Probleem oplossen

Trage telefoon of problemen met opladen? Kijk of je het zelf kunt oplossen

Het is heel vervelend als je toestel niet meer (goed) werkt. Toch kun je de problemen vaak zelf verhelpen. Controleer of je last hebt van een van onderstaande problemen en kijk of je het zelf kunt oplossen.

Laadt niet op
  • Doe je toestel uit en weer aan. Haal, als dat kan, de batterij uit je toestel en stop hem weer terug.
  • Doe een kruistest met je lader. Dit doe je zo:
    a. Gebruik je eigen lader om een andere telefoon op te laden. Werkt je lader met het andere toestel? Ga dan verder met de volgende stap.
    b. Gebruik een andere lader en laad je telefoon hiermee op. Werkt deze lader? Dan is er misschien iets mis met je eigen lader. Meld je lader aan voor reparatie of neem contact op met de Klantenservice. Werkt de andere lader niet? Ga dan verder met de volgende stap.
  • Het kan zijn dat het probleem komt door een nieuwe applicatie of bestand op je telefoon. Verwijder deze en herstart je toestel.
  • Kijk of er een software update is en voer deze uit.
  • Maak een back-up van je gegevens en doe een fabrieksreset. Hiermee zet je het toestel terug naar de instellingen die je had toen je de telefoon kocht.
Hulp bij je instellingen
Batterij is snel leeg
  • Doe je toestel uit en weer aan. Haal, als dat kan, de batterij uit je toestel en stop hem weer terug. Kun je de batterij niet uit het toestel halen? Ga dan naar stap 3.
  • Doe een kruistest met je batterij. Dit doe je zo:
    a. Gebruik je eigen batterij om een andere telefoon op te laden. Werkt je batterij met het andere toestel? Stop dan je batterij in je eigen toestel en ga verder met de volgende stap.
    b. Doe een andere batterij in jouw toestel. Werkt deze batterij in je toestel? Dan is er misschien iets mis met je batterij. Meld je batterij aan voor reparatie of neem contact op met de Klantenservice. Werkt de andere batterij niet? Ga dan verder met de volgende stap.
  • Het kan zijn dat het probleem komt door een nieuwe applicatie of bestand op je telefoon. Verwijder deze en herstart je toestel.
  • Kijk of er een software update is en voer deze uit.
  • Maak een back-up van je gegevens en doe een fabrieksreset. Hiermee zet je het toestel terug naar de instellingen die je had toen je de telefoon kocht.
Hulp bij je instellingen
Ik kan niet bellen
  • Doe je toestel uit en weer aan. Haal, als dat kan, de batterij uit je toestel en stop hem weer terug.
  • Doe een kruistest met je simkaart. Dit doe je zo:
    a. Doe je simkaart in een ander toestel en kijk of je hetzelfde probleem houdt. Werkt je simkaart in het andere toestel? Stop dan je simkaart in je eigen toestel en ga verder met de volgende stap.
    b. Doe een andere simkaart in jouw toestel. Werkt deze kaart in je toestel? Dan is er misschien iets mis met je simkaart. Vraag een nieuwe simkaart aan via My T-Mobile of neem contact op met de Klantenservice. Werkt de andere simkaart niet? Ga dan verder met de volgende stap.
  • Heb je bereik op jouw locatie? Check de dekkingskaart.
  • Kijk of er een software update is en voer deze uit.
  • Maak een back-up van je gegevens en doe een fabrieksreset. Hiermee zet je het toestel terug naar de instellingen die je had toen je de telefoon kocht.
Hulp bij je instellingen
Internet doet het niet
  • Doe je toestel uit en weer aan. Haal, als dat kan, de batterij uit je toestel en stop hem weer terug.
  • Doe een kruistest met je simkaart. Dit doe je zo:
    a. Doe je simkaart in een ander toestel en kijk of je hetzelfde probleem houdt. Werkt je simkaart (en internet) in het andere toestel? Stop dan je simkaart in je eigen toestel en ga verder met de volgende stap.
    b. Doe een andere simkaart in jouw toestel. Werkt deze kaart (en internet) in je toestel? Dan is er misschien iets mis met je simkaart. Vraag een nieuwe simkaart aan via My T-Mobile of neem contact op met de Klantenservice. Werkt de andere simkaart niet? Ga dan verder met de volgende stap.
  • Controleer je netwerkinstellingen:
    a. Staat je telefoon op de niet-storen-stand? Zet deze dan uit.
    b. Staat de vliegtuigmodus uit?
    c. Staat je netwerk op automatisch of dual modus?
    d. Heb je bereik op jouw locatie? Check de dekkingskaart.
  • Vraag je internet, sms of mms-instellingen opnieuw op via My T-Mobile. Werkt dit niet of ondersteunt jouw toestel geen instellingen via sms? Probeer dan de volgende stap.
  • Stel je internetinstellingen handmatig in.
  • Maak een back-up van je gegevens en doe een fabrieksreset. Hiermee zet je het toestel terug naar de instellingen die je had toen je de telefoon kocht.
Hulp bij je instellingen

Bekijk onze instructievideo's

Bekijk onze toestelvideo's voor het herstellen van je instellingen, het uitvoeren van een software update of het instellen van internet op je telefoon. We hebben video's over:

Let op:
Staat jouw toestel er niet bij? Kijk dan bij een filmpje van een soortgelijk toestel. Veel oplossingen zijn van toepassing op meerdere toestellen.

Probleem niet opgelost?

Lees de reparatievoorwaarden en meld je toestel aan ter reparatie.

Aanmelden voor reparatie