Meer over facturen

Op je factuur zie je welke kosten je die maand maakte. Hierop achterhaal je wat je maandelijks betaalt voor je telefoon, zakelijke abonnement en eventuele bundels zoals Deezer of de MB-verdeler. Eventuele gebruikskosten buiten je abonnement - zoals het activeren van een MB-aanvuller - of kortingen binnen je abonnement vind je ook terug op je factuur.

Let op: valse e-mails in omloop!

Tegenwoordig krijgen we steeds vaker de melding dat oplichters e-mails uit naam van T-Mobile versturen. In deze ‘phishing’ e-mails melden ze dat je een openstaande factuur hebt. Deze e-mails zijn haast niet van echt te onderscheiden. Onze oplossing? Log in op My T-Mobile en bekijk je openstaande facturen. Zo zie je in één oogopslag of het bedrag overeenkomt met het bedrag in de e-mail. Wordt er in de e-mail gevraagd of je wilt inloggen? Controleer dan of de webpagina begint met https://www.t-mobile.nl.

Is je factuur hoger dan verwacht?

Wijziging van je abonnement

Wijziging van je abonnement

Als je van abonnement wijzigt, verandert je factuur mee. Op de factuur van de overstapmaand kun je deze wijziging in detail bekijken: je ziet onder andere de maand- en gebruikskosten van je oude abonnement tot de overstapdatum. Ook zie je een verrekening van deze kosten van je nieuwe abonnement vanaf dezelfde datum. Vanaf je volgende factuur start je nieuwe abonnement en worden de kosten weer zoals gebruikelijk getoond.

Kosten buiten je bundel

Kosten buiten je bundel

Als je kosten maakt buiten je bundel, dan valt je factuur hoger uit dan gewend. Er worden andere tarieven gerekend als je bijvoorbeeld in het buitenland belt of data verbruikt, of met 0900-nummers belt. Daarnaast worden de MB-aanvuller en bundels zoals Deezer of de MB-verdeler apart vermeld op je factuur.

Vervallen van kortingen buiten contract

Vervallen van kortingen buiten contract

Als je contract is afgelopen, kan het zijn dat de korting die je had niet meer geldt en je factuur hoger is dan voorheen. Ga naar My T-Mobile om de einddatum van je abonnement te bekijken of verleng je zakelijke abonnement als beheerder direct online.

Meer informatie over je eerste factuur

Je eerste factuur is vaak hoger dan je verwacht. Dit komt mede door de aansluitkosten die eenmalig verrekend worden. Als je een abonnement afsluit bij ons, kom je in een zogenoemde factuurcyclus terecht. Als je abonnement halverwege de factuurcyclus ingaat, worden de abonnementskosten van de resterende dagen van de maand in rekening gebracht. Daarnaast betaal je bij ons één maand vooruit. Deze kosten worden ook verrekend op je factuur. Tot slot kunnen maandelijkse kosten van je telefoon (toestelservice) en gebruikskosten - de kosten buiten je zakelijke abonnement - voor een hogere eerste factuur zorgen.

Facturen bekijken en online betalen

Bekijk je facturen

Via My T-Mobile kun je de laatste 15 facturen in detail inzien. Zo zie je schematisch bijvoorbeeld wat je maandelijkse gebruikskosten waren, wanneer ze gefactureerd zijn, wat de status is van je betaling en welk bedrag gefactureerd werd.

Betalen met iDeal

Heb je een openstaande factuur, dan betaal je deze eenvoudig en direct via iDeal. Kies in My T-Mobile in het menu voor de optie Bedrijfsfacturen. Is je abonnement tijdelijk geblokkeerd? Dan wordt deze na betaling, binnen één uur opgeheven.

Onze prijzen worden aangepast

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland vanwege prijsinflatie. Op basis van het inflatiepercentage van 1,1% corrigeren we vanaf 1 januari de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Dit percentage wordt bepaald door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van de stijging van het Consumentenprijsindexcijfer van het CBS over het voorafgaande jaar van 1 juli t/m 30 juni. Deze inflatiecorrectie geldt ook voor eventuele kortingen; deze worden iets hoger. De correctie wordt niet toegepast op aanvullende bundels of op kosten buiten je bundels. De prijswijziging zie je terug op je factuur van januari 2018.

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik mijn verzamelfactuur/totaalfactuur inzien?

    Je verzamelfactuur/ totaalfactuur, de factuur waar de totale kosten van alle abonnementen van je collega’s en jij op getoond worden, kun je als beheerder inzien via My T-Mobile. Heb je meer dan 20 aansluitingen? Bekijk je verzamelfactuur dan via T-Mobile Beheer.

  • Hoe kan ik een openstaande factuur betalen?

    Betaal het openstaande bedrag direct via iDeal of maak het bedrag over op ons rekeningnummer: (IBAN) NL03 COBA 0733 959 717 op naam van T-Mobile Netherlands BV. Vermeld bij de betaling je naam en klantnummer voor een snelle verwerking. Voor betalen vanuit het buitenland heb je een BIC-nr nodig (COBANL2XXXX). Is je zakelijke abonnement geblokkeerd? Om ervoor te zorgen dat de blokkade verwijderd wordt, kun jij je betaalbewijs op werkdagen vóór 16.00 uur per e-mail sturen naar incassozakelijk@t-mobile.nl.

  • Ik heb mijn factuur betaald, maar kan nog niet bellen en internetten. Hoe kan dat?

    Als je handmatig je factuur hebt betaald via internetbankieren, kan het 3 werkdagen duren voordat de blokkade op je zakelijke abonnement wordt verwijderd. Om ervoor te zorgen dat de blokkade direct verwijderd wordt, kun jij het betaalbewijs op werkdagen vóór 16.00 uur per e-mail sturen naar incassozakelijk@t-mobile.nl. Vermeld je naam en klantnummer voor een snelle verwerking. Heb jij je factuur betaald via iDeal? Dan wordt de blokkade binnen één uur verwijderd. Heb je betaald via een overschrijfkaart of acceptgiro? Dan wordt je blokkade opgeheven binnen 7 werkdagen.

  • Wat kan ik doen als mijn factuur niet klopt?

    Als je van mening bent dat je factuur niet klopt, kun je contact opnemen via 0800-7112. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Heb je meer hulp nodig?

Je kunt op meerdere manieren contact met ons opnemen. Zie hieronder de mogelijkheden.

Stel een vraag via social media

Webcare

Werkdagen: 8.00 tot 21.00 uur.
Weekenden: 9.00 tot 17.30 uur.

Facebook - Twitter

Stel een vraag via de telefoon

Bellen

Werkdagen: 8.00 tot 23.00 uur.
Weekenden: 9.00 tot 17.30 uur.

Bel 0800-7112

Stel een vraag via e-mail

E-mail

Stel een vraag via ons contactformulier.
De verwachte reactietijd is 6 dagen.

Stuur een e-mail