Gebruik je op het moment een telefoonnummer dat je graag wilt behouden wanneer je overstapt naar ons netwerk? Maak dan gebruik van nummerbehoud: doorloop dan een vijftal stappen via ons online formulier en stuur je aanvraag op per mail.
Overnemen van een ander contract binnen T-Mobile
Het is mogelijk om een T-Mobile-abonnement over te nemen van - of over te dragen aan - een andere T-Mobile-klant, wanneer de contracttermijn van je abonnement nog niet is verlopen. Als je een particulier abonnement overzet naar een zakelijk abonnement, zijn daar geen kosten aan verbonden. Als je een zakelijk abonnement overzet naar een ander zakelijk of particulier abonnement, betaal je eenmalig € 21,02 excl. btw. Tijdens de daadwerkelijke overname blijf je bereikbaar voor je zakelijke netwerk. En je telefoonnummer neem je natuurlijk gewoon mee.
Opzeggen vanwege een overlijden
Als iemand is overleden die klant was van T-Mobile, kun je dit aan ons doorgeven via de Nabestaandendesk of de klantenservice. Je kunt ervoor kiezen het abonnement kosteloos te laten stopzetten. Dan wordt het telefoonnummer onbruikbaar. Het is ook mogelijk om het abonnement kosteloos op naam van iemand anders te laten zetten. Dan vindt er contractovername plaats.
Dit kan ook per post naar: T-Mobile Nabestaandendesk, Antwoordnummer 10604, 2501 WB Den Haag.
Veelgestelde vragen
-
Wat moet ik als nabestaande doen in het geval van overlijden?
We bieden je als nabestaande 2 opties omtrent het overdragen van het abonnement van de overledene. Je kunt het abonnement zonder kosten op naam van iemand anders zetten. Vul dit aanvraagformulier in als je het abonnement wilt over laten nemen door een particulier. Als je het abonnement wilt over laten nemen door een bedrijf, vul je dit aanvraagformulier in. Óf je kunt het abonnement opzeggen zonder kosten of omzetten naar PrePaid. Stuur ons in dat geval een bericht met daarin:
- Of je het abonnement wilt opzeggen of omzetten naar Prepaid
- De informatie van het abonnement. Denk dan aan een telefoonnummer, naam, adres en klantnummer
- Een kopie van de overlijdensacte of rouwkaart
- Je eigen contactgegevens. Denk dan aan je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer
Verstuur je aanvraag zodat we het in behandeling kunnen nemen.
Per e-mail:
nabestaandendesk@t-mobile.nlPer fax:
070 - 305 5540Per post:
T-Mobile Klantenservice BV
T.a.v. Incasso
Antwoordnummer 10604
2501 WB Den Haag -
Wat zijn de kosten van een contractovername?
Voor contractovername betaal je eenmalig € 21,02 excl. btw.
Wil je een particulier abonnement overzetten naar een zakelijk abonnement? Als de contracthouder van het particuliere abonnement vermeld staat als tekenbevoegde op het KvK-uittreksel van het zakelijke abonnement, dan rekenen we geen kosten.
Als je een zakelijk abonnement overzet naar een ander zakelijk abonnement, waarbij de tekenbevoegde op het KvK-uittreksel gelijk blijft, dan rekenen we ook geen kosten. -
Kan ik mijn aanvraag wijzigen?
Extra’s buiten je zakelijke abonnement kun je niet overdragen met een contractovername:
- Heb jij je telefoon verzekerd via Chubb, ACE of Proassist, dan zeg je deze zelf op. Lees hier hoe jij je verzekering beëindigd.
- Heb je een MB-verdeler bij je zakelijke abonnement? Dan vervalt deze op de dag van de contractovername. De nieuwe contracthouder kan de MB-verdeler eventueel weer aanvragen.
- Heb je een account op T-Mobile Extra? Dan vervalt deze met de daarbij de opgespaarde punten.
- Heb je met je zakelijke abonnement tegoed opgespaard? Dan vervalt deze op de dag van de contractovername.
- Maak je gebruik van onze zakelijke oplossing Vast Mobiel Integratie? Dan vallen vaste telefoonnummers buiten de contractovername.
-
Kan ik de toestelbetaling overdragen of overnemen?
Bij een contractovername draag je alleen het abonnement over. De maandelijkse afbetaling van je telefoon kun je dus niet overdragen. Wel bieden we je de mogelijkheid om de toestelafbetaling in één keer af te lossen. Nadat we je aanvraag ontvangen, doen we een voorstel. Pas wanneer we je akkoord hebben ontvangen, gaan we verder aan de slag met je aanvraag.
-
Wat als de nieuwe contracthouder geen Nederlands legitimatiebewijs heeft?
Als degene aan wie je het contract wilt overdragen een Europees legitimatiebewijs heeft, is het belangrijk dat je een kopie van de bankpas meestuurt. Bij legitimatiebewijzen buiten de EU, is het belangrijk dat een kopie van een verblijfsvergunning of geprivilegieerdendocument wordt meegestuurd. Een kopie van een buitenlands paspoort of Nederlands rijbewijs is ook voldoende om een contractovername te verwerken.
-
In welke gevallen kan ik niet overstappen?
-
Vervallen kortingen op het abonnement na contractovername?
Wanneer hetzelfde abonnement (bijvoorbeeld @Work) overgenomen wordt, blijven ook de kortingen behouden. Soms kan dit niet en bieden we je een ander tariefplan aan. In dat geval krijg je ook andere kortingen. Kortingen die individueel zijn afgesproken met de accountmanager vervallen na contractovername.
Uit hoeveel medewerkers bestaat de onderneming?
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 23:00 uur en in het weekend van 9:00 tot 17:30 uur.
Chatten
Klantenservice
Onze accountmanagers zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 15:00 uur.