Geen internet T-Mobile Thuis

Heb je geen internet? Lees hier wat je kunt doen om het probleem op te lossen. 

 

Geen internet

Geen internet in huis? Het is mogelijk dat je geen Wifi-signaal hebt, maar dat bedraad internet het wel doet. Of andersom. Bekijk de video voor stap-voor-stap instructies of lees verder om het probleem op te lossen.

Oplossing meest voorkomend probleem

De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit- en aan te zetten. Hierdoor zoekt je modem opnieuw naar de op dat moment beste instellingen voor jouw Wifi. Zie hieronder bij tip 3 hoe je dat het best kunt doen.

Tips om het zelf op te lossen

  • Geen internet T-Mobile Thuis tip 1 Tip 1: Nieuwe klant? Check je installatiedatum

    Ben je een nieuwe klant en heb je gekozen voor Standaard (DSL) Internet? De T-Mobile Thuis diensten zijn pas beschikbaar vanaf de installatiedatum. Bekijk heel eenvoudig wat jouw installatiedatum is in My T-Mobile Thuis. Je vindt de installatiedatum ook in de brief bij het Installatiepakket of in de e-mail die je van ons ontvangen hebt.

    Het T-Mobile Thuis Installatiepakket wordt tussen de 4 en 7 dagen voor de installatiedatum door PostNL bij je thuis bezorgd. Het is dus mogelijk dat jij een aantal dagen moet wachten totdat het internet bij jou thuis werkt.

  • Geen internet T-Mobile Thuis tip 2 Tip 2: Is er een storing? Ga naar onze Community of My T-Mobile Thuis

    Wil je weten of er een storing aan de gang is? Controleer dan zowel onze Community als My T-Mobile Thuis.

    Grote storingen
    Wanneer er een grote storing aan de gang is proberen we dit zo snel mogelijk op te lossen en te melden op onze Community.

    Lokale storingen
    Als er een storing bekend is in jouw postcodegebied melden we dat op de 'Actuele storingen' pagina in My T-Mobile Thuis.

    Is er geen storing bekend? Ga dan verder met de onderstaande stappen.

  • Geen internet T-Mobile Thuis tip 3 Tip 3: Haal je modem van de stroom

    De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten. Dit zijn onze modems:

    Zyxel modem

    Huawei modem

    Draytek 2132 modem

    Draytek 2130 modem

    Zet je modem uit- en aan in deze volgorde:

    Stap 1

    Haal de stekker uit het stopcontact

    Stap 2

    Wacht minimaal 10 seconden

    Stap 3

    Doe de stekker terug in het stopcontact

    Stap 4

    Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Modem en Media Converter aan- en uitzetten
    Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem in combinatie met een Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter van de stroom te halen.

    Let op: niet iedereen heeft een Media Converter. Controleer dus eerst of je een Media Converter hebt. Een Media Converter is meestal rechtstreeks aangesloten op het glasvezelkastje en vind je vaak in de meterkast.

    Media Converter

    Zo ziet een Media Converter eruit.

    Heb je een Media Converter? Zet het modem en Media Converter uit- en aan in deze volgorde:

    Stap 1

    Haal het modem en Media Converter van de stroom af

    Stap 2

    Wacht 10 seconden

    Stap 3

    Sluit eerst alleen de mediaconverter weer aan

    Stap 4

    Wacht 30 seconden

    Stap 5

    Sluit nu het modem weer aan. Wacht tot je modem is opgestart. Klaar!

  • Geen internet T-Mobile Thuis tip 4 Tip 4: Beste plek en afstelling van je modem

    De sterkte van Wifi hangt af van verschillende zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (door muren) of de richting van de antennes van je modem. Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Lees onze tips en kijk wat voor jou van toepassing is!

    Verklein de afstand

    Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet je modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

    Zorg voor een goede plek

    Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het Wifi-signaal. Het Wifi-signaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

    Hef Wifi-blokkades op

    De grootste verstoorders van Wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je Wifi-signaal ook storen. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.

    Antennes aandraaien en richten

    Heeft je modem antennes?

    1. Controleer of de antennes goed vast zijn gedraaid. 
    2. Richt de antennes in de goede richting. Bekijk onderstaande afbeeldingen om de beste positie van de antennes te bepalen.

     

    Recht omhoog

    Beste bereik op dezelfde verdieping

    Schuin omhoog

    Beste bereik op boven- en benedenverdieping

  • Geen internet T-Mobile Thuis tip 5 Tip 5: Heb je een Huawei modem? Pas de frequentie van je modem aan

    De meeste apparaten en modems zitten op dezelfde frequentie, namelijk 2.4 GHz. Het kan dus helpen om naar frequentie 5 GHz te wisselen. Dit heeft voor- en nadelen.

    Huawei modem

    Deze tip geldt alleen voor Huawei modems.

    Voordeel 2.4 GHz

    • Groter bereik
    • Ondersteund door alle apparaten

    Voordeel 5 GHz

    • Geen storing van andere apparatuur
    • Minder drukke frequentie

    Stap 1
    Ga naar de Wifi-optie op je apparaat

    Stap 2
    In de beschikbare draadloze netwerken zie je twee opties die beginnen met TMNL-XXX. Kies het netwerk dat eindigt op '5G'.

    Stap 3
    Selecteer 'Verbinden'

    Stap 4
    Voer nu de beveiligingscode in. Deze vind je achterop je modem.

    Stap 5
    Selecteer nu 'OK' of 'Verbinden'

  • Geen internet T-Mobile Thuis tip 6 Tip 6: Pas het Wifi-kanaal van je modem aan

    Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord.

    Wifi-kanaal scan

    In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyzer apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn en welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.

    • Voor Android klik hier
    • Voor Apple zijn er diverse apps te vinden in de App Store met dezelfde functionaliteit. Gebruik hiervoor de zoekterm 'Wifi analyzer' 

     Tip: Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.

    Pas het Wifi-kanaal aan

    Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.

    Naar My T-Mobile Thuis

    Inloggen op het modem om je Wifi-kanaal aan te passen kan ook, klik hieronder op de handleiding voor het modem dat jij thuis hebt.

    Heb je een Zyxel modem? Dan kiest het modem zelf het beste kanaal voor je uit. Daar hoef je niks voor te doen. Heb je het handmatig ingesteld? Vind hier verdere uitleg over het aanpassen van je Wifi-kanaal als je een Zyxel modem hebt.

    Tip! Probeer het nieuwe kanaal in de avond uit. Dit is de drukste periode. Test gedurende enkele uren.

    Heb je nog vragen hierover? Stel deze op onze Community.

  • Geen internet T-Mobile Thuis tip 7 Tip 7: Kom je er niet uit? Neem contact met ons op

    Hulp op afstand

    Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

    Stel je vraag aan de Community

    Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

    Tip: Vraag Wifi Plus aan

    Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is Wifi Plus het antwoord. Met slimme Wifi-punten vergroot en versterk je het Wifi-bereik.

Veelgestelde vragen op onze Community

Help, mijn Wifi valt weg!

Dit topic is hèt hulpmiddel om bij jou thuis de Wifi supersnel en stabiel te krijgen! Lees meer

Wij helpen je graag

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community