Overnemen van een ander contract binnen T-Mobile

Het is mogelijk om een T-Mobile-abonnement over te nemen van - of over te dragen aan - een andere T-Mobile-klant. Als je een particulier abonnement overzet naar een zakelijk abonnement, zijn daar geen kosten aan verbonden. Als je een zakelijk abonnement overzet naar een ander zakelijk of particulier abonnement, betaal je eenmalig € 21,02 excl. btw. Tijdens de daadwerkelijke overname blijf je bereikbaar voor je zakelijke netwerk. En je telefoonnummer neem je natuurlijk gewoon mee.

Overstappen met nummerbehoud

Gebruik je op het moment een telefoonnummer dat je graag wilt behouden wanneer je overstapt naar ons netwerk? Maak dan gebruik van nummerbehoud: doorloop dan een vijftal stappen via ons online formulier en stuur je aanvraag op per mail.

We maken het mogelijk om een particulier of zakelijk abonnement over te zetten naar een (ander) zakelijk abonnement. Deze contractovername vraag je in 5 eenvoudige stappen aan:

  • 1. Bekijk of je abonnement voldoet aan de voorwaarden

    Je kunt alleen kiezen voor contractovername als je abonnement binnen de contracttermijn valt. Achterhaal de contracttermijn via My T-Mobile.

  • 2. Vul het aanvraagformulier volledig in

  • 3. Kopieer je legitimatiebewijs

    Dit mag een kopie zijn van je Nederlands paspoort, rijbewijs, of identiteitskaart. Bekijk de veelgestelde vragen (onderaan de pagina) als je geen Nederlands legitimatiebewijs hebt.

  • 4. Kopieer het KVK-uittreksel van de nieuwe contracthouder

    Deze mag maximaal 1 jaar geleden verstrekt zijn. Belangrijk is dat de naam van de tekenbevoegde van het bedrijf erop vermeld staat. Dit mag een kopie van internet zijn. Een bericht van registratie is echter niet voldoende.

  • 5. E-mail het geheel naar contractovername@t-mobile.nl

    E-mail het geheel naar contractovername@t-mobile.nl. Vanaf nu gaan wij ermee aan de slag. Je ontvangt een bevestiging met daarin de geschatte tijd die we nodig hebben om je aanvraag te verwerken. We nemen contact met je op mochten we meer informatie nodig hebben of je aanvraag toch niet in behandeling kunnen nemen.

We maken het mogelijk om een particulier of zakelijk abonnement over te zetten naar een (ander) particulier abonnement. Deze contractovername vraag je in 5 eenvoudige stappen aan:

  • 1. Bekijk of je abonnement voldoet aan de voorwaarden

    Je kunt alleen kiezen voor contractovername als je abonnement binnen de contracttermijn valt. Achterhaal de contracttermijn via My T-Mobile.

  • 2. Vul het aanvraagformulier volledig in

  • 3. Kopieer je legitimatiebewijs

    Dit mag een kopie zijn van je Nederlands paspoort, rijbewijs, of identiteitskaart. Bekijk de veelgestelde vragen (onderaan de pagina) als je geen Nederlands legitimatiebewijs hebt.

  • 4. Kopieer het legitimatiebewijs van de nieuwe contracthouder

    Dit mag een kopie zijn van een Nederlands paspoort, rijbewijs, of identiteitskaart. Bekijk de veelgestelde vragen (onderaan de pagina) als de nieuwe contracthouder geen Nederlands legitimatiebewijs heeft.

  • 5. E-mail het geheel naar contractovername@t-mobile.nl

    E-mail het geheel naar contractovername@t-mobile.nl. Vanaf nu gaan wij ermee aan de slag. Je ontvangt een bevestiging met daarin de geschatte tijd die we nodig hebben om je aanvraag te verwerken. We nemen contact met je op mochten we meer informatie nodig hebben of je aanvraag toch niet in behandeling kunnen nemen.

Veelgestelde vragen

  • Wat zijn de kosten van een contractovername?

    We rekenen geen kosten als je een particulier abonnement overzet naar een zakelijk abonnement. Als je een zakelijk abonnement overzet naar een ander zakelijk of particulier abonnement, betaal je eenmalig € 21,02 excl. btw. 

  • Kan ik mijn aanvraag wijzigen?

    Extra’s buiten je zakelijke abonnement kun je niet overdragen met een contractovername:

    • Heb jij je telefoon verzekerd via Chubb, ACE of Proassist, dan zeg je deze zelf op. Lees hier hoe jij je verzekering beëindigd.
    • Heb je een MB-verdeler bij je zakelijke abonnement? Dan vervalt deze op de dag van de contractovername. De nieuwe contracthouder kan de MB-verdeler eventueel weer aanvragen.
    • Heb je een account op T-Mobile Extra? Dan vervalt deze met de daarbij de opgespaarde punten.
    • Heb je met je zakelijke abonnement tegoed opgespaard? Dan vervalt deze op de dag van de contractovername.
    • Maak je gebruik van onze zakelijke oplossing Vast Mobiel Integratie? Dan vallen vaste telefoonnummers buiten de contractovername.
  • Kan ik de toestelbetaling overdragen of overnemen?

    Bij een contractovername draag je alleen het abonnement over. De maandelijkse afbetaling van je telefoon kun je dus niet overdragen. Wel bieden we je de mogelijkheid om de toestelafbetaling in één keer af te lossen. Nadat we je aanvraag ontvangen, doen we een voorstel. Pas wanneer we je akkoord hebben ontvangen, gaan we verder aan de slag met je aanvraag.

  • Wat als de nieuwe contracthouder geen Nederlands legitimatiebewijs heeft?

    Als degene aan wie je het contract wilt overdragen een Europees legitimatiebewijs heeft, is het belangrijk dat je een kopie van de bankpas meestuurt. Bij legitimatiebewijzen buiten de EU, is het belangrijk dat een kopie van een verblijfsvergunning of geprivilegieerdendocument wordt meegestuurd. Een kopie van een buitenlands paspoort of Nederlands rijbewijs is ook voldoende om een contractovername te verwerken.

  • Kan ik het abonnement van een overledene overdragen of overnemen?

    We bieden je als nabestaande 2 opties omtrent het overdragen van het abonnement van de overledene. Je kunt het abonnement zonder kosten op naam van iemand anders zetten. Vul dit aanvraagformulier in als je het abonnement wilt over laten nemen door een particulier. Als je het abonnement wilt over laten nemen door een bedrijf, vul je dit aanvraagformulier in. Óf je kunt het abonnement opzeggen zonder kosten of omzetten naar PrePaid. Stuur ons in dat geval een bericht met daarin:

    • Of je het abonnement wilt opzeggen of omzetten naar Prepaid
    • De informatie van het abonnement. Denk dan aan een telefoonnummer, naam, adres en klantnummer
    • Een kopie van de overlijdensacte of rouwkaart
    • Je eigen contactgegevens. Denk dan aan je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer

    Verstuur je aanvraag zodat we het in behandeling kunnen nemen.

    Per e-mail:
    nabestaandendesk@t-mobile.nl

    Per fax:
    070 - 305 5540

    Per post:
    T-Mobile Klantenservice BV
    T.a.v. Incasso
    Antwoordnummer 10604
    2501 WB Den Haag

  • In welke gevallen kan ik niet overstappen?

    Is de contracttermijn van je abonnement verlopen? Dan kun jij je abonnement verlengen of opzeggen met behoud van je telefoonnummer. Contractovername is in dit geval niet mogelijk.

Neem contact op met ons

Je kunt op meerdere manieren contact met ons opnemen. Zie hieronder de mogelijkheden.

Stel een vraag via social media

Webcare

Werkdagen: 8.00 tot 21.00 uur.
Weekend: 9.00 tot 17.30 uur.

Facebook - Twitter

Stel een vraag via de telefoon

Bellen

Werkdagen: 8.00 tot 23.00 uur.
Weekend: 9.00 tot 17.30 uur.

Bel 0800-7112

Vanuit het buitenland: 
+31 (0)6 240 071 12

Stel een vraag via het contactformulier

E-mail

Binnen 6 werkdagen sturen we je een antwoord.

Contactformulier