Geen internet T-Mobile Thuis

Hulp bij geen internet

Een probleem met je internet wil je natuurlijk zo snel mogelijk oplossen. Volg daarom het stappenplan hieronder voor modems van Zyxel of die daaronder voor andere modems. Zo kom je er snel achter wat er aan de hand is en hoe je dit oplost. Liever de stappen volgen met een video? Dat kan hier.

 

Zyxel modems


Zyxel modems
Heb je een modem van Zyxel? Volg dan het stappenplan hieronder:

  1. Is je internet al aangesloten?

  2. Is er een storing?

    Wanneer er een storing is, melden we dit op twee plekken. Afhankelijk van of de storing landelijk of lokaal is:

    1. Community: landelijke netwerkstoringen melden we op onze Community.
    2. My T-Mobile: lokale storingen melden we op My T-Mobile.

    Controleer je installatiedatum

    Ben je nieuw bij T-Mobile? Je kunt je Installatiepakket pas installeren na je installatiedatum. Doe je dat eerder, dan heb je nog geen verbinding met het vaste netwerk van T-Mobile Thuis. Controleer daarom eerst je installatiedatum op My T-Mobile. Heb je nog account op My T-Mobile? Activeer hem dan hier

    Ben je op of voorbij je installatiedatum? Dan kun je het modem installeren. In onze stap-voor-stap-instructies lees je hoe je dit doet.

  3. We zijn ermee bezig

    We doen er alles aan om de storing zo snel mogelijk te verhelpen. Houd de Community of My T-Mobile in de gaten voor updates.

    Welk modem heb je?

  4. Heb je een Media Converter?

    Heb je een Media Converter?

  5. Modem en Media Converter uit- en aanzetten

    In de meeste gevallen helpt het om je modem en Media Converter even uit en aan te zetten. Doe dat in deze volgorde:


    Stekker

    1. Haal het modem en de Media Converter van de stroom af

     

    Timer

    2. Wacht 10 seconden

     

    Media converter

    3. Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan

     

    Timer

    4. Wacht 30 seconden

     

    Powerlamp

    5. Sluit nu het modem weer aan

    Wacht tot je modem is opgestart.


    Groen vinkje

    6. Heb je nu weer internetverbinding?

     

    Modem opnieuw opstarten

    In de meeste gevallen helpt het om het modem opnieuw op te starten. Dit doe je op de volgende manier: 


    stekker

    1. Haal de stekker uit het stopcontact

     

    Klok

    2. Wacht tien seconden

     

    Powericoon

    3. Steek de stekker weer in het stopcontact

    Het duurt even voordat je modem weer helemaal is opgestart.


    4. Heb je nu weer verbinding?

     

    Modem en Media Converter uit- en aanzetten

    In de meeste gevallen helpt het om je modem en Media Converter even uit en aan te zetten. Doe dat in deze volgorde:


    Stekker

    1. Haal het modem en de Media Converter van de stroom af

     

    Klok

    2. Wacht 10 seconden

     

    Media Converter

    3. Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan

     

    Klok

    4. Wacht 30 seconden

     

    Powerknop

    5. Sluit nu het modem weer aan

    Wacht tot je modem is opgestart.


    Groen vinkje

    6. Heb je nu weer internetverbinding?

     

    Modem opnieuw opstarten

    In de meeste gevallen helpt het om het modem opnieuw op te starten. Dit doe je op de volgende manier:


    stekker

    1. Haal de stekker uit het stopcontact

     

    klok

    2. Wacht 10 seconden

     

    stopcontact

    3. Steek de stekker weer in het stopcontact

     

    groen vinkje

    4. Heb je nu weer verbinding?

     
  6. Internet werkt weer

    Super, wat fijn dat je internet weer werkt!

    Controleer je Media Converter

    De lampjes op je Media Converter geven vaak aan wat het probleem is. Wanneer de Media Converter goed werkt, branden de lampjes op deze manier:

    CTS Media Converter

    Power: Groen
    FDX: Groen
    Status: Groen
    Speed: Oranje
    FO: Groen of oranje
    TX: Groen

    Huawei ONT

    Power: groen
    LAN: groen
    PON: groen
    LOS: uit

    Branden de lampjes op je Media Converter zoals beschreven?

    Internet werkt weer

    Super, wat fijn dat je internet weer werkt!

    Heb je een wifipunt of -versterker?

    Om je zo goed mogelijk te helpen, willen we eerst weten of je Wifi Plus (wifipunt) hebt of een wifiversterker. Daarmee ontdekken we of het gaat om een algemeen wifiprobleem of dat de oorzaak ergens anders ligt. Een wifipunt of -versterker kan de werking van je wifi namelijk beïnvloeden.

    Heb je een wifipunt of -versterker?

    Internet werkt weer

    Super, wat fijn dat je internet weer werkt!

    Controleer je Media Converter

    De lampjes op je Media Converter geven vaak aan wat het probleem is. Wanneer de Media Converter goed werkt, branden de lampjes op deze manier:

    CTS Media Converter

    Power: Groen
    FDX: Groen
    Status: Groen
    Speed: Oranje
    FO: Groen of oranje
    TX: Groen

    Huawei ONT

    Power: groen
    LAN: groen
    PON: groen
    LOS: uit

    Branden de lampjes op je Media Converter zoals beschreven?

    Internet werkt weer

    Super, wat fijn dat je internet weer werkt!

    Heb je een wifipunt of -versterker?

    Om je zo goed mogelijk te helpen, willen we eerst weten of je Wifi Plus (wifipunt) hebt of een wifiversterker. Daarmee ontdekken we of het gaat om een algemeen wifiprobleem of dat de oorzaak ergens anders ligt. Een wifipunt of -versterker kan de werking van je wifi namelijk beïnvloeden.

    Heb je een wifipunt of -versterker?

  7. Wifipunt of -versterker

    Om je zo goed mogelijk te helpen, willen we eerst weten of je Wifi Plus (wifipunt) of een wifiversterker hebt. Daarmee ontdekken we of het gaat om een algemeen wifiprobleem of dat de oorzaak ergens anders ligt. Een wifipunt of -versterker kan de werking van je wifi namelijk beïnvloeden.

    Heb je een wifipunt of -versterker?

    Neem contact op

    Neem contact op met onze Klantenservice. Dan helpen wij je graag persoonlijk verder met het installeren van T-Mobile voor Thuis.

    Wat voor wifipunt of -versterker heb je?

    Branden deze lampjes op je modem?

    Nu we weten dat je Media Converter het goede signaal binnenkrijgt, gaan we kijken of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:

    • Powerlampje : brandt continu groen
    • WAN-lampje: brandt continu groen
    • Internetlampje : brandt continu groen
    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens één van de twee lampjes brandt of knippert.
    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Wifipunt of -versterker

    Om je zo goed mogelijk te helpen, willen we eerst weten of je Wifi Plus (wifipunt) of een wifiversterker hebt. Daarmee ontdekken we of het gaat om een algemeen wifiprobleem of dat de oorzaak ergens anders ligt. Een wifipunt of -versterker kan de werking van je wifi namelijk beïnvloeden.

    Heb je een wifipunt of -versterker?

    Neem contact op

    Werkt je wifipunt na het terugzetten van de fabrieksinstellingen nog steeds niet goed? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

    Wat voor wifipunt of -versterker heb je?

    Branden deze lampjes op je modem?

    Nu we weten dat je Media Converter het goede signaal binnenkrijgt, gaan we kijken of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:

    • Powerlampje: brandt continu groen
    • WAN-lampje: brandt continu groen
    • Internetlampje: brandt continu groen
    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens één van de twee lampjes brandt of knippert.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

  8. Wat voor wifipunt of -versterker heb je?

    Branden deze lampjes op je modem?

    Nu we weten dat je Media Converter het goede signaal binnenkrijgt, gaan we kijken of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:

    • Powerlampje : brandt continu groen
    • WAN-lampje: brandt continu groen
    • Internetlampje : brandt continu groen
    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens één van de twee lampjes brandt of knippert.
    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Haal je wifipunt(en) van de stroom

    Haal je wifipunten van de stroom, zodat ze helemaal uitstaan. Nu gaan we eerst controleren of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:

    • Powerlampje : brandt continu groen
    • WAN-lampje: brandt continu groen
    • Internetlampje : brandt continu groen
    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens één van de twee lampjes brandt of knippert.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Eigen wifipunt of -versterker

    Maak je gebruik van een eigen wifipunt of -versterker? Dan kunnen we je alleen helpen met het wifi op het modem. Zorg daarom dat je wifipunt of -versterker uitstaat en niet meer verbonden is met het modem.

    Doet je wifi het nu wel?

    Werkt de wifi van je modem goed?

    Als alle lampjes op je modem goed branden, hoor je een goede internetverbinding te hebben. Dit test je in twee stappen:

    1. Ga op maximaal twee meter van je modem staan. Zorg dat je je mobiele telefoon of tablet bij de hand hebt.
    2. Controleer nu je wifiverbinding. Speel bijvoorbeeld een online filmpje af op je mobiele telefoon of laptop.

    Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?

    Welke lampjes branden niet goed?

    Wat voor wifipunt of -versterker heb je?

    Branden deze lampjes op je modem?

    Nu we weten dat je Media Converter het goede signaal binnenkrijgt, gaan we kijken of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:

    • Powerlampje: brandt continu groen
    • WAN-lampje: brandt continu groen
    • Internetlampje: brandt continu groen
    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens één van de twee lampjes brandt of knippert.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Haal je wifipunt(en) van de stroom

    Haal je wifipunten van de stroom, zodat ze helemaal uitstaan. Nu gaan we eerst controleren of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:

    • Powerlampje: brandt continu groen
    • WAN-lampje: brandt continu groen
    • Internetlampje: brandt continu groen
    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens één van de twee lampjes brandt of knippert.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Haal je wifipunt(en) van de stroom

    Haal je wifipunten van de stroom, zodat ze helemaal uitstaan. Nu gaan we eerst controleren of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:

    • Powerlampje: brandt continu groen
    • WAN-lampje: brandt continu groen
    • Internetlampje: brandt continu groen
    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens één van de twee lampjes brandt of knippert.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Eigen wifipunt of -versterker

    Maak je gebruik van een eigen wifipunt of -versterker? Dan kunnen we je alleen helpen met het wifi op het modem. Zorg daarom dat je wifipunt of -versterker uitstaat en niet meer verbonden is met het modem.

    Doet je wifi het nu wel?

    Werkt de wifi van je modem goed?

    Als de lampjes op je modem goed branden, hoor je een goede internetverbinding te hebben. Dit test je in twee stappen:

    1. Ga op maximaal twee meter van je modem staan. Zorg dat je je mobiele telefoon of tablet bij de hand hebt.
    2. Controleer nu je wifiverbinding. Speel bijvoorbeeld een online filmpje af op je mobiele telefoon of laptop.

    Heb je dichtbij het modem wel een goede wifiverbinding?

    Welk lampje brandt niet goed?

  9. Haal je wifipunt(en) van de stroom

    Haal je wifipunten van de stroom, zodat ze helemaal uitstaan. Nu gaan we eerst controleren of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:

    • Powerlampje: brandt continu groen
    • WAN-lampje: brandt continu groen
    • Internetlampje : brandt continu groen
    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens één van de twee lampjes brandt of knippert.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Eigen wifipunt of -versterker

    Maak je gebruik van een eigen wifipunt of -versterker? Dan kunnen we je alleen helpen met het wifi op het modem. Zorg daarom dat je wifipunt of -versterker uitstaat en niet meer verbonden is met het modem.

    Doet je wifi het nu wel?

    Werkt de wifi van je modem goed?

     Als alle lampjes op je modem goed branden, hoor je een goede internetverbinding te hebben. Dit test je in twee stappen:

    1. Ga op maximaal twee meter van je modem staan. Zorg dat je je mobiele telefoon of tablet bij de hand hebt.
    2. Controleer nu je wifiverbinding. Speel bijvoorbeeld een online filmpje af op je mobiele telefoon of laptop.

    Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?

    Welk lampje brandt niet goed?

    Werkt de wifi van je modem goed?

    Als alle lampjes op je modem goed branden, hoor je een goede internetverbinding te hebben. Dit test je in twee stappen:

    1. Ga op maximaal twee meter van je modem staan. Zorg dat je je mobiele telefoon of tablet bij de hand hebt.
    2. Controleer nu je wifiverbinding. Speel bijvoorbeeld een online filmpje af op je mobiele telefoon of laptop.
    Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?

    Welk lampje brandt niet goed?

    Je wifi werkt weer

    Super, wat fijn dat je wifi werkt! Waarschijnlijk is er iets aan de hand met je eigen wifipunt of -versterker. Mogelijk biedt onze Community antwoorden.

    Wist je dat je ook via T-Mobile een wifipunt kunt aanvragen? Zo heb je een groter, sneller en beter wifinetwerk in huis.

    Branden deze lampjes op je modem?

    Nu we weten dat je Media Converter het goede signaal binnenkrijgt, gaan we kijken of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:

    • Powerlampje: brandt continu groen
    • WAN-lampje: brandt continu groen
    • Internetlampje: brandt continu groen
    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens één van de twee lampjes brandt of knippert.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Wifi werkt weer

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt!

    Heb je last van een trage wifiverbinding? Klik hierboven dan op de optie 'nee'.

    Test je internetsnelheid dichtbij je modem

    Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid hebt. Bekijk hier wat je internetsnelheid is. De test geeft aan hoeveel Mbit/s (ook wel Mbps) je internetverbinding op dit moment haalt. Bekijk hieronder of je snelheid genoeg is:

    50 Mbit/s of hoger
    Is je internetsnelheid 50 Mbit/s of hoger? Dan is je wifi snel genoeg. Het probleem ligt dus niet aan je internetsnelheid. Kies dan 'Ja' om door te gaan.

    Lager dan 50 Mbit/s
    Is je internetnetsnelheid lager dan 50 Mbit/s? Dan heb je een langzamere internetverbinding. Op sommige adressen is een hogere snelheid helaas niet mogelijk. Dit komt door het type internetaansluiting van je woning. Bekijk wat de maximaal haalbare internetsnelheid op je adres is door in te loggen op My T-Mobile Thuis.

    • Is de maximaal haalbare snelheid op je adres lager dan 50 Mbit/s en komt dit ongeveer overeen met de gemeten snelheid? Kies dan 'Ja' om door te gaan.
    • Is de maximaal haalbare snelheid op je adres hoger dan 50 Mbit/s, maar haal je dat niet? Kies de optie ‘Nee’ om verder te gaan.
    Is je internetsnelheid oké?

    Mijn wifilampjes branden niet

    Brandt geen een van de twee wifilampjes op je modem? Dan is de functie voor wifi waarschijnlijk uitgeschakeld op je modem. Om je wifi weer aan te zetten druk je op een klein zwart knopje aan de achterkant aangeduid met 'WIFI ON/OFF'.

    Als het goed is gaat ten minste één van de twee wifilampjes weer branden. Je hebt dan weer wifi in huis!

    Brandt het lampje en heb je weer wifi?

    Controleer de kabels

    Controleer de kabels die aan je modem vastzitten. Soms zitten ze in de knoop, los of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op je internet. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.

    Zo controleer je de kabels:

    • Voor een werkende glasvezelverbinding hoort de UTP-kabel in de blauwe WAN-poort te zitten. Let daarbij op dat die niet in de DSL- of LAN-poorten zit.
    • De gele LAN-poorten zijn beschikbaar om bijvoorbeeld een TV Box of andere bekabelde apparatuur op aan te sluiten, zoals een laptop of pc.
    • Ook is het belangrijk dat de stroomkabel goed is aangesloten op de poweringang. En de stekker in het stopcontact zit. Probeer ook eens een ander apparaat in hetzelfde stopcontact. Doet deze het wel? Dan ligt het in ieder geval niet aan het stopcontact.

    Werkt je bekabelde internet na het controleren van de kabels?

    Haal je wifipunt(en) van de stroom

    Haal je wifipunten van de stroom, zodat ze helemaal uitstaan. Nu gaan we eerst controleren of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:

    • Powerlampje : brandt continu groen
    • WAN-lampje: brandt continu groen
    • Internetlampje : brandt continu groen
    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens één van de twee lampjes brandt of knippert.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Haal je wifipunt(en) van de stroom

    Haal je wifipunten van de stroom, zodat ze helemaal uitstaan. Nu gaan we eerst controleren of je modem goed werkt.Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:

    • Powerlampje: brandt continu groen
    • WAN-lampje: brandt continu groen
    • Internetlampje: brandt continu groen
    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens één van de twee lampjes brandt of knippert.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Eigen wifipunt of -versterker

    Maak je gebruik van een eigen wifipunt of -versterker? Dan kunnen we je alleen helpen met het wifi op het modem. Zorg daarom dat je wifipunt of -versterker uitstaat en niet meer verbonden is met het modem.

    Doet je wifi het nu wel?

    Werkt de wifi van je modem goed?

    Als de lampjes op je modem goed branden, hoor je een goede internetverbinding te hebben. Dit test je in twee stappen:

    1. Ga op maximaal twee meter van je modem staan. Zorg dat je je mobiele telefoon of tablet bij de hand hebt.
    2. Controleer nu je wifiverbinding. Speel bijvoorbeeld een online filmpje af op je mobiele telefoon of laptop.

    Heb je dichtbij het modem wel een goede wifiverbinding?

    Welk lampje brandt niet goed?

    Werkt de wifi van je modem goed?

    Als alle lampjes op je modem goed branden, hoor je een goede internetverbinding te hebben. Dit test je in twee stappen:

    1. Ga op maximaal twee meter van je modem staan. Zorg dat je je mobiele telefoon of tablet bij de hand hebt.
    2. Controleer nu je wifiverbinding. Speel bijvoorbeeld een online filmpje af op je mobiele telefoon of laptop.

    Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?

    Welk lampje brandt niet goed?

    Werkt de wifi van je modem goed?

    Als alle lampjes op je modem goed branden, hoor je een goede internetverbinding te hebben. Dit test je in twee stappen:

    1. Ga op maximaal twee meter van je modem staan. Zorg dat je je mobiele telefoon of tablet bij de hand hebt.
    2. Controleer nu je wifiverbinding. Speel bijvoorbeeld een online filmpje af op je mobiele telefoon of laptop.

    Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?

    Welk lampje brandt niet goed?

    Je wifi werkt weer

    Super, wat fijn dat je wifi werkt!

    Waarschijnlijk is er iets aan de hand met je eigen wifipunt of -versterker. Mogelijk biedt onze Community antwoorden. Wist je dat je ook via T-Mobile een wifipunt kunt aanvragen? Zo heb je een groter, sneller en beter wifinetwerk in huis.

    Branden deze lampjes op je modem?

    Nu we weten dat je Media Converter het goede signaal binnenkrijgt, gaan we kijken of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:

    • Powerlampje: brandt continu groen
    • WAN-lampje: brandt continu groen
    • Internetlampje: brandt continu groen
    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens één van de twee lampjes brandt of knippert.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Wifi werkt weer

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt!

    Heb je last van een trage wifiverbinding? Klik hierboven dan op de optie 'nee'.

    Test je internetsnelheid dichtbij je modem

    Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid hebt. Bekijk hier wat je internetsnelheid is. De test geeft aan hoeveel Mbit/s (ook wel Mbps) je internetverbinding op dit moment haalt. Bekijk hieronder of je snelheid genoeg is:

    50 Mbit/s of hoger
    Is je internetsnelheid 50 Mbit/s of hoger? Dan is je wifi snel genoeg. Het probleem ligt dus niet aan je internetsnelheid. Kies dan 'Ja' om door te gaan.

    Lager dan 50 Mbit/s
    Is je internetnetsnelheid lager dan 50 Mbit/s? Dan heb je een langzamere internetverbinding. Op sommige adressen is een hogere snelheid helaas niet mogelijk. Dit komt door het type internetaansluiting van je woning. Bekijk wat de maximaal haalbare internetsnelheid op je adres is door in te loggen op My T-Mobile Thuis.

    • Is de maximaal haalbare snelheid op je adres lager dan 50 Mbit/s en komt dit ongeveer overeen met de gemeten snelheid? Kies dan 'Ja' om door te gaan.
    • Is de maximaal haalbare snelheid op je adres hoger dan 50 Mbit/s, maar haal je dat niet? Kies de optie ‘Nee’ om verder te gaan.

    Is je internetsnelheid oké?

    Mijn wifilampjes branden niet

    Brandt geen een van de twee wifilampjes op je modem? Dan is de functie voor wifi waarschijnlijk uitgeschakeld. Om je wifi weer aan te zetten druk je op het kleine witte knopje aan de zijkant van het modem aangeduid met 'WIFI ON/OFF'.

    Als het goed is gaat ten minste één van de twee wifilampjes weer branden. Je hebt dan weer wifi in huis!

    Brandt het lampje en heb je weer wifi?

    Controleer de kabels

    Controleer de kabels die aan je modem vastzitten. Soms zitten ze in de knoop, los of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op je internet. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.

    Zo controleer je de kabels:

    • Voor een werkende glasvezelverbinding hoort de UTP-kabel in de blauwe WAN-poort te zitten. Let daarbij op dat die niet in de DSL- of LAN-poorten zit.
    • De gele LAN-poorten zijn beschikbaar om bijvoorbeeld een TV Box of andere bekabelde apparatuur op aan te sluiten, zoals een laptop of pc.
    • Ook is het belangrijk dat de stroomkabel goed is aangesloten op de poweringang. En de stekker in het stopcontact zit. Probeer ook eens een ander apparaat in hetzelfde stopcontact. Doet deze het wel? Dan ligt het in ieder geval niet aan het stopcontact.

    Werkt je bekabelde internet na het controleren van de kabels?

  10. Werkt de wifi van je modem goed?

     Als alle lampjes op je modem goed branden, hoor je een goede internetverbinding te hebben. Dit test je in twee stappen:

    1. Ga op maximaal twee meter van je modem staan. Zorg dat je je mobiele telefoon of tablet bij de hand hebt.
    2. Controleer nu je wifiverbinding. Speel bijvoorbeeld een online filmpje af op je mobiele telefoon of laptop.

    Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?

    Welk lampje brandt niet goed?

    Je wifi werkt weer

    Super, wat fijn dat je wifi werkt! Waarschijnlijk is er iets aan de hand met je eigen wifipunt of -versterker. Mogelijk biedt onze Community antwoorden.

    Wist je dat je ook via T-Mobile een wifipunt kunt aanvragen? Zo heb je een groter, sneller en beter wifinetwerk in huis.

    Branden deze lampjes op je modem?

    Nu we weten dat je Media Converter het goede signaal binnenkrijgt, gaan we kijken of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:

    • Powerlampje : brandt continu groen
    • WAN-lampje: brandt continu groen
    • Internetlampje : brandt continu groen
    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens één van de twee lampjes brandt of knippert.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Wifi werkt weer

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt!

    Heb je last van een trage wifiverbinding? Klik hierboven dan op de optie 'nee'.

    Test je internetsnelheid dichtbij je modem

    Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid hebt. Bekijk hier wat je internetsnelheid is. De test geeft aan hoeveel Mbit/s (ook wel Mbps) je internetverbinding op dit moment haalt. Bekijk hieronder of je snelheid genoeg is:

    50 Mbit/s of hoger
    Is je internetsnelheid 50 Mbit/s of hoger? Dan is je wifi snel genoeg. Het probleem ligt dus niet aan je internetsnelheid. Kies dan 'Ja' om door te gaan.

    Lager dan 50 Mbit/s
    Is je internetnetsnelheid lager dan 50 Mbit/s? Dan heb je een langzamere internetverbinding. Op sommige adressen is een hogere snelheid helaas niet mogelijk. Dit komt door het type internetaansluiting van je woning. Bekijk wat de maximaal haalbare internetsnelheid op je adres is door in te loggen op My T-Mobile Thuis.

    • Is de maximaal haalbare snelheid op je adres lager dan 50 Mbit/s en komt dit ongeveer overeen met de gemeten snelheid? Kies dan 'Ja' om door te gaan.
    • Is de maximaal haalbare snelheid op je adres hoger dan 50 Mbit/s, maar haal je dat niet? Kies de optie ‘Nee’ om verder te gaan.
    Is je internetsnelheid oké?

    Mijn wifilampjes branden niet

    Brandt geen een van de twee wifilampjes op je modem? Dan is de functie voor wifi waarschijnlijk uitgeschakeld op je modem. Om je wifi weer aan te zetten druk je op een klein zwart knopje aan de achterkant aangeduid met 'WIFI ON/OFF'.

    Als het goed is gaat ten minste één van de twee wifilampjes weer branden. Je hebt dan weer wifi in huis!

    Brandt het lampje en heb je weer wifi?

    Controleer de kabels

    Controleer de kabels die aan je modem vastzitten. Soms zitten ze in de knoop, los of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op je internet. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.

    Zo controleer je de kabels:

    • Voor een werkende glasvezelverbinding hoort de UTP-kabel in de blauwe WAN-poort te zitten. Let daarbij op dat die niet in de DSL- of LAN-poorten zit.
    • De gele LAN-poorten zijn beschikbaar om bijvoorbeeld een TV Box of andere bekabelde apparatuur op aan te sluiten, zoals een laptop of pc.
    • Ook is het belangrijk dat de stroomkabel goed is aangesloten op de poweringang. En de stekker in het stopcontact zit. Probeer ook eens een ander apparaat in hetzelfde stopcontact. Doet deze het wel? Dan ligt het in ieder geval niet aan het stopcontact.

    Werkt je bekabelde internet na het controleren van de kabels?

    Zet alles terug

    Omdat je dichtbij het modem wel een goede wifiverbinding hebt, ligt het probleem waarschijnlijk aan je wifipunt(en). Om dit goed te testen, zet je eerst alles terug zoals het stond. Zet vervolgens je wifipunt aan.

    Let op: zorg dat je de wifipunten (zeker de eerste) met de kabel aansluit op je modem. Zo heb je een betere verbinding.

    Gaat het wifipunt goed aan?

    Neem contact op

    Neem contact op met onze Klantenservice. Dan helpen wij je graag persoonlijk verder met het installeren van T-Mobile voor Thuis.

    Test je internetsnelheid dichtbij je modem

    Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid hebt. Bekijk hier wat je internetsnelheid is. De test geeft aan hoeveel Mbit/s (ook wel Mbps) je internetverbinding op dit moment haalt. Bekijk hieronder of je snelheid genoeg is:

    50 Mbit/s of hoger
    Is je internetsnelheid 50 Mbit/s of hoger? Dan is je wifi snel genoeg. Het probleem ligt dus niet aan je internetsnelheid. Kies dan 'Ja' om door te gaan.

    Lager dan 50 Mbit/s
    Is je internetnetsnelheid lager dan 50 Mbit/s? Dan heb je een langzamere internetverbinding. Op sommige adressen is een hogere snelheid helaas niet mogelijk. Dit komt door het type internetaansluiting van je woning. Bekijk wat de maximaal haalbare internetsnelheid op je adres is door in te loggen op My T-Mobile Thuis.

    • Is de maximaal haalbare snelheid op je adres lager dan 50 Mbit/s en komt dit ongeveer overeen met de gemeten snelheid? Kies dan 'Ja' om door te gaan.
    • Is de maximaal haalbare snelheid op je adres hoger dan 50 Mbit/s, maar haal je dat niet? Kies de optie ‘Nee’ om verder te gaan.
    Is je internetsnelheid oké?

    Mijn wifilampjes branden niet

    Brandt geen een van de twee wifilampjes op je modem? Dan is de functie voor wifi waarschijnlijk uitgeschakeld op je modem. Om je wifi weer aan te zetten druk je op een klein zwart knopje aan de achterkant aangeduid met 'WIFI ON/OFF'.

    Als het goed is gaat ten minste één van de twee wifilampjes weer branden. Je hebt dan weer wifi in huis!

    Brandt het lampje en heb je weer wifi?

    Controleer de kabels

    Controleer de kabels die aan je modem vastzitten. Soms zitten ze in de knoop, los of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op je internet. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.

    Zo controleer je de kabels:

    • Voor een werkende glasvezelverbinding hoort de UTP-kabel in de blauwe WAN-poort te zitten. Let daarbij op dat die niet in de DSL- of LAN-poorten zit.
    • De gele LAN-poorten zijn beschikbaar om bijvoorbeeld een TV Box of andere bekabelde apparatuur op aan te sluiten, zoals een laptop of pc.
    • Ook is het belangrijk dat de stroomkabel goed is aangesloten op de poweringang. En de stekker in het stopcontact zit. Probeer ook eens een ander apparaat in hetzelfde stopcontact. Doet deze het wel? Dan ligt het in ieder geval niet aan het stopcontact.

    Werkt je bekabelde internet na het controleren van de kabels?

    Werkt de wifi van je modem goed?

    Als de lampjes op je modem goed branden, hoor je een goede internetverbinding te hebben. Dit test je in twee stappen:

    1. Ga op maximaal twee meter van je modem staan. Zorg dat je je mobiele telefoon of tablet bij de hand hebt.
    2. Controleer nu je wifiverbinding. Speel bijvoorbeeld een online filmpje af op je mobiele telefoon of laptop.
    Heb je dichtbij het modem wel een goede wifiverbinding?

    Welk lampje brandt niet goed?

    Zet je modem op een goede plek

    De sterkte van wifi hangt af van verschillende zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem of een blokkade (door muren). Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Hieronder lees je enkele tips om een sterker signaal te krijgen.

    Verklein de afstand
    Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet je modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.

    Zorg voor een goede plek
    Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

    Hef wifiblokkades op
    De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT-telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je wifisignaal ook verstoren. Zet daarom je modem op een plek waar zo min mogelijk verstoorders zijn.

    Hebben de tips geholpen?

    Zet bandsteering uit en pas wifikanaal aan

    Via My T-Mobile kun je zelf bandsteering uit- of aanzetten. Standaard staat de bandsteering aan. Je modem kiest dan zelf het beste kanaal uit. Daar hoef je niks voor te doen.

    Soms helpt het om een ander kanaal in te stellen. Om dit te doen, zet je bandsteering uit. Vervolgens kun je een ander kanaal kiezen. Meestal werken de kanalen 1, 6 of 11. Heb je nog vragen hierover? Stel deze op onze Community.

    Is de snelheid nu wel goed?

    Wifi werkt weer

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt!

    Neem contact op

    Neem contact op met onze Klantenservice. Dan gaan we samen op zoek naar een oplossing.

    Internet werkt weer

    Super, wat fijn dat je internet weer werkt!

    Werkt je wifi ook weer?