Installatie van jouw Zakelijk Internet

Je hoeft Zakelijk Internet van T-Mobile Ondernemen niet zelf te installeren. Onze monteur komt gratis bij je langs. Wat de installatie van Zakelijk Internet inhoudt, wat wij voor je doen en wat je zelf regelt? We vertellen het je graag.

Terug

Internet via DSL (koper-lijn)

Binnenkort kun je werken via Zakelijk Internet van T-Mobile. Voordat je online bent, moeten er nog een paar dingen gebeuren:

  • De levertijd vermelden we tijdens het verkoopgesprek en vind je in het contract. 
  • Je ontvangt een belletje van zowel KPN als T-Mobile om een afspraak te maken.
  • We gebruiken het KPN-netwerk. Daarom komt eerst een KPN-monteur langs om de verbinding te controleren.
  • De KPN-monteur komt binnen 5 tot 23 dagen langs. Je ontvangt een bevestiging van de afspraak. 
  • Zorg uiteraard dat je thuis bent om de monteur binnen te laten.
  • Is alles in orde? Dan komt bij de tweede afspraak de T-Mobile monteur je Zakelijk Internet installeren. Ook van deze afspraak ontvang je een e-mail ter bevestiging. 
  • De monteur is ongeveer een uurtje bezig. Om de apparatuur aan te sluiten, is het noodzakelijk dat er twee stopcontacten aanwezig zijn bij het aansluitpunt. Naast je aansluiten op het internet, installeert de monteur ook wifi op maximaal drie apparaten. Mocht je dit willen.
  • Is onze monteur klaar? Dan kun je direct gebruik maken van het internet.
De monteur komt de volgende dingen installeren:
  • Een modem. De monteur installeert deze op de plek waar het internetsignaal binnenkomt (het ISRA-punt).
  • Een router. In de router zijn de wifi-instelling opgeslagen. Ook zitten er vier LAN-poorten in  om apparaten op aan te sluiten.
  • Een dongle. Die is voor de Internet Back-up. Hiermee blijf je online tijdens een internetstoring, omdat je terug kunt vallen op ons bekroonde mobiele netwerk.
De monteur heeft nodig voor de installatie:
  • 230 Volt aansluiting (stopcontact) op de plek waar het modem wordt geïnstalleerd.
  • 230 Volt aansluiting (stopcontact) op de plek waar de router wordt geïnstalleerd.
  • LAN-kabels tussen het moden en de router, als ze zich niet in dezelfde ruimte bevinden.
Terug

Internet via glasvezel

Binnenkort kun je werken via Zakelijk Internet van T-Mobile. Voordat je online bent, moeten er nog een paar dingen gebeuren:

  • De levertijd vermelden we tijdens het verkoopgesprek en vind je in het contract. 
  • Je krijgt een telefoontje van ons om een afspraak in te plannen met een T-Mobile monteur.  
  • De monteur komt binnen 5 tot 23 dagen langs om je Zakelijk Internet te installeren. Je ontvangt een bevestiging van de afspraak. 
  • Zorg dat je thuis bent om de monteur binnen te laten.  
  • De monteur is ongeveer een uurtje bezig. Om de apparatuur aan te sluiten, is het noodzakelijk dat er twee stopcontacten aanwezig zijn bij het aansluitpunt. Naast je aansluiten op het internet, installeert de monteur ook wifi op maximaal drie apparaten. Mocht je dit willen.
De monteur komt de volgende dingen installeren:
  • Een router. In de router zijn de wifi-instelling opgeslagen. Ook zitten er vier LAN-poorten in  om apparaten op aan te sluiten.
  • Een dongle. Die is voor de Internet Back-up. Hiermee blijf je online tijdens een internetstoring, omdat je terug kunt vallen op ons bekroonde mobiele netwerk.
  • Als het nodig is: een modem. De monteur installeert deze op de plek waar het internetsignaal binnenkomt (het aansluitpunt). 
De monteur heeft nodig voor de installatie:
  • 230 Volt aansluiting (stopcontact) op de plek waar de router wordt geïnstalleerd.
  • Indien ook een modem noodzakelijk is: 230 Volt aansluiting (stopcontact) op de plek waar het modem wordt geïnstalleerd.
Terug

Ik weet het niet

In de e-mailbevestiging die je hebt ontvangen, vind je terug of je Zakelijk Internet via DSL (koper) of glasvezel krijgt. Kun je de e-mail niet vinden? Controleer ook even je spambox. De onderwerpregel van de e-mail is: Dit is de samenvatting van je contract.

Aansluitpunt voor Zakelijk Internet

Om je aan te sluiten op Zakelijk Internet van T-Mobile Ondernemen heeft de monteur een aansluitpunt nodig. Waar vind je dit aansluitpunt? Meestal in een hoek van de woonkamer of in de meterkast. Kun je het niet vinden? Kijk dan ook in de gang, onder vensterbanken of in de kelder. Bij een bedrijfspand zit het aansluitpunt meestal in de meterkast of in de centrale technische ruimte. Kun je het aansluitpunt niet vinden? Neem dan contact op met de pandbeheerder. Hieronder vind je de verschillende soorten ISRA-punten.

De monteur heeft bij het installeren van Zakelijk Internet in ieder geval twee stopcontacten nodig. Zit er maar één stopcontact bij je aansluitpunt? In dat geval kun je een contactdoos of verlengsnoer gebruiken.  

ISRA met ministekker

Een ISRA-punt met ministekker heeft aan de voorkant of onderkant een poort voor de telefoonkabel. Een ISRA-punt met vaste kabelaansluiting heeft zo’n poort niet.

Wandcontactdoos

De wandcontactdoos herken je aan de vier punten waar een telefoonstekker in past.

Vaste kabelaansluiting

Er zijn verschillende soorten ISRA-punten met vaste kabelaansluiting, zoals de lasdop, lasdoos en ISRA types zonder mini-stekker. Deze vind je vaak in oudere huizen, bijvoorbeeld die gebouwd zijn voor de jaren 90.

Waar staan de wifi-gegevens?

In de e-mailbevestiging die we hebben verstuurd kun je terugvinden of je Zakelijk Internet via DSL (koper) of glasvezel krijgt. In deze mail zie je SSID (huidige naam van wifi-netwerk) en Wireless key (huidig wachtwoord van wifi-netwerk). Wil je deze gegevens wijzigen? Dat kun je eenvoudig zelf door in te loggen in My T-Mobile Zakelijk.

Gebruik van eigen hardware

Voor de installatie van Zakelijk Internet krijg je de benodigde apparatuur van T-Mobile Ondernemen geleverd. Dat zijn de modem, router en dongle (die wordt gebruikt als Internet Back-Up bij een storing). Gebruik je liever je eigen hardware en wil je zelf het internet installeren? Geen probleem.

Om je eigen hardware te kunnen gebruiken, is het belangrijk dat eerst onze monteur langskomt om de hardware te installeren. Zo weet je zeker dat je bent aangesloten op ons netwerk. Vervolgens neem je contact op met onze klantenservice via 0800 – 7112. Hier geef je aan dat je je eigen apparatuur wilt gebruiken. Je krijgt dan de juiste inloggegevens en instellingen die je kunt gebruiken.

Houd er wel rekening mee dat de installatie complex kan zijn. Ook geven we je geen garantie als bijvoorbeeld je internet niet goed werkt. Wil je dat wij je service kunnen verlenen? Herstel dan de oorspronkelijke situatie en installeer onze eigen hardware.

Goed om te weten

 

  • De installatie door de monteur is gratis.
  • De modem heeft vier LAN-poorten, waarmee je ook vier apparaten op de kabel kan aansluiten.
  • Via wifi verbind je draadloos al je apparaten met het internet.
  • Je mag zelf weten hoeveel apparaten je aansluit op het wifi-netwerk. Maar als meerdere apparaten dezelfde internetverbinding gebruiken, gaat dat soms ten koste van de snelheid per gebruiker. 
  • Instellingen zoals de naam van je wifi-netwerk, het wachtwoord en de port-forwarding pas je zelf eenvoudig aan via My T-Mobile Zakelijk

 

Hulp bij levering, gebruik of facturen?

Wil je specifiek iets weten over de levering, je abonnement wijzigen of de facturatie? Geen probleem, wij hebben een antwoord op al je vragen. Op onze hub vind je meer over alle relevante onderwerpen voor jou als klant.

Kom je er niet uit? We helpen je graag

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 23:00 uur en in het weekend van 9:00 tot 17:30 uur. Per mail zijn we altijd bereikbaar.

Bel met één van onze servicemedewerkers

Klantenservice

Werkdagen:
08.00 - 23.00 uur
Weekend:
09.00 - 17.30 uur

Heb je vragen over het kopen van een nieuw product?

Sales

Werkdagen:
08.00 - 20.00 uur
Zaterdag:
10.00 - 15.00 uur

Stel een servicevraag vanuit het buitenland

Vanuit het buitenland

Telefonisch contact

Stel een vraag via het contactformulier

E-mail

Reactietijd: binnen 3 werkdagen