Digitaal contract

Alles over het digitale contract

Wat is een digitaal contract?

Een digitaal contract staat op een laptop. De bezorger maakt het digitale contract bij de bezorging samen met jou in orde:

  • Je bekijkt eerst je gegevens op het scherm van de laptop.
  • Kloppen je gegevens niet? Dan voer je samen met de bezorger de wijzigingen door.
  • Daarna teken je het contract met een digitale pen. Dat gebeurt op het beeldscherm van de laptop.
Is het contract rechtsgeldig?

Ja, een digitaal contract is volgens Europese regelgeving even rechtsgeldig als een normaal papieren contract.

Is een digitaal contract veilig?

Ja, een digitaal contract is veilig:

  • We beveiligen de handtekening die je zet met een elektronisch certificaat.
  • Niemand kan de handtekening daarna nog wijzigen.
  • Je contract wordt ‘versleuteld’ opgeslagen. Je kunt hem alleen openen met je wachtwoord.

Ik ben een nieuwe klant
Het wachtwoord is het rekeningnummer dat je hebt opgegeven bij je bestelling.

Ik ben een bestaande klant
Als je een abonnement met toestel hebt vernieuwd, dan is het wachtwoord de postcode van het afleveradres. Voer de postcode als volgt in: 1234AA (4 cijfers, 2 hoofdletters).

Hoe werkt het?

De afhandeling van het digitaal contract duurt ongeveer 3-5 minuten. Het proces in zes stappen:

  • De bezorger draagt altijd bedrijfskleding met het AMP-logo erop en identificeert zich met de AMP-bedrijfspas. Hij vraagt of je het contract aan de deur wilt afhandelen of binnen.
  • De bezorger vraagt om je identeitsbewijs en bankpas dat je hebt gebruikt bij je bestelling. Vervolgens zal hij controleren of de gegevens op het contract hiermee overeenkomen.
  • Vervolgens vraagt hij je om € 0,01 te pinnen, ter control van de bankpas. (T-Mobile doneert deze € 0,01 aan Stichting Jarige Job).
  • De bezorger controleert je identiteitsbewijs met behulp van een ID-reader. We slaan geen kopie op. Je bankpas en PIN-betaalbewijs worden ingescand. Deze worden bij T-Mobile samen met je contract beveiligd opgeslagen.
  • De bezorger laat je het contract controleren op het beeldscherm van zijn laptop. Als het nodig is kun nog gegevens wijzigen. Als alles klopt teken je het digitale contract.
  • Je T-Mobile contract ontvang je per mail, na bezorging van je bestelling. Voor bestaande klanten die een abonnement met toestel hebben vernieuwd, is het wachtwoord de postcode van het afleveradres. Voer de postcode als volgt in: 1234AA (4 cijfers, 2 hoofdletters).
Ik ben mijn contract kwijt, wat nu?

We hebben je contract per e-mail naar je toe gestuurd. Kijk daarom goed of je de e-mail terug kunt vinden.
Is de e-mail met het contract echt verwijderd, dan kun je contact opnemen met T-Mobile Klantenservice. Je ontvangt dan per post een papieren contract.

Ik wil graag alsnog een papieren contract

We hebben je contract per e-mail naar je toe gestuurd, deze is geschikt om uit te printen. Heb je de e-mail met het contract niet meer, dan kun je contact opnemen met T-Mobile Klantenservice. Je ontvangt dan per post een papieren contract.

Ik heb geen (werkend) e-mailadres

Je kunt contact opnemen met T-Mobile Klantenservice. Je ontvangt dan per post een papieren contract.