Wifi-versterker

Heb je een Wifi-versterker van T-Mobile Thuis? Lees hier instructies en tips over hoe je deze in kunt stellen.

 

Wifi-versterker installeren

Heb je een Wifi-versterker? En heb je hulp nodig bij het (opnieuw) instellen ervan of ervaar je problemen met de Wifi-versterker? Bekijk de video of lees onderstaande stappen. We leggen het je graag uit.

Wij helpen je graag aan de installatie-instructies voor je Wifi-punt.

Heb ik een Wifi-punt?

Let op

Je Wifi-versterker werkt alleen optimaal als je Wifi-signaal ook goed is. Haal je modem eerst even van de stroom (zie TIP 3 hieronder).

Wifi-versterker installeren

Wil je zelf je Wifi-versterker installeren? Volg de vijf stappen voor een sterker Wifi-signaal in huis.

  • Om gebruik te maken van de Wifi-versterker maak je verbinding met het netwerk dat eindigt op “_EXT”, bijvoorbeeld TMO-NL12345_EXT

  • Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord.

    Wifi-kanaal scan In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyzer apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn. En welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.

    • Bekijk de Android Wifi analyzer app
    • Voor Apple zijn er diverse apps te vinden in de App Store met dezelfde functionaliteit. Gebruik hiervoor de zoekterm 'Wifi analyzer'

    Tip! Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.

    Pas het Wifi-kanaal aan Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.

    Inloggen op het modem om je Wifi-kanaal aan te passen kan ook. Klik hieronder op de handleiding voor het modem dat jij thuis hebt.

    Zyxel - Kanaal aanpassen

    Huawei - Kanaal aanpassen

    Draytek 2130 - Kanaal aanpassen

    Draytek 2132 - Kanaal aanpassen

    Tip! Probeer het nieuwe kanaal in de avond uit. Dit is de drukste periode. Test gedurende enkele uren. Heb je nog vragen hierover? Stel deze op de Community.

  • De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten.

    Stopcontact

    Stap 1

    Haal de stekker uit het stopcontact

    Timer

    Stap 2

    Wacht minimaal 10 seconden

    Stekker

    Stap 3

    Doe de stekker terug in het stopcontact

    Aan/uit-knop

    Stap 4

    Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem in combinatie met een Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter van de stroom te halen.

    Stopcontact

    Stap 1

    Haal het modem en Media Converter van de stroom af

    Timer

    Stap 2

    Wacht 10 seconden

    Stekker

    Stap 3

    Sluit eerst alleen de mediaconverter weer aan

    Timer

    Stap 4

    Wacht 30 seconden

    T-Mobile modem

    Stap 5

    Sluit nu het modem weer aan

  • Heb je de bovenstaande stappen uitgevoerd en werkt het niet optimaal? Probeer de Wifi-versterker dan op een andere plek in je huis. De plek waar je de Wifi-versterker neerzet is erg belangrijk voor een goede verbinding. Volg deze stappen voor het kiezen van de beste plek:

    Stap 1 Plaats de Wifi-versterker halverwege het modem en je Wifi-apparaten waarvoor je het draadloze netwerk vergroot.

    Stap 2 Kan je kiezen of je de versterker draadloos of bekabeld installeert? Bekabeld zorgt voor de best mogelijke Wifi-verbinding.

    Stap 3 De Wifi-versterker werkt het beste als deze niet direct achter of onder meubels staat. Hoe minder obstakels tussen de Wifi-versterker en je draadloze apparaat staan hoe beter.

    Stap 4 Plaats de Wifi-versterker niet in de buurt van metalen objecten of apparaten zoals: luidsprekers, magnetron, telefoons en babyfoons. Deze kunnen het Wifi-signaal verstoren.

    Stap 5 Let op de lampjes van de Wifi-versterker bij het kiezen van de beste plek. De lampjes geven aan hoe goed het Wifi-signaal daar is.

    Lampjes Zyxel Wifi-versterker

    De kleur van het middelste lampje Linklamp Zyxel geeft aan of de versterker te dichtbij of te ver weg is geplaatst. Let op de volgende kleuren:

    Oranje: De versterker staat te dicht bij het modem. Verplaats de versterker verder weg van het modem.
    Rood: De versterker staat te ver weg van het modem. Verplaats de versterker dichter naar het modem.
    Groen: De versterker ontvangt een goed signaal vanaf het modem.

    Lees meer over het installeren van je Zyxel Wifi-versterker in de handleiding.

    Lampjes Fritz Wifi-versterker

    De vijf lampjes naast de bovenste icoon Linklamp Fritzbox geven aan hoe sterk het Wifi-signaal is op de gekozen plek waar je de versterker hebt geplaatst. Branden alle vijf lampjes? Dan is het signaal daar sterk. Wanneer er maar één lampje brandt, is het Wifi-signaal daar zwak. Bij een zwak signaal kan je het beste de versterker neerzetten op een andere plek.

  • Hulp op afstand

    Kom je er niet uit? Neem contact op met ons via Facebook of Twitter. Je kunt ook bellen of chatten met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

    Stel direct je vraag!

    Via Facebook

    Maandag t/m vrijdag 8.00 - 20.00 uur Ga naar Facebook
    Stel direct je vraag!

    Via Twitter

    Maandag t/m vrijdag 8.00 - 20.00 uur Ga naar Twitter

    Bel de Klantenservice (kans op wachttijd)

Veelgestelde vragen op onze Community

Haal het maximale uit je Wifi

Wifi wordt steeds belangrijker in ons leven. We kunnen bijna niet meer zonder. Dan mag het natuurlijk niet traag zijn of zomaar wegvallen. Dit topic helpt je met drie check... Lees meer

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

Heb je geen antwoord kunnen vinden op je vraag? We staan op verschillende manieren voor je klaar. Net wat jij het fijnst vindt.

My T-Mobile

Regelen in My T-Mobile

100 Services,24/7 Beschikbaar

Vaste diensten (Thuis) Naar My T-Mobile Thuis

Mobiel abonnementen
Naar My T-Mobile

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200