Microsoft Teams Telefonie
integreer vast en mobiel

Teams Telefonie samen met T-Mobile Ondernemen Eén vertrouwde tool voor communiceren én samenwerken

In samenwerking met Microsoft bieden we dé totale bereikbaarheidsoplossing in Teams. Onderling bellen met collega’s is op dit moment een standaard functionaliteit in Teams. Met Teams Telefonie voegen we hier integratie van vaste en mobiele telefonie aan toe. Zo ben je altijd en overal bereikbaar. Op je vaste én je mobiele nummer, ook voor klanten en leveranciers.

Deze oplossing is de volgende stap voor efficiëntere communicatie en samenwerking. Complete connectiviteit in dé communicatie- en samenwerkingshub van Microsoft, altijd en overal. Met een consistente ervaring op desktop, laptop en mobiel.

Neem contact op

Waarom Teams Telefonie?

Medewerkers willen plaatsonafhankelijk, op elk tijdstip en op ieder gewenst apparaat communiceren en toegang hebben tot hun zakelijke toepassingen. Net zoals ze dat bij hun vaste werkplek op kantoor hebben. Ze willen thuis zo efficiënt mogelijk samenwerken met collega’s, klanten en leveranciers, vooral nu. Dus geef jouw medewerkers de beste (thuis)werkplek, net als op kantoor.

Eén vertrouwde oplossing

Eén vertrouwde oplossing

Voor communiceren en samenwerken. Door vast en mobiel integratie op ieder apparaat bereikbaar, op zowel je vaste als mobiele nummer. 

Extra functionaliteiten

Extra functionaliteiten

Naast de standaard Teams telefoniefunctionaliteiten, kun je extra functionaliteiten toevoegen uit het Mitel Telepo-platform, zoals een contact center en uitgebreide rapportagemogelijkheden. 

Optimale bereikbaarheid

Optimale bereikbaarheid

Maximale bereikbaarheid door de fallback op het Mitel Telepo-platform. Zo ben je ook telefonisch bereikbaar bij storingen in Teams.  

Minimale investering

Minimale investering

En toch alle voordelen van een toekomstbestendige cloud infrastructuur.

Onze telefonie-oplossingen in Teams

De Microsoft Teams oplossing van T-Mobile biedt een complete oplossing voor alle telefonie-uitdagingen in Microsoft Teams. We bieden hiervoor oplossingen met twee modules:

Basis Module
  • Bellen met collega's
  • Integratie van vaste telefonie in Teams
  • Standaard Teams telefoonfunctionaliteiten (IVR, gespreksbediening en wachtrijen)
  • Onbeperkt bellen vanuit de Teams app naar telefoonnummers
Compleet Module
  • Bellen met collega's
  • Vast en mobiel integratie in Teams; bereikbaar op je vaste én je mobiele nummer
  • Standaard Teams telefoonfunctionaliteiten (IVR, gespreksbediening en wachtrijen)
  • Onbeperkt bellen vanuit de Teams app naar telefoonnummers
  • Aanvullende telefoniefunctionaliteiten van het Mitel Telepo-platform, zoals een callcenter en rapportages
  • Maximale bereikbaarheid door de fallback op het Mitel Telepo-platform. Zo ben je ook bereikbaar bij storingen in Teams (redundancy)

Hoe werkt het?

Via het Microsoft Phone System wordt een ‘direct routing’ koppeling gemaakt tussen het telefonienetwerk van T-Mobile en Microsoft Teams en is het mogelijk om de veelgebruikte telefoniefunctionaliteiten te integreren binnen de Microsoft 365 omgeving. De koppeling bestaat uit:

Telefoniecentrale

Telefoniecentrale

De T-Mobile Telefoniecentrale (SBC) die de veilige toegang bewaakt en de telefoongesprekken naar de juiste plek in het telefonienetwerk stuurt en de juiste spraakprotocollen toepast, zodat gebruikers elkaar daadwerkelijk kunnen verstaan.

Vast-Mobiel Integratie

Vast en Mobiel Integratie

Het Mitel Telepo-platform: het vertrouwde T-Mobile Telecom platform voor vast-mobiel integratie.

Directe routering

Directe routering

Een Microsoft gecertificeerde SIP-trunk: de direct routing verbinding waarover het telefoonverkeer van en naar het Microsoft Phone System loopt.

Neem contact op

Ook vaste en mobiele telefonie integreren in Teams? Vul onderstaand formulier in en we nemen contact met je op.

Veelgestelde vragen over Teams Telefonie

  • Waarom moet ik kiezen voor bellen als ik ook kan videobellen?

    Met Teams Telefonie kun je ook de gesprekken naar je vaste nummer door laten schakelen naar je Microsoft Teams omgeving. En kun je vanaf je zakelijke vaste of mobiele nummer naar een vast of mobiel nummer bellen.

  • Kan Microsoft Teams Telefonie mijn telefooncentrale en huidige toestellen vervangen?

    Ja, Microsoft Teams Telefonie kan je huidige telefooncentrale vervangen. De hieraan gekoppelde toestellen kunnen eventueel nog worden gebruikt. Kijk op de site van Microsoft welke toestellen compatible zijn of informeer bij je accountmanager.

  • Kan ik gesprekken binnen laten komen op meerdere vestigingen?

    Ja, je kunt net zoals bij elke telefooncentrale de gesprekken binnen laten komen waar je wilt.

  • Is de communicatie over mijn internetverbinding (thuis) beveiligd?

    Ja, de communicatie over je internetverbinding (thuis) is beveiligd.

  • Is mijn internetverbinding van invloed op de gesprekskwaliteit?

    Ja, de bandbreedte en stabiliteit van je internetverbinding (thuis) is van invloed op de gesprekskwaliteit.

  • Kan ik per gebruiker betalen?

    Ja, afhankelijk van de gekozen functionaliteiten, kun je per gebruiker per maand betalen.

  • Hoe vraag ik Teams Telefonie aan?

    Vul het contactformulier op deze pagina in of neem contact op met je accountmanager.

Heb je hulp nodig?

Wil je meer weten over Microsoft Teams Telefonie of heb je een andere vraag? Neem dan telefonisch contact op.

Verkoop grootzakelijk

Verkoop grootzakelijk

Werkdagen:
09:00 - 17:00 uur

20 - 249 medewerkers:
Bel: 085-2006801
> 250 medewerkers: 
Bel: 085-2006800

Klantenservice bellen

Klantenservice

Werkdagen:
08:00 - 23:00 uur
Zaterdag en zondag:
09:00 - 17:30 uur


Bel: 0800-7112