Slechte wifi? Zo los je het op
Als je slechte wifi hebt, wil je dat natuurlijk zo snel mogelijk oplossen. Bekijk de video of volg hieronder de stappen voor modems van Zyxel, of overige modems. Zo kom je snel achter het probleem en de oplossing.
Als je slechte wifi hebt, wil je dat natuurlijk zo snel mogelijk oplossen. Bekijk de video of volg hieronder de stappen voor modems van Zyxel, of overige modems. Zo kom je snel achter het probleem en de oplossing.
Zyxel modems
Heb je een modem van Zyxel? Volg dan het stappenplan hieronder:
Wanneer er een storing is, melden we dit op twee plekken. Afhankelijk van of de storing landelijk of lokaal is:
Ben je nieuw bij T-Mobile? Je kunt je Installatiepakket pas installeren na je installatiedatum. Doe je dat eerder, dan heb je nog geen verbinding met het vaste netwerk van T-Mobile Thuis. Controleer daarom eerst je installatiedatum op My T-Mobile. Heb je nog account op My T-Mobile? Activeer hem dan hier.
Ben je op of voorbij je installatiedatum? Dan kun je het modem installeren. In onze stap-voor-stap-instructies lees je hoe je dit doet.
We doen er alles aan om de storing zo snel mogelijk te verhelpen. Houd de Community of My T-Mobile in de gaten voor updates.
In de meeste gevallen helpt het om je modem en Media Converter even uit en aan te zetten. Doe dat in deze volgorde:
Wacht tot je modem is opgestart.
In de meeste gevallen helpt het om de modem opnieuw op te starten. Dit doe je op de volgende manier:
Het duurt even voordat je modem weer helemaal is opgestart.
In de meeste gevallen helpt het om je modem en Media Converter even uit en aan te zetten. Doe dat in deze volgorde:
Wacht tot je modem is opgestart.
In de meeste gevallen helpt het om de modem opnieuw op te starten. Dit doe je op de volgende manier:
Super, wat fijn dat je internet weer werkt!
De lampjes op je Media Converter geven vaak aan wat het probleem is. Wanneer de Media Converter goed werkt, branden de lampjes op deze manier:
CTS Media Converter
Power: Groen
FDX: Groen
Status: Groen
Speed: Oranje
FO: Groen of oranje
TX: Groen
Huawei ONT
Power: groen
LAN: groen
PON: groen
LOS: uit
Branden de lampjes op je Media Converter zoals beschreven?
Super, wat fijn dat je internet weer werkt!
Om je zo goed mogelijk te helpen, willen we eerst weten of je Wifi Plus (wifipunt) hebt of een wifiversterker. Daarmee ontdekken we of het gaat om een algemeen wifiprobleem of dat de oorzaak ergens anders ligt. Een wifipunt of -versterker kan de werking van je wifi namelijk beïnvloeden.
Heb je een wifipunt of -versterker?
Super, wat fijn dat je internet weer werkt!
De lampjes op je Media Converter geven vaak aan wat het probleem is. Wanneer de Media Converter goed werkt, branden de lampjes op deze manier:
CTS Media Converter
Power: Groen
FDX: Groen
Status: Groen
Speed: Oranje
FO: Groen of oranje
TX: Groen
Huawei ONT
Power: groen
LAN: groen
PON: groen
LOS: uit
Branden de lampjes op je Media Converter zoals beschreven?
Super, wat fijn dat je internet weer werkt!
Om je zo goed mogelijk te helpen, willen we eerst weten of je Wifi Plus (wifipunt) hebt of een wifiversterker. Daarmee ontdekken we of het gaat om een algemeen wifiprobleem of dat de oorzaak ergens anders ligt. Een wifipunt of -versterker kan de werking van je wifi namelijk beïnvloeden.
Heb je een wifipunt of -versterker?
Om je zo goed mogelijk te helpen, willen we eerst weten of je Wifi Plus (wifipunt) of een wifiversterker hebt. Daarmee ontdekken we of het gaat om een algemeen wifiprobleem of dat de oorzaak ergens anders ligt. Een wifipunt of -versterker kan de werking van je wifi namelijk beïnvloeden.
Heb je een wifipunt of -versterker?
Nu we weten dat je Media Converter het goede signaal binnenkrijgt, gaan we kijken of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:
Om je zo goed mogelijk te helpen, willen we eerst weten of je Wifi Plus (wifipunt) of een wifiversterker hebt. Daarmee ontdekken we of het gaat om een algemeen wifiprobleem of dat de oorzaak ergens anders ligt. Een wifipunt of -versterker kan de werking van je wifi namelijk beïnvloeden.
Heb je een wifipunt of -versterker?
Nu we weten dat je Media Converter het goede signaal binnenkrijgt, gaan we kijken of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:
Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?
Nu we weten dat je Media Converter het goede signaal binnenkrijgt, gaan we kijken of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:
Haal je wifipunten van de stroom, zodat ze helemaal uitstaan. Nu gaan we eerst controleren of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:
Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?
Maak je gebruik van een eigen wifipunt of -versterker? Dan kunnen we je alleen helpen met het wifi op het modem. Zorg daarom dat je wifipunt of -versterker uitstaat en niet meer verbonden is met het modem.
Doet je wifi het nu wel?
Als alle lampjes op je modem goed branden, hoor je een goede internetverbinding te hebben. Dit test je in twee stappen:
Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?
Nu we weten dat je Media Converter het goede signaal binnenkrijgt, gaan we kijken of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:
Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?
Haal je wifipunten van de stroom, zodat ze helemaal uitstaan. Nu gaan we eerst controleren of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:
Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?
Haal je wifipunten van de stroom, zodat ze helemaal uitstaan. Nu gaan we eerst controleren of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:
Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?
Maak je gebruik van een eigen wifipunt of -versterker? Dan kunnen we je alleen helpen met het wifi op het modem. Zorg daarom dat je wifipunt of -versterker uitstaat en niet meer verbonden is met het modem.
Doet je wifi het nu wel?
Als de lampjes op je modem goed branden, hoor je een goede internetverbinding te hebben. Dit test je in twee stappen:
Heb je dichtbij het modem wel een goede wifiverbinding?
Haal je wifipunten van de stroom, zodat ze helemaal uitstaan. Nu gaan we eerst controleren of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:
Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?
Maak je gebruik van een eigen wifipunt of -versterker? Dan kunnen we je alleen helpen met het wifi op het modem. Zorg daarom dat je wifipunt of -versterker uitstaat en niet meer verbonden is met het modem.
Doet je wifi het nu wel?
Als alle lampjes op je modem goed branden, hoor je een goede internetverbinding te hebben. Dit test je in twee stappen:
Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?
Als alle lampjes op je modem goed branden, hoor je een goede internetverbinding te hebben. Dit test je in twee stappen:
Super, wat fijn dat je wifi werkt! Waarschijnlijk is er iets aan de hand met je eigen wifipunt of -versterker. Mogelijk biedt onze Community antwoorden.
Wist je dat je ook via T-Mobile een wifipunt kunt aanvragen? Zo heb je een groter, sneller en beter wifinetwerk in huis.
Nu we weten dat je Media Converter het goede signaal binnenkrijgt, gaan we kijken of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:
Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?
Super, wat fijn dat je wifi weer werkt!
Heb je last van een trage wifiverbinding? Klik hierboven dan op de optie 'nee'.
Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid hebt. Bekijk hier wat je internetsnelheid is. De test geeft aan hoeveel Mbit/s (ook wel Mbps) je internetverbinding op dit moment haalt. Bekijk hieronder of je snelheid genoeg is:
50 Mbit/s of hoger
Is je internetsnelheid 50 Mbit/s of hoger? Dan is je wifi snel genoeg. Het probleem ligt dus niet aan je internetsnelheid. Kies dan 'Ja' om door te gaan.
Lager dan 50 Mbit/s
Is je internetnetsnelheid lager dan 50 Mbit/s? Dan heb je een langzamere internetverbinding. Op sommige adressen is een hogere snelheid helaas niet mogelijk. Dit komt door het type internetaansluiting van je woning. Bekijk wat de maximaal haalbare internetsnelheid op je adres is door in te loggen op My T-Mobile Thuis.
Brandt geen een van de twee wifilampjes op je modem? Dan is de functie voor wifi waarschijnlijk uitgeschakeld op je modem. Om je wifi weer aan te zetten druk je op een klein zwart knopje aan de achterkant aangeduid met 'WIFI ON/OFF'.
Als het goed is gaat ten minste één van de twee wifilampjes weer branden. Je hebt dan weer wifi in huis!
Brandt het lampje en heb je weer wifi?
Controleer de kabels die aan je modem vastzitten. Soms zitten ze in de knoop, los of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op je internet. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.
Zo controleer je de kabels:
Werkt je bekabelde internet na het controleren van de kabels?
Haal je wifipunten van de stroom, zodat ze helemaal uitstaan. Nu gaan we eerst controleren of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:
Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?
Haal je wifipunten van de stroom, zodat ze helemaal uitstaan. Nu gaan we eerst controleren of je modem goed werkt.Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:
Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?
Maak je gebruik van een eigen wifipunt of -versterker? Dan kunnen we je alleen helpen met het wifi op het modem. Zorg daarom dat je wifipunt of -versterker uitstaat en niet meer verbonden is met het modem.
Doet je wifi het nu wel?
Als de lampjes op je modem goed branden, hoor je een goede internetverbinding te hebben. Dit test je in twee stappen:
Heb je dichtbij het modem wel een goede wifiverbinding?
Als alle lampjes op je modem goed branden, hoor je een goede internetverbinding te hebben. Dit test je in twee stappen:
Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?
Als alle lampjes op je modem goed branden, hoor je een goede internetverbinding te hebben. Dit test je in twee stappen:
Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?
Super, wat fijn dat je wifi werkt!
Waarschijnlijk is er iets aan de hand met je eigen wifipunt of -versterker. Mogelijk biedt onze Community antwoorden. Wist je dat je ook via T-Mobile een wifipunt kunt aanvragen? Zo heb je een groter, sneller en beter wifinetwerk in huis.
Nu we weten dat je Media Converter het goede signaal binnenkrijgt, gaan we kijken of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:
Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?
Super, wat fijn dat je wifi weer werkt!
Heb je last van een trage wifiverbinding? Klik hierboven dan op de optie 'nee'.
Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid hebt. Bekijk hier wat je internetsnelheid is. De test geeft aan hoeveel Mbit/s (ook wel Mbps) je internetverbinding op dit moment haalt. Bekijk hieronder of je snelheid genoeg is:
50 Mbit/s of hoger
Is je internetsnelheid 50 Mbit/s of hoger? Dan is je wifi snel genoeg. Het probleem ligt dus niet aan je internetsnelheid. Kies dan 'Ja' om door te gaan.
Lager dan 50 Mbit/s
Is je internetnetsnelheid lager dan 50 Mbit/s? Dan heb je een langzamere internetverbinding. Op sommige adressen is een hogere snelheid helaas niet mogelijk. Dit komt door het type internetaansluiting van je woning. Bekijk wat de maximaal haalbare internetsnelheid op je adres is door in te loggen op My T-Mobile Thuis.
Is je internetsnelheid oké?
Brandt geen een van de twee wifilampjes op je modem? Dan is de functie voor wifi waarschijnlijk uitgeschakeld op je modem. Om je wifi weer aan te zetten druk je op een klein zwart knopje aan de achterkant aangeduid met 'WIFI ON/OFF'.
Als het goed is gaat ten minste één van de twee wifilampjes weer branden. Je hebt dan weer wifi in huis!
Brandt het lampje en heb je weer wifi?
Controleer de kabels die aan je modem vastzitten. Soms zitten ze in de knoop, los of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op je internet. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.
Zo controleer je de kabels:
Werkt je bekabelde internet na het controleren van de kabels?
Als alle lampjes op je modem goed branden, hoor je een goede internetverbinding te hebben. Dit test je in twee stappen:
Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?
Super, wat fijn dat je wifi werkt! Waarschijnlijk is er iets aan de hand met je eigen wifipunt of -versterker. Mogelijk biedt onze Community antwoorden.
Wist je dat je ook via T-Mobile een wifipunt kunt aanvragen? Zo heb je een groter, sneller en beter wifinetwerk in huis.
Nu we weten dat je Media Converter het goede signaal binnenkrijgt, gaan we kijken of je modem goed werkt. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:
Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?
Super, wat fijn dat je wifi weer werkt!
Heb je last van een trage wifiverbinding? Klik hierboven dan op de optie 'nee'.
Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid hebt. Bekijk hier wat je internetsnelheid is. De test geeft aan hoeveel Mbit/s (ook wel Mbps) je internetverbinding op dit moment haalt. Bekijk hieronder of je snelheid genoeg is:
50 Mbit/s of hoger
Is je internetsnelheid 50 Mbit/s of hoger? Dan is je wifi snel genoeg. Het probleem ligt dus niet aan je internetsnelheid. Kies dan 'Ja' om door te gaan.
Lager dan 50 Mbit/s
Is je internetnetsnelheid lager dan 50 Mbit/s? Dan heb je een langzamere internetverbinding. Op sommige adressen is een hogere snelheid helaas niet mogelijk. Dit komt door het type internetaansluiting van je woning. Bekijk wat de maximaal haalbare internetsnelheid op je adres is door in te loggen op My T-Mobile Thuis.
Brandt geen een van de twee wifilampjes op je modem? Dan is de functie voor wifi waarschijnlijk uitgeschakeld op je modem. Om je wifi weer aan te zetten druk je op een klein zwart knopje aan de achterkant aangeduid met 'WIFI ON/OFF'.
Als het goed is gaat ten minste één van de twee wifilampjes weer branden. Je hebt dan weer wifi in huis!
Brandt het lampje en heb je weer wifi?
Controleer de kabels die aan je modem vastzitten. Soms zitten ze in de knoop, los of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op je internet. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.
Zo controleer je de kabels:
Werkt je bekabelde internet na het controleren van de kabels?
Omdat je dichtbij het modem wel een goede wifiverbinding hebt, ligt het probleem waarschijnlijk aan je wifipunt(en). Om dit goed te testen, zet je eerst alles terug zoals het stond. Zet vervolgens je wifipunt aan.
Let op: zorg dat je de wifipunten (zeker de eerste) met de kabel aansluit op je modem. Zo heb je een betere verbinding.
Gaat het wifipunt goed aan?
Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid hebt. Bekijk hier wat je internetsnelheid is. De test geeft aan hoeveel Mbit/s (ook wel Mbps) je internetverbinding op dit moment haalt. Bekijk hieronder of je snelheid genoeg is:
50 Mbit/s of hoger
Is je internetsnelheid 50 Mbit/s of hoger? Dan is je wifi snel genoeg. Het probleem ligt dus niet aan je internetsnelheid. Kies dan 'Ja' om door te gaan.
Lager dan 50 Mbit/s
Is je internetnetsnelheid lager dan 50 Mbit/s? Dan heb je een langzamere internetverbinding. Op sommige adressen is een hogere snelheid helaas niet mogelijk. Dit komt door het type internetaansluiting van je woning. Bekijk wat de maximaal haalbare internetsnelheid op je adres is door in te loggen op My T-Mobile Thuis.
Brandt geen een van de twee wifilampjes op je modem? Dan is de functie voor wifi waarschijnlijk uitgeschakeld op je modem. Om je wifi weer aan te zetten druk je op een klein zwart knopje aan de achterkant aangeduid met 'WIFI ON/OFF'.
Als het goed is gaat ten minste één van de twee wifilampjes weer branden. Je hebt dan weer wifi in huis!
Brandt het lampje en heb je weer wifi?
Controleer de kabels die aan je modem vastzitten. Soms zitten ze in de knoop, los of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op je internet. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.
Zo controleer je de kabels:
Werkt je bekabelde internet na het controleren van de kabels?
Als de lampjes op je modem goed branden, hoor je een goede internetverbinding te hebben. Dit test je in twee stappen:
De sterkte van wifi hangt af van verschillende zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem of een blokkade (door muren). Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Hieronder lees je enkele tips om een sterker signaal te krijgen.
Verklein de afstand
Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet je modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.
Zorg voor een goede plek
Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.
Hef wifiblokkades op
De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT-telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je wifisignaal ook verstoren. Zet daarom je modem op een plek waar zo min mogelijk verstoorders zijn.
Hebben de tips geholpen?
Via My T-Mobile kun je zelf bandsteering uit- of aanzetten. Standaard staat de bandsteering aan. Je modem kiest dan zelf het beste kanaal uit. Daar hoef je niks voor te doen.
Soms helpt het om een ander kanaal in te stellen. Om dit te doen, zet je bandsteering uit. Vervolgens kun je een ander kanaal kiezen. Meestal werken de kanalen 1, 6 of 11. Heb je nog vragen hierover? Stel deze op onze Community.
Is de snelheid nu wel goed?