Alles over het aansluiten van je Glasvezel bestelling.

glasvezel
Glasvezelchecker

Ligt er al glasvezel in je straat of wordt het binnenkort aangelegd? Dan kan je Odido Glasvezel bestellen.

Niet zeker hoe het zit in je straat? Gebruik de glasvezelchecker.

Wat er gebeurt na je bestelling.

Als je Odido Glasvezel hebt besteld, dan: 


Bevestigingsmail

Krijg je een bevestigingsmail met een video. Daarin leggen we stap voor stap uit hoe we glasvezel aansluiten.


Installatiepakket

Sturen we je een installatiepakket op. Goed bewaren, heb je binnenkort nodig. 


Persoonlijk contact

Bellen we je op om uit te leggen hoe het werkt. Kan je meteen vragen stellen. Handig.

Zo krijgen we je online.

  • 1. We leggen glasvezelkabels in de grond

    Als eerst leggen we de kabels in de grond. Kan even duren, want we doen de hele wijk. Daarna sluiten we al die kabels in 1 keer aan op de wijkcentrale.

    Glasvezel in je straat leggen is binnen 1 dag geregeld: stoepje open, stoepje dicht. Onze aanlegpartner laat het je weten als je straat aan de beurt is. 

  • 2. We kiezen de beste plek voor de glasvezelaansluiting

    Onze monteur komt bij je langs om te checken waar de glasvezelkabel het beste in je huis past. Meestal de meterkast. Je krijgt een e-mail om hiervoor een afspraak te maken.

    Woon je in een hoog gebouw of zijn alle huizen in je straat hetzelfde? Dan komen we maar bij 1 adres kijken. Kan dus zijn dat we bij jou niet langs hoeven te komen. 

  • 3. We leggen de kabels naar je huis

    Tuin of oprit? Blijft mooi. We gaan gewoon onder de grond door. Een paar kleine gaatjes in je tuin of oprit zijn genoeg om de glasvezelkabel met een grondraket onder je tuin door te schieten. Zo blijven je planten heel en hoeft je stoep niet helemaal open. Sterker nog: je hoeft er niet eens thuis voor te blijven. En die gaten zie je niet. Wel zo prettig.

    Woon je in een hoog gebouw met meerdere huizen? Dan hoef je al helemaal niks te doen. Onze aanlegpartner regelt de boel met de vve of verhuurder. 

  • 4. We halen de kabel naar binnen

    Tijd om je huis aan te sluiten. Je krijgt een e-mail of brief om een afspraak te maken met onze monteur. De monteur graaft een kleine kuil buiten je huis, boort een gaatje in de muur en trekt de kabel naar binnen. Meestal meteen de meterkast in. Handig. De monteur sluit de kabel aan op een glasvezelkastje (FTU) en dan is het alweer geregeld.

    In hoge gebouwen liggen de meterkasten meestal recht bovenaan. De monteur moet dan op de aansluitdag in de meterkasten van je onderburen kunnen. Bespreek dit met je verhuurder of de vve.  

  • 5. We installeren en activeren je glasvezelaansluiting

    Je krijgt een e-mail van onze installatiepartner Guidion om een afspraak te maken met de monteur. Je kan je oude abonnement nu opzeggen. Bij het opzeggen krijg je een einddatum, die gebruik je om de afspraak met Guidion te maken. Check nog even of de aansluiting van de wijkcentrale niet vertraagd is, en Guidion dus zeker je modem kan installeren op de afgesproken datum. Zo kom je niet zonder internet te zitten.

    Afspraak gemaakt? Zet het installatiepakket klaar dat je van ons gekregen hebt. Kan de monteur meteen aan de slag met het installeren van je Glasvezel. Van aansluiting tot modem. Ben je zo weer online!

Veelgestelde vragen.

We zijn er voor je.

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons. Chat met onze chatbot. Stel je vraag in de community. Of regel het in de Odido App. Net wat je wil.

Chat met Izzi.

Je wil het meteen regelen. Snappen we. Onze chatbot Izzi staat 24/7 voor je klaar.

De chatbot van Odido

Check onze app.

Bekijk je factuur, verhoog je internetsnelheid en regel wat je wil.

De app van Odido

Bel met Odido Service.

Bellen kan natuurlijk ook. Werkdagen 8-20 uur. Weekend 9-17.30 uur.

Ben je ondernemer? Stel je vraag aan Odido Business.