Wifi-versterker

Heb je een Wifi-versterker van T-Mobile Thuis? Lees hier instructies en tips over hoe je deze in kunt stellen.

 

Wifi-versterker installeren

Heb je een Wifi-versterker en heb je hulp nodig bij het (opnieuw) instellen ervan of ervaar je problemen met de Wifi-versterker? Bekijk de video of lees onderstaande stappen. We leggen het je graag uit.

Let op

Je Wifi-versterker werkt alleen optimaal als je Wifi-signaal ook goed is. Haal je modem eerst even van de stroom (zie TIP 3 hieronder).

Wifi-versterker installeren

Wil je zelf je Wifi-versterker installeren? Volg de vijf stappen voor een sterker Wifi-signaal in huis.

  • Netwerknaam kiezen Wifi-versterker Tip 1: Kies de juiste netwerknaam

    Om gebruik te maken van de Wifi-versterker maak je verbinding met het netwerk dat eindigt op “_EXT”, bijvoorbeeld TMO-NL12345_EXT

  • Wifi Tip 2: Pas het Wifi-kanaal van je modem aan

    Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord.

    Wifi-kanaal scan In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyze apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn en welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.

    • Voor Android klik hier
    • Voor Apple zijn er diverse apps te vinden in de App Store met dezelfde functionaliteit. Gebruik hiervoor de zoekterm 'Wifi analyzer'

    Tip! Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.

    Pas het Wifi-kanaal aan Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.

    Inloggen op het modem om je Wifi-kanaal aan te passen kan ook, klik hieronder op de handleiding voor het modem dat jij thuis hebt.

    Zyxel - Kanaal aanpassen

    Huawei - Kanaal aanpassen

    Draytek 2130 - Kanaal aanpassen

    Draytek 2132 - Kanaal aanpassen

    Tip! Probeer het nieuwe kanaal in de avond uit. Dit is de drukste periode. Test gedurende enkele uren. Heb je nog vragen hierover? Stel deze op de Community.

  • Stekker Tip 3: Haal je modem van de stroom

    De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten.

    Stap 1

    Haal de stekker uit het stopcontact

    Stap 2

    Wacht minimaal 10 seconden

    Stap 3

    Doe de stekker terug in het stopcontact

    Stap 4

    Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem in combinatie met een Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter van de stroom te halen.

    Stap 1

    Haal de internetkabel uit de Media Converter en haal 'm dan ongeveer 10 seconden van de stroom.

    Stap 2

    Sluit de kabel weer aan de stroom en wacht tot de Media Converter is opgestart

    Stap 3

    Verbind je modem weer met de Media Converter met de internetkabel

  • Wifi versterker plek Tip 4: Beste plek en afstelling

    Heb je de bovenstaande stappen uitgevoerd? Probeer ‘m dan eens op een andere plek in je huis. Een Wifi-versterker te ver van een modem geplaatst, werkt niet optimaal.

  • Hulp Tip 5: Kom je er niet uit? Maak gebruik van onze hulp op afstand

    Hulp op afstand

    Kom je er niet uit? Neem contact op met ons via Facebook of Twitter. Je kunt ook bellen of chatten met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

    Stel direct je vraag!

    Via Facebook

    Maandag t/m vrijdag 8.00 - 20.00 uur Ga naar Facebook
    Stel direct je vraag!

    Via Twitter

    Maandag t/m vrijdag 8.00 - 20.00 uur Ga naar Twitter

    Bel de Klantenservice (kans op wachttijd)

Veelgestelde vragen op onze Community

Haal het maximale uit je Wifi

Wifi wordt steeds belangrijker in ons leven. We kunnen bijna niet meer zonder. Dan mag het natuurlijk niet traag zijn of zomaar wegvallen. Dit topic helpt je met drie check... Lees meer

Wij helpen je graag

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Community

Community

ONS FORUM MET 280.000 lEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen voor
Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen voor
Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200

Email

Mailen

REACTIETIJD: MAX. 6 WERKDAGEN

Vaste diensten (Thuis)
Stuur een mail

Mobiele abonnementen
Stuur een mail