Overstappen met behoud van je nummer

Kun je (bijna) verlengen bij je huidige provider en wil je ook zakendoen via ons Unlimited netwerk? Gaan we regelen! En als je overstapt naar ons netwerk, dan is het natuurlijk mogelijk om je zakelijk telefoonnummer mee te nemen. Stap vandaag nog over naar ons @Work-abonnement en vraag tijdens of na je bestelling nummerbehoud aan.

Als je (bijna) uit contract bent bij je huidige provider, dan hebben we goed nieuws! Dit houdt namelijk in dat je (bijna) kunt overstappen naar ons Unlimited netwerk. Deze overstap regel je in 6 stappen:

  • 1. Bekijk of je abonnement voldoet aan de voorwaarden

    Je kunt overstappen naar ons netwerk als het mobiele nummer dat je wilt behouden actief is gedurende de overstap. We zeggen je abonnement voor je op, dus je hoeft je contract bij je huidige provider niet zelf op te zeggen. Het is mogelijk om nummerbehoud aan te vragen voor een datum van minimaal 2 en maximaal 120 dagen in de toekomst. Daarnaast houden we rekening met de contract- en opzegtermijn van je huidige abonnement.

  • 2. Bestel een zakelijk abonnement

    Kies een abonnement uit dat bij je past. Zo kun je met ons @Work-abonnement zelf kiezen hoeveel GB’s je wilt, van 1 GB tot Unlimited. Welke variant je ook kiest, standaard bel je onbeperkt in NL én de EU.

  • 3. Vraag nummerbehoud aan

    Na je bestelling ontvang je een bevestigingsmail. Hierin vind je een link waarmee je nummerbehoud aanvraagt. Mocht onze e-mail je ontgaan zijn en heb jij je nieuwe simkaart al? Dan is het ook mogelijk om online nummerbehoud aan te vragen.

  • 4. Wij zeggen je huidige abonnement op

    Wij nemen contact op met je huidige provider om het nieuws te brengen en je abonnement bij hen op te zeggen. Hierbij wordt rekening gehouden met je opzegtermijn. Binnen 2 werkdagen krijg je per e-mail en sms een bevestiging van deze aanvraag.

  • 5. Bekijk de status van je aanvraag

    Bekijk de status van je aanvraag voor nummerbehoud om te achterhalen of deze is goedgekeurd en wanneer we je nummer overzetten. Ter herinnering sturen we de dag voordat we je nummer gaan overzetten een sms.

  • 6. We zetten je nummer over

    Op de dag van het nummerbehoud krijg je 2 sms-berichten van ons: een voor de overstap en een daarna. In het eerste sms-bericht dat we je een half uur voor de overstap sturen, laten we weten dat jij je nieuwe T-Mobile simkaart bijna kunt gebruiken. Even later verdwijnt het bereik op je telefoon. Vanaf dan kun jij je huidige simkaart omwisselen met je nieuwe T-Mobile-simkaart. In het tweede sms-bericht heten we je nummer welkom op ons netwerk. Vanaf dan is het nummerbehoud succesvol afgerond en ben je bereikbaar op ons Unlimited netwerk.

We zien je natuurlijk liever blijven, maar als je wilt overstappen naar een nieuwe provider, dan is het mogelijk om je zakelijke nummer mee te nemen. Dit vraag je aan in 6 stappen:

  • 1. Bekijk of je abonnement voldoet aan de voorwaarden

    Je kunt overstappen naar een andere provider als het mobiele nummer dat je wilt behouden actief is gedurende de overstap. Het is mogelijk om nummerbehoud aan te vragen voor een datum van minimaal 2 en maximaal 120 dagen in de toekomst. Daarnaast houden we rekening met de contract- en opzegtermijn van je huidige abonnement.

  • 2. Bestel een nieuw zakelijk abonnement

    Kies bij je nieuwe provider een zakelijk abonnement dat bij je werksituatie past.

  • 3. Vraag nummerbehoud aan

    Tijdens of na het bestellen van dit abonnement geef je aan dat jij je huidige telefoonnummer wilt behouden.

  • 4. De provider neemt contact op met ons

    Je nieuwe provider neemt contact met ons op om het spijtige nieuws te brengen. Zelf je abonnement opzeggen is dus niet nodig. Wij geven je telefoonnummer vrij, zodra je contract bij ons is afgelopen. Daarnaast hanteren we een opzegtermijn van 1 maand.

  • 5. Bekijk de status van je aanvraag

    Heb je bij je nieuwe provider aangegeven dat jij je telefoomnummer wilt behouden? Bekijk de status van je aanvraag en achterhaal of deze verwerkt is en wanneer we je abonnement stopzetten.

  • 6. We zetten je nummer over

    Heb je bij je nieuwe provider aangegeven dat jij je nummer wilt behouden? Bekijk via My T-Mobile of je aanvraag verwerkt is en wanneer we je abonnement stopzetten. Neem contact op met je nieuwe provider voor meer informatie over het overzetten van je nummer.

Veelgestelde vragen

  • Wat kost het aanvragen van nummerbehoud?

    We zetten je huidige nummer gratis over op ons Unlimited netwerk. Het enige dat we in rekening brengen zijn de aansluitkosten à € 20.

  • Kan ik mijn aanvraag wijzigen?

    Wil jij je nummer toch op een latere datum laten overzetten? Een datumwijziging vraag je in 3 stappen aan.

  • Kan ik mijn aanvraag annuleren?

    Als jij je bedenkt en toch je nieuwe nummer wilt gebruiken, kun jij je aanvraag annuleren in 3 stappen.

  • Waarom is mijn aanvraag voor nummerbehoud afgewezen?

    Als de klantgegevens - zoals je simkaart- of klantnummer - tussen de nieuwe provider en ons niet overeenkomen, kan het zijn dat je aanvraag wordt afgekeurd. Het kan ook voorkomen dat de voorgestelde overstapdatum niet schikt vanwege een opzegtermijn of andere contractverplichting. In dit geval nemen we contact met je op.

Heb je meer hulp nodig?

Je kunt op meerdere manieren contact met ons opnemen. Zie hieronder de mogelijkheden.

Stel een vraag via social media

Webcare

Werkdagen: 8.00 tot 21.00 uur.
Weekenden: 9.00 tot 17.30 uur.

Facebook - Twitter

Stel een vraag via de telefoon

Bellen

Werkdagen: 8.00 tot 23.00 uur.
Weekenden: 9.00 tot 17.30 uur.

Bel 0800-7112

Stel een vraag via e-mail

E-mail

Stel een vraag via ons contactformulier.
De verwachte reactietijd is 6 dagen.

Stuur een e-mail