Reparatie aanmelden

Informatie over het aanmelden van een reparatie

Toestel stuk? Geen paniek! Je meldt je toestel in een paar stappen aan voor reparatie.

Heb je een Samsung-toestel? Meld je toestel dan ter reparatie aan via de Samsung-pagina.
Heb je een ander merk toestel? Volg dan de onderstaande stappen:

Stap 1: Zoek je IMEI-nummer op

Je hebt het IMEI-nummer nodig om een reparatie te kunnen aanmelden. Je vindt het IMEI-nummer door *#06# in te toetsen op je telefoon. Het staat ook op het witte stickertje op de batterij, op de originele verpakking en soms op de achterkant van je toestel.

Stap 2: Maak een back-up van je gegevens

Wil je jouw toestel aanmelden voor reparatie? Maak dan eerst een back-up van je gegevens (zoals je adresboek, foto’s en muziek). Alle gegevens worden gewist tijdens de reparatie. Kijk in de Toestelhulp hoe je een back-up maakt.

Tip: Doe een fabrieksreset. In je toestel kunnen blokkades staan, waardoor we je toestel niet kunnen repareren. Met een fabrieksreset zet je het toestel terug naar de oorspronkelijke instellingen. Bovendien worden blokkades in je toestel gewist.

Stap 3: Meld je toestel aan voor reparatie

Je kunt op verschillende manieren je toestel ter reparatie opgeven, namelijk:

Via de T-Mobile Shop

Ga naar een van de dichtstbijzijnde T-Mobile Shops. Neem naast je toestel ook je aankoopbewijs mee.

Het proces:

  • De shopmedewerker kijkt samen met jou naar je toestel. Misschien is het probleem meteen op te lossen. Lukt dat niet? Dan stuurt de T-Mobile Shop het toestel voor reparatie op naar ons reparatiecentrum. 
  • We houden je via e-mail en sms op de hoogte over de reparatie.
Via My T-Mobile

Het proces:

  • Vul het reparatieformulier in.
  • Na het aanmelden krijg je een bevestiging via e-mail en sms. Hierin staat hoe je het toestel naar ons kunt toesturen. Zorg bij het opsturen van jouw pakket dat je het ontvangstbewijs bewaart. 
  • We houden je via e-mail en sms op de hoogte over de reparatie.

Naar het reparatieformulier

Telefonisch

Het proces:

  • Samen met onze Klantenservicemedewerker bespreek je de klacht. Misschien is het probleem meteen op te lossen. Mocht dit niet lukken, dan melden we je toestel aan voor reparatie.
  • Na het aanmelden krijg je een bevestiging via e-mail en sms. Hierin staat hoe je het toestel naar ons kunt toesturen. Zorg bij het opsturen van jouw pakket dat je het ontvangstbewijs bewaart.
  • We houden je via e-mail en sms op de hoogte over de reparatie.

Neem contact op

Via de winkel waar je het toestel gekocht hebt

Heb jij je toestel niet via T-Mobile gekocht? Dan kun je teruggaan naar de winkel waar je het toestel hebt gekocht.
Let op: het kan zijn dat de winkel eigen reparatievoorwaarden heeft. Laat je daarom goed voorlichten.

Veelgestelde vragen

Hoe lang duurt de reparatie?

We streven ernaar je toestel binnen 2 weken te repareren. Het kan in sommige gevallen langer duren.

Wat kost een reparatie?

Als de schade buiten de garantie valt, krijg je per mail of per post een prijsopgave van de reparatie. Hier kun je vervolgens wel of geen akkoord op geven. Ga je niet akkoord met de prijsopgave, dan moet je onderzoekskosten betalen van € 36,30. Je krijgt je toestel vervolgens ongerepareerd teruggestuurd. Je mag ook afstand doen van het toestel. Dan hoef je niets te betalen.

Hoe blijf ik op de hoogte van de voortgang van mijn reparatie?

Je krijgt regelmatig een e-mail en sms met de status van de reparatie. Daarnaast kun je online de reparatiestatus bekijken.

Reparatiestatus bekijken