Microsoft
Teams Telefonie

Ontvang externe telefoongesprekken door vaste en mobiele telefonie te integreren in Microsoft Teams

Eén vertrouwde oplossing voor communiceren en samenwerken

Communiceren met collega’s en klanten heeft door de toenemende digitalisering een geheel andere dimensie gekregen. Toch ontbrak er voor veel organisaties nog één essentiële functionaliteit in Microsoft Teams: externe telefoongesprekken. Teams Telefonie van T-Mobile zorgt hiervoor met een zuivere integratie van mobiel en vast. We vertellen je hier graag over alle mogelijkheden.

Waarom Teams Telefonie?

In een wereld waar niet iedereen altijd op kantoor werkt, is het belangrijk dat jouw medewerkers efficiënt blijven samenwerken. Met Teams Telefonie voeg je volledige connectiviteit toe aan Microsoft Teams. Je krijgt hiermee het beste op het gebied van communicatie en een consistente ervaring op verschillende devices. Niets houdt je meer tegen.

Eén vertrouwde oplossing

Eén vertrouwde oplossing

Eén vertrouwde oplossing voor communiceren en samenwerken door het toevoegen van vaste en mobiele telefonie in Teams.

Teams Telefonie App

Teams Telefonie App

Beheer je bereikbaarheid makkelijk via de app zodat je bijvoorbeeld niet meer gebeld wordt als je in een Teams meeting zit.

Optimaal bereikbaar

Optimaal bereikbaar

Dankzij de fallback optie op ons T-Mobile platform, merk je er niks van als de wifi een keertje wegvalt. Je blijft goed bereikbaar.

Volledige ontzorging

Volledige ontzorging

Met onze snelle en vakkundige implementatie nemen we je veel uit handen. Zoals dagelijks beheer, monitoring en support.

Hoe werkt Teams Telefonie?

We koppelen het T-Mobile telefonienetwerk en Microsoft Teams. Dat doen we via het het Microsoft Phone System. De koppeling bestaat uit een telefooncentrale, de integratie van vaste en mobiele telefonie en directe routering.

Telefoniecentrale

Telefoniecentrale

We koppelen het T-Mobile netwerk aan het Microsoft Phone System. Met een direct routing tussen ons netwerk en Microsoft Teams, kunnen we zo alle functies van de PBX (telefooncentrale) integreren in jouw Microsoft 365 omgeving.

Vast-Mobiel Integratie

Vast en Mobiel Integratie

Om vaste en mobiele telefonie op deze manier moeiteloos te integreren, gebruiken we ons vertrouwde platform van T-Mobile Telecom.

Direct routing-verbinding

Direct routing-verbinding

Een Microsoft-gecertificeerde SIP-trunk die gebruik wordt om het telefoonverkeer van en naar het Microsoft Phone System te laten lopen.

Onze Teams Telefonie-oplossingen

Kies je voor Teams Telefonie van T-Mobile ondernemen? Dan kies je voor een slimme totaaloplossing. Ieder bedrijf heeft andere behoeftes, daarom hebben we twee modules om uit te kiezen.

Basis Module
  • Bellen met collega's
  • Integratie van vaste telefonie in Teams
  • Standaard Teams telefoonfunctionaliteiten (IVR, wachtrijen en doorschakelen)
  • Onbeperkt bellen vanuit de Teams app naar telefoonnummers
Compleet Module
  • Bellen met collega's
  • Vast en mobiel integratie in Teams; bereikbaar op je vaste én je mobiele nummer
  • Standaard Teams telefoonfunctionaliteiten (IVR, wachtrijen en doorschakelen)
  • Onbeperkt bellen vanuit de Teams App naar telefoonnummers
  • Aanvullend PBX telefoniefuncties zoals een callcenter en rapportage.
  • Maximale bereikbaarheid door de fallback op ons platform. Zo ben je ook bereikbaar bij storingen in Teams.
  • Beschikking over de Teams Telefonie App

Alles over Teams Telefonie?

Op ons platform Founders vindt je veel nuttige informatie voor ondernemers. Wil je het naadje van de kous weten? We schreven al veel over Teams Telefonie, dus laat je inspireren!

Lees meer
Connectiviteit

Onderweg maar toch op een vast nummer bereikbaar

Lees meer
Connectiviteit

5 voordelen van een telefooncentrale in de cloud

Lees meer
Connectiviteit

De kracht van T-Mobile en Teams Telefonie

Teams Telefonie App

Met de handige Teams Telefonie App beheer je eenvoudig de belangrijkste instellingen voor zowel vaste als mobiele telefonie. Zo zorg je dat je nooit meer gestoord wordt als je bijvoorbeeld in een Teams meeting zit. Wil je weten wat er nog meer mogelijk is?

De meestgestelde vragen over Teams Telefonie

  • Met Teams Telefonie kun je ook de gesprekken naar je vaste nummer door laten schakelen naar je Microsoft Teams omgeving. En kun je vanaf je zakelijke vaste of mobiele nummer naar een vast of mobiel nummer bellen.

  • Ja, Microsoft Teams Telefonie kan je huidige telefooncentrale vervangen. De hieraan gekoppelde toestellen kunnen eventueel nog worden gebruikt. Kijk op de site van Microsoft welke toestellen compatible zijn of informeer bij je accountmanager.

  • Ja, je kunt net zoals bij elke telefooncentrale de gesprekken binnen laten komen waar je wilt.

  • Ja, de communicatie over je internetverbinding (thuis) is beveiligd.

  • Ja, de bandbreedte en stabiliteit van je internetverbinding (thuis) is van invloed op de gesprekskwaliteit.

  • Ja, afhankelijk van de gekozen functionaliteiten, kun je per gebruiker per maand betalen.

  • Vul het contactformulier op deze pagina in of neem contact op met je accountmanager.

  • Ja, voor een beperkt aantal instellingen is gebruik van een Mitel client of webportal nodig. Dit is bijvoorbeeld het geval voor het instellen van toekomstige aanwezigheid.

  • Nee, dat is op dit moment nog niet mogelijk. Momenteel gaat de synchronisatie één kant op; vanaf Teams richting de Mitel telefooncentrale.

Neem contact op met onze specialisten

Onze Teams specialisten nemen je graag mee in alle voordelen en mogelijkheden van Teams Telefonie voor jouw bedrijf. In een gesprek of demo krijg je een goed beeld. Dit kan via een online (Teams) meeting of live in ons Innovation Center in het FC Utrecht Stadion. Laat je gegevens achter en we bellen je voor een afspraak.

Wil je meer weten?

Onze accountmanagers kunnen je alles vertellen over Teams Telefonie en over alle andere producten en diensten die we voor ondernemers hebben.

Verkoop grootzakelijk

Verkoop mid- en grootzakelijk

Werkdagen:
09:00 – 17:00 uur
Zaterdag:
10:00 – 15:00 uur