Wat is Business Essential?

T-Mobile Business Essential is een toekomstgerichte totaaloplossing voor vaste én mobiele telefonie en zorgt dat de bereikbaarheid van jouw onderneming optimaal is. En dit alles vanuit de cloud. Het is een dienst in abonnementsvorm per gebruiker, waarbij vaste en mobiele telefonie volledig worden geïntegreerd. Een eigen telefooncentrale is niet meer nodig.

Vaste en mobiele telefonie in één

Optimale bereikbaarheid

Met Business Essential is optimale bereikbaarheid nu echt dichtbij. Door de functionaliteiten van een telefooncentrale (PBX) te combineren met het beste netwerk van Nederland, bieden we een volwaardige cloud oplossing. Je bedrijf krijgt één integraal platform wat het beheren vergemakkelijkt: een centrale plek voor vaste en mobiele telefonie. Het bedrijf is te bereiken via één nummer op meerdere devices en in een oogopslag is te zien welke collega’s er beschikbaar zijn. Verder heeft Business Essential uitgebreide belfunctionaliteiten van een PBX, zoals doorverbinden en groepsroutering.

Mobile First Design

Mobile First Design

Door de integratie van het T-Mobile netwerk en het Mitel Telepo-platform krijg je een volledig geïntegreerde communicatie-oplossing, met applicaties die aan elkaar verbonden zijn. Door deze integratie heb je geen vast toestel of andere applicaties meer nodig. Je kunt bellen met één nummer vanaf verschillende apparaten: ook als je op mobiel gebeld wordt, kun je opnemen met een vast toestel, of zelfs met je laptop of tablet. Voicemailberichten komen binnen op één voicemailbox voor vast en mobiel.

Functionaliteiten naar behoefte

Functionaliteiten naar behoefte

Door de modulaire opbouw van Business Essential neem je alleen af wat je echt nodig hebt. Je kiest uit één van de drie profielen: Mobile First, All Devices en Fixed. Daarbovenop kies je de extra’s die passen bij je bedrijf. Deze opbouw zorgt ervoor dat je gemakkelijk op- en af kan schalen; als je bedrijf beweegt, beweegt Business Essential met je mee. Je betaalt alleen voor die opties die echt nodig zijn voor je bedrijf.

Eenvoud in beheer

Eenvoud in beheer

Medewerkers kunnen gemakkelijk hun bereikbaarheid instellen en regelen via de mobiele en desktop-app. Alle software, zowel op desktop, mobiel en tablet, heeft dezelfde uitstraling en dezelfde gebruikerservaring. De app bevat selfservice mogelijkheden, maar als je hulp nodig hebt, staan een persoonlijke accountmanager en de persoonlijke klantenservice voor je klaar.

Kies je profiel

Mobile first

Mobile first

Met dit profiel hoeven je medewerkers niet meer op hun werkplek te zijn om toch gesprekken te kunnen voeren op hun vaste nummer. Dat wordt namelijk beheerd via hun mobiele telefoon. Andere voordelen zijn:

  • Zelf aangeven of het vaste of mobiele nummer wordt meegezonden via de app
  • Werktijden van het vaste nummer voorprogrammeren
  • Basis PBX-functionaliteiten zoals doorverbinden en doorschakelen
All devices

All devices

Voor medewerkers die hun vaste en mobiele nummer ook op hun laptop, smartphone, tablet, desktop of IP-bureautoestel willen gebruiken is er het profiel All Devices. Zo kun je:

  • Gesprekken ontvangen en uitbellen op alle devices die je daarvoor wil gebruiken. Een vaste werkplek is niet noodzakelijk
  • Wordt er gebeld, dan gaan alle apparaten simultaan over
  • Softphone mogelijkheid via desktop en mobiele applicatie
test

Fixed

Wordt een vast nummer alleen gebruikt op een vaste IP-bureautoestel en/of softphone, dan is het Fixed profiel de ideale oplossing. Dit biedt de volgende voordelen:

  • Ideale oplossing voor medewerkers die geen mobiele telefoon nodig hebben, zoals receptionistes
  • Beltarieven zijn hetzelfde als bij een mobiel @Work abonnement. Dat betekent bellen binnen Europa en de VS voor een vast bedrag per maand en geen onverwachte telefoonkosten
  • PBX-functionaliteiten

Extra functionaliteiten

Unified Communications

Met Unified Communications is realtime te zien of een collega in gesprek of afwezig is. Daarnaast is er een chatfunctie met collega’s via de mobiele app en desktop-applicatie.

Interactive Menu (IVR)

Met Interactive Menu vang je iedere beller automatisch op in een keuzemenu of met een welkomstekst. Inkomende oproepen zijn zo snel door te verwijzen naar de meest geschikte persoon.

ACD-groep

Inkomende oproepen worden dankzij Automatic Call Distribution automatisch doorverwezen naar een specifieke groep medewerkers. Dit gebeurt op basis van distributielogica, de (in)activiteit van medewerkers en aanwezigheid.

Veelgestelde vragen

  • Op welk platform draait Business Essential?

    T-Mobile Business Essential maakt gebruik van het MiCloud (Telepo) platform van Mitel. Dit is een platform dat zichzelf al jaren heeft bewezen en wereldwijd miljoenen gebruikers heeft. Meer dan 25 service providers in Europa en 10 duizenden bedrijven zitten al op dit platform.

  • Hoe betrouwbaar is Business Essential?

    Veiligheid staat bij T-Mobile hoog in het vaandel. Het Telepo platform draait op de laatste veiligheidseisen. We maken gebruik van Encrypted communicatie (TLS encryptie protocol), software en hardware is redundant uitgevoerd.

  • Hoe gemakkelijk stap ik over?

    Om T-Mobile Business Essential tot in de puntjes in te stellen, krijg je een eigen consultant vanuit T-Mobile. Hij begeleidt jouw organisatie en weet precies wat er speelt. Dankzij zjin ervaring met het begeleiden van nieuwe technologie op de werkvloer verloopt de implementatie soepel en snel.

  • Waarom zou ik kiezen voor Business Essential?

    Wat Business Essential uniek maakt is de vergevorderde integratie van vaste en mobiele telefonie, de zogeheten tight integration. Hierbij lopen alle mobiele gesprekken via de telefooncentrale. De receptioniste en andere collega’s zien direct of iemand beschikbaar is. Medewerkers bepalen vervolgens zelf hoe zij een gesprek aannemen: op hun mobiele telefoon, op hun vaste toestel of op hun softphone.

  • Kan ik zelf mijn bereikbaarheid instellen?

    Ja, dat is mogelijk. Binnen Business Essential krijg je verschillende selfservice mogelijkheden tot je beschikking. Hierdoor kun je eenvoudig je bereikbaarheid beheren. Denk hierbij aan openingstijden, het instellen van een welkomstboodschap en doorschakelingen.

Laat je gegevens achter om in contact te komen met één van onze specialisten.

* Deze gegevens zullen we alleen gebruiken om je terug te bellen. Meer informatie over het gebruik en bewaren van jouw persoonsgegevens vind je in ons Privacy statement.