Overstappen met behoud van je nummer

Kun je (bijna) verlengen bij je huidige provider en wil je ook zakendoen via ons Unlimited netwerk? Gaan we regelen! En als je overstapt naar ons netwerk, dan is het natuurlijk mogelijk om je zakelijk telefoonnummer mee te nemen. Stap vandaag nog over naar ons @Work-abonnement en vraag tijdens of na je bestelling nummerbehoud aan.

Als je (bijna) uit contract bent bij je huidige provider, dan hebben we goed nieuws! Dit houdt namelijk in dat je (bijna) kunt overstappen naar ons Unlimited netwerk. Deze overstap regel je in 6 stappen:

  • Je kunt overstappen naar ons netwerk als het mobiele nummer dat je wilt behouden actief is gedurende de overstap. We zeggen je abonnement voor je op, dus je hoeft je contract bij je huidige provider niet zelf op te zeggen. Het is mogelijk om nummerbehoud aan te vragen maximaal 120 dagen voor het einde van je huidige contract.

  • Kies een abonnement uit dat bij je past. Zo kun je met ons @Work-abonnement zelf kiezen hoeveel GB’s je wilt, van 1 GB tot Unlimited. Welke variant je ook kiest, standaard bel je onbeperkt in NL én de EU.

  • Na je bestelling ontvang je een bevestigingsmail. Hierin vind je een link waarmee je nummerbehoud aanvraagt. Mocht onze e-mail je ontgaan zijn en heb jij je nieuwe simkaart al? Dan is het ook mogelijk om online nummerbehoud aan te vragen.

  • Wij nemen contact op met je huidige provider om het nieuws te brengen en je abonnement bij hen op te zeggen, zodra je bestelling is geleverd. Hierbij wordt rekening gehouden met je opzegtermijn. Binnen 2 werkdagen krijg je per sms een bevestiging van goedkeuring van je aanvraag. Is je aanvraag afgekeurd? Dan nemen we contact met je op.

  • Bekijk de status van je aanvraag voor nummerbehoud om te achterhalen of deze is goedgekeurd en wanneer we je nummer overzetten. Ter herinnering sturen we de dag voordat we je nummer gaan overzetten een sms.

  • Op de dag van het nummerbehoud krijg je 2 sms-berichten van ons: een voor de overstap en een daarna. In het eerste sms-bericht dat we je een half uur voor de overstap sturen, laten we weten dat jij je nieuwe T-Mobile simkaart bijna kunt gebruiken. Even later verdwijnt het bereik op je telefoon. Vanaf dan kun jij je huidige simkaart omwisselen met je nieuwe T-Mobile-simkaart. In het tweede sms-bericht heten we je nummer welkom op ons netwerk. Vanaf dan is het nummerbehoud succesvol afgerond en ben je bereikbaar op ons Unlimited netwerk.

We zien je natuurlijk liever blijven, maar als je wilt overstappen naar een nieuwe provider, dan is het mogelijk om je zakelijke nummer mee te nemen. Dit vraag je aan in 6 stappen:

  • Je kunt overstappen naar een andere provider als het mobiele nummer dat je wilt behouden actief is gedurende de overstap. Het is mogelijk om nummerbehoud aan te vragen maximaal 120 dagen voor het einde van je huidige contract.

  • Kies bij je nieuwe provider een zakelijk abonnement dat bij je werksituatie past.

  • Tijdens of na het bestellen van dit abonnement geef je aan dat jij je huidige telefoonnummer wilt behouden.

  • Je nieuwe provider neemt contact met ons op om het spijtige nieuws te brengen. Zelf je abonnement opzeggen is dus niet nodig. Wij geven je telefoonnummer vrij, zodra je contract bij ons is afgelopen. Daarnaast hanteren we een opzegtermijn van 1 maand.

  • Heb je bij je nieuwe provider aangegeven dat jij je telefoonnummer wilt behouden? Bekijk de status van je aanvraag en achterhaal of deze verwerkt is en wanneer we je abonnement stopzetten.

  • Heb je bij je nieuwe provider aangegeven dat jij je nummer wilt behouden? Dan stoppen we je abonnement op de dag dat je nummer wordt overgezet.  Neem contact op met je nieuwe provider voor meer informatie over het overzetten van je nummer.

Contract overnemen of overdragen

Wil je een zakelijk of particulier abonnement overnemen of overdragen op naam van een ander of jezelf? Een contractovername regel je nu snel en eenvoudig online!

Wil je nummerbehoud aanvragen voor meerdere abonnementen?

Doorgaans is het mogelijk om meerdere telefoonnummers mee te nemen naar ons netwerk. Neem telefonisch contact op met één van onze collega's via 0800-8102 om de mogelijkheden te bespreken.

Veelgestelde vragen

  • We zetten je huidige nummer gratis over op ons Unlimited netwerk. Het enige dat we in rekening brengen zijn de aansluitkosten à € 20.

  • Wil jij je nummer toch op een latere datum laten overzetten? Een datumwijziging vraag je in 3 stappen aan.

  • Als jij je bedenkt en toch je nieuwe nummer wilt gebruiken, kun jij je aanvraag annuleren in 3 stappen.

  • Als je klantgegevens niet kloppen, kan het zijn dat je aanvraag wordt afgekeurd. In dit geval nemen we contact met je op.

Heb je onze hulp nodig?

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 23:00 uur en in het weekend van 9:00 tot 17:30 uur. Per mail zijn we altijd bereikbaar.

Bel met één van onze servicemedewerkers

Klantenservice

Telefonisch contact

Heb je vragen over het kopen van een nieuw product?

Sales

Telefonisch contact

Stel een servicevraag vanuit het buitenland

Vanuit het buitenland

Telefonisch contact

Stel een vraag via het contactformulier

E-mail

Reactietijd: Max. 2 werkdagen