Slechte wifi

Is je wifiverbinding van T-Mobile slecht? Volg de drie stappen op deze pagina en los zelf makkelijk en snel je wifiprobleem op.

Slechte wifi? Zo los je het op

Als je slechte wifi hebt, wil je het zo snel mogelijk oplossen. Wij helpen je daarbij in drie makkelijke stappen. Bekijk de video of volg het stappenplan hieronder.

Slechte wifi oplossen in drie stappen

De meeste wifiproblemen los je op met stap 1 en stap 2. Werkt het daarna nog niet? Dan vind je uitgebreidere instructies in de keuzehulp van stap 3.

Stap 1

Controleer of er een storing is

Grote netwerkstoringen melden we op onze Community. Lokale storingen melden we alleen in My T-Mobile Thuis. Wil je weten of er storing is? Bekijk beide plekken:

Controleer eerst de Community

Controleer daarna My T-Mobile Thuis

Stap 2

Haal je modem van de stroom

In de meeste gevallen kan het helpen om de stekker van je modem uit het stopcontact te halen. Daarnaast kan het ook helpen om je apparaat uit en weer aan te zetten.

Haal de stekker uit het stopcontact

Stap 3

Doorloop de keuzehulp

Ervaar je nog steeds problemen met je wifi? Doorloop dan de onderstaande keuzehulp.

Is het probleem daarna nog steeds niet opgelost? Dan word je aan het einde van de keuzehulp doorverwezen naar onze Klantenservice. Zo vind je altijd een oplossing met de keuzehulp.

Keuzehulp bij slechte wifi

Heb je stap 1 en stap 2 gevolgd, maar nog steeds last van slechte wifi? Start de keuzehulp en ontdek hoe je snel je wifiprobleem oplost. Aan de hand van je keuzes vind je makkelijke stap-voor-stap uitleg die past bij je situatie.


  1. Heb je Wifi Plus in huis?

    Om je zo goed mogelijk te helpen willen we eerst weten of je Wifi Plus hebt. Daarmee ontdekken we of het gaat om een algemeen wifiprobleem of dat de oorzaak ergens anders ligt. Wifi Plus kan de werking van je wifi namelijk beïnvloeden.

    Ben je op de pagina over wifipuntproblemen erachter gekomen dat je een algemeen wifiprobleem hebt? Kies hieronder dan 'Nee' ook al heb je Wifi Plus.

    Heb je Wifi Plus? Maak een keuze om verder te gaan:

  2. Ik heb Wifi Plus

    Heb je een of meerdere wifipunten in huis en last van slechte wifi? Dan kan het probleem liggen aan je wifipunt of Wifi Plus netwerk. Volg daarom een ander stappenplan op de pagina over problemen met een wifipunt.

    Heb je de pagina over wifipuntproblemen al bezocht en geeft de pagina aan dat je een algemeen wifiprobleem hebt? Ga dan verder met de keuzehulp op deze pagina en kies de optie 'Nee' bij vraag 1 over Wifi Plus.

    Welk modem heb je in huis?

    Maak een keuze uit een van de onderstaande opties om verder te gaan:

  3. Branden deze lampjes?

    Bij problemen met internet is het belangrijk om de lampjes van je modem te controleren. De lampjes geven soms de oorzaak aan van het probleem. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:

    lampjescheck Zyxel T-50 modem

    Zo horen de lampjes te branden bij goede verbinding:

    • Power-lamp : brandt continu groen
    • WAN-lamp : brandt continu groen
    • Internetlampje : brandt continu groen
    • Wifi 2.4G en Wifi 5G lampjes  : Voor goede wifi moet er minstens een van de twee branden of knipperen. Beide kan ook.

    Bekijk de lampjes op je modem. Om verder te gaan kies je de optie die voor jou van toepassing is:

    Branden deze lampjes?

    Ga naar je modem en controleer welke lampjes branden.

    lampjescheck Zyxel T-54 modem

    De volgende lampjes horen te branden voor een werkende internetverbinding:

    • Power: brandt groen
    • WAN: brandt groen
    • Internet: brandt groen
    • 2.4 G en 5G: Voor goede wifi moet er minstens een van de twee branden of knipperen.

    Bekijk de lampjes op je modem. Om verder te gaan kies je de optie die voor jou van toepassing is:

    Branden deze lampjes?

    Ga naar je modem en controleer welke lampjes branden. Branden deze lampjes?

    lampjescheck Huawei modem

    Bekijk de lampjes op je modem. Om verder te gaan kies je de optie die voor jou van toepassing is:

    Branden deze lampjes?

    Ga naar je modem en controleer welke lampjes branden. Branden deze lampjes?

    lampjescheck Draytek modem

    Bekijk de lampjes op je modem. Om verder te gaan kies je de optie die voor jou van toepassing is:

  4. Geen bedraad internet

    Brandt dit lampje rood of helemaal niet? Dan komt er helemaal geen internetsignaal binnen. Het probleem ligt dan niet aan je draadloze wifiverbinding, maar aan je bedraad internet. Volg daarvoor de stappen op de pagina over problemen bij geen bedraad internet.

    Haal je modem van de stroom

    Werkt dit niet? Ga terug naar Stap 3 en kies 'Alle lampjes branden'.


    stopcontact

    1. Haal de stekker uit het stopcontact

    Haal je modem van de stroom af.


    Wacht 30 sec

    2. Wacht minimaal 30 seconden

    Het helpt om je modem minstens 30 seconden uitgeschakeld te laten.


    stopcontact terug

    3. Doe de stekker terug in het stopcontact

    Zorg dat de stekker contact goed vastzit in het stopcontact.


    Wacht

    4. Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Je modem is opgestart wanneer het lampje met de wereldbol groen brandt.

    Wifi aanzetten

    Brandt het wifilampje niet, maar de rest van de lampjes wel? Dan is de functie voor wifi uitgeschakeld op je modem. Om wifi terug aan te zetten druk je op een klein zwart knopje aan de achterkant dat is aangeduid met 'WIFI ON/OFF'. Het wifilampje zal weer branden en je hebt weer wifi in huis!

    wifiknop Zyxel T-50 modem

    Werkt je wifi nu?

    Controleer de kabels en poorten

    Controleer de kabels die aan je modem vastzitten. Soms zijn kabels in de knoop geraakt, zitten ze los of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op de kwaliteit van je internet. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt. 

    Druk de kabels goed aan in de poorten. 

    Heeft dit geholpen?

    Geen bedraad internet

    Brandt dit lampje rood of helemaal niet? Dan komt er helemaal geen internetsignaal binnen. Het probleem ligt dan niet aan je draadloze wifiverbinding, maar aan je bedraad internet. Volg daarvoor de stappen op de pagina over problemen bij geen bedraad internet.

    Haal je modem van de stroom

    Werkt dit niet? Ga terug naar Stap 3 en kies 'Alle lampjes branden'.


    stopcontact

    1. Haal de stekker uit het stopcontact

    Haal je modem van de stroom af.


    Wacht 30 sec

    2. Wacht minimaal 30 seconden

    Het helpt om je modem minstens 30 seconden uitgeschakeld te laten.


    stopcontact terug

    3. Doe de stekker terug in het stopcontact

    Zorg dat de stekker contact goed vastzit in het stopcontact.


    Wacht

    4. Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Je modem is opgestart wanneer het lampje met internet groen brandt.

    Wifi aanzetten

    Brandt het wifilampje niet, maar de rest van de lampjes wel? Dan is de functie voor wifi uitgeschakeld op je modem. Om wifi terug aan te zetten druk je op het wifiknopje aan de zijkant van het modem. Het wifilampje zal weer branden en je hebt weer wifi in huis!

    wifiknop Zyxel T-54 modem

    Werkt je wifi nu?

    Controleer de kabels en poorten

    Controleer de kabels die aan je modem vastzitten. Soms zijn kabels in de knoop geraakt, zitten ze los of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op de kwaliteit van je internet. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.

    Druk de kabels goed aan in de poorten.

    Heeft dit geholpen?

    Geen bedraad internet

    Brandt dit lampje rood of helemaal niet? Dan komt er helemaal geen internetsignaal binnen. Het probleem ligt dan niet aan je draadloze wifiverbinding, maar aan je bedraad internet. Volg daarvoor de stappen op de pagina over problemen bij geen bedraad internet.

    Haal je modem van de stroom

    Werkt dit niet? Ga terug naar Stap 3 en kies 'Alle lampjes branden'.


    stopcontact

    1. Haal de stekker uit het stopcontact

    Haal je modem van de stroom af.


    Wacht 30 sec

    2. Wacht minimaal 30 seconden

    Het helpt om je modem minstens 30 seconden uitgeschakeld te laten.


    stopcontact terug

    3. Doe de stekker terug in het stopcontact

    Zorg dat de stekker contact goed vastzit in het stopcontact.


    Wacht

    4. Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Je modem is opgestart wanneer het lampje met internet groen brandt.

    Wifi aanzetten

    Brandt het wifilampje niet, maar de rest van de lampjes wel? Dan is de functie voor wifi uitgeschakeld op je modem. Om wifi terug aan te zetten druk je op het wifiknopje aan de zijkant van het modem dat is aangeduid met 'WiFi' of 'WLAN'. Het wifilampje zal weer branden en je hebt weer wifi in huis!

    wifiknop Huawei modem

    Werkt je wifi nu?

    Controleer de kabels en poorten

    Controleer de kabels die aan je modem vastzitten. Soms zijn kabels in de knoop geraakt, zitten ze los of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op de kwaliteit van je internet. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt. 

    Druk de kabels goed aan in de poorten. 

    Heeft dit geholpen?

    Geen bedraad internet

    Brandt dit lampje rood of helemaal niet? Dan komt er helemaal geen internetsignaal binnen. Het probleem ligt dan niet aan je draadloze wifiverbinding, maar aan je bedraad internet. Volg daarvoor de stappen op de pagina over problemen bij geen bedraad internet.

    Haal modem van de stroom

    Werkt dit niet? Ga terug naar vorige stap en kies 'alle lampjes branden'.


    stopcontact

    1. Haal de stekker uit het stopcontact

    Haal je modem van de stroom af.


    Wacht 30 sec

    2. Wacht minimaal 30 seconden

    Het helpt om je modem minstens 30 seconden uitgeschakeld te laten.


    stopcontact terug

    3. Doe de stekker terug in het stopcontact

    Zorg dat de stekker contact goed vastzit in het stopcontact.


    Wacht

    4. Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Je modem is opgestart wanneer het ACT lampje groen brandt.

    Wifi aanzetten

    Brandt het wifilampje niet, maar de rest van de lampjes wel? Dan is de functie voor wifi uitgeschakeld op je modem. Om wifi terug aan te zetten druk je op de 'Wireless LAN ON/OFF knop'. Het wifilampje zal weer branden en je hebt weer wifi in huis!

    Werkt je wifi nu?

    Controleer de kabels en poorten

    Controleer de kabels die aan je modem vastzitten. Soms zijn kabels in de knoop geraakt, zitten ze los of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op de kwaliteit van je internet. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt. 

    Druk de kabels goed aan in de poorten. 

    Heeft dit geholpen?

  5. Wifi werkt weer

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Wifi werkt nog steeds niet

    Werkt je wifi nog steeds niet? 

    Ga dan terug naar stap 3 en kies de optie "Alle lampjes branden".

    Het is gelukt!

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Juiste netwerk

    Controleer of je apparaat met het juiste wifinetwerk is verbonden. 

    Ga naar de wifi-instellingen op je apparaat en bekijk met welk netwerk het is verbonden. De draadloze netwerken van T-Mobile beginnen met TMNL-XXXXX, VFNL-XXXXX of je zelfgekozen netwerknaam. 

    Ben je verbonden met het wifinetwerk van T-Mobile?

    Wifi werkt weer

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Wifi werkt nog steeds niet

    Werkt je wifi nog steeds niet?

    Ga dan terug naar Stap 3 en kies 'Alle lampjes branden'.

    Je probleem is opgelost

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Juiste netwerk

    Controleer of je apparaat met het juiste wifinetwerk is verbonden. 

    Ga naar de wifi-instellingen op je apparaat en bekijk met welk netwerk het is verbonden. De draadloze netwerken van T-Mobile beginnen met TMNL-XXXXX, VFNL-XXXXX of je zelfgekozen netwerknaam. 

    Ben je verbonden met het wifinetwerk van T-Mobile?

    Wifi werkt weer

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Wifi werkt nog steeds niet

    Werkt je wifi nog steeds niet?

    Ga dan verder met deze keuzehulp door de optie "Alle lampjes branden" te kiezen.

    Het is gelukt

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Juiste netwerk

    Controleer of je apparaat met het juiste wifinetwerk is verbonden. 

    Ga naar de wifi-instellingen op je apparaat en bekijk met welk netwerk het is verbonden. De draadloze netwerken van T-Mobile beginnen met TMNL-XXXXX, VFNL-XXXXX of je zelfgekozen netwerknaam. 

    Ben je verbonden met het wifinetwerk van T-Mobile?

    Probleem is opgelost

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Wifi werkt nog steeds niet

    Werkt je wifi nog steeds niet?

    Ga dan verder met deze keuzehulp door de optie "Alle lampjes branden" te kiezen.

    Je probleem is opgelost

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Juiste netwerk

    Controleer of je apparaat met het juiste wifinetwerk is verbonden. 

    Ga naar de wifi-instellingen op je apparaat en bekijk met welk netwerk het is verbonden. De draadloze netwerken van T-Mobile beginnen met TMNL-XXXXX, VFNL-XXXXX of je zelfgekozen netwerknaam. 

    Ben je verbonden met het wifinetwerk van T-Mobile?

  6. Kies juiste netwerk

    Is je apparaat niet met het juiste netwerk verbonden? Kies TMNL-XXXXX, VFNL-XXXXX of je zelfgekozen netwerknaam. 

    Soms wordt er om een wachtwoord gevraagd. Het wifiwachtwoord staat op een sticker op je modem of je hebt het zelf aangepast. 

    wifinetwerk Zyxel T-50

    Controleer of je met het juiste netwerk bent verbonden. Werkt je wifi weer?

    Haal je modem van de stroom

    Zet je modem uit en aan in deze volgorde:

    Stap 1

    Haal de stekker uit het stopcontact

    Stap 2

    Wacht minimaal 30 seconden

    Stap 3

    Doe de stekker terug in het stopcontact

    Stap 4

    Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Modem en Media Converter aan- en uitzetten
    Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem? Dan heb je misschien één van deze twee Media Converters in huis:

    Media Converter

    Optical Network Terminal

     

    Let op: Niet iedereen heeft een Media Converter. Controleer dus of je er een hebt. Ze zijn meestal rechtstreeks aangesloten op het glasvezelkastje en vind je vaak in de meterkast.

    Heb je een Media Converter? Zet het modem dan uit en aan in deze volgorde:

    Stap 1

    Haal het modem en Media Converter van de stroom af

    Stap 2

    Wacht 10 seconden

    Stap 3

    Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan

    Stap 4

    Wacht 30 seconden

    Stap 5

    Sluit nu het modem weer aan. Wacht tot je modem is opgestart. Klaar!

    Heeft dit geholpen?

    Kies juiste netwerk

    Is je apparaat niet met het juiste netwerk verbonden? Kies TMNL-XXXXX of je zelfgekozen netwerknaam. 

    Soms wordt er om een wachtwoord gevraagd. Het wifiwachtwoord staat op een sticker op je modem of je hebt het zelf aangepast. 

    wifinetwerk Zyxel T-54

    Controleer of je met het juiste netwerk bent verbonden. Werkt je wifi weer?

    Haal je modem van de stroom

    Zet je modem uit en aan in deze volgorde:

    Stap 1

    Haal de stekker uit het stopcontact

    Stap 2

    Wacht minimaal 30 seconden

    Stap 3

    Doe de stekker terug in het stopcontact

    Stap 4

    Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Modem en Media Converter aan- en uitzetten
    Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem? Dan heb je misschien één van deze twee Media Converters in huis:

    Media Converter

    Optical Network Terminal

     

    Let op: Niet iedereen heeft een Media Converter. Controleer dus of je er een hebt. Ze zijn meestal rechtstreeks aangesloten op het glasvezelkastje en vind je vaak in de meterkast.

    Heb je een Media Converter? Zet het modem dan uit en aan in deze volgorde:

    Stap 1

    Haal het modem en Media Converter van de stroom af

    Stap 2

    Wacht 10 seconden

    Stap 3

    Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan

    Stap 4

    Wacht 30 seconden

    Stap 5

    Sluit nu het modem weer aan. Wacht tot je modem is opgestart. Klaar!

    Heeft dit geholpen?

    Kies juiste netwerk

    Is je apparaat niet met het juiste netwerk verbonden? Kies TMNL-XXXXX of je zelfgekozen netwerknaam.

    Soms wordt er om een wachtwoord gevraagd. Het wifiwachtwoord staat op een sticker op je modem of je hebt het zelf aangepast. 

    wifinetwerk Huawei

    Controleer of je met het juiste netwerk bent verbonden. Werkt je wifi weer?

    Haal je modem van de stroom

    Zet je modem uit en aan in deze volgorde:

    Stap 1

    Haal de stekker uit het stopcontact

    Stap 2

    Wacht minimaal 30 seconden

    Stap 3

    Doe de stekker terug in het stopcontact

    Stap 4

    Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Modem en Media Converter aan- en uitzetten
    Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem? Dan heb je misschien één van deze twee Media Converters in huis:

    Media Converter

    Optical Network Terminal

     

    Let op: Niet iedereen heeft een Media Converter. Controleer dus of je er een hebt. Ze zijn meestal rechtstreeks aangesloten op het glasvezelkastje en vind je vaak in de meterkast.

    Heb je een Media Converter? Zet het modem dan uit en aan in deze volgorde:

    Stap 1

    Haal het modem en Media Converter van de stroom af

    Stap 2

    Wacht 10 seconden

    Stap 3

    Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan

    Stap 4

    Wacht 30 seconden

    Stap 5

    Sluit nu het modem weer aan. Wacht tot je modem is opgestart. Klaar!

    Heeft dit geholpen?

    Kies juiste netwerk

    Is je apparaat niet met het juiste netwerk verbonden? Kies TMNL-XXXXX of je zelfgekozen netwerknaam.

    Soms wordt er om een wachtwoord gevraagd. Het wifiwachtwoord staat op een sticker op je modem of je hebt het zelf aangepast. 

    wifinetwerk Draytek

    Controleer of je met het juiste netwerk bent verbonden. Werkt je wifi weer?

    Haal je modem van de stroom

    Zet je modem uit en aan in deze volgorde:

    Stap 1

    Haal de stekker uit het stopcontact

    Stap 2

    Wacht minimaal 30 seconden

    Stap 3

    Doe de stekker terug in het stopcontact

    Stap 4

    Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Modem en Media Converter aan- en uitzetten
    Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem? Dan heb je misschien één van deze twee Media Converters in huis:

    Media Converter

    Optical Network Terminal

     

    Let op: Niet iedereen heeft een Media Converter. Controleer dus of je er een hebt. Ze zijn meestal rechtstreeks aangesloten op het glasvezelkastje en vind je vaak in de meterkast.

    Heb je een Media Converter? Zet het modem dan uit en aan in deze volgorde:

    Stap 1

    Haal het modem en Media Converter van de stroom af

    Stap 2

    Wacht 10 seconden

    Stap 3

    Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan

    Stap 4

    Wacht 30 seconden

    Stap 5

    Sluit nu het modem weer aan. Wacht tot je modem is opgestart. Klaar!

    Heeft dit geholpen?

  7. Het is gelukt!

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Juiste netwerk, geen verbinding

    Heb je het juiste netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? 

    Controleer of het aan je apparaat ligt of aan het netwerk van T-Mobile. 

    Heb je op andere apparaten wel wifiverbinding? Zet het apparaat waar je wifiproblemen mee hebt uit en aan. 

    Helpt dit niet? Ga terug naar de vraag 'Heb je het juiste netwerk gekozen?' en kies de optie 'Ja' om verder te gaan met het keuzemenu.

    Het is gelukt!

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Test je internetsnelheid dichtbij het modem

    Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid haalt. 

    Ontdek je internetsnelheid door naar fast.com te gaan. De website geeft aan hoeveel Mbit/s (ook wel Mbps) je huidige internetverbinding haalt. Bekijk hieronder of je snelheid oké is. Je internetsnelheid is:

    50 Mbit/s of hoger

    Is je internetsnelheid 50 Mbit/s of hoger? Je wifiprobleem ligt dan niet aan je internetsnelheid. Kies de optie ‘Ja, snelheid is oké’ om verder te gaan.

    Lager dan 50 Mbit/s

    Is je internetnetsnelheid lager dan 50 Mbit/s? Op sommige adressen is de maximaal haalbare snelheid lager dan 50 Mbit/s door het type internetaansluiting van je woning. Bekijk wat de maximaal haalbare internetsnelheid op je adres is door in te loggen op My T-Mobile Thuis.

    • Is de maximaal haalbare snelheid op je adres lager dan 50 Mbit/s en komt dit ongeveer overeen met de gemeten snelheid? Kies de optie ‘Ja, snelheid is oké’ om verder te gaan.
    • Is de maximaal haalbare snelheid op je adres hoger dan 50 Mbit/s, maar haal je dat niet? Kies de optie ‘Nee, snelheid niet oké’ om verder te gaan.

    Is je internetsnelheid oké?

    Het is gelukt!

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Juiste netwerk, geen verbinding

    Heb je het juiste netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? 

    Controleer of het aan je apparaat ligt of aan het netwerk van T-Mobile. 

    Heb je op andere apparaten wel wifiverbinding? Zet het apparaat waar je wifiproblemen mee hebt uit en aan. 

    Helpt dit niet? Neem contact op met de fabrikant van het apparaat.

    Het is gelukt!

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Test je internetsnelheid dichtbij het modem

    Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid haalt. 

    Ontdek je internetsnelheid door naar fast.com te gaan. De website geeft aan hoeveel Mbit/s (ook wel Mbps) je huidige internetverbinding haalt. Bekijk hieronder of je snelheid oké is. Je internetsnelheid is:

    50 Mbit/s of hoger

    Is je internetsnelheid 50 Mbit/s of hoger? Je wifiprobleem ligt dan niet aan je internetsnelheid. Kies de optie ‘Ja, snelheid is oké’ om verder te gaan.

    Lager dan 50 Mbit/s

    Is je internetnetsnelheid lager dan 50 Mbit/s? Op sommige adressen is de maximaal haalbare snelheid lager dan 50 Mbit/s door het type internetaansluiting van je woning. Bekijk wat de maximaal haalbare internetsnelheid op je adres is door in te loggen op My T-Mobile Thuis.

    • Is de maximaal haalbare snelheid op je adres lager dan 50 Mbit/s en komt dit ongeveer overeen met de gemeten snelheid? Kies de optie ‘Ja, snelheid is oké’ om verder te gaan.
    • Is de maximaal haalbare snelheid op je adres hoger dan 50 Mbit/s, maar haal je dat niet? Kies de optie ‘Nee, snelheid niet oké’ om verder te gaan.

    Is je internetsnelheid oké?

    Het is gelukt!

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Juiste netwerk, geen verbinding

    Heb je het juiste netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? 

    Controleer of het aan je apparaat ligt of aan het netwerk van T-Mobile. 

    Heb je op andere apparaten wel wifiverbinding? Zet het apparaat waar je wifiproblemen mee hebt uit en aan. 

    Helpt dit niet? Neem contact op met de fabrikant van het apparaat.

    Het is gelukt!

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Test je internetsnelheid dichtbij het modem

    Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid haalt. 

    Ontdek je internetsnelheid door naar fast.com te gaan. De website geeft aan hoeveel Mbit/s (ook wel Mbps) je huidige internetverbinding haalt. Bekijk hieronder of je snelheid oké is. Je internetsnelheid is:

    50 Mbit/s of hoger

    Is je internetsnelheid 50 Mbit/s of hoger? Je wifiprobleem ligt dan niet aan je internetsnelheid. Kies de optie ‘Ja, snelheid is oké’ om verder te gaan.

    Lager dan 50 Mbit/s

    Is je internetnetsnelheid lager dan 50 Mbit/s? Op sommige adressen is de maximaal haalbare snelheid lager dan 50 Mbit/s door het type internetaansluiting van je woning. Bekijk wat de maximaal haalbare internetsnelheid op je adres is door in te loggen op My T-Mobile Thuis.

    • Is de maximaal haalbare snelheid op je adres lager dan 50 Mbit/s en komt dit ongeveer overeen met de gemeten snelheid? Kies de optie ‘Ja, snelheid is oké’ om verder te gaan.
    • Is de maximaal haalbare snelheid op je adres hoger dan 50 Mbit/s, maar haal je dat niet? Kies de optie ‘Nee, snelheid niet oké’ om verder te gaan.

    Is je internetsnelheid oké?

    Je probleem is opgelost

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Juiste netwerk, geen verbinding

    Heb je het juiste netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? 

    Controleer of het aan je apparaat ligt of aan het netwerk van T-Mobile. 

    Heb je op andere apparaten wel wifiverbinding? Zet het apparaat waar je wifiproblemen mee hebt uit en aan. 

    Helpt dit niet? Neem contact op met de fabrikant van het apparaat.

    Je probleem is opgelost

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Test je internetsnelheid dichtbij het modem

    Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid haalt. 

    Ontdek je internetsnelheid door naar fast.com te gaan. De website geeft aan hoeveel Mbit/s (ook wel Mbps) je huidige internetverbinding haalt. Bekijk hieronder of je snelheid oké is. Je internetsnelheid is:

    50 Mbit/s of hoger

    Is je internetsnelheid 50 Mbit/s of hoger? Je wifiprobleem ligt dan niet aan je internetsnelheid. Kies de optie ‘Ja, snelheid is oké’ om verder te gaan.

    Lager dan 50 Mbit/s

    Is je internetnetsnelheid lager dan 50 Mbit/s? Op sommige adressen is de maximaal haalbare snelheid lager dan 50 Mbit/s door het type internetaansluiting van je woning. Bekijk wat de maximaal haalbare internetsnelheid op je adres is door in te loggen op My T-Mobile Thuis.

    • Is de maximaal haalbare snelheid op je adres lager dan 50 Mbit/s en komt dit ongeveer overeen met de gemeten snelheid? Kies de optie ‘Ja, snelheid is oké’ om verder te gaan.
    • Is de maximaal haalbare snelheid op je adres hoger dan 50 Mbit/s, maar haal je dat niet? Kies de optie ‘Nee, snelheid niet oké’ om verder te gaan.

    Is je internetsnelheid oké?

  8. Zet je modem op een goeie plek. Helpt dat?

    De sterkte van wifi hangt af van verschillende zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem of een blokkade (door muren). Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Lees onderstaande tips en kijk wat voor jou van toepassing is!

    Verklein de afstand

    Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet je modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.

    Zorg voor een goede plek

    Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

    Hef Wifi-blokkades op

    De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je wifisignaal ook verstoren. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.

    Zet bandsteering uit en pas wifikanaal aan. Helpt dit?

    Heb je een Zyxel modem? Dan kiest het modem zelf het beste kanaal voor je uit. Daar hoef je niks voor te doen. Heb je het handmatig ingesteld? Vind in deze handleiding verdere uitleg over het aanpassen van je Wifi-kanaal als je een Zyxel modem hebt. 

    Doorgaans werken de kanalen 1, 6 of 11.

    Heb je nog vragen hierover? Stel deze op onze Community.

    Zet je modem op een goeie plek

    De sterkte van wifi hangt af van verschillende zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem of een blokkade (door muren). Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Lees onderstaande tips en kijk wat voor jou van toepassing is!

    Verklein de afstand

    Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet je modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.

    Zorg voor een goede plek

    Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

    Hef Wifi-blokkades op

    De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je wifisignaal ook verstoren. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.

    Zet bandsteering uit en pas wifikanaal aan. Helpt dit?

    Heb je een Zyxel modem? Dan kiest het modem zelf het beste kanaal voor je uit. Daar hoef je niks voor te doen. Heb je het handmatig ingesteld? Vind hier verdere uitleg over het aanpassen van je Wifi-kanaal als je een Zyxel modem hebt.

    Heb je nog vragen hierover? Stel deze op onze Community.

    Zet je modem op een goeie plek. Helpt dat?

    De sterkte van wifi hangt af van verschillende zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem of een blokkade (door muren). Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Lees onderstaande tips en kijk wat voor jou van toepassing is!

    Verklein de afstand

    Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet je modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.

    Zorg voor een goede plek

    Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

    Hef Wifi-blokkades op

    De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je wifisignaal ook verstoren. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.

    Pas wifikanaal aan

    Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde wifikanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord.

    Wifikanaal scan

    In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyzer apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn. Maar ook welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.

    • Voor Android klik hier
    • Voor Apple zijn er diverse apps te vinden in de App Store met dezelfde functionaliteit. Gebruik hiervoor de zoekterm 'Wifi analyzer' 

     Tip: Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.

    Pas het Wifi-kanaal aan

    Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.

    Naar My T-Mobile Thuis

    Heeft dit geholpen?

    Zet je modem op een goeie plek

    De sterkte van wifi hangt af van verschillende zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem of een blokkade (door muren). Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Lees onderstaande tips en kijk wat voor jou van toepassing is!

    Verklein de afstand

    Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet je modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

    Zorg voor een goede plek

    Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het Wifi-signaal. Het Wifi-signaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

    Hef Wifi-blokkades op

    De grootste verstoorders van Wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je Wifi-signaal ook verstoren. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.

    Antennes aandraaien en richten

    Heeft je modem antennes?

    1. Controleer of de antennes goed vast zijn gedraaid. 
    2. Richt de antennes in de goede richting. Bekijk onderstaande afbeeldingen om de beste positie van de antennes te bepalen.

     

    Recht omhoog

    Beste bereik op dezelfde verdieping

    Schuin omhoog

    Beste bereik op boven- en benedenverdieping

    Heeft dit geholpen?

    Pas wifikanaal aan

    Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde wifikanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord.

    Wifikanaal scan

    In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyzer apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn. Maar ook welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.

    • Voor Android klik hier
    • Voor Apple zijn er diverse apps te vinden in de App Store met dezelfde functionaliteit. Gebruik hiervoor de zoekterm 'Wifi analyzer' 

     Tip: Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.

    Pas het Wifi-kanaal aan

    Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.

    Naar My T-Mobile Thuis

    Heeft dit geholpen?

  9. Het is gelukt!

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Vraag Wifi Plus aan of verhoog internetsnelheid

    Een te lage internetsnelheid kan zorgen voor problemen met wifi. Het kan dan helpen om je internetsnelheid te verhogen of om Wifi Plus te nemen. Helpt dat niet, dan staan onze Klantenservice medewerkers voor je klaar.

    Hulp op afstand

    Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

    Stel je vraag aan de Community

    Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

    Tip: Vraag Wifi Plus aan

    Een haperende verbinding of plekken in huis zonder wifibereik? Dan is Wifi Plus het antwoord. Met slimme wifipunten vergroot en versterk je het wifibereik.

    Het is gelukt!

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Neem contact met ons op

    Heb je de stappen doorlopen en werkt je wifi nog steeds niet goed? Voor dit probleem heb je verdere hulp nodig van onze Klantenservice. Neem daarvoor contact met ons op via de chat, telefoon of Community. We helpen je zo snel mogelijk verder.

    Hulp op afstand

    Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

    Stel je vraag aan de Community

    Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

    Tip: Vraag Wifi Plus aan

    Een haperende verbinding of plekken in huis zonder wifibereik? Dan is Wifi Plus het antwoord. Met slimme wifipunten vergroot en versterk je het wifibereik.

    Het is gelukt!

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Vraag Wifi Plus aan of verhoog internetsnelheid

    Is je internetsnelheid niet oké? Het kan helpen om je internetsnelheid te verhogen of om Wifi Plus te nemen. Helpt dat niet, dan staan onze Klantenservice medewerkers voor je klaar.

    Hulp op afstand

    Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

    Stel je vraag aan de Community

    Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

    Tip: Vraag Wifi Plus aan

    Een haperende verbinding of plekken in huis zonder wifibereik? Dan is Wifi Plus het antwoord. Met slimme wifipunten vergroot en versterk je het wifibereik.

    Je probleem is opgelost!

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Neem contact met ons op

    Hulp op afstand

    Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

    Stel je vraag aan de Community

    Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

    Tip: Vraag Wifi Plus aan

    Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is Wifi Plus het antwoord. Met slimme Wifi-punten vergroot en versterk je het Wifi-bereik.

    Het is gelukt!

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Vraag Wifi Plus aan of verhoog internetsnelheid

    Is je internetsnelheid niet oké? Het kan helpen om je internetsnelheid te verhogen of om Wifi Plus te nemen. Helpt dat niet, dan staan onze Klantenservice medewerkers voor je klaar.

    Hulp op afstand

    Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

    Stel je vraag aan de Community

    Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

    Tip: Vraag Wifi Plus aan

    Een haperende verbinding of plekken in huis zonder wifibereik? Dan is Wifi Plus het antwoord. Met slimme wifipunten vergroot en versterk je het wifibereik.

    Het is gelukt!

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Pas frequentie aan

    De meeste apparaten en modems zitten op dezelfde frequentie, namelijk 2.4 GHz. Het kan dus helpen om naar frequentie 5 GHz te wisselen. Dit heeft voor- en nadelen.

    Huawei modem

    Deze tip geldt alleen voor Huawei modems.

    Voordeel 2.4 GHz

    • Groter bereik
    • Ondersteund door alle apparaten

    Voordeel 5 GHz

    • Geen storing van andere apparatuur
    • Minder drukke frequentie

    Stap 1
    Ga naar de Wifi-optie op je apparaat

    Stap 2
    In de beschikbare draadloze netwerken zie je twee opties die beginnen met TMNL-XXX. Kies het netwerk dat eindigt op '5G'.

    Stap 3
    Selecteer 'Verbinden'

    Stap 4
    Voer nu de beveiligingscode in. Deze vind je achterop je modem.

    Stap 5
    Selecteer nu 'OK' of 'Verbinden'

    Heeft dit geholpen?

    Je probleem is opgelost

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Vraag Wifi Plus aan of verhoog internetsnelheid

    Is je internetsnelheid niet oké? Het kan helpen om je internetsnelheid te verhogen of om Wifi Plus te nemen. Helpt dat niet, dan staan onze Klantenservice medewerkers voor je klaar.

    Hulp op afstand

    Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

    Stel je vraag aan de Community

    Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

    Tip: Vraag Wifi Plus aan

    Een haperende verbinding of plekken in huis zonder wifibereik? Dan is Wifi Plus het antwoord. Met slimme wifipunten vergroot en versterk je het wifibereik.

    Je probleem is opgelost

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Neem contact met ons op

    Hulp op afstand

    Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

    Stel je vraag aan de Community

    Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

    Tip: Vraag Wifi Plus aan

    Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is Wifi Plus het antwoord. Met slimme Wifi-punten vergroot en versterk je het Wifi-bereik.

  10. Het is gelukt!

    Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wifi werkt weer gifje

    Neem contact met ons op

    Hulp op afstand

    Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

    Stel je vraag aan de Community

    Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

    Tip: Vraag Wifi Plus aan

    Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is Wifi Plus het antwoord. Met slimme Wifi-punten vergroot en versterk je het Wifi-bereik.

Veelgestelde vragen

  • Slechte wifi? Dit kan verschillende redenen hebben. Bijvoorbeeld aan de plek van je modem in huis of de bekabeling. Vaak kun je wifiproblemen zelf oplossen. Volg de drie stappen op deze pagina. Geef aan wat je situatie is in de keuzehulp. Daarmee ontdek je de oplossing die precies aansluit op je wifiprobleem.

  • Geen wifi? Dit kan verschillende redenen hebben. Bijvoorbeeld de installatiedatum van je Standaard (DSL) Internet is nog niet geweest. Vaak kun je wifiproblemen zelf oplossen. Volg de drie stappen op ‘Geen wifi’. Geef aan wat je situatie is in de keuzehulp. Daarmee ontdek je de oplossing die precies aansluit op je wifiprobleem.

  • Jazeker! Wil jij genieten van supersnelle Wifi in iedere hoek van je huis? Op deze pagina lees je hoe je de wifipunten van Wifi Plus aanvraagt. Bekijk de instructies voor het installeren van je wifipunt(en).

  • Wifi Plus van T-Mobile is het antwoord op een haperende verbinding of plekken in huis zonder wifibereik. Met Wifi Plus haal je een of meerdere wifipunten in huis. Het wifipunt werkt samen met je modem op een slimme manier. Hierdoor geniet je van een sterker en groter wifinetwerk in huis.

    Met Wifi Plus maakt je apparaat automatisch verbinding met het sterkste wifisignaal en -netwerk. Zelfs wanneer je door je huis loopt. Zo kijk je bijvoorbeeld ongestoord een film in de slaapkamer, terwijl je huisgenoten zorgeloos gamen en muziek streamen op zolder. Wifi Plus dus.

    Volg de stap-voor-stap instructies voor het installeren van je wifipunt.

  • Wifi doet het niet, maar bedraad internet wel? Dit kan verschillende redenen hebben. Bijvoorbeeld aan de plek van je modem in huis of de bekabeling. Vaak kun je wifiproblemen zelf oplossen. Volg de drie stappen op ‘Wel wifi geen bedraad internet’. Deze helpen jou mee om dé oplossing te vinden voor je probleem.

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

My T-Mobile

Regelen in My T-Mobile

100 Services,24/7 Beschikbaar

Vaste diensten (Thuis) Naar My T-Mobile Thuis

Mobiel abonnementen
Naar My T-Mobile

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: gesloten

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - za: 08:00 - 20:00
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200