Reparatie aanmelden

Informatie over het aanmelden van een reparatie

Toestel stuk? Geen paniek! Je meldt je toestel in een paar stappen aan voor reparatie. Gaat het om een accessoire, kijk dan onderaan bij de Veelgestelde vragen.

Heb je je toestel 8 dagen of korter? Neem dan contact op met onze Klantenservice (06 2400 1200) of ga terug naar de T-Mobile Shop waar je het toestel aangeschaft hebt.
Heb je een Samsung-toestel? Meld je toestel dan ter reparatie aan via de Samsung-website.
Heb je een ander merk toestel? Volg dan de onderstaande stappen:

Stap 1: Zoek je IMEI-nummer op

Je hebt het IMEI-nummer nodig om een reparatie te kunnen aanmelden. Je vindt het IMEI-nummer door *#06# in te toetsen op je telefoon. Het staat ook op het witte stickertje op de batterij, op de originele verpakking en soms op de achterkant van je toestel.

Stap 2: Maak een back-up van je gegevens

Wil je jouw toestel aanmelden voor reparatie? Maak dan eerst een back-up van je gegevens (zoals je adresboek, foto’s en muziek). Alle gegevens worden gewist tijdens de reparatie. Kijk in de Toestelhulp hoe je een back-up maakt.

Tip: Doe een fabrieksreset. In je toestel kunnen blokkades staan, waardoor we je toestel niet kunnen repareren. Met een fabrieksreset zet je het toestel terug naar de oorspronkelijke instellingen. Bovendien worden blokkades in je toestel gewist.

Stap 3: Meld je toestel aan voor reparatie

Je kunt op verschillende manieren je toestel ter reparatie opgeven, namelijk:

Via de T-Mobile Shop

Ga naar een van de dichtstbijzijnde T-Mobile Shops. Neem naast je toestel ook je aankoopbewijs mee.

Het proces:

  • De shopmedewerker kijkt samen met jou naar je toestel. Misschien is het probleem meteen op te lossen. Lukt dat niet? Dan stuurt de T-Mobile Shop het toestel voor reparatie op naar ons reparatiecentrum. 
  • We houden je via e-mail en sms op de hoogte over de reparatie. 
  • Via e-mail sturen we een Track & Trace code waarmee je je reparatiestatus kunt bekijken.

Heb je het aankoopbewijs niet meer?
Dan houden we de productiedatum van je toestel aan als startdatum van de garantieperiode. Let op: de productiedatum is eerder dan je aankoopdatum. Hierdoor kan het zijn dat je toestel buiten de wettelijke garantietermijn valt.

Via Dr. Mobile, Samsung (online) of Sony

Het proces:

  • Doorloop het stappenplan op Dr. Mobile om je toestel aan te melden voor reparatie.
  • Heb je je toestel aangemeld en wil je de status van je reparatie weten? Neem dan direct contact op met Dr. Mobile.
  • Tip: Heb je een Samsung? Meld je toestel dan aan via de Samsung-website in plaats van Dr. Mobile.

Naar Dr. Mobile

Heb je een Samsung-toestel?
Meld je toestel dan ter reparatie aan via de website van Samsung. Samsung haalt zelf je toestel op en brengt hem binnen 3 werkdagen gerepareerd terug!

Samsung-toestel aanmelden

Heb je een Sony toestel?

Kijk of je het probleem zelf kunt oplossen via de Sony-website. Je kunt ook direct contact opnemen met Sony. Zij helpen je vervolgens met de reparatie van je toestel. Sony haalt zelf je toestel op en brengt hem weer gerepareerd terug!

Sony-toestel aanmelden

Via de winkel waar je het toestel gekocht hebt

Heb jij je toestel niet via T-Mobile gekocht? Dan kun je teruggaan naar de winkel waar je het toestel hebt gekocht.
Let op: het kan zijn dat de winkel eigen reparatievoorwaarden heeft. Laat je daarom goed voorlichten.

Veelgestelde vragen

Hoe lang duurt de reparatie?

We streven ernaar je toestel binnen 2 weken te repareren. Het kan in sommige gevallen langer duren.

Wat kost een reparatie?

Als de schade buiten de garantie valt, krijg je per mail of per post een prijsopgave van de reparatie. Hier kun je vervolgens wel of geen akkoord op geven. Ga je niet akkoord met de prijsopgave, dan moet je onderzoekskosten betalen van € 36,30. Je krijgt je toestel vervolgens ongerepareerd teruggestuurd. Je mag ook afstand doen van het toestel. Dan hoef je niets te betalen.

Hoe blijf ik op de hoogte van de voortgang van mijn reparatie?

Je krijgt regelmatig een e-mail en sms met de status van de reparatie. Daarnaast kun je online de reparatiestatus bekijken. Je vindt de Track & Trace code in de bevestigingsmail.

Let op: Heb je je toestel aangemeld via Dr. Mobile? Dan kun je de reparatiestatus niet via onze website bekijken. Neem direct contact op met Dr. Mobile.

Waarom heb ik een prijsopgave voor de reparatie van mijn toestel ontvangen?

Je ontvangt een prijsopgave als het geconstateerde defect buiten de garantie valt. In dat geval zijn er kosten aan de reparatie verbonden. Je kunt op basis van de prijsopgave zelf kiezen of je het defecte toestel wilt laten repareren. Klik hier voor de reden van jouw prijsopgave.

Wij zijn in sommige gevallen gerechtigd om naast de reparatiekosten onderzoekskosten in rekening te brengen:

  • Toestel gekocht voor 01-01-2013: hiervoor geldt een vast bedrag van € 42,50.
  • Toestel gekocht na 01-01-2013: hiervoor geldt een vast bedrag van € 36,30.

Wij kunnen deze onderzoekskosten in rekening brengen als:

  • er geen defect aan je toestel gevonden wordt
  • je na de prijsopgave besluit om jouw toestel toch niet te laten repareren

Meer informatie vind je in onze garantievoorwaarden.

Wat kan ik doen als een accessoire van mijn telefoon kapot is?

Als een accessoire (batterij, headset, oplader en de geheugenkaart) van je telefoon kapot is, dan kun je deze via T-Mobile ter reparatie aanbieden. Voor accessoires die T-Mobile heeft geleverd geldt namelijk het wettelijke herstelrecht. Accessoires die buiten het wettelijke herstelrecht vallen, zoals hoesjes en losse headsets worden niet gerepareerd en/of vervangen. Batterijen en opladers die niet door T-Mobile zijn verkocht, vallen ook buiten het herstelrecht.

Batterij
Na een bepaalde tijd zal de gebruiksduur van de batterij teruglopen waardoor je deze vaker moet opladen. Dit is geen fabricagefout, maar hangt samen met de techniek die voor batterijen wordt gebruikt. Hoe lang het duurt voordat de gebruiksduur tergloopt hangt af van de instellingen en het gebruik van de mobiele telefoon. Op het T-Mobile Forum staan handige tips om de batterij van iPhone toestellen langer mee te laten gaan.

Je kunt de reparatie van je accessoire aanvragen in een T-Mobile Shop of via T-Mobile Klantenservice. Kies je voor reparatie via een T-Mobile Shop neem dan ook het aankoopbewijs mee.