Overnemen van een ander contract binnen T-Mobile

Het is mogelijk om een T-Mobile-abonnement over te nemen van - of over te dragen aan - een andere T-Mobile-klant, mits het abonnement binnen de contracttermijn valt. Als je een particulier abonnement overzet naar een zakelijk abonnement, zijn daar geen kosten aan verbonden. Als je een zakelijk abonnement overzet naar een ander zakelijk of particulier abonnement, betaal je eenmalig € 21,02 excl. btw. Tijdens de daadwerkelijke overname blijf je bereikbaar voor je zakelijke netwerk. En je telefoonnummer neem je natuurlijk gewoon mee.

Overstappen met nummerbehoud

Gebruik je op het moment een telefoonnummer dat je graag wilt behouden wanneer je overstapt naar ons netwerk? Maak dan gebruik van nummerbehoud: doorloop dan een vijftal stappen via ons online formulier en stuur je aanvraag op per mail.

  1. Contractovername
  2. Gegevens huidige contractant
  3. Gegevens nieuwe contractant
  4. Uploaden van bijlages
  5. Bevestiging

Met dit digitale formulier kan je jouw contract op naam van een nieuwe eigenaar zetten. Tijdens het invullen van het formulier vragen we je om diverse documenten te uploaden. Doe je dit later, dan vervallen de ingevoerde gegevens en moet je het formulier opnieuw invullen.

Toestel

De maandelijkse betaling voor het toestel valt buiten de contractovername. Voordat we contractovername uitvoeren, moet het resterende bedrag van het toestelcontract afbetaald worden.

  • Ben je een particuliere klant, dan wordt je tijdens de aanvraag doorgelinkt naar My T-Mobile. Daar kan het toestelcontract direct via iDeal worden afgekocht.
  • Voor zakelijke klanten zijn er verschillende scenario’s. Het kan zijn dat je enkele dagen na de aanvraag van ons een voorstel krijgt met een eventuele afkoop. In het voorstel zullen wij aangeven waar de afkoop op gebaseerd is en hoe de betaling gedaan kan worden.

Veelgestelde vragen

  • Wat zijn de kosten van een contractovername?

    We rekenen geen kosten als je een particulier abonnement overzet naar een zakelijk abonnement. Als je een zakelijk abonnement overzet naar een ander zakelijk of particulier abonnement, betaal je eenmalig € 21,02 excl. btw. 

  • Kan ik mijn aanvraag wijzigen?

    Extra’s buiten je zakelijke abonnement kun je niet overdragen met een contractovername:

    • Heb jij je telefoon verzekerd via Chubb, ACE of Proassist, dan zeg je deze zelf op. Lees hier hoe jij je verzekering beëindigd.
    • Heb je een MB-verdeler bij je zakelijke abonnement? Dan vervalt deze op de dag van de contractovername. De nieuwe contracthouder kan de MB-verdeler eventueel weer aanvragen.
    • Heb je een account op T-Mobile Extra? Dan vervalt deze met de daarbij de opgespaarde punten.
    • Heb je met je zakelijke abonnement tegoed opgespaard? Dan vervalt deze op de dag van de contractovername.
    • Maak je gebruik van onze zakelijke oplossing Vast Mobiel Integratie? Dan vallen vaste telefoonnummers buiten de contractovername.
  • Kan ik de toestelbetaling overdragen of overnemen?

    Bij een contractovername draag je alleen het abonnement over. De maandelijkse afbetaling van je telefoon kun je dus niet overdragen. Wel bieden we je de mogelijkheid om de toestelafbetaling in één keer af te lossen. Nadat we je aanvraag ontvangen, doen we een voorstel. Pas wanneer we je akkoord hebben ontvangen, gaan we verder aan de slag met je aanvraag.

  • Wat als de nieuwe contracthouder geen Nederlands legitimatiebewijs heeft?

    Als degene aan wie je het contract wilt overdragen een Europees legitimatiebewijs heeft, is het belangrijk dat je een kopie van de bankpas meestuurt. Bij legitimatiebewijzen buiten de EU, is het belangrijk dat een kopie van een verblijfsvergunning of geprivilegieerdendocument wordt meegestuurd. Een kopie van een buitenlands paspoort of Nederlands rijbewijs is ook voldoende om een contractovername te verwerken.

  • Kan ik het abonnement van een overledene overdragen of overnemen?

    We bieden je als nabestaande 2 opties omtrent het overdragen van het abonnement van de overledene. Je kunt het abonnement zonder kosten op naam van iemand anders zetten. Vul dit aanvraagformulier in als je het abonnement wilt over laten nemen door een particulier. Als je het abonnement wilt over laten nemen door een bedrijf, vul je dit aanvraagformulier in. Óf je kunt het abonnement opzeggen zonder kosten of omzetten naar PrePaid. Stuur ons in dat geval een bericht met daarin:

    • Of je het abonnement wilt opzeggen of omzetten naar Prepaid
    • De informatie van het abonnement. Denk dan aan een telefoonnummer, naam, adres en klantnummer
    • Een kopie van de overlijdensacte of rouwkaart
    • Je eigen contactgegevens. Denk dan aan je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer

    Verstuur je aanvraag zodat we het in behandeling kunnen nemen.

    Per e-mail:
    nabestaandendesk@t-mobile.nl

    Per fax:
    070 - 305 5540

    Per post:
    T-Mobile Klantenservice BV
    T.a.v. Incasso
    Antwoordnummer 10604
    2501 WB Den Haag

  • In welke gevallen kan ik niet overstappen?

    Is de contracttermijn van je abonnement verlopen? Dan kun jij je abonnement verlengen of opzeggen met behoud van je telefoonnummer. Contractovername is in dit geval niet mogelijk.

Neem contact op met ons

Je kunt op meerdere manieren contact met ons opnemen. Zie hieronder de mogelijkheden.

Stel een vraag via social media

Webcare

Werkdagen: 8.00 tot 21.00 uur.
Weekend: 9.00 tot 17.30 uur.

Facebook - Twitter

Stel een vraag via de telefoon

Bellen

Werkdagen: 8.00 tot 23.00 uur.
Weekend: 9.00 tot 17.30 uur.

Bel 0800-7112

Vanuit het buitenland: 
+31 (0)6 240 071 12

Stel een vraag via het contactformulier

E-mail

Binnen 6 werkdagen sturen we je een antwoord.

Contactformulier