Voor je gebruik kunt maken van ons supersnel internet zijn er een aantal stappen die we doorlopen. Hieronder zetten we ze alvast op een rijtje.

1. We leggen glasvezelkabels in je wijk

Als we glasvezel in een nieuwe wijk aanleggen, kan daar wat tijd overheen gaan.

Kabel wordt in straat gelegd

Eerst leggen we alle kabels in de grond. Daarna worden alle glasvezelkabels in één keer aangesloten op de wijkcentrale.

De Glasvezel in je straat zelf leggen is binnen één dag geregeld: stoepje open, stoepje dicht. Onze aanlegpartner laat het je weten zodra je straat aan de beurt is.

2. We kijken waar de glasvezelaansluiting het beste past

Meestal is je meterkast de beste plek om glasvezel aan te sluiten.

Meterkast controleren

Om te zorgen dat de monteur meteen aan de slag kan, komen we bij je langs om te kijken waar de glasvezelkabel het beste in je woning past. Meestal is dit in je meterkast. Dit gebeurt niet bij iedereen. Als je in hoogbouw woont of de situatie in je straat voor alle huizen hetzelfde is hebben we vaak aan één adres genoeg.

Je ontvangt hiervoor een e-mail van onze aanlegpartner om een afspraak te maken.

3. We leggen de kabel tegen je huis aan

Heb je een tuin of een oprit? Dan gaan we onder de grond door.

Kabel onder de grond door schieten

We graven een paar kleine gaten in je tuin of oprit en schieten de glasvezelkabel met een grondraket onder de grond door. Zo blijven je planten heel en je stoep gaat niet helemaal open. Je hoeft hiervoor niet thuis te blijven.

Bij hoogbouw gaat dit anders. Om het pand aan te sluiten stemt onze aanlegpartner dit af met de vve of verhuurder. Zij kunnen je vertellen wanneer dit gaat gebeuren.

4. De glasvezelkabel gaat naar binnen

Een monteur sluit de glasvezelkabel binnen aan.

Kabel binnen aansluiten

Je ontvangt een e-mail of brief van onze aanlegpartner om een afspraak met de monteur in te plannen.

Er gaan een paar tegels bij je gevel uit de grond en er wordt een kleine kuil gegraven. Zo kunnen we onder het grondoppervlak een gat in je muur boren en trekken we de kabel naar binnen. Meestal is dit direct in de meterkast. Als je situatie anders is legt de monteur dit uit. De kabel wordt aangesloten op een glasvezelkastje (FTU).

In hoogbouw liggen de meterkasten meestal recht boven elkaar. Om glasvezel naar je woning te leggen, moet de monteur door de meterkasten van je onderburen. Daarom is het belangrijk dat al je onderburen toestemming hebben gegeven zodat de monteur bij hun meterkast kan op de dag van de aansluiting. Overleg dit met je verhuurder of de vve.

Als de glasvezel in je huis ligt, worden de werkzaamheden afgemeld door onze aanlegpartner zodat we je verbinding kunnen installeren.

5. We installeren en activeren je glasvezelaansluiting

Dit is de laatste keer dat we langskomen.

Verbinding installeren

Je ontvangt een e-mail van Guidion om een afspraak met de monteur in te plannen. Dit is ook het moment waarop je je oude abonnement kunt opzeggen. Bij het opzeggen krijg je een einddatum te horen. Stem deze datum af met de afspraak met Guidion. Soms kan de aansluiting van de wijkcentrale vertraagd zijn. Zorg ervoor dat je zeker weet dat Guidion op de afgesproken datum je modem kan installeren zodat je niet zonder internet komt te zitten.

We installeren nu je verbinding en zorgen dat alles werkt. Zet het installatiepakket klaar dat we naar je hebben opgestuurd, dan kunnen we meteen aan de slag. Het glasvezelkastje wordt aangesloten op de mediaconverter (ONT) Deze zet het optische glasvezel signaal om naar een digitaal signaal dat je modem begrijpt. We verbinden hierna je aansluiting met je modem.

Alvast veel plezier met je next level internet!

Veelgestelde vragen

  • Aanlegpartner:

    Onze aanlegpartner stuurt je een e-mail om een afspraak te maken. Controleer ook je spambox zodat je deze e-mail niet mist.

    Guidion (voor installatie, stap 5):

    Guidion stuurt een email uit naam van T-Mobile Thuis met e-mailadres "t-mobilethuis@guidion.net" om een afspraak in te plannen. Controleer ook je spambox zodat je deze e-mail niet mist.

  • Gaat het even niet lukken om thuis te zijn op de afgesproken datum, of heb je vragen over je afspraak?

    Aanlegpartner:

    Via het e-mailadres waarmee wij je afspraak hebben gemaakt kun je de afspraak verzetten of vragen stellen.

    Guidion (voor installatie, stap 5):

    Zelf afspraak verzetten (tot 48 uur van tevoren)
    Je kunt tot 48 uur voor de geplande afspraak makkelijk zelf de afspraak verplaatsen met de link in de bevestigingsmail van Guidion.

    Mail kwijt of afspraak binnen 24 uur verzetten
    Wil je een afspraak verzetten die plaatsvindt binnen 48 uur of heb je de bevestigingsmail van Guidion niet bij de hand? Neem dan contact op met Guidion.

    Bel met Guidion:
    020-3232766 (lokaal tarief)

    Je kunt Guidion bereiken op:

    Maandag t/m donderdag: 09:00 t/m 21:00
    Vrijdag: 09:00 t/m 17:30
    Zaterdag: 09:00 t/m 17:00
    Zondag: Gesloten

  • Jouw afspraak met de Expert voor jouw T-Mobile Thuis diensten is geannuleerd. Als je al een nieuwe afspraak hebt gemaakt of toch geen hulp nodig hebt, dan hoef je niets te doen. Heb je een nieuwe afspraak nodig? Neem dan contact op met de klantenservice van T-Mobile Thuis.

  • Op onze internet en wifi pagina, leggen we je uit hoe je dit kunt verhelpen.

  • Op onze internet en wifi pagina leggen we je uit hoe je je snelheid kan verbeteren.

  • Ben je al klant van T-Mobile en ben je overgestapt op glasvezel of ben je verhuisd naar een adres met glasvezel? Dan moet je TV Box omgezet worden naar ons glasvezel signaal. Op de onderkant van je TV Box zit een sticker, neem van deze sticker het MAC-adres over en geef dit aan ons door.

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

My T-Mobile

Regelen in My T-Mobile

100 Services,24/7 Beschikbaar

Vaste diensten (Thuis) Naar My T-Mobile Thuis

Mobiel abonnementen
Naar My T-Mobile

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200