Onderhoud en problemen bij Zakelijk Internet oplossen

We proberen altijd snel, stabiel internet te leveren. Maar soms werkt Zakelijk Internet van T-Mobile Ondernemen niet zoals het hoort. Bijvoorbeeld door onderhoud aan het Zakelijk Internet. Of een internetstoring. Maar hoe ontdek je wat er precies aan de hand is? En hoe los je het op? 

Problemen met Zakelijk internet

Is je Zakelijk Internet trager dan je verwacht? Vervelend. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Laten we kijken wat bij jou de situatie is en hoe je dit oplost.

Terug

Internetsnelheid lager?

De uiteindelijke internetsnelheid die je behaalt, hangt af van je locatie. Dit kan dus verschillen van de snelheid die we vermelden als je je abonnement aanvraagt. Tijdens het aankoopproces informeren we je eerlijk over de snelheid die wij maximaal verwachten te leveren op jouw adres. Een bevestiging hiervan vind je later terug op je contract. 

Terug

Je internet werkt niet (goed) op één apparaat

Je hebt meerdere apparaten aangesloten op het internet, maar één apparaat werkt niet zoals het hoort? Waarschijnlijk ligt het dan aan het apparaat zelf of hoe dat met de router verbonden is. En niet aan de internetverbinding.

Terug

Je internet werkt niet (goed) via het wifi-netwerk

Hoe verder je van de antenne verwijderd bent, hoe meer de betrouwbaarheid van je wifi-netwerk afneemt. Ook de aanwezigheid van meerdere netwerken of grote machines in de nabije omgeving kan storingen veroorzaken. Overweeg in dat geval Wifi Plus voor Ondernemers. Dit versterkt je wifi-netwerk.

Terug

Het internet is plotseling een stuk langzamer

Mogelijk is er een internetstoring en is de vaste verbinding helemaal uitgevallen. In dat geval schakelt de router, als onderdeel van onze service Internet Back-up, automatisch over naar ons 4G-netwerk. Dit is een stabiel, snel en veilig netwerk, maar in sommige gevallen kan het trager zijn dan de vaste verbinding. Zodra de storing in het vaste netwerk is verholpen, schakelt je verbinding automatisch om en heb je weer de volle snelheid.

Internetsnelheid verhogen

Je internetsnelheid hangt af van je locatie en type internetverbinding. Bevindt het leveradres zich op een plek waar veel mensen tegelijkertijd internet gebruiken, zoals een drukke winkelstraat of in een woonwijk? Dan kan het internet trager zijn. Daarnaast speelt het type internetverbinding een belangrijke rol. De snelheden van een DSL- en Glasvezelverbinding kunnen sterk verschillen.

De snelheid van je wifi hangt daarnaast af van de plek waar je modem staat en de hoeveelheid apparaten die je met het wifi-netwerk verbindt. Hoe meer apparaten ermee zijn verbonden, des te trager je verbinding. En heb je een groot pand of beslaat het meerdere verdiepingen? Ook dat heeft invloed op de snelheid van je wifi-netwerk.

Je kunt je internetsnelheid op een aantal manieren verhogen. Kijk bijvoorbeeld of je je internetabonnement kan upgraden naar een hogere snelheid. Of vraag Wifi Plus voor Ondernemers aan.

Onderhoud aan Zakelijk Internet

Mogelijk werkt je Zakelijk Internet niet zoals het hoort, doordat we onderhoud uitvoeren aan het netwerk. Of misschien is er een internetstoring en ben je overgegaan op Internet Back-up. Als Internet Back-up, in geval van onderhoud of een internetstoring, de internetverbinding overneemt, dan word je daar per sms en/of e-mail over geïnformeerd. Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om zelf te checken wat er aan de hand is. Als je dit wilt weten, neem je contact met ons op.

Hulp nodig bij installatie, gebruik of facturen?

Wil je specifiek iets weten over de installatie, je abonnement wijzigen of de facturering? Geen probleem, wij hebben een antwoord op al je vragen. Op onze hub vind je meer over alle relevante onderwerpen voor jou als klant.

Kom je er niet uit? We helpen je graag

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 23:00 uur en in het weekend van 9:00 tot 17:30 uur. Per mail zijn we altijd bereikbaar.

Bel met één van onze servicemedewerkers

Klantenservice

Werkdagen:
08.00 - 23.00 uur
Weekend:
09.00 - 17.30 uur

Heb je vragen over het kopen van een nieuw product?

Sales

Werkdagen:
08.00 - 20.00 uur
Zaterdag:
10.00 - 15.00 uur

Stel een servicevraag vanuit het buitenland

Vanuit het buitenland

Telefonisch contact

Stel een vraag via het contactformulier

E-mail

Reactietijd: binnen 3 werkdagen